{"id":738,"date":"2021-07-08T06:46:39","date_gmt":"2021-07-08T06:46:39","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=738"},"modified":"2021-07-08T06:46:39","modified_gmt":"2021-07-08T06:46:39","slug":"missa-mercedes-benzin-katumaasturissa-on-hierontaistuimet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-mercedes-benzin-katumaasturissa-on-hierontaistuimet\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 Mercedes-Benzin katumaasturissa on hierontaistuimet?"},"content":{"rendered":"\n

Viime vuosina hierontaistuimista on tullut melko yleinen ominaisuus useimmissa saksalaisissa premium-autoissa. Vaikka jotkin ”hieronta”-toiminnot ovatkin vain lannerangan s\u00e4\u00e4t\u00f6\u00e4, jotkin niist\u00e4 todella tarjoavat laillista hierontaa. \u00c4l\u00e4 vain odota, ett\u00e4 se on l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n aitoa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes tarjoaa hierontaa muutamissa autoissaan, l\u00e4hinn\u00e4 suuremmissa ja kalliimmissa autoissaan. Maastureista Mercedes tarjoaa hierontatoimintoja GLE:hen ja GLS:\u00e4\u00e4n, ja viel\u00e4 v\u00e4h\u00e4n aikaa sitten my\u00f6s GLC:hen saattoi valita hierontatoiminnon.<\/p>\n\n\n\n

Monikontuurinen istuinpaketti<\/h2>\n\n\n\n

Nykyaikaisissa Mercedes-autoissa tarjolla olevat hierontatoiminnot some osana Multi-contour seat package -vaihtoehtoa. N\u00e4m\u00e4 etuistuimet koostuvat monikonturisista, ilmalla t\u00e4ytett\u00e4vist\u00e4 kammioista alaselk\u00e4nojan alaosassa ja my\u00f6s sivupehmusteissa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kammiot t\u00e4yttyv\u00e4t ja tyhjenev\u00e4t tiettyn\u00e4 hetken\u00e4 ja luovat jonkinlaisen virkist\u00e4v\u00e4n kokemuksen, joka voi tehd\u00e4 sinusta hieman mukavamman pitk\u00e4ll\u00e4 matkalla. T\u00e4m\u00e4 sykkiv\u00e4 vaikutus auttaa sinua v\u00e4hent\u00e4m\u00e4\u00e4n selk\u00e4rankaan kohdistuvaa rasitusta Saksan selk\u00e4rangan terveysj\u00e4rjest\u00f6n mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos valitset t\u00e4m\u00e4n paketin, saat my\u00f6s monisuunnassa s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t istuimet sek\u00e4 l\u00e4mmitett\u00e4v\u00e4t ja tuuletettavat istuimet. Kaikkia n\u00e4it\u00e4 toimintoja voi ohjata auton infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n kautta, eik\u00e4 istuinten mukavuuden saaminen ei pit\u00e4isi olla suuri haaste.<\/p>\n\n\n\n

Hierontavaihtoehdot<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes on tarjonnut istuinten hierontaa jo jonkin aikaa. Alkuaikoina t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 oli melkoinen pettymys, sill\u00e4 sit\u00e4 markkinoitiin t\u00e4ysimittaisena hierontatoimintona, mutta sit\u00e4 ei juuri huomannut.
Ajan my\u00f6t\u00e4 Mercedes on kuitenkin jatkuvasti parantanut j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. Nyky\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 tarjoaa useita erilaisia hierontatapoja. Nykyaikaiset hierontaj\u00e4rjestelm\u00e4t tarjoavat jopa 8 erilaista hierontatyyppi\u00e4, mukaan lukien sel\u00e4n ja olkap\u00e4iden nuorennus, kaksi ”kuumakivihierontatyyppi\u00e4” ja aktiivinen harjoitusohjelma, jonka tarkoituksena on vahvistaa selk\u00e4- ja jalkalihaksia.
N\u00e4iden hierontatoimintojen tarkoituksena on tarjota sinulle ominaisuuksiltaan monipuolinen ajokokemus ja tehd\u00e4 pitk\u00e4st\u00e4 matkasta miellytt\u00e4v\u00e4mpi. N\u00e4iden toimintojen tarkoituksena on saada sinut pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n v\u00e4hemm\u00e4n pitk\u00e4n matkan aikana, jotta p\u00e4\u00e4set m\u00e4\u00e4r\u00e4np\u00e4\u00e4h\u00e4si aikaisemmin, eik\u00e4 selk\u00e4si kustannuksella.<\/p>\n\n\n\n

Hierovat istuimet GLS:ss\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on saatavilla l\u00e4hinn\u00e4 etuistuimiin, mutta Mercedes on esitellyt hierovat istuimet my\u00f6s takamatkustajille GLS:ss\u00e4, suurimmassa Mercedes SUV:ss\u00e4.
GLS on Mercedeksen suurin ja varustelluin katumaasturi. Sellaisena voit valita istuinl\u00e4mmityksen kaikkiin istuimiin, jopa kolmannen rivin istuimiin. Tuulettuvat istuimet ovat saatavilla vain etu- ja keskimm\u00e4isen rivin istuimiin. Sama koskee my\u00f6s hierontatoimintoja.
Kuten aiemmin mainittiin, hierovien istuinten tarjoaminen eturiviin on melko odotettavissa monissa premium-luokan katumaastureissa, mutta Mercedes on mennyt askeleen pidemm\u00e4lle ja tarjonnut saman toiminnon toiselle riville, jos valitset Executive Rear Seat Plus -paketin.
Executive Rear Seat Plus -paketti sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 laajan valikoiman lis\u00e4ominaisuuksia, jotka varmasti lis\u00e4\u00e4v\u00e4t takamatkustajien mukavuutta. T\u00e4h\u00e4n pakettiin kuuluu muun muassa kaksi takaviihden\u00e4ytt\u00f6\u00e4 kuulokkeilla, monisuuntaisesti s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4t istuimet ja erillinen 7-tuumainen tabletti, jolla voi hallita l\u00e4hes kaikkia toimintoja.
Voit my\u00f6s asettaa takaistuimet taaksep\u00e4in ja ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 etuistuimen kokonaan eteenp\u00e4in, jotta takamatkustajalle j\u00e4\u00e4 runsaasti tilaa kapteenin tuolissa. T\u00e4ss\u00e4 paketissa on my\u00f6s lukuisia lis\u00e4ominaisuuksia, kuten useita USB-portteja, j\u00e4\u00e4kaappi ja lentokonetyyliset p\u00f6yd\u00e4t, jotka taittuvat ulos keskikonsolista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Paljonko Mercedeksen hienot istuinpaketit maksavat?<\/h3>\n\n\n\n

Deluxe-istuinpakettien hinta on melko korkea, mik\u00e4 on odotettavissa, kun kyse on Mercedeksen eksklusiivisista huippuominaisuuksista. Etuistuinten hierontatoiminto ja monet muut sen mukana tulevat lis\u00e4varusteet maksavat noin 1 200 dollaria.
Jos valitset Executive Rear Seat Package -paketin, se maksaa 2 200 dollaria, mutta et silti saa hierovia istuimia toiselle riville. Se on osa edell\u00e4 mainittua Executive Rear Seat Plus -pakettia, joka lis\u00e4\u00e4 hierontatoiminnot ja tuuletustoiminnon 3 750 dollarilla.
T\u00e4ll\u00e4 hinnalla saisit oikean tunnin mittaisen ammattimaisen hieronnan joka viikko yli vuoden ajan tai jopa kaksi vuotta.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun valita Executive Rear Seat Package Plus uuteen GLS:\u00e4\u00e4n?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu. Etuistuinten hierontatoiminnon valitseminen on jossain m\u00e4\u00e4rin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, mutta takapenkkien hierontatoiminnon lis\u00e4varustepaketti on j\u00e4rkev\u00e4 vain, jos kuljetat VIP-henkil\u00f6it\u00e4 pidempi\u00e4 matkoja kerrallaan.
Totuus on, ett\u00e4 vaikka kuljettaisitkin VIP-henkil\u00f6it\u00e4 maasta toiseen, mit\u00e4 ei todenn\u00e4k\u00f6isesti tapahdu, koska kaikki lent\u00e4v\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n mieluummin, useimmat ihmiset eiv\u00e4t edes tied\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 toimintoja on edes olemassa.
Jos olet t\u00e4ll\u00e4 alalla, sedan on paljon parempi vaihtoehto pidemmille matkoille kuin maasturi, koska sedan on paljon aerodynaamisempi, mik\u00e4 vaikuttaa my\u00f6nteisesti matkan hiljaisuuteen ja polttoainetehokkuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Miten valita lis\u00e4vaihtoehtoja uutta autoa ostettaessa?<\/h3>\n\n\n\n

Kun ostat uuden auton, lis\u00e4varusteiden valitseminen on v\u00e4h\u00e4n kuin lapsi karkkikaupassa. Ja valmistajat ovat t\u00e4st\u00e4 tietoisia, erityisesti saksalaiset. On yleisesti tiedossa, ett\u00e4 monet autonvalmistajat veloittavat t\u00f6rke\u00e4n paljon rahaa joistakin lis\u00e4varusteista.
On tavallista, ett\u00e4 jotkut luksusautojen valmistajat veloittavat valtavan summan rahaa ”lis\u00e4varusteista”, jotka ovat vakiovarusteena halvemmassa, v\u00e4hemm\u00e4n suositun merkin autossa. Kun valitset lis\u00e4varusteita, valitse ne, joita todella k\u00e4yt\u00e4t niin paljon, ett\u00e4 se on taloudellisesti j\u00e4rkev\u00e4\u00e4.
Jos matkustat enimm\u00e4kseen yksin, et tarvitse takapenkin Executive-pakettia. Et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n tarvitse kolmatta rivi\u00e4, lis\u00e4virtapistokkeita tai takaverhoja. Nyky\u00e4\u00e4n lis\u00e4varusteet ovat saksalaisissa premium-autoissa eritt\u00e4in kalliita, mutta ne auttavat sinua, kun p\u00e4\u00e4t\u00e4t myyd\u00e4 autosi uudelleen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Viime vuosina hierontaistuimista on tullut melko yleinen ominaisuus useimmissa saksalaisissa premium-autoissa. Vaikka jotkin ”hieronta”-toiminnot ovatkin vain lannerangan s\u00e4\u00e4t\u00f6\u00e4, jotkin niist\u00e4 todella tarjoavat laillista hierontaa. \u00c4l\u00e4 vain odota, ett\u00e4 se on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/738"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=738"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/738\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=738"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=738"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=738"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}