{"id":796,"date":"2021-07-12T07:32:23","date_gmt":"2021-07-12T07:32:23","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=796"},"modified":"2021-07-12T07:32:23","modified_gmt":"2021-07-12T07:32:23","slug":"missa-mersuissa-on-luodinkestavat-ikkunat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-mersuissa-on-luodinkestavat-ikkunat\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 Mersuissa on luodinkest\u00e4v\u00e4t ikkunat?"},"content":{"rendered":"\n

Vuodesta 1928 l\u00e4htien Mercedes on muokannut tehtaalla monia malleja, kuten legendaarista Pullman 600 -mallia tai monia my\u00f6hempi\u00e4 S-luokkia, erilaisilla suojaelementeill\u00e4, jotta matkustajat olisivat mahdollisimman turvallisia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaisiin ja moniin muihin malleihin on asennettu paksut luodinkest\u00e4v\u00e4t lasikerrokset, vahvistetut paneelit ovien alapuolelle ja monia muita turvallisuusominaisuuksia. T\u00e4llaiset ominaisuudet kest\u00e4v\u00e4t suurempikaliiperisia luoteja ja joissakin tapauksissa jopa r\u00e4j\u00e4hteit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen malli, joka tarjosi t\u00e4llaisen suojan suoraan tehtaalta, oli Nurburg 460 -malli, ja sen j\u00e4lkeen Mercedes on vain parantanut turvallisuusominaisuuksiaan. T\u00e4m\u00e4 on t\u00e4rkein syy siihen, miksi monet maailman aristokraatit ovat liikkuneet t\u00e4llaisilla ajoneuvoilla jo vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz 770 (w07)<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz 770, jota kutsuttiin nimell\u00e4 Gro\u00dfer Mercedes (Suuri Mercedes), oli t\u00e4ysikokoinen Mercedes-luksusauto, joka rakennettiin tarjoamaan korkeinta mahdollista mukavuutta ja ylellisyytt\u00e4 1930- ja 40-luvuilla. T\u00e4m\u00e4n mallin vetovoima oli niin suuri, ett\u00e4 monet Kolmannen valtakunnan korkeimmat virkamiehet, Hitler mukaan lukien, k\u00e4yttiv\u00e4t niit\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isautoina.<\/p>\n\n\n\n

770 oli uskomattoman suosittu aristokraattien keskuudessa, ja t\u00e4m\u00e4n vuoksi Mercedes alkoi tarjota 770:st\u00e4 my\u00f6s luodinkest\u00e4v\u00e4\u00e4 versiota. Kolmannen valtakunnan korkeimpien virkamiesten lis\u00e4ksi 770-malleja k\u00e4yttiv\u00e4t my\u00f6s paavi Pius XI ja Japanin keisari Hirohito.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iss\u00e4 ajoneuvoissa oli laajoja suojamateriaaleja, kuten 40 mm:n ter\u00e4spanssarointi koko matkustamotilaa ymp\u00e4r\u00f6iv\u00e4ss\u00e4 metallity\u00f6ss\u00e4. 770:ss\u00e4 oli my\u00f6s luodinkest\u00e4v\u00e4 lasi, joka oli jopa 1,6 tuuman paksuinen. T\u00e4m\u00e4 versio 770:st\u00e4 painoi l\u00e4hes 4,2 tonnia, ja my\u00f6s py\u00f6r\u00e4t ja renkaat kestiv\u00e4t useita erilaisia hy\u00f6kk\u00e4yksi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tyyppi 600\/600 Pullman<\/h2>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti kuuluisin maailman johtajille rakennettu Mercedes oli Pullman 600. Pullman esiteltiin vuonna 1963, ja se nousi heti silloisten luksusautojen listan k\u00e4rkeen. Pullmanissa oli 250 hevosvoimaa, jotka saatiin kohtuullisen luotettavasta V8-moottorista. My\u00f6s muotoilu ja ominaisuudet auttoivat Pullmania saavuttamaan ikonisen aseman.<\/p>\n\n\n\n

Jonkin ajan kuluttua Saksan hallitus pyysi panssaroitua versiota 600:sta, ja Mercedes keksi ”luodinkest\u00e4v\u00e4n” auton t\u00e4ysin uudelleen. Pullmanissa k\u00e4ytettiin enimm\u00e4kseen ter\u00e4sseosta t\u00e4rkeimpien pintojen suojaamiseen ja keramiikkaa muiden pintojen suojaamiseen. Mercedes teki my\u00f6s yhteisty\u00f6t\u00e4 eri lasivalmistajien kanssa, sill\u00e4 Pullmanissa tarvittiin kaarevaa luodinkest\u00e4v\u00e4\u00e4 lasia.<\/p>\n\n\n\n

Panssaroitu Pullman 600 oli ensimm\u00e4inen t\u00e4ysin luodinkest\u00e4v\u00e4 malli, jonka Mercedes valmisti toisen maailmansodan j\u00e4lkeen, ja autoa k\u00e4ytettiin kuningatar Elisabet II:n vierailulla. Kuningattaren k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ss\u00e4 autossa oli korkeampi erikoiskatto, jotta kuningatar pystyi pit\u00e4m\u00e4\u00e4n hattunsa p\u00e4\u00e4ss\u00e4 ollessaan autossa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz Guard -mallisto<\/h2>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n Mercedes tarjoaa Mercedes Benz Guard -divisioonan kautta my\u00f6s luodinkest\u00e4vill\u00e4 ikkunoilla ja monilla muilla suojaelementeill\u00e4 varustettuja tehdasautoja. Nyky\u00e4\u00e4n luodinkest\u00e4v\u00e4t versiot ovat enimm\u00e4kseen Maybach S650 -limusineja tai venytetty\u00e4 Mercedes Pullman S650 -mallia.<\/p>\n\n\n\n

Historian turvallisin Mercedes-auto on Mercedes Maybach S650. T\u00e4m\u00e4 S-luokan versio sai korkeimman turvallisuusstandardin, ja se palkittiin my\u00f6hemmin VR10-ballistisella sertifikaatilla. T\u00e4m\u00e4 sertifikaatti on varattu vain turvallisimmille siviiliautoille, joita rahalla voi ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Pullman 650 ja ”tavallinen” luodinkest\u00e4v\u00e4 S650 saivat VR9-sertifikaatin, joka oli edelleen merkki uskomattoman korkeista turvallisuusstandardeista. N\u00e4iden ajoneuvojen tarkoituksena on tarjota mahdollisimman turvallinen ajokokemus, mutta ei tingit\u00e4 ylellisyydest\u00e4. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ajoneuvot ovat turvallisia, ne on yleens\u00e4 varustettu t\u00e4ydell\u00e4 Mercedes Maybach -paketilla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ luodinkest\u00e4vist\u00e4 autoista<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat luodinkest\u00e4vien autojen varjopuolet?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 autot ovat turvallisin tapa kuljettaa VIP:ist\u00e4 ”VIP:iin” kuuluvia henkil\u00f6it\u00e4, eik\u00e4 turvallisuudelle voi asettaa hintalappua. No, voit, koska n\u00e4m\u00e4 autot voivat maksaa yli 1,5 miljoonaa dollaria.
Taivaallisen korkeiden kustannusten lis\u00e4ksi luodinkest\u00e4vill\u00e4 autoilla on my\u00f6s muita huonoja puolia, kuten se, ett\u00e4 n\u00e4ille autoille ei k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 ole k\u00e4ytettyjen autojen markkinoita.
Luotisuojatut autot ovat my\u00f6s painavia, polttoainetehottomia, laiskoja ajaa ja joskus jopa pahasti tilavuudeltaan rajoittuneita. Niit\u00e4 ei voi huoltaa tavallisilla j\u00e4lleenmyyjien huoltoasemilla, eik\u00e4 niiss\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tavallisia py\u00f6ri\u00e4 ja renkaita. Kaikkien n\u00e4iden autojen osien on t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 korkeimmat turvallisuusstandardit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ovat kalliita. Todella, todella kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes Guard -ohjelmalle vaihtoehtoja?<\/h3>\n\n\n\n

On olemassa muutamia j\u00e4lkimarkkinayhti\u00f6it\u00e4, jotka yritt\u00e4v\u00e4t kilpailla Mercedeksen kanssa turvallisimman ajokokemuksen tarjoamisessa, mutta vain muutama niist\u00e4 p\u00e4\u00e4see edes l\u00e4helle. Jotkut yritykset, kuten International Armoring Corporation, ovat valmistaneet luodinkest\u00e4vi\u00e4 Mercedes-autoja 90-luvulta l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

Brabus on yritys, joka on tunnettu monien Mercedes-mallien laajamittaisesta muokkaamisesta vuodesta 1944 l\u00e4htien, ja Brabus on toiseksi suurin Mercedes Benzin viritt\u00e4j\u00e4, joka j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen talon sis\u00e4isen AMG-osaston j\u00e4lkeen. Brabus tarjoaa my\u00f6s laajat luodinkest\u00e4v\u00e4t ominaisuudet ilman kompromisseja ylellisyyden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

Brabus tarjoaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Brabus Invicto VR6 G-lasi-Mersua. T\u00e4m\u00e4 katumaasturi tarjoaa VR6-tasoista suojaa, mutta t\u00e4m\u00e4n G-luokan t\u00e4rkein myyntivaltti on se, ett\u00e4 panssarointi ja suojaus ovat n\u00e4kym\u00e4tt\u00f6mi\u00e4, etk\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 edes huomaa sit\u00e4 n\u00e4hdess\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on maailman turvallisin luodinkest\u00e4v\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Maailman turvallisin auto on ”The Beast” eli Yhdysvaltain presidentin k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4 Cadillac-limusiini. Cadillac on valmistanut presidentin bunkkeria jo vuosikymmeni\u00e4, ja uusin n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tosiaan turvallisimmalta nelioviselta autolta, jota on koskaan valmistettu.<\/p>\n\n\n\n

The Beast on suljettuna 100-prosenttisesti suljettu, joten haitalliset kemikaalit eiv\u00e4t p\u00e4\u00e4se koskaan tunkeutumaan autoon. Pedon ovet ovat 8 tuumaa paksut ja painavat yht\u00e4 paljon kuin Boeing 757:n ovi. Ovissa on 5 kerrosta lasia ja muovia, ja ne ovat t\u00e4ysin turvassa kaikilta panssarinl\u00e4p\u00e4isevilt\u00e4 luodeilta.<\/p>\n\n\n\n

Pedon koko alusta on vuorattu paksuilla ter\u00e4slevyill\u00e4, ja py\u00f6r\u00e4t ja renkaat ovat ter\u00e4svahvistettuja. Beast pystyy ajamaan, vaikka renkaat tuhoutuisivat. Autossa on my\u00f6s presidentin vermeet, pari haulikkoa, kyynelkaasulokerot, uskomattoman kehittyneet GPS- ja viestint\u00e4j\u00e4rjestelm\u00e4t.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuodesta 1928 l\u00e4htien Mercedes on muokannut tehtaalla monia malleja, kuten legendaarista Pullman 600 -mallia tai monia my\u00f6hempi\u00e4 S-luokkia, erilaisilla suojaelementeill\u00e4, jotta matkustajat olisivat mahdollisimman turvallisia. T\u00e4llaisiin ja moniin muihin malleihin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/796"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=796"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/796\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=796"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=796"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=796"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}