{"id":683,"date":"2021-07-06T09:14:06","date_gmt":"2021-07-06T09:14:06","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=683"},"modified":"2021-07-06T09:14:06","modified_gmt":"2021-07-06T09:14:06","slug":"mika-on-kaikkien-aikojen-paras-mercedes-s-luokka","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-kaikkien-aikojen-paras-mercedes-s-luokka\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on kaikkien aikojen paras Mercedes S-luokka?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes S-luokka edustaa korkeinta mukavuutta ja ylellisyytt\u00e4, mit\u00e4 Mercedes voi tarjota. S-luokalla on aina ollut todellisen lippulaivasedanin ainekset. Se on Mercedeksen malliston pisin, mukavin, kallein ja varustelluin sedan.<\/p>\n\n\n\n

Vuonna 2021 Mercedes toimittaa markkinoille juuri julkaistun S-luokan 7. sukupolven, joka kantaa nime\u00e4 W223. Uusi S-luokka on aina j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 aikaa autoteollisuudessa, koska jokainen uusi S-luokka tulee ulos runsain mitoin innovaatioita ja j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4 ominaisuuksia, mutta mik\u00e4\u00e4n S-luokan malli ei ole tehnyt sit\u00e4 paremmin kuin legendaarinen W140.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W140 S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Kaikkien aikojen paras Mercedes S-luokka on W140. Sit\u00e4 valmistettiin vuosina 1992-1998, ja se on ylivoimaisesti t\u00e4rkein S-luokka, jota on koskaan valmistettu. W140 kantaa niin suurta perint\u00f6\u00e4, koska se oli viimeinen Mercedes-sedan, joka rakennettiin ”paras hinnalla mill\u00e4 hyv\u00e4ns\u00e4” -filosofian mukaisesti, ja siksi monet pit\u00e4v\u00e4t W140:t\u00e4 edelleen kaikkien aikojen parhaana S-luokkana.<\/p>\n\n\n\n

W140:n j\u00e4lkeen tulleita malleja, erityisesti W220-mallia, vaivasivat monet hinnanalennukset, joiden seurauksena W220 S-luokka sai monien autojulkaisujen ja -lehtien my\u00f6nt\u00e4m\u00e4n tittelin ”historian huonoin autoteollisuuden uudelleensuunnittelu”.<\/p>\n\n\n\n

W140 oli valtava harppaus eteenp\u00e4in, koska t\u00e4m\u00e4 S-luokan sukupolvi esitteli ensimm\u00e4ist\u00e4 kertaa monia erilaisia ylellisyys- ja turvallisuusominaisuuksia, jotka puuttuvat edelleen monista nykyaikaisista ”premium” luksusmerkeist\u00e4. W140 oli ensimm\u00e4inen auto, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n ominaisuus nimelt\u00e4 ”pehme\u00e4sti sulkeutuvat ovet”, jota monet luksusautomerkit eiv\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n k\u00e4yt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

W140 oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen auto, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n ESC (elektroninen ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4), tuplalasitetut ikkunat hiljaisuuden lis\u00e4\u00e4miseksi, huipputekninen ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4, navigointij\u00e4rjestelm\u00e4 ja jopa perus puheohjausj\u00e4rjestelm\u00e4. Lis\u00e4ksi W140 esitteli ensi kertaa sateen tunnistavat pyyhkimet, pehme\u00e4sti sulkeutuvan tavaratilan ja parin sivuturvatyynyn turvallisuuden lis\u00e4\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W221 S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

W220 S-luokka ei j\u00e4\u00e4nyt Mercedeksen lippulaivasedanien historian kohokohdaksi, joten vuonna 2007 Mercedeksen oli keksitt\u00e4v\u00e4 uusi malli, jolla ei ollut mit\u00e4\u00e4n yhteist\u00e4 identiteetti\u00e4 pahamaineisen W220:n kanssa. He tekiv\u00e4t juuri niin, ja W221 S-luokka syntyi.<\/p>\n\n\n\n

W221 S-luokka on laajalti tunnustettu raikkaaksi tuulahdukseksi W220:n j\u00e4lkeen, ja se on yksi l\u00e4hihistorian parhaista S-luokan uudistuksista. W221 on ensimm\u00e4inen luksusluokan sedan, jossa on hybridik\u00e4ytt\u00f6inen voimansiirto. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 esiteltiin ensi kertaa kuolleen kulman valvontaj\u00e4rjestelm\u00e4, kaistaltapoistumisj\u00e4rjestelm\u00e4 ja nopeusvaroitusj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

W221 S-luokka aloitti my\u00f6s uuden aikakauden Mercedeksen muotoilussa kaikkien mallien, ei vain sedanien, osalta. W221:n j\u00e4lkeiset mallit noudattivat samankaltaista muotoilun etiikkaa, ne olivat hieman j\u00e4re\u00e4mpi\u00e4 ja tarjosivat tasaisemman muotoilun. W221 S-luokka oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen Mercedes-malli, jossa alettiin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 infrapunatekniikkaa erilaisissa turvaj\u00e4rjestelmiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes W222 S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Vuonna 2013 Mercedes toi markkinoille W222 S-luokan, ja vastaanotto oli melko ristiriitainen, kunnes ovet avattiin. W222 edustaa Mercedeksen koko historian suurinta harppausta sis\u00e4tilojen suunnittelussa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ysin uusi, huippuluokan kaksoisn\u00e4ytt\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4 tarjosi h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4 toiminnallisuutta, ja monet kehuvat sit\u00e4 edelleen paremmaksi vaihtoehdoksi kuin upouudessa W223 S-luokassa nyky\u00e4\u00e4nkin tarjolla olevaa j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. W222-mallin teknisten innovaatioiden luettelo on my\u00f6s uskomattoman pitk\u00e4.
W222 oli historian ensimm\u00e4inen auto, jossa ei ollut yht\u00e4\u00e4n hehkulamppua, sill\u00e4 jokainen W222 S-luokkaan asennettu valonl\u00e4hde oli LED-tekniikalla toteutettu, ja auto tarjosi jopa Swarovski-kristalleja ajovaloissa.<\/p>\n\n\n\n

W222 tunnetaan my\u00f6s monien teknisten innovaatioiden debyytist\u00e4, kuten uudesta alumiinihybridikoritekniikasta, joka lis\u00e4si auton v\u00e4\u00e4nt\u00f6j\u00e4ykkyytt\u00e4 merkitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi esiteltiin kaksi uutta ajoapuj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. Road Surface Scan -niminen j\u00e4rjestelm\u00e4 debytoi W222:ss\u00e4, ja se pystyi havaitsemaan kuoppia etuk\u00e4teen, sek\u00e4 Magic Body Control -j\u00e4rjestelm\u00e4, joka mukautti jousitus- ja vaimennusj\u00e4rjestelmi\u00e4 tasaisen ja mukavan ajon takaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4\u00e4 kysymyksi\u00e4 vaikuttavasta Mercedes S-luokasta<\/h2>\n\n\n\n

Onko uusi W223 S-luokka yksi parhaista koskaan valmistetuista S-luokista?<\/h3>\n\n\n\n

On eritt\u00e4in ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 uusi W223 S-luokka olisi jotain muuta kuin loistava, mutta t\u00e4m\u00e4 S-luokka on viel\u00e4 elinkaarensa alkuvaiheessa ja sen on m\u00e4\u00e4r\u00e4 tulla teille l\u00e4hitulevaisuudessa. Uusi W223 tarjoaa my\u00f6s runsaasti uudistuksia, mutta monia niist\u00e4 ei ole viel\u00e4 testattu pitk\u00e4\u00e4n aikaan.<\/p>\n\n\n\n

Uusia innovatiivisia lis\u00e4yksi\u00e4 t\u00e4h\u00e4n S-luokan malliin ovat muun muassa uusi 3D-mittaristo, eleohjaus, lis\u00e4tyn todellisuuden ominaisuudet, \u00e4lykk\u00e4\u00e4t ymp\u00e4rist\u00f6n valaistusominaisuudet, takapenkkien turvatyynyt ja vaikuttava taka-akselin ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4, joka pystyy k\u00e4\u00e4ntym\u00e4\u00e4n jopa 10 astetta. Uusi ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 lyhent\u00e4\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 auton k\u00e4\u00e4nt\u00f6s\u00e4dett\u00e4 ja tekee siit\u00e4 paljon ketter\u00e4mm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Miten Audin ja BMW:n kilpailijat p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t Mercedes S-luokalle?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4iden kolmen merkin v\u00e4linen kilpailu parhaan t\u00e4ysikokoisen sedanin lippulaivan tarjoamisesta on vuosikymmeni\u00e4 vanha. Audi tarjoaa tyylikk\u00e4\u00e4n ja hillityn A8:n, pitk\u00e4n ja mukavan huippuluokan sedanin, joka varmasti p\u00e4rj\u00e4\u00e4 S-luokalle, mutta on joillekin hieman liian hillitty.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta BMW:n 7-sarja tarjoaa rohkean ja silmiinpist\u00e4v\u00e4n muotoilun, joka her\u00e4tt\u00e4\u00e4 varmasti paljon huomiota. Sis\u00e4tiloissa on kuitenkin jonkin verran puutteita verrattuna A8:aan tai S-luokkaan. Mink\u00e4 tahansa n\u00e4ist\u00e4 kolmesta autosta valitseminen on varteenotettava vaihtoehto, ja ne kaikki tekev\u00e4t varmasti vaikutuksen vaativimpiinkin asiakkaisiin.<\/p>\n\n\n\n

Miten S-luokka vertautuu markkinoiden kalleimpiin luksussedaneihin?<\/h3>\n\n\n\n

Rolls Roycea ja Bentleyt\u00e4 on yleisesti pidetty parhaina lippulaivamallisina luksussedanien autonvalmistajina. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 ovat paljon kalliimpia kuin S-luokka, mutta eiv\u00e4t p\u00e4rj\u00e4\u00e4 saksalaiselle sedanille tekniikkaosastolla.<\/p>\n\n\n\n

Laadun osalta Bentley tai Rolls on merkitt\u00e4v\u00e4 askel S-luokkaa korkeammalla. Molemmat tarjoavat viel\u00e4 12-sylinterisen moottorin, joka on my\u00f6s selv\u00e4 askel uusien S-luokan ajoneuvojen moottoreita korkeammalla. Lis\u00e4ksi Bentleyn tai Rollsin vetovoima on my\u00f6s selke\u00e4 askel kolmipistet\u00e4ht\u00e4imen yl\u00e4puolella.<\/p>\n\n\n\n

Suurin ero n\u00e4iden kolmen automerkin v\u00e4lill\u00e4 on kuitenkin mahdollisuus yksil\u00f6llist\u00e4\u00e4 Bentley tai Rolls siin\u00e4 m\u00e4\u00e4rin kuin S-luokka ei yksinkertaisesti tarjoa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes S-luokka edustaa korkeinta mukavuutta ja ylellisyytt\u00e4, mit\u00e4 Mercedes voi tarjota. S-luokalla on aina ollut todellisen lippulaivasedanin ainekset. Se on Mercedeksen malliston pisin, mukavin, kallein ja varustelluin sedan. Vuonna 2021<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/683"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=683"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/683\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=683"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=683"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=683"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}