{"id":774,"date":"2021-07-08T07:05:15","date_gmt":"2021-07-08T07:05:15","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=774"},"modified":"2021-07-08T07:05:15","modified_gmt":"2021-07-08T07:05:15","slug":"mika-malli-on-pienin-mercedes-maasturi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-malli-on-pienin-mercedes-maasturi\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 malli on pienin Mercedes-maasturi?"},"content":{"rendered":"\n

Pienin Mercedes SUV on GLA. GLA alkaa noin 36 000 dollarista, ja se tarjoaa kaiken Mercedes-kokemuksen, jopa Mercedeksen katumaasturimalliston pienimm\u00e4ss\u00e4 mallissa.<\/p>\n\n\n\n

SUV-trendi alkaa vallata maailmaa, erityisesti Yhdysvaltoja, jossa suurin osa myydyist\u00e4 uusista autoista on katumaastureita. Mercedes on onnistunut tarjoamaan kilpailukykyisen mallin pienimm\u00e4ss\u00e4 SUV-segmentiss\u00e4. Vastik\u00e4\u00e4n julkaistu GLA on toinen paljon parannettu sukupolvi, ja Mercedes onnistui myym\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 jopa 25 000 kappaletta Yhdysvalloissa vuonna 2020.<\/p>\n\n\n\n

Tavalliset GLA-mallit<\/h2>\n\n\n\n

GLA-mallisto alkaa 36 000 dollarin GLA 250 -mallilla, joka on etuvetoinen pieni SUV, jonka voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,0-litrainen nelosrivin turbomoottori, joka tarjoaa 221 hevosvoimaa ja 258 lb-ft 1 800 r\/min. T\u00e4m\u00e4n mallin polttoainetaloudellisuus on 25MPG USA:ssa, ja se on yhdistetty 8-vaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon.<\/p>\n\n\n\n

Malliston seuraava malli on GLA 250 4MATIC, joka maksaa 38 000 dollaria. T\u00e4t\u00e4 mallia tarjotaan nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, ja muu voimansiirto on sama kuin edell\u00e4 mainitussa GLA250:ss\u00e4, ja sen suorituskyky on hieman ep\u00e4edullisempi 24MPG US.<\/p>\n\n\n\n

GLA:han on tarjolla erilaisia lis\u00e4varusteita ja paketteja, joista suosituin on 2600 dollaria maksava AMG-paketti, joka tarjoaa tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4n ulkomuodon ja paremman n\u00e4k\u00f6isen sis\u00e4tilan urheiluistuimilla ja urheilu-AMG-ohjauspy\u00f6r\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin paketit, kuten Premium-paketti, joka maksaa 1750 dollaria, tarjoavat p\u00e4ivitetyn multimediaj\u00e4rjestelm\u00e4n, jossa on suuremmat n\u00e4yt\u00f6t, s\u00e4hk\u00f6isesti taittuvat peilit sek\u00e4 handsfree- ja avaimeton p\u00e4\u00e4sy.<\/p>\n\n\n\n

GLA AMG -mallit<\/h2>\n\n\n\n

Jos tavallinen GLA-malli on mielest\u00e4si melko tyls\u00e4 ja hidas, voit aina valita jonkin urheilullisista AMG-versioista, jotka tarjoavat runsaasti urheilullisia lis\u00e4varusteita ja paketteja sek\u00e4 p\u00e4ivitetyn voimansiirron.<\/p>\n\n\n\n

AMG-mallisto alkaa GLA 35 AMG -mallilla, joka maksaa 47 550 dollaria, ja sit\u00e4 tarjotaan AMG:ll\u00e4 parannetulla 2,0-litraisella rivinelosella turbomoottorilla, joka on yhdistetty 8-vaihteiseen AMG Speedshift -vaihteistoon ja jossa on 302 hv ja 295 lb-ft @ 3 000-4 000 rpm. GLA 35 pystyy spurttaamaan 0-100 noin 5 sekunnissa, ja sen kulutus on kohtuulliset 23MPG US.<\/p>\n\n\n\n

GLA:n huippumalli on AMG 45, joka maksaa noin 54 500 dollaria. T\u00e4m\u00e4 malli on kaikki laulavat ja tanssivat GLA, joka pystyy tarjoamaan korkeimman suorituskyvyn, mit\u00e4 pieniin Mercedes-maastureihin tulee. T\u00e4ss\u00e4 mallissa on k\u00e4sintehty 2-litrainen turbomoottori, jossa on 382 hv ja 354 lb-ft @ 4 750-5 000 rpm.<\/p>\n\n\n\n

45 AMG:ss\u00e4 on my\u00f6s 8-vaihteinen Speedshift AMG -vaihteisto ja 0-100 -aika on 4,3 sekuntia. T\u00e4m\u00e4 GLA:n versio pystyy my\u00f6s l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n jopa 100 % tehostaan pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n takapy\u00f6rille saavuttaakseen urheilullisimmat ajo-ominaisuudet v\u00e4hemm\u00e4n edullisella 20MPG US-arvolla.<\/p>\n\n\n\n

Vanha GLA vs. uusi GLA<\/h2>\n\n\n\n

Vuonna 2014 Mercedes p\u00e4\u00e4tti astua uuteen segmenttiin tarjoamalla GLA:n. Se perustui l\u00f6yh\u00e4sti A-luokan viistoper\u00e4\u00e4n, eik\u00e4 se myynyt kovin hyvin, sill\u00e4 monien mielest\u00e4 A-luokasta ja ensimm\u00e4isen sukupolven GLA:sta puuttui Mercedeksen mauste.<\/p>\n\n\n\n

Mutta vuonna 2020 Mercedes esitteli uuden GLA:n. Vaikka se jakoi edelleen DNA:nsa A-luokan kanssa, t\u00e4ll\u00e4 kertaa Mercedes k\u00e4ytti suunnittelussa hieman aikaa, jotta se olisi kolmipistetyn t\u00e4hden arvoinen. Uudella GLA:lla ei ole juuri mit\u00e4\u00e4n yhteist\u00e4 vanhan GLA:n kanssa, ja se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 vanhan GLA:n kaikilla kuviteltavissa olevilla osa-alueilla.<\/p>\n\n\n\n

Ennen vuotta 2016 valmistuneen GLA 250:n voi ostaa 15-16 000 dollarilla kunnollisesta mallista, ja hinta on perusteltu. Mutta jos pystyt kurkottamaan syvemm\u00e4lle taskuusi uuden GLA:n hankkimiseksi, saat varmasti rahoillesi vastinetta.<\/p>\n\n\n\n

GLA FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka luotettava Mercedes GLA on?<\/h3>\n\n\n\n

WhatCarin mukaan vuosien 2014-2020 Mercedes GLA ansaitsee 3 t\u00e4hte\u00e4 5:st\u00e4, kun kyse on luotettavuudesta. T\u00e4ss\u00e4 mallissa on ilmennyt melkoinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 vikoja ja ongelmia, joista osa liittyy moottori- ja turvatyynyvikoihin, joiden korjaaminen voi maksaa melkoisen summan.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2021 GLA on juuri ilmestynyt, eik\u00e4 GLA:n luotettavuuden kyseenalaistamiseen viittaavia kuluttajaraportteja ole paljon. Uuden GLA:n ennusteet ovat paljon suotuisammat verrattuna viime sukupolven malliin.<\/p>\n\n\n\n

Onko uusi GLA parempi kuin Audi Q3?<\/h3>\n\n\n\n

GLA ja Q3 ovat pienten katumaastureiden segmentin kaksi j\u00e4ttil\u00e4ist\u00e4. N\u00e4iden kahden vertailu on odotettavissa, sill\u00e4 useimpien ostajien pit\u00e4isi tutkia molemmat. Muotoilun osalta Q3 voittaa, koska Q3 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 huippumalli Audi Q8:lta, kun taas GLA n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 A-klassilta puujaloilla.<\/p>\n\n\n\n

Audi Q3:n hinnat alkavat noin 36 000 dollarista, mutta se on koko mallistossa paljon halvempi kuin GLA. Mersussa on parempi ja hienostuneempi vaihteisto kuin Q3:ssa. Molempia tarjotaan etu- tai nelivetoisina versioina.<\/p>\n\n\n\n

Q3 maksaa v\u00e4hemm\u00e4n, mutta GLA on polttoainetehokkaampi. Sis\u00e4tilojen osalta molemmat autot tarjoavat upeat sis\u00e4tilat. Kysymys siit\u00e4, kumpi on parempi, on siis mahdollisen omistajan ratkaistava. On turvallista sanoa, ett\u00e4 sek\u00e4 GLA:n ett\u00e4 Q3:n pit\u00e4isi tyydytt\u00e4\u00e4 vaativimmatkin asiakkaat.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes-maasturi ostettavaksi?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Mercedes myy 9 erilaista katumaasturia jokaiseen kuviteltavissa olevaan tarkoitukseen. Valinnan tekeminen n\u00e4in monenlaisten vaihtoehtojen v\u00e4lill\u00e4 saattaa tuntua hieman pelottavalta. Koko Mercedeksen katumaasturimalliston selke\u00e4 voittaja on kuitenkin GLC-maasturi, sill\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t auton ja ”oikean” katumaasturin parhaat ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2021 GLC:n hinnat alkavat noin 43 000 dollarista, ja se tarjoaa houkuttelevan keskitason pienempien ja suurempien Mercedes-katumaastureiden v\u00e4lill\u00e4. Lis\u00e4ksi GLC:t\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 luotettavimmista Mercedes SUV:ista, aivan kuten sit\u00e4 edelt\u00e4nytt\u00e4 GLK:ta.<\/p>\n\n\n\n

GLC:t\u00e4 tarjotaan etuvetoisena ja nelivetona. Se vaikuttaa my\u00f6s houkuttelevalta perheautolta. GLC on melko hyvin varusteltu, ja sen voi hankkia useimmilla Mercedeksen lis\u00e4varusteilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pienin Mercedes SUV on GLA. GLA alkaa noin 36 000 dollarista, ja se tarjoaa kaiken Mercedes-kokemuksen, jopa Mercedeksen katumaasturimalliston pienimm\u00e4ss\u00e4 mallissa. SUV-trendi alkaa vallata maailmaa, erityisesti Yhdysvaltoja, jossa suurin osa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/774"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=774"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/774\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=774"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=774"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=774"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}