{"id":707,"date":"2021-07-06T09:26:51","date_gmt":"2021-07-06T09:26:51","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=707"},"modified":"2021-07-06T09:26:51","modified_gmt":"2021-07-06T09:26:51","slug":"miten-nollaan-mercedes-ilmastointijarjestelman","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/miten-nollaan-mercedes-ilmastointijarjestelman\/","title":{"rendered":"Miten nollaan Mercedes-ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n?"},"content":{"rendered":"\n
Kun Mercedes-Benzin moottorin tarkastusvalo syttyy, se on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 autossasi on ongelma. Yksi mahdollisista ongelmista voi olla ilmastointilaite, joka ei toimi kunnolla.<\/p>\n\n\n\n
Mercedeksen ilmastoinnin nollaaminen on helppoa. Paina vain sulatus- ja ilmankiertopainikkeita samanaikaisesti. Mutta jos teet t\u00e4m\u00e4n ja ilmastointi ei viel\u00e4k\u00e4\u00e4n toimi kunnolla, sinun on ehk\u00e4 teht\u00e4v\u00e4 muita diagnoositestej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Ilmastointi on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4 erityisesti kes\u00e4ll\u00e4, jolloin matkustamo on eritt\u00e4in kuuma ja voi olla siet\u00e4m\u00e4t\u00f6n. Kun ilmastointilaitteesi puhaltaa jatkuvasti kuumaa ilmaa, sinun on suoritettava lepo. Yleens\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on yksinkertainen diagnoosi, jonka voit tehd\u00e4 itse. Mutta jos se ei onnistu, sinun pit\u00e4isi k\u00e4yd\u00e4 ammattitaitoisen mekaanikon luona.<\/p>\n\n\n\n
Useimmat ihmiset rynt\u00e4\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 mekaanikon luo, kun moottorin tarkistusvalo osoittaa, ett\u00e4 ilmastointilaitteessa on ongelma. Toisinaan kyseess\u00e4 voi olla tilap\u00e4inen vika, jonka voit palauttaa tekem\u00e4ll\u00e4 nollauksen auton kojelaudassa. T\u00e4ss\u00e4 on menettelytapa Mercedesin ilmastointilaitteen tai ilmastointilaitteen nollaamiseen:<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benzin ilmastointilaitteen nollauksen suorittaminen aloitetaan asettamalla virta-avain virtalukkosylinteriin ja k\u00e4\u00e4nt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 avain asentoon ”2”. N\u00e4in pitk\u00e4lle sylinteri ei p\u00e4\u00e4se ennen moottorin k\u00e4ynnist\u00e4mist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Etsi seuraavaksi autosi kojelaudasta kiertoilma- ja sulatusilmapainikkeet. Mercedeksen sulatuspainikkeessa on yleens\u00e4 kolme sen l\u00e4pi kulkevaa viivaa, kun taas kiertoilmapainike koostuu auton kuvasta, jossa on kaareva viiva.<\/p>\n\n\n\n
Kun olet tunnistanut n\u00e4m\u00e4 kaksi painiketta, paina kiertoilma- ja sulatusilmapainikkeita samanaikaisesti ja pid\u00e4 niit\u00e4 painettuna. Pid\u00e4 n\u00e4it\u00e4 kahta painiketta painettuna 5-10 sekuntia tai kunnes molempien painikkeiden LED-valot alkavat vilkkua.<\/p>\n\n\n\n
Odota v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 45 sekunnista minuuttiin, kunnes LED-valot lakkaavat vilkkumasta. Kun ne ovat lakanneet vilkkumasta, sammuta auto. Odota viel\u00e4 1 minuutti ja k\u00e4ynnist\u00e4 moottori. Olet valmis ja voit nyt testata autosi ilmastoinnin.<\/p>\n\n\n\n
Jos ongelma on ratkaistu, voit jatkaa ajosta nauttimista. Jos n\u00e4in ei kuitenkaan ole, sinun kannattaa vied\u00e4 autosi ammattimaiselle mekaanikolle lis\u00e4tarkastusta varten, sill\u00e4 ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 voi olla vakavampia ongelmia kuin oletitkaan.<\/p>\n\n\n\n
Jos ilmastointilaitteesi puhaltaa kuumaa ilmaa, sinun kannattaa tarkastaa auton vaimennin. Vaimennin vastaa matkustamoon menev\u00e4st\u00e4 ilmareitist\u00e4. Jos vaimennin on vaurioitunut, ilmastointi ei toimi oikein. Vie autosi mekaanikolle, joka tarkistaa t\u00e4m\u00e4n ongelman kehittyneell\u00e4 diagnostiikka-anturity\u00f6kalulla.<\/p>\n\n\n\n
Lauhduttimen teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4 kuuma kylm\u00e4aine takaisin heti, kun se on puristettu. Jos lauhdutin on siis tukkeutunut jonkinlaisesta roskasta tai liasta tiell\u00e4, se ei j\u00e4\u00e4hdyt\u00e4 kylm\u00e4ainetta tarvittavalla tavalla. T\u00e4m\u00e4n seurauksena ajoneuvosi j\u00e4rjestelm\u00e4 jatkaa toimintaansa ylikuumentuneella kylm\u00e4aineella.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4m\u00e4 on yksi suurimmista syist\u00e4, miksi ilmastointilaitteesi ei ehk\u00e4 toimi. Kylm\u00e4ainevuoto voi tulla mist\u00e4 tahansa, mutta ne ovat yleisi\u00e4 ilmastointilaitteen letkuliit\u00e4nn\u00f6iss\u00e4. Vie autosi korjaamoon, jotta he voivat tiivist\u00e4\u00e4 vuodon ja est\u00e4\u00e4 sit\u00e4 vaikuttamasta ilmastointilaitteesi toimintaan.<\/p>\n\n\n\n
Kompressori on yksi ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n t\u00e4rkeimmist\u00e4 osista. Se pit\u00e4\u00e4 ilmastointilaitteen toiminnassa koko ajan, sill\u00e4 sen ansiosta kylm\u00e4aine kiert\u00e4\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4. Kompressori menee huonoon kuntoon k\u00e4yt\u00f6n puutteen vuoksi. Sinun pit\u00e4isi siis k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ilmastointilaitettasi, jotta kompressorin kaltaiset osat eiv\u00e4t pilaantuisi.<\/p>\n\n\n\n
Muita mahdollisia syit\u00e4 ilmastointilaitteen vikaantumiseen ovat rikkoutunut lauhdutin, s\u00e4hk\u00f6ongelmat ja huonot j\u00e4\u00e4hdytyspuhaltimet. Varaa v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 300 dollaria, jos k\u00e4yt mekaanikolla Mercedes-autosi huonon ilmastointilaitteen takia.<\/p>\n\n\n\n
Toimiva ilmastointi on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 viile\u00e4n ymp\u00e4rist\u00f6n takaamiseksi auton sis\u00e4ll\u00e4. Viallinen ilmastointi voi aiheuttaa jonkin seuraavista ongelmista:<\/p>\n\n\n\n
Ilmastointilaite toimii muuttamalla kylm\u00e4ainetta kaasusta nesteeksi kompressorin avulla. Kun se kulkee lauhduttimen l\u00e4pi, raitis ilma virtaa lauhduttimen kautta. N\u00e4in p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4n eroon l\u00e4mm\u00f6st\u00e4, joka muodostuu korkeapaineen muuttuessa kaasusta nesteeksi.
Seuraavaksi se kulkee paisuntaventtiilin l\u00e4pi, jossa se palaa kaasuksi. Haihduttimen kautta puhaltava raitis ilma syrj\u00e4ytt\u00e4\u00e4 l\u00e4mm\u00f6n, ja autoon puhalletaan viile\u00e4\u00e4 ilmaa. N\u00e4in matkustamon sis\u00e4ilma viilenee, ja prosessi jatkuu joka kerta, kun kytket ilmastointilaitteen p\u00e4\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n
Se, mill\u00e4 nopeuksilla ajat autollasi. Jos ajat Benzill\u00e4si moottoritienopeutta ja pid\u00e4t ikkunat kiinni, polttoainetta kuluu v\u00e4hemm\u00e4n. Mutta jos j\u00e4t\u00e4t ikkunat auki, ne lis\u00e4\u00e4v\u00e4t aerodynaamista vastusta, jolloin auton moottori joutuu ty\u00f6skentelem\u00e4\u00e4n kovemmin ja polttamaan enemm\u00e4n polttoainetta.<\/p>\n\n\n\n
Jos ilmastointilaitteesi toimii hyvin, mutta ei laske auton sis\u00e4l\u00e4mp\u00f6tilaa, sinun on ehk\u00e4 t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 kylm\u00e4aineesi. Kylm\u00e4aineen uudelleent\u00e4yt\u00f6n lis\u00e4ksi ilmastointilaitteessasi voi olla kylm\u00e4ainevuoto, joka est\u00e4\u00e4 ilmastointilaitetta toimimasta optimaalisesti. Toinen ongelma voi olla puhallinmoottorin vika.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benzin ilmastoinnin palauttamisen ei pit\u00e4isi olla ongelma. T\u00e4m\u00e4n vaiheittaisen oppaan avulla Mercedes-ilmastointilaitteesi nollaamisesta voit s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 rahaa, jonka olisit voinut k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mekaanikolla. Jos nollaus ei palauta autosi ilmastointilaitetta, sinun kannattaa k\u00e4yd\u00e4 ammattitaitoisen mekaanikon luona.
Kaiken kaikkiaan t\u00e4m\u00e4 on helppo korjaus, joka kannattaa hoitaa helposti. Autosi ilmastointilaitteen korjaaminen maksaa keskim\u00e4\u00e4rin noin 230 dollaria. Kun korjaat ongelman itse, s\u00e4\u00e4st\u00e4t lopulta yli 170 dollaria, riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 sinun on ostettava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Kun Mercedes-Benzin moottorin tarkastusvalo syttyy, se on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 autossasi on ongelma. Yksi mahdollisista ongelmista voi olla ilmastointilaite, joka ei toimi kunnolla. Mercedeksen ilmastoinnin nollaaminen on helppoa. Paina vain<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/707"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=707"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/707\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=707"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=707"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=707"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}