{"id":790,"date":"2021-07-08T07:11:58","date_gmt":"2021-07-08T07:11:58","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=790"},"modified":"2021-07-08T07:11:58","modified_gmt":"2021-07-08T07:11:58","slug":"mika-on-pehmeimmin-ajettava-mercedes-maasturi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-pehmeimmin-ajettava-mercedes-maasturi\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on pehmeimmin ajettava Mercedes-maasturi?"},"content":{"rendered":"\n

Tasaisin Mercedes-maasturi on Mercedes GLS. Vaikka GLS ei olekaan aivan S-luokka puujaloilla, kuten Mercedes sit\u00e4 mielell\u00e4\u00e4n kutsuu, GLS tarjoaa varmasti mukavan ja pehme\u00e4n ajokokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s keskikokoinen GLE tarjoaa pehme\u00e4n ajon, kuten l\u00e4hes kaikki uudet Mercedes SUV:t, jos niit\u00e4 ei ole varustettu maastopaketilla tai suurikokoisilla py\u00f6rill\u00e4 tai urheilullisilla jousituksilla. Mercedes asettaa mukavuuden etusijalle maastureissa, ja kaikki nykyaikaiset Mercedes-maasturit heijastavat t\u00e4t\u00e4 varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLS<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLS-mallisto alkaa 76 000 dollarin GLS450-mallilla, joka on varustettu 3,0-litraisella rivikuutosmoottorilla, jota avustaa Mercedes EQ-Boost -tekniikka. Kaikki GLS:n versiot on varustettu 9-vaihteisella vaihteistolla, joka on my\u00f6s r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity tarjoamaan pehme\u00e4 vaihtokokemus, joka lis\u00e4\u00e4 ajomukavuutta entisest\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Malliston seuraava malli ja samalla Mercedes GLS:n korkein varustelu on 99 000 dollaria maksava GLS580. T\u00e4m\u00e4 GLS:n versio on varustettu 4,0-litraisella BiTurbo V8 -moottorilla, jota avustaa my\u00f6s Mercedes EQ Boost -teknologia. T\u00e4ss\u00e4 versiossa 21-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t ovat vakiovarusteena, mutta voit valita pienemm\u00e4t py\u00f6r\u00e4t, jotka auttavat lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n ajon tasaisuutta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkein ajomukavuutta lis\u00e4\u00e4v\u00e4 varuste on AIRMATIC-jousitus. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n tarkoituksena on l\u00f6yt\u00e4\u00e4 t\u00e4ydellinen tasapaino pehme\u00e4n ja mukavan ajonautinnon ja ryhdikk\u00e4\u00e4n rullaamattomuuden v\u00e4lill\u00e4 mutkissa. J\u00e4rjestelm\u00e4n ansiosta kuljettaja voi valita t\u00e4ydellisen ajokorkeuden jokaiseen ymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4 pystyy my\u00f6s m\u00e4\u00e4ritt\u00e4m\u00e4\u00e4n t\u00e4ydellisen ajokorkeuden ajo-olosuhteista riippuen, ja se pystyy my\u00f6s kompensoimaan ajoneuvoon lis\u00e4tyn lis\u00e4painon.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GL<\/h2>\n\n\n\n

Jos sinulla on pieni budjetti ja haluat silti ison, mukavan maasturin, k\u00e4ytetty Mercedes GL-luokka saattaa sopia sinulle parhaiten. GL-mallin tuotanto lopetettiin vuonna 2019, ja se korvattiin my\u00f6hemmin edell\u00e4 mainitulla GLS-mallilla.
GL on varustettu kunnollisella ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, jota kutsutaan nimell\u00e4 Magic Carpet Ride. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n tarkoituksena on tarjota mukavuutta, mutta joidenkin mielest\u00e4 se on ”liian pehme\u00e4”.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut asiakkaat pit\u00e4v\u00e4t t\u00e4m\u00e4ntyyppisest\u00e4 kyydist\u00e4, koska se vaikuttaa eritt\u00e4in mukavalta, vaikka dynamiikan menett\u00e4minen saattaakin olla toisille vastenmielist\u00e4. GL on kuitenkin edelleen kyvyk\u00e4s katumaasturi, ja sen voi hankkia paljon halvemmalla kuin uuden GLS:n.<\/p>\n\n\n\n

Uudempi GLS pyrkii l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n tasapainon urheilullisuuden ja mukavuuden v\u00e4lill\u00e4, mutta GL:ss\u00e4 mukavuus on etusijalla huonomman dynamiikan kustannuksella. On makuasia, kumpaa j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 oikeasti suosii, mutta GLS tarjoaa enemm\u00e4n toiminnallisuutta ja monik\u00e4ytt\u00f6isen jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n, joka sopii useampaan ajoymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Maybach GLS<\/h2>\n\n\n\n

Jos sinulla ei ole tiukkaa budjettia ja haluat parhaimman ajokelpoisen Mercedes-maasturin, mit\u00e4 on koskaan valmistettu, uusi Maybach GLS on kiistatta paras. Maybach GLS tarjoaa luksusta ilman rajoja, ja sen tarkoituksena on kohottaa aistejasi ja vapauttaa arjen ty\u00f6matkojen rasituksesta.<\/p>\n\n\n\n

Maybach GLS on varustettu AIRMATIC-jousituksella, mutta Maybach GLS:n j\u00e4rjestelm\u00e4 on hieman edistyneempi- Kun se yhdistet\u00e4\u00e4n Maybach-luokan aktiiviseen korinhallintaan, t\u00e4m\u00e4 katumaasturi voi liukua sinut m\u00e4\u00e4r\u00e4np\u00e4\u00e4h\u00e4si huojuvasti.<\/p>\n\n\n\n

Kyseinen malli on GLS600 Maybach. Noin 160 000 dollarista alkaen t\u00e4m\u00e4 katumaasturi on paljon kalliimpi verrattuna ”tavalliseen” huippumalliin Mercedes GLS 580:een, mutta se yritt\u00e4\u00e4 korvata sen antamalla sinulle enemm\u00e4n kaikkea.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 mallissa on sama voimansiirto kuin GLS580:ss\u00e4, mutta teho on nostettu 483 hv:st\u00e4 550 hv:hen. Maybach GLS on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 katumaasturi, mutta sen korkeaa hintaa on hieman vaikea perustella, koska Maybach tarjoaa pohjimmiltaan saman alustan kuin GLS580.<\/p>\n\n\n\n

Tasainen kyyti<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on nykyisin myynniss\u00e4 oleva pehmeimmin ajettava katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Markkinoiden mukavin katumaasturi on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Rolls Royce Cullinan. Rollsin hinnat alkavat noin 330-340 000 dollarista, ja siin\u00e4 on 6,7-litrainen V12-moottori, joka tuottaa 563 hv. Cullinan painaa per\u00e4ti 3 tonnia, ja sen tavoitteena on mukavuus ja vain mukavuus.
Ja se on t\u00e4rkein ero Cullinanin ja kaikkien muiden markkinoilla olevien premium-maastureiden v\u00e4lill\u00e4. Useimmissa katumaastureissa, my\u00f6s GLS:ss\u00e4, pyrit\u00e4\u00e4n saavuttamaan t\u00e4ydellinen tasapaino urheilullisuuden ja mukavuuden v\u00e4lill\u00e4, mutta ei Rollsissa.<\/p>\n\n\n\n

Kohtalaisen mukavan ajokokemuksen ja kohtalaisen urheilullisen ajokokemuksen tarjoaminen samaan aikaan on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 mahdotonta, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat spektrin kaksi vastakkaista puolta. Rolls on selv\u00e4sti ja jyrk\u00e4sti asettanut mukavuuden etusijalle. T\u00e4m\u00e4n vuoksi Cullinan on yksinkertaisesti vertaansa vailla, kun on kyse sujuvasta ajokokemuksesta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in lis\u00e4\u00e4t entisest\u00e4\u00e4n autosi ajomukavuutta<\/h3>\n\n\n\n

Ajomukavuutta voidaan manipuloida rajusti. Sama auto voi tarjota hyvin erilaista ajo-ominaisuutta riippuen ajokorkeudesta, py\u00f6r\u00e4n koosta, vaimennin- ja jousitusasetuksista sek\u00e4 renkaista.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s ajokorkeudella on suuri merkitys, sill\u00e4 t\u00e4ydellisen jousituksen ansiosta auto pysyy tasaisena maastosta riippumatta. Auto, jossa on 22-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t, ei ole koskaan yht\u00e4 mukava kuin auto, jossa on 19-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t. Renkaita on yksinkertaisesti paljon v\u00e4hemm\u00e4n kuoppien vaimentamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Vaimentimien ja jousituksen asetukset on tarkistettava aika ajoin, sill\u00e4 ne voivat vaihdella auton elinkaaren aikana. Lis\u00e4ksi autossa k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4t renkaat voivat my\u00f6s muuttaa ajo-ominaisuuksia mukavampaan tai j\u00e4ykemp\u00e4\u00e4n, urheilullisempaan suuntaan.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Mercedes AMG -mallit yht\u00e4 mukavia kuin tavalliset Mercedes-mallit?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, ne eiv\u00e4t ole. Mercedes AMG on Maybachin vastakohta.
AMG tarjoaa j\u00e4ykempi\u00e4 jousitusasetuksia, jotka keskittyv\u00e4t ensisijaisesti urheilulliseen ajamiseen. Jotkin alemman kokoluokan Mercedes-mallit, kuten 53- tai 43 AMG -mallit, ovat rauhallisempia, mutta AMG 63 S -mallit ovat yleens\u00e4 joko aivan liian j\u00e4ykki\u00e4 urheilutilassa tai aivan liian pehmeit\u00e4 mukavuustilassa.<\/p>\n\n\n\n

Jos etsit mukavaa katumaasturia, tavallinen Mercedes-malli on parempi vaihtoehto kuin AMG-malli. Jos haluat parhaan Mersun tarjoaman kyydin, sinun kannattaa ostaa S-luokka, sill\u00e4 GLS ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 S-luokalle edes Maybach-varustelussa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tasaisin Mercedes-maasturi on Mercedes GLS. Vaikka GLS ei olekaan aivan S-luokka puujaloilla, kuten Mercedes sit\u00e4 mielell\u00e4\u00e4n kutsuu, GLS tarjoaa varmasti mukavan ja pehme\u00e4n ajokokemuksen. My\u00f6s keskikokoinen GLE tarjoaa pehme\u00e4n ajon,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/790"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=790"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/790\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=790"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=790"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=790"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}