{"id":768,"date":"2021-07-08T07:02:25","date_gmt":"2021-07-08T07:02:25","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=768"},"modified":"2021-07-08T07:02:25","modified_gmt":"2021-07-08T07:02:25","slug":"mika-tuloluokka-ostaa-bmwn-vs-mercedeksen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-tuloluokka-ostaa-bmwn-vs-mercedeksen\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 tuloluokka ostaa BMW:n vs. Mercedeksen?"},"content":{"rendered":"\n

Yhdysvalloissa keskiluokkainen henkil\u00f6 ajaa useimmiten Hondan, Toyotan tai Fordin kaltaisten merkkien autoja. Ja jotkut tutkijat ovat osoittaneet, ett\u00e4 jopa 61 prosenttia superrikkaista henkil\u00f6ist\u00e4 ajaa my\u00f6s Hondaa, Toyotaa tai Fordia.<\/p>\n\n\n\n

IRS:n mukaan Yhdysvalloissa ”varakas” kotitalous on v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 250 000 dollaria vuodessa ansaitseva kotitalous. T\u00e4m\u00e4 on 2 prosenttia koko v\u00e4est\u00f6st\u00e4. Vaikka monet heist\u00e4 eiv\u00e4t ostakaan BMW:t\u00e4 ja Mercedest\u00e4, Mercedes n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan suositumpi auto syvien rahojen omaaville henkil\u00f6ille.<\/p>\n\n\n\n

BMW:t\u00e4 ja Mercedest\u00e4 ostavat molemmat samanlainen tuloluokka, eli ylempi keskiluokka ja varakkaat yksityishenkil\u00f6t. BMW:n 7-sarjan omistajan keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset kotitaloustulot ovat 184 000 dollaria, mutta Mercedeksen S-luokan omistajan keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset kotitaloustulot ovat 250 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Luksusautoja ostavat tuloluokat<\/h2>\n\n\n\n

Alle 100 000 dollarin kotitalousv\u00e4hennysluokassa vain 8 prosenttia ihmisist\u00e4 omistaa luksusautoja yleens\u00e4, puhumattakaan BMW:st\u00e4 tai Mercedeksest\u00e4 erikseen. On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 tuloluokka ei yleens\u00e4 osta n\u00e4it\u00e4 merkkej\u00e4, lukuun ottamatta muutamia rohkeita yksil\u00f6it\u00e4, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti ovat liiankin innostuneita kyseisist\u00e4 merkeist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yli 50 prosenttia Yhdysvaltojen yleisest\u00e4 v\u00e4est\u00f6st\u00e4 katsotaan keskiluokaksi. Ja ne, jotka ovat l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 varakkaiden 250 000 dollarin tulorajaa, ovat eniten kiinnostuneita ostamaan luksusautoja. Monet tutkijat uskovat, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on useimmiten vanhempi yksil\u00f6, joka on p\u00e4\u00e4tt\u00e4nyt hemmotella itse\u00e4\u00e4n ja perhett\u00e4\u00e4n premium-luokan ajoneuvolla.<\/p>\n\n\n\n

Merkit, kuten Mercedes, BMW ja Audi, ovat suosituimpia ylemm\u00e4n keskiluokan kuljettajien keskuudessa, joiden kotitalouden tulot ovat 130-250 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

250 000 dollarin vuosituloluokassa luksusautot ovat melko yleisi\u00e4, varsinkin jos kyseess\u00e4 on henkil\u00f6, joka ajaa paljon. Monet t\u00e4m\u00e4n luokan ajoneuvoista ovat kuitenkin my\u00f6s paljon Mersua tai BMW:t\u00e4 parempia. Bentleyn, Rolls Roycen, Porschen, Ferrarin tai Lamborghinin kaltaiset merkit ovat eritt\u00e4in suosittuja harrastajien ja nuorempien henkil\u00f6iden keskuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen ostajien demografiset tiedot<\/h2>\n\n\n\n

Mercedeksen ostajat ovat yleens\u00e4 miehi\u00e4, yli 45-vuotiaita ja tienaavat yli 150 000 dollaria vuodessa. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat vain yleisi\u00e4 suuntaa-antavia, mutta ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t pit\u00e4v\u00e4n paikkansa useimmissa tapauksissa. Mersut ovat paljon suositumpia keski-ik\u00e4isten miesten keskuudessa kuin BMW:t.<\/p>\n\n\n\n

Monilla automerkeill\u00e4 on tapana tarjota halvempia malleja pienituloisille, mutta Mercedes ei tee niin. Mercedes-mallit ovat yleens\u00e4 kalliimpia kuin muu segmentti, jossa sit\u00e4 myyd\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi Lexus on my\u00f6s premium-merkki, jolla on korkeampi hintalappu, mutta Lexus on Toyotan alabr\u00e4ndi, ja joissakin tapauksissa Lexuksen vetovoima k\u00e4rsii siit\u00e4. Sama p\u00e4tee Audiin, sill\u00e4 monet Audin sis\u00e4tilojen osat jaetaan muun Volkswagen-konsernin kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis haluat tutkia sis\u00e4tilojesi jokaista osaa, saatat l\u00f6yt\u00e4\u00e4 saman ohjauspy\u00f6r\u00e4n Audista ja Bentleyst\u00e4 tai samat valokatkaisimet Audista ja Volkswagen Golfista. Mercedes ei tee n\u00e4in, sill\u00e4 Mercedes valmistaa jokaisen osan yksinomaan Mercedest\u00e4 varten.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n ostajien demografiset tiedot<\/h2>\n\n\n\n

BMW:n demografiset tiedot ovat hieman ”j\u00e4rkev\u00e4mpi\u00e4”, sill\u00e4 monet BMW-mallit ostavat harrastajat, jotka venytt\u00e4v\u00e4t budjettiaan niin, ett\u00e4 heill\u00e4 on varaa BMW:hen. Mik\u00e4 puolestaan laskee BMW:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 tuloluokkaa noin 130 000 dollariin kotitaloutta kohti.<\/p>\n\n\n\n

BMW:t\u00e4 ostavat enimm\u00e4kseen 25-54-vuotiaat miespuoliset ostajat (40 % asiakaskunnasta). Jopa 75 prosentilla BMW:n ostajista ei ole lapsia, ja jopa 90 prosenttia uusien BMW:n ostajista omistaa oman kodin. N\u00e4iden tilastojen virhemarginaali on +\/- 2,5 prosenttia 95 prosentin luotettavuustasolla.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n hinnat ovat my\u00f6s hyvin erilaisia eri varustetasoilla. Alkutason 2020 BMW 740i maksaa noin 86 000 dollaria, ja huippumallit, kuten 2020 Alpina B7 BMW tai 760li, maksavat jopa 180 000-200 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Muita luksusautoja koskevia usein kysyttyj\u00e4 kysymyksi\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tuloluokka ostaa Rolls Roycen tai Bugattin?<\/h3>\n\n\n\n

Tyypillisten Rolls Roycen omistajien vuositulot ovat yli 1 miljoonaa dollaria, ja 52 %:lla heist\u00e4 vuositulot ovat yli 5 miljoonaa dollaria. Yhden prosentin RR-omistajista vuositulot ovat alle 500 000 dollaria, ja keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen RR-omistaja on 55-vuotias. Useimmat Rolls Roycen omistajat ajavat autollaan, ja vain 3 %:lla heist\u00e4 on autonkuljettaja.<\/p>\n\n\n\n

Mutta ent\u00e4 Bugattin omistaja? Tyypillinen Bugattin omistaja on ylivoimaisesti rikkain kaikista. Joidenkin muutaman vuoden takaisten raporttien mukaan tyypillinen Bugatti Veyronin omistaja omistaa 84 autoa, kolme yksityiskonetta ja jahdin. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 Bentleyn omistajalla on yleens\u00e4 ”vain” 8 autoa.<\/p>\n\n\n\n

Myyk\u00f6 ja maksaako Mercedes enemm\u00e4n kuin BMW?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz maksaa keskim\u00e4\u00e4rin enemm\u00e4n kuin BMW, ja vuoden 2020 Yhdysvaltojen automyyntitilastoissa Mercedes p\u00e4ihitti BMW:n 18 000 auton ylij\u00e4\u00e4m\u00e4ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedeksen vetovoima on laajempi, sill\u00e4 useimmat BMW:n omistajat pit\u00e4v\u00e4t Mersua vaihtoehtona, mutta tavallinen Mersun omistaja ei pid\u00e4 BMW:t\u00e4 sellaisena.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Mercedes onnistuu my\u00f6s tuottamaan parempia luotettavuustuloksia, ja Mercedeksen autot my\u00f6s yleens\u00e4 maksavat v\u00e4hemm\u00e4n, jos ne hajoavat.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on rikkaiden ihmisten suosituin auto?<\/h3>\n\n\n\n

Rikkaiden ihmisten suosituin auto on my\u00f6s suosituin auto yleens\u00e4, ja se on Ford F150. Ford on onnistunut pit\u00e4m\u00e4\u00e4n suosituimman auton ykk\u00f6stittelin per\u00e4ti nelj\u00e4n vuosikymmenen ajan, ja kaikki haluavat F150:n, tuloista riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

F150:st\u00e4 on saatavana monia varusteita ja paketteja, jotka alkavat noin 20 000 dollarista, ja joidenkin raporttien mukaan jopa 22 000 myyty\u00e4 F150:t\u00e4 ostavat yli 200 000 dollaria ansaitsevat ihmiset. Jotkin mallit, kuten Jeep Grand Cherokee, ovat my\u00f6s yli 200 000 dollaria ansaitsevien suosiossa.<\/p>\n\n\n\n

Jeep onnistui myym\u00e4\u00e4n l\u00e4hes 14 000 autoa yli 200 000 dollaria maksavalle kerholle. Honda on my\u00f6s onnistunut myym\u00e4\u00e4n 13 460 Honda Pilottia yli 200 000 dollarin kerhoon vuonna 2016. On siis melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 rikkaat ihmiset eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 halua kalliita autoja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Yhdysvalloissa keskiluokkainen henkil\u00f6 ajaa useimmiten Hondan, Toyotan tai Fordin kaltaisten merkkien autoja. Ja jotkut tutkijat ovat osoittaneet, ett\u00e4 jopa 61 prosenttia superrikkaista henkil\u00f6ist\u00e4 ajaa my\u00f6s Hondaa, Toyotaa tai Fordia. IRS:n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/768"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=768"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/768\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=768"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=768"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=768"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}