{"id":818,"date":"2021-07-12T07:41:48","date_gmt":"2021-07-12T07:41:48","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=818"},"modified":"2021-07-12T07:41:48","modified_gmt":"2021-07-12T07:41:48","slug":"missa-mercedeksessa-on-maastopaketti","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-mercedeksessa-on-maastopaketti\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 Mercedeksess\u00e4 on maastopaketti"},"content":{"rendered":"\n

Suurin osa Mercedeksen katumaasturivalikoimasta koostuu nelivetoisista maastokelpoisista katumaastureista, ja jokaiseen katumaasturiin voi hankkia maastokelpoisia lis\u00e4varusteita. Mercedes GLA:n 4MATIC-versioiden maastopaketti koostuu elektroniikkaan teht\u00e4vist\u00e4 parannuksista, ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 mekaniikkaan teht\u00e4vist\u00e4 parannuksista, sill\u00e4 GLA ei koskaan tule n\u00e4kem\u00e4\u00e4n vakavaa maastoa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen maastopakettien toisella puolella on G-luokka. T\u00e4m\u00e4 katumaasturi oli alun perin suunniteltu karuksi maastoajoneuvoksi, mutta my\u00f6hemmin se omaksui muodikkaamman l\u00e4hestymistavan. Mercedes G-luokka on yksi kyvykk\u00e4immist\u00e4 luksusmaastureista, ja G-luokan maastovarusteet ovat paljon kattavammat kuin GLA:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes G-luokka maastossa<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benzin maastoajon tarina alkaa G-luokasta, ja vain muutama eritt\u00e4in tarkoituksenmukainen Mercedes-malli, kuten Unimog, ylitt\u00e4\u00e4 G-luokan maastoajossa. Vuoden 2021 G550 alkaa 132 000 dollarista, ja G-luokka on varsin maastokelpoinen jopa ilman maastokelpoisia lis\u00e4varusteita.<\/p>\n\n\n\n

G-luokassa on vakiona kolme lukittavaa tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6\u00e4, joiden ansiosta G-luokka pystyy kulkemaan vaikeimmissakin maastoissa. Etu-, keski- ja takatasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n voi lukita manuaalisesti, ja yhdistettyn\u00e4 matalavaihteisen maastoajotilan ja m\u00e4kil\u00e4ht\u00f6tilan kanssa G-luokka pystyy hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n laatikkomuotoaan t\u00e4ysin maastoajoymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

G-luokan maavara on my\u00f6s luokkansa johtava, sill\u00e4 akseliv\u00e4li on 9,5 tuumaa. Suurin kulkusyvyys vedess\u00e4 ja mudassa on 26,7”. L\u00e4hestymis-, poistumis- ja pys\u00e4htymiskulmat ovat kaikki 26\u00b0-31\u00b0. G-luokkaan voi valita my\u00f6s mukautuvan ilmajousituksen, jonka avulla voit valita sopivimman auton korkeuden joka tilanteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLS Off-road<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLS:n tavoitteena on tarjota maksimaalinen mukavuus jopa 7 matkustajalle Mercedes-Benzin katumaasturin lippulaivassa. Vuoden 2021 GLS:n hinnat alkavat noin 100 000 dollarista, ja se voidaan varustaa Off-road-tekniikkapaketilla, jos aiot vied\u00e4 GLS:\u00e4\u00e4si s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti maastoseikkailuihin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes on onnistunut tarjoamaan uudessa GLS:ss\u00e4 loistavat ajo-ominaisuudet sek\u00e4 maastossa ett\u00e4 maastossa, ja osittain juuri edell\u00e4 mainitun Off-road engineering -paketin ansiosta. Mercedes luopui my\u00f6s GLS:n kaksoiskytkinvaihteistosta, koska automaattivaihteisto tarjoaa paremmat maasto-ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Paketti tarjoaa suojaavan aluskatteen, muuttuvan ilmajousituksen, ja jos valitset Infotainment-n\u00e4yt\u00f6lt\u00e4 Off-road+-tilan, GLS hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 nyt kaksivaiheista siirtokoteloa, joka pystyy l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin jokaiselle yksitt\u00e4iselle py\u00f6r\u00e4lle. GLS k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s alennusvaihteistoa, joka on suunniteltu erityisesti kulkemaan vaikeimmissakin maastoissa.<\/p>\n\n\n\n

Paketin mukana saat my\u00f6s ”Rocking mode” -tilan, jonka avulla GLS voi kirjaimellisesti hyp\u00e4t\u00e4, kun se s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 jousitustaan muutamassa sekunnissa. T\u00e4m\u00e4 tila muistuttaa hieman vanhan koulukunnan lowrideria, mutta se palvelee tarkoitustaan, sill\u00e4 sen avulla GLS voi irrottaa itsens\u00e4 hankalissa olosuhteissa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLE ja GLC maastossa<\/h2>\n\n\n\n

Sek\u00e4 GLE:hen ett\u00e4 GLC:hen voi lis\u00e4varusteena valita GLS:n tavoin Off-road-tekniikkapaketin. Paketti on saatavana my\u00f6s jopa uuteen GLB:hen. Mercedes GLE350 alkaa 65 000 dollarista ja GLC 49 000 dollarista.<\/p>\n\n\n\n

Paketti tarjoaa t\u00e4ysin muuttuvan nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4n, joka on varustettu matalalla vaihteistolla, m\u00e4kil\u00e4ht\u00f6tilalla, optimoidulla maasto-ABS:ll\u00e4, suojaavalla aluskatolla ja maastokelpoisen jousituksen. T\u00e4m\u00e4 paketti on suunniteltu tarjoamaan t\u00e4ydellinen tasapaino maastomukavuuden ja maastokelpoisuuden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka suurin osa n\u00e4ist\u00e4 malleista ei koskaan oikeasti koe vakavaa maastoajoa, on silti rauhoittavaa tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 jos todella p\u00e4\u00e4t\u00e4t tehd\u00e4 niin, et tule pettym\u00e4\u00e4n. G-luokka tarjoaa varmasti parhaat maastoajo-ominaisuudet jopa ilman lis\u00e4paketteja, mutta my\u00f6s muu Mercedesin katumaasturimallisto on yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4nkin kyvyk\u00e4s.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 useita tuhansia dollareita maastopakettiin uuteen Mercedes-maasturiin?<\/h3>\n\n\n\n

No, se on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, jos todella aiot k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4. Mercedes Benz -mallien maastopaketit maksavat muutamasta sadasta dollarista useisiin tuhansiin dollareihin isommissa Mercedes-maastureissa, jotka pystyv\u00e4t hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n Rocking-tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos aiot liikkua maastossa s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, sinun kannattaa valita G-luokka, sill\u00e4 muu Mercedes-mallisto ei yksinkertaisesti vastaa G-luokkaa mill\u00e4\u00e4n tavalla. Jos et aio k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Mercedes-katumaasturia mihink\u00e4\u00e4n maastoajoon, sinun kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 paketti v\u00e4liin ja keskitty\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isen mukavuuden ja ylellisyysominaisuuksien parantamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka maastokelpoisia Mercedes-maasturit ovat ilman maastopakettia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, sill\u00e4 nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4 on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6myys maastoajossa, ja voit ostaa 4MATIC-Mersun katumaasturin ilman maastopakettia. Lis\u00e4ksi, jos maasturisi yhdist\u00e4t kunnon renkaisiin ja nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, kyseess\u00e4 on silti melko kyvyk\u00e4s, liev\u00e4 maastokelpoinen maasturi.<\/p>\n\n\n\n

Malleissa, joissa ei ole maastopakettia, ei ole mit\u00e4\u00e4n ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 korin alasuojausta, joten mahdollinen kalliokiipeily voi vaurioittaa korin alapuolta. Lis\u00e4ksi useimmissa nykyaikaisissa Mercedes-maastureissa on suuret py\u00f6r\u00e4t ja melko matalaprofiiliset renkaat, eik\u00e4 sek\u00e4\u00e4n ole hyv\u00e4 idea, kun kyseess\u00e4 on maltillinen maastoajo.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes G-luokka markkinoiden maastokelpoisin kuluttajak\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitettu maasturi?<\/h3>\n\n\n\n

No, se on varmasti yksi parhaista. Jotkin maasturit, kuten Jeep Wranglet, ovat tarkoitukseen suunniteltuja, ja niiss\u00e4 on yleens\u00e4 tarjolla j\u00e4re\u00e4t renkaat suoraan tehtaalta. Monet Land Roverin tuotteet, kuten Range Rover ja \u00e4skett\u00e4in julkaistu Defender, pystyv\u00e4t my\u00f6s vastaamaan G-luokkaan maastoajossa.<\/p>\n\n\n\n

Mutta jos haluat G-luokkaa edullisemman maasturin etk\u00e4 halua Wranglerin heikompaa maantieajokokemusta, voit aina valita legendaarisen Toyota Land Cruiserin. Land Cruiser on my\u00f6s eritt\u00e4in suorituskykyinen katumaasturi, erityisesti hiekka-ajoon.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin mallit, kuten Ford Ranger tai pieni Suzuki Jimny, ovat my\u00f6s melko kyvykk\u00e4it\u00e4 maastoajossa, mutta ne eiv\u00e4t todellakaan p\u00e4rj\u00e4\u00e4 G-luokalle eiv\u00e4tk\u00e4 muillekaan luetelluille katumaastureille.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Suurin osa Mercedeksen katumaasturivalikoimasta koostuu nelivetoisista maastokelpoisista katumaastureista, ja jokaiseen katumaasturiin voi hankkia maastokelpoisia lis\u00e4varusteita. Mercedes GLA:n 4MATIC-versioiden maastopaketti koostuu elektroniikkaan teht\u00e4vist\u00e4 parannuksista, ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 mekaniikkaan teht\u00e4vist\u00e4 parannuksista, sill\u00e4 GLA<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/818"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=818"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/818\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=818"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=818"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=818"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}