{"id":746,"date":"2021-07-08T06:50:05","date_gmt":"2021-07-08T06:50:05","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=746"},"modified":"2021-07-08T06:50:05","modified_gmt":"2021-07-08T06:50:05","slug":"mika-mercedes-kuluttaa-bensaa-parhaiten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-mercedes-kuluttaa-bensaa-parhaiten\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 Mercedes kuluttaa bensaa parhaiten?"},"content":{"rendered":"\n

Jos olet hankkimassa uutta autoa, Mercedes tarjoaa sinulle varmasti monia hyvi\u00e4 ominaisuuksia, kuten mukavuutta, tyyli\u00e4 ja suorituskyky\u00e4. Mutta jos ensisijainen tavoitteesi on polttoainetaloudellisuus, Mercedeksell\u00e4 on my\u00f6s monia tehokkaita autoja, joista voit valita.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat tavallisen bensak\u00e4ytt\u00f6isen, ei-hybridimallin, tehokkain uusi Mercedes-sedan on C300, jonka yhdistetty moottoritie- ja kaupunkiajotulos on vaikuttava 28MPG. Jos olet kiinnostunut l\u00e4hinn\u00e4 pienemmist\u00e4 katumaastureista, GLA 250 tarjoaa samat MPG US -tulokset.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkain myynniss\u00e4 oleva Mercedes-malli on kuitenkin Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID, joka pystyy saavuttamaan h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t 69MPG US. T\u00e4m\u00e4 malli ei ole ainoastaan tehokkain Mercedes-malli, vaan se on my\u00f6s luokan johtaja keskikokoisten sedanien segmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkaimmat Mercedes-maasturit<\/h2>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut vain katumaastureista, Mercedeksell\u00e4 on pari mallia, jotka my\u00f6s tarjoavat luokan johtavia hy\u00f6tysuhdetuloksia.
Mercedeksen tehokkain pienempi katumaasturi on vuoden 2020 Mercedes Benz GLC350e 4-Matic, joka on 2,0 litran nelisylinterisell\u00e4 bensamoottorilla ja s\u00e4hk\u00f6moottorilla varustettu pieni katumaasturi, joka pystyy realistisesti jopa 66MPG US-tulokseen. T\u00e4m\u00e4n mallin l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 52 000 dollaria, ja se tarjoaa 315 hv ja vaikuttavan 5,6 sekunnin 0-100-ajan.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat hyv\u00e4n kaasuk\u00e4ytt\u00f6isen perhemaasturin, GLB250 tarjoaa my\u00f6s erinomaisen polttoainetehokkuuden, joka on noin 27MPG US. Sek\u00e4 GLB250:ss\u00e4 ett\u00e4 GLA250:ss\u00e4 on sama 2,0-litrainen nelisylinterinen moottori, jossa on noin 220 hv, ja molemmat voi hankkia noin 35-40 000 dollarin hintaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat isomman katumaasturin, tavallisella bensiinik\u00e4ytt\u00f6isell\u00e4 Mercedes GLE 350 4-Maticilla p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4n noin 22MPG US, mik\u00e4 ei ole huono tulos isolta katumaasturilta. GLE:n hybridiversio pystyy saavuttamaan melko vaikuttavan 58MPG US.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkaimmat Mercedes-sedanit<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainetehokkain kaasuk\u00e4ytt\u00f6inen pieni Mercedes-sedan on edell\u00e4 mainittu C300. T\u00e4ss\u00e4 C-luokan versiossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 2,0-litraista 4-sylinterist\u00e4 moottoria, jota monet t\u00e4m\u00e4n listan Mercedes Benz -mallit k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t. Yhdysvaltain 28MPG on melko vaikuttava, mutta niin on my\u00f6s 255 hevosvoimaa ja 9-vaihteinen automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee suosittuihin E-luokan sedaneihin, E350 4-Matic pystyy saavuttamaan melko kiitett\u00e4v\u00e4t 26MPG US. E-luokassa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n samanlaista moottoria kuin edell\u00e4 mainitussa C300:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s tehot ovat samat. Mainitsemisen arvoista on my\u00f6s se, ett\u00e4 sek\u00e4 C- ett\u00e4 E-luokassa on samankokoinen polttoaines\u00e4ili\u00f6, joten C300:lla p\u00e4\u00e4see hieman pidemm\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat viel\u00e4 tehokkaamman Mercedes-sedanin, E300 BlueTEC -kaasu-\/s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen hybridiversio tuottaa Mercedes-sedanien valikoiman parhaan polttoainetalouden. T\u00e4m\u00e4n E-luokan voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,0 litran nelisylinterinen moottori ja s\u00e4hk\u00f6moottori, jotka tuottavat yhdess\u00e4 vaikuttavia 316 hevosvoimaa.<\/p>\n\n\n\n

Keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isess\u00e4 tosiel\u00e4m\u00e4n k\u00e4ytt\u00f6skenaariossa pit\u00e4isi saada noin 69MPG, mutta jopa parempi polttoainetaloudellisuus on saavutettavissa, riippuen auton k\u00e4ytt\u00f6tavasta ja -olosuhteista.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkuuden parantaminen<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 luvut kertovat kuitenkin vain puolet tarinasta, sill\u00e4 ne riippuvat enimm\u00e4kseen erityisist\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6skenaarioista, joita ei voida t\u00e4ysin toistaa. MPG-tulokset on esitetty t\u00e4ss\u00e4 keskiarvona, ja niiden pit\u00e4isi olla vain suuntaa-antavia odotettavissa olevia tuloksia, ei tietty\u00e4 MPG-tulosta.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n autonvalmistajat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t kaikkia mahdollisia temppuja MPG-tulosten nostamiseksi, joten valmistajan ilmoittama MPG on l\u00e4hes aina saavuttamattomissa, mutta tapa, jolla autoa ajetaan, voi vaikuttaa polttoainetehokkuuteen melko paljon.<\/p>\n\n\n\n

Aerodynamiikalla on valtava merkitys polttoainetehokkuuteen. On odotettavissa, ett\u00e4 ajoneuvo, joka kulkee jatkuvasti suurella nopeudella ja jossa on katolla oleva kuormalaatikko, on polttoainetaloudellisesti jopa 20 prosenttia v\u00e4hemm\u00e4n tehokas. Matkustaminen ikkunoiden ollessa auki suurella nopeudella vaikuttaa my\u00f6s suuresti MPG-tuloksiin.<\/p>\n\n\n\n

Auton painon v\u00e4hent\u00e4minen voi my\u00f6s vaikuttaa paljon polttoainetehokkuuteen. Samaa voidaan sanoa autosi ajamisesta pienemm\u00e4ll\u00e4 vaihteella tai korkeammalla kierrosluvulla. Lis\u00e4ksi automaattivaihteistot kuluttavat 10-15 % enemm\u00e4n polttoainetta, ja my\u00f6s ilmastointi ja ajoneuvon virheellinen huolto voivat heikent\u00e4\u00e4 MPG-tuloksia melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

Kaasu vs. diesel vs. s\u00e4hk\u00f6<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko dieselk\u00e4ytt\u00f6iset autot polttoainetehokkaampia kuin kaasuautot?<\/h3>\n\n\n\n

Dieselin odotetaan kuluttavan 15-20 % v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta, mink\u00e4 puolestaan pit\u00e4isi tarkoittaa, ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat edullisemmat. Mutta uudempien dieselk\u00e4ytt\u00f6isten autojen verot ovat hieman korkeammat kuin kaasuautojen, joten ne saattavat tuoda marginaalia hieman l\u00e4hemm\u00e4s.<\/p>\n\n\n\n

Dieselautot ovat my\u00f6s paljon tehokkaampia, kun on kyse jatkuvasta nopeasta ajosta, kuten moottoriteill\u00e4. Niiss\u00e4 on my\u00f6s enemm\u00e4n v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 matalalla, joten ne kuluttavat v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta ohitettaessa muita ajoneuvoja. Toisaalta kaasuautot tarjoavat yleens\u00e4 paremman polttoainetehokkuuden kaupunkiajossa.<\/p>\n\n\n\n

Kest\u00e4v\u00e4tk\u00f6 dieselk\u00e4ytt\u00f6iset autot kauemmin kuin kaasuautot?<\/h3>\n\n\n\n

Dieselautot pystyv\u00e4t yleens\u00e4 saavuttamaan korkeampia kilometrituloksia, ja ne ovat kalliimpia k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla, mutta dieselmoottorin huoltaminen on kalliimpaa kuin kaasumoottorin huoltaminen.
Vanhoina aikoina monet Mercedeksen dieselmoottorit kestiv\u00e4t satoja tuhansia kilometrej\u00e4 ilman suurempia huoltot\u00f6it\u00e4, mit\u00e4 ei voi sanoa kaasuautojen vastaavista moottoreista. Mutta nyky\u00e4\u00e4n marginaalin ei pit\u00e4isi olla en\u00e4\u00e4 niin suuri kuin ennen.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa s\u00e4hk\u00f6auto paremman hy\u00f6tysuhteen vuoksi?<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6auton ostaminen tekee ajamisesta varmasti tehokkaampaa ja v\u00e4hemm\u00e4n haitallista ymp\u00e4rist\u00f6lle. Useimmissa paikoissa maailmassa, edes kehittyneiss\u00e4, ei kuitenkaan ole asianmukaista infrastruktuuria, jotta polttomoottorin omistaminen olisi yht\u00e4 k\u00e4tev\u00e4\u00e4 kuin polttomoottorin omistaminen.<\/p>\n\n\n\n

Parasta on valita kehittyneen merkin hybridi, jonka luotettavuus ei varmasti k\u00e4rsi. Hybridin omistaminen ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole yht\u00e4 k\u00e4tev\u00e4\u00e4 kuin polttomoottoriauton omistaminen, mutta etuja, kuten alhaisempia k\u00e4ytt\u00f6kustannuksia ja pienemp\u00e4\u00e4 verotusta, ei pid\u00e4 unohtaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos olet hankkimassa uutta autoa, Mercedes tarjoaa sinulle varmasti monia hyvi\u00e4 ominaisuuksia, kuten mukavuutta, tyyli\u00e4 ja suorituskyky\u00e4. Mutta jos ensisijainen tavoitteesi on polttoainetaloudellisuus, Mercedeksell\u00e4 on my\u00f6s monia tehokkaita autoja, joista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/746"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=746"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/746\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=746"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=746"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=746"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}