{"id":6170,"date":"2023-05-21T14:07:40","date_gmt":"2023-05-21T14:07:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6170"},"modified":"2023-05-21T14:07:43","modified_gmt":"2023-05-21T14:07:43","slug":"renault-clio-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/renault-clio-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Renault Clio – yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Renault Clio on Renaultin vuodesta 1990 nykyp\u00e4iv\u00e4\u00e4n valmistama kompakti viistoper\u00e4auto. Se on yksi Renaultin historian tunnetuimmista ja pisimp\u00e4\u00e4n jatkuneista malleista ja samalla yksi Renaultin kaikkien aikojen menestyneimmist\u00e4 malleista. Renault onnistui myym\u00e4\u00e4n niit\u00e4 valtavasti 33 vuoden aikana, eik\u00e4 Clio n\u00e4yt\u00e4 olevan l\u00e4hiaikoina menossa minnek\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa aiomme mainita Renault Clion yleisimm\u00e4t ongelmat. Kerromme, mik\u00e4 Cliossa hajoaa ja mit\u00e4 sinun on teht\u00e4v\u00e4 sen korjaamiseksi. Aloitamme ensin moottoriongelmista, joihin kuuluvat muun muassa moottorin kolina ja sytytyskelojen ongelmat. Clion tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6ongelmista, kun taas vaihteisto-ongelmia on my\u00f6s.<\/p>\n\n\n\n

Ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4 voi pett\u00e4\u00e4 ja j\u00e4tt\u00e4\u00e4 sinulle valtavan raskaan ohjauspy\u00f6r\u00e4n, joka voi jopa johtaa onnettomuuteen. Jarrut voivat muuttua reagoimattomiksi, vaikka painaisit poljinta kuinka kovaa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan jotkin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat todellakin vakavia, ja ne on otettava huomioon aina, kun olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn Clion. Jos valitset mallin, jota ei ole k\u00e4ytetty v\u00e4\u00e4rin koko sen elinkaaren aikana, sinun pit\u00e4isi voida nauttia melko ongelmattomasta kokemuksesta, jos teet kaikki tarvittavat huollot.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi pahimmista ongelmista, joita voit kohdata Cliossa, on ongelma, jossa moottori voi alkaa kolista hammashihnaongelmien vuoksi. 1,2-litraisessa bensiinimoottorissa ja 1,5-litraisessa dieselmoottorissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan hihnan kolinaongelmia, sill\u00e4 n\u00e4iden hihnojen sanotaan kest\u00e4v\u00e4n vain noin 5 vuotta. Jos kuulet moottoritilasta tulevaa kolinaa, tarkista se ja vaihda hihna tarvittaessa.<\/p>\n\n\n\n

Yksi toinen huomattava moottoriongelma liittyy viallisiin sytytyskeloihin, jotka saavat auton r\u00e4iskim\u00e4\u00e4n k\u00e4ynnistyksen yhteydess\u00e4 ja joskus jopa sammumaan kokonaan. ECU-ongelmat voivat vaikuttaa auton kykyyn k\u00e4yd\u00e4 tasaisesti tyhj\u00e4k\u00e4ynti\u00e4, varsinkin jos havaitset moottorin yskimist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat jotakin, jota harvoin mik\u00e4\u00e4n auto voi olla vailla, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 nykyaikaiset autot ovat niin monimutkaisia ja t\u00e4ynn\u00e4 kaikenlaista teknist\u00e4 neroutta, ett\u00e4 jokin menee v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 vikaan lopulta. ABS-anturi voi vioittua ja sytytt\u00e4\u00e4 ABS-varoitusvalon kojelaudassa.<\/p>\n\n\n\n

Pahin s\u00e4hk\u00f6ongelma on kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti sellainen, jossa vesi p\u00e4\u00e4see sulakerasiaan ja aiheuttaa kaikenlaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia. Kaikista yleisin on avain, joka ei k\u00e4ynnist\u00e4 autoa, ja tyypillisesti se johtaa sulakerasian sis\u00e4ll\u00e4 olevaan veteen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vuosien 2005 ja 2006 Renault Clio -mallit ovat tunnettuja oudosta vaihdelaatikko-ongelmasta, jossa auto voi vaihtaa automaattivaihteistosta manuaalivaihteistoon ilman mit\u00e4\u00e4n loogista syyt\u00e4. Lis\u00e4ksi omistajat ovat valittaneet vaihteiston hyppiv\u00e4n vaihteita, mik\u00e4 voi johtaa auton pys\u00e4htymiseen. T\u00e4m\u00e4 voi olla vaarallista, varsinkin jos se tapahtuu suuremmissa nopeuksissa.<\/p>\n\n\n\n

Uudempiin Clio-malleihin liittyy kytkinongelmia manuaalivaihteiston kanssa, ja monet ovat sanoneet, ett\u00e4 autolla on joskus ongelmia edes vaihteen valitsemisessa. Kaiken kaikkiaan nykyaikaisten Clio-mallien vaihteistot eiv\u00e4t ole parhaita mahdollisia, joten kiinnit\u00e4 niihin erityist\u00e4 huomiota, kun olet ostamassa autoa.<\/p>\n\n\n\n

Ohjaustehostimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Toinen melko suuri ongelma muutamissa Renault Clio -sukupolvissa ja Renaultissa yleens\u00e4 on hauras ohjauspylv\u00e4s, joka voi irrottaa ohjaustehostimen avustuksen ja siten aiheuttaa koko joukon ongelmia itse pylv\u00e4\u00e4ss\u00e4. Renault jopa kutsui Clion takaisin vuonna 2019 t\u00e4m\u00e4n ongelman vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Varoitusvalo alkaa tyypillisesti sytty\u00e4 ja ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4 pett\u00e4\u00e4. Kuten mainittu, sinun on vaihdettava koko ohjauspylv\u00e4s, jotta t\u00e4m\u00e4 ongelma voidaan ratkaista kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Jarrut eiv\u00e4t reagoi<\/h2>\n\n\n\n

Monet vuoden 2015 j\u00e4lkeiset Clio-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t huonosti suojatuista jarruputkista, jotka voivat ajan my\u00f6t\u00e4 rappeutua ja alkaa vuotaa \u00f6ljy\u00e4. Renault kutsui Clion takaisin useita kertoja t\u00e4m\u00e4n ongelman vuoksi, mutta pahinta on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma voi johtaa reagoimattomiin jarruihin, jotka aiheuttavat helposti onnettomuuden.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi niiden vaihtaminen ei ole liian vaikeaa, joten muista sis\u00e4llytt\u00e4\u00e4 ne s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisiin huolto- ja kunnossapitov\u00e4leihisi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Renault Clio?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n kysymykseen vastaaminen ei ole erityisen vaikeaa, sill\u00e4 Clio on jo nyt todella suosittu auto. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet ihmiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 ostamisen arvoisena, mink\u00e4 vuoksi Eurooppa on t\u00e4ynn\u00e4 Clio-malleja kaikista sukupolvista. N\u00e4in ollen kyll\u00e4, sinun kannattaa ostaa Clio, jos etsit edullista, helppok\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 ja helppok\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isautoa.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos pid\u00e4t luksusautoista ja haluat tuntea olosi erityiseksi ajaessasi autoa, Clio ei ole sellainen auto, joka tarjoaa sinulle t\u00e4llaista tyydytyst\u00e4. Toki se hoitaa normaalin ty\u00f6matkakuskin teht\u00e4v\u00e4t, mutta se ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n luksusautoja.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Renault Clion kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Renault Clio kilpailee sellaisten autojen kanssa kuin Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, Seat Ibiza, VW Polo, Skoda Fabia ja Citroen C4 Cactus. Kun kilpailijoita on n\u00e4in paljon, on vaikea pysy\u00e4 hengiss\u00e4, mink\u00e4 vuoksi Renault on pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 Clio on aina ajan tasalla.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut n\u00e4ist\u00e4, kuten Fiesta ja Peugeot, ajavat paremmin, kun taas toiset, kuten Polo ja Peugeot, tuntuvat laadukkaammilta autoilta. Clio on kuitenkin yksi joukon tilavimmista malleista ja samalla my\u00f6s yksi paremman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Renault luopua Cliosta?<\/h3>\n\n\n\n

On liikkunut monia huhuja, joiden mukaan Renault Clio on menossa hakkuulohkolle ja se korvataan pian Renault 5:ll\u00e4. N\u00e4in ei todenn\u00e4k\u00f6isesti ole, sill\u00e4 Renault Clio n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n pintansa viel\u00e4 monta vuotta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Clio on aina saanut hyv\u00e4n vastaanoton markkinoilla ja sen myyntiluvut ovat edelleen melko vahvat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Renault Clio on Renaultin vuodesta 1990 nykyp\u00e4iv\u00e4\u00e4n valmistama kompakti viistoper\u00e4auto. Se on yksi Renaultin historian tunnetuimmista ja pisimp\u00e4\u00e4n jatkuneista malleista ja samalla yksi Renaultin kaikkien aikojen menestyneimmist\u00e4 malleista. Renault onnistui<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6171,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6170"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6170"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6170\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6172,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6170\/revisions\/6172"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6171"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6170"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6170"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6170"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}