{"id":671,"date":"2021-07-06T09:08:13","date_gmt":"2021-07-06T09:08:13","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=671"},"modified":"2021-07-06T09:08:13","modified_gmt":"2021-07-06T09:08:13","slug":"mika-on-nopein-mercedes-benz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-nopein-mercedes-benz\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on nopein Mercedes Benz?"},"content":{"rendered":"\n

Mik\u00e4 Mercedes on nopein, on melko monimutkainen kysymys, johon on vaikea vastata suoraan. Vuosien varrella Mercedes on valmistanut monia nopeita autoja, joista jotkut ovat pystyneet spurttaamaan 0-100 km\/h noin 3-4 sekunnissa ja monet niist\u00e4 ovat saavuttaneet yli 200 km\/h nopeuden.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n 4-ovinen GT 63 Coupe saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 3,1-3,2 sekunnissa, ja se on luultavasti nopein t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tuotannossa oleva Mercedes. Huippunopeuden osalta Mercedes SLR Stirling Moss on ykk\u00f6nen 217mph:n huippunopeudella.<\/p>\n\n\n\n

Nopeimmat Mercedes sedanit<\/h2>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n Mercedes valmistaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n kyvykk\u00e4it\u00e4 sedaneja. AMG E63 S:n kaltaiset sedanit ovat nelivetoisia, BiTurbo V8-moottorilla varustettuja vauhtihirmuja, jotka pystyv\u00e4t kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n paikaltaan alle 3,5 sekunnissa. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat mielett\u00f6mi\u00e4 perhesedanille. Viel\u00e4 v\u00e4h\u00e4n aikaa sitten n\u00e4m\u00e4 luvut yhdistettiin yksinomaan superautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Vaikuttavalla 3,1-3,2 sekunnin ajalla edell\u00e4 mainittu 4-ovinen GT 63 -coup\u00e9 ottaa ykk\u00f6spaikan nopeimmin kiihtyv\u00e4n\u00e4 Mercedes-mallina. Sek\u00e4 E63 S ett\u00e4 GT 63 onnistuvat saavuttamaan n\u00e4m\u00e4 hassut luvut 4matic+-nelivedon, nopeasti vaihtavan automaattivaihteiston ja k\u00e4ynnistyksenohjauksen sek\u00e4 ihanan V8-moottorin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee huippunopeuteen, GT 63 vie my\u00f6s ykk\u00f6spaikan nopeimpana sedanina, joka saavuttaa 192 mailin tuntinopeuden. AMG E63 S sijoittuu toiseksi, ja sen huippunopeus on noin 186-190 km\/h. Kolmanneksi sijoittuu Mercedes CL63 vuosimallia 2010-2014, jonka nopeus on niin ik\u00e4\u00e4n 186 kilometri\u00e4 tunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Nopeimmat Mercedes-maasturit<\/h2>\n\n\n\n

Koska katumaastureiden suosio jatkaa kasvuaan, Mercedes on laajentanut katumaasturitarjontaansa ja tuonut markkinoille nopeita AMG-muunnoksia tavallisista Mercedes-katumaastureista. Maasturit eiv\u00e4t pysty saavuttamaan samoja lukemia kuin sedanit, koska niiden paino on kasvanut ja aeroprofiilit ovat heikentyneet.<\/p>\n\n\n\n

Mutta GLE 63 S Coupe onnistuu kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n satasen nopeuteen noin 3,7-4,0 sekunnissa. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat viel\u00e4kin vaikuttavampia, kun otetaan huomioon katumaastureiden muoto ja koko. Viel\u00e4 v\u00e4h\u00e4n aikaa sitten tehokkaimmat superautot, kuten Ferrari Enzo, kiihdyttiv\u00e4t 60 km\/h vastaavissa ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s GLC 63 AMG onnistuu kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n 60 km\/h noin 3,7-4,0 sekunnissa. Sek\u00e4 GLE:n ett\u00e4 GLC:n huippunopeus on noin 174 km\/h. L\u00e4hell\u00e4 per\u00e4ss\u00e4 on GLE 63 tavallisessa muodossa, joka saavuttaa nopeuden 173 km\/h, ja sen nopeus 0-100 on samanlainen kuin edell\u00e4 mainittujen katumaastureiden.<\/p>\n\n\n\n

Nopein Mercedes super\/sportailuautoista<\/h2>\n\n\n\n

Urheilu- ja superautot on tehty suorituskyky\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, joten on vain loogista, ett\u00e4 t\u00e4llaiset autot saavuttavat vaikuttavimmat luvut. Ja se on totta, mutta n\u00e4it\u00e4 autoja ei ole tehty ensisijaisesti parhaiden 0-60-aikojen saavuttamiseksi, ja juuri t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 4-ovinen coupe GT 63 on nopeimmin kiihtyv\u00e4 Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Nopeimmin kiihtyv\u00e4t nykyiset Mercedes-superurheiluautot ovat 2-ovisen AMG GT -mallin eri variantteja. Nopeimmin kiihtyv\u00e4 on upouusi GT Black Series, joka kiihtyy 100 km\/h 3,2 sekunnissa ja saavuttaa 202 km\/h huippunopeuden.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkiaan nopein Mercedes-auto on kuitenkin SLR Stirling Moss, joka saavuttaa nopeuden 217mph ja jonka 0-100 aika on kunnioitettavat 3,4 sekuntia. Seuraavana on CLK GTR, jonka huippunopeus on 214 km\/h. Kolmannella sijalla on legendaarinen Mercedes SLR Mclaren 722, joka oli Mercedeksen ja Mclarenin yhteistuotantoa ja jonka nopeus on kunnioitettavat 210mph.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes aloittaa pian vastik\u00e4\u00e4n julkaistun Project 1 -nimisen hyperauton tuotannon. Autossa on moottori, joka l\u00f6ytyi Mercedeksen F1-autosta. Auton odotetaan tuottavan yli 1000 hevosvoimaa, huippunopeus on yli 217 mailia tunnissa ja 0-100 aika alle 3 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4\u00e4 nopeista autoista<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 maailman suurin huippunopea auto?<\/h3>\n\n\n\n

Tavoite olla maailman nopein on houkutteleva kaikille huippunopeussegmentiss\u00e4 kilpaileville autonvalmistajille. Autot, kuten legendaarinen McLaren F1, Ferrari F40, Bugatti EB-110 ja Bugatti Veyron muutamia mainitakseni, ovat joitakin malleja, joita on jossain vaiheessa pidetty maailman nopeimpina.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4 segmentti on uskomattoman suosittu, ja maailman nopeimman auton titteli tekee varmasti ihmeit\u00e4 myynniss\u00e4. Valmistajilla on tapana rakentaa enn\u00e4tystehokkaita autoja, koska ykk\u00f6sauto myy aina hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n maailman nopein auto on Buggati Chiron SuperSports, joka saavutti silmi\u00e4 hivelev\u00e4n nopeuden 304mph (490 km\/h). Ennen Chironia titteli\u00e4 piti hallussaan Koenigsegg Agera RS, ruotsalainen hyperauto, jonka enn\u00e4tysnopeus oli 284mph (458kph).<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on maailman nopeimmin kiihtyv\u00e4 auto t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Keinot nopeimmin kiihtyv\u00e4n auton rakentamiseen ovat t\u00e4ysin erilaiset kuin auton huippunopeusjuoksijan tekemiseen. Huippunopeat autot ovat yleens\u00e4 pitki\u00e4 ja liukkaita ja niiss\u00e4 on voimakas yl\u00e4p\u00e4\u00e4, mutta nopeat autot ovat niit\u00e4, joissa on hieman enemm\u00e4n painoa ja neliveto.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6iset hyperautot ovat kiihtyvyyden uusia kuninkaita. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 nopeimmin kiihtyv\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auto on Rimac Concept Two, jonka 0-100 aika on 1,8 sekuntia, ja my\u00f6s tulevan Tesla Roadsterin odotetaan olevan samalla alueella.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 vaikuttavat ajat johtuvat siit\u00e4, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot tuottavat 100 prosenttia v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentistaan kierrosluvun ollessa 0, kun taas perinteisen polttomoottorin on kierrett\u00e4v\u00e4 tiettyyn kierroslukuun asti ennen kuin se tuottaa huippuv\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.
Nopein ei-s\u00e4hk\u00f6autoista on Bugatti Chiron, jonka 0-60 aika on noin 2,3 sekuntia, ja seuraavaksi nopein on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 Porsche 911 Turbo S, jonka 0-60 aika on noin 2,4 sekuntia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee autosta nopean?<\/h3>\n\n\n\n

Maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi auto on suunniteltava tietyll\u00e4 tavalla. Useimmat nopeat autot ovat j\u00e4ykki\u00e4, ep\u00e4mukavia, pieni\u00e4, \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4 ja kalliita. Suurempi huippunopeus on helpompi saavuttaa, jos auto on kevyempi, siin\u00e4 on vain kaksi istuinta ja siin\u00e4 ei ole stereoita eik\u00e4 ilmastointilaitetta.<\/p>\n\n\n\n

Joissakin autoissa menn\u00e4\u00e4n jopa niin pitk\u00e4lle, ett\u00e4 ikkunoista tehd\u00e4\u00e4n muovisia ja melkein kaikki \u00e4\u00e4nt\u00e4 vaimentavat materiaalit poistetaan. T\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 jotkut autot, kuten Buggati Chiron tai Porsche Turbo S, ovat niin uskomattomia.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 autot ovat uskomattoman nopeita, mutta my\u00f6s helppoja ajaa ja eritt\u00e4in mukavia, niiss\u00e4 on uusinta tekniikkaa, ne ovat tilavia eiv\u00e4tk\u00e4 liian \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4. Niiss\u00e4 on s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t, l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t istuimet ja ohjauspy\u00f6r\u00e4t, ja niiss\u00e4 on usean kaiuttimen premium surround -j\u00e4rjestelm\u00e4. Silti ne onnistuvat rikkomaan enn\u00e4tyksi\u00e4 huippunopeudessa ja kiihtyvyydess\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mik\u00e4 Mercedes on nopein, on melko monimutkainen kysymys, johon on vaikea vastata suoraan. Vuosien varrella Mercedes on valmistanut monia nopeita autoja, joista jotkut ovat pystyneet spurttaamaan 0-100 km\/h noin 3-4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/671"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=671"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/671\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=671"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=671"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=671"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}