{"id":824,"date":"2021-07-12T07:44:27","date_gmt":"2021-07-12T07:44:27","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=824"},"modified":"2021-07-12T07:44:27","modified_gmt":"2021-07-12T07:44:27","slug":"mika-mercedes-on-suurin-vetokyky","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-mercedes-on-suurin-vetokyky\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 Mercedes on suurin vetokyky"},"content":{"rendered":"\n

Jos olet hankkimassa Mercedest\u00e4 ja haluat my\u00f6s auton, jolla on kunnollinen vetokyky, kannattaa valita Mercedes GLE -katumaasturi, sill\u00e4 GLE voi vet\u00e4\u00e4 jopa 7700 kiloa. Suurimmat Mercedes-maasturit GLS ja G-luokka ovat G:n osalta 7000 kiloa ja GLS:n osalta 7500 kiloa.<\/p>\n\n\n\n

Jos n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat sinulle liian suuria, voit valita pienemm\u00e4n GLC-katumaasturin, joka pystyy my\u00f6s vet\u00e4m\u00e4\u00e4n jopa 3500 kilon arvosta varusteita. GLE, GLS ja G-luokka pystyv\u00e4t helposti vet\u00e4m\u00e4\u00e4n veneit\u00e4 tai keskikokoisia asuntoautoja pidemmill\u00e4 matkoilla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen hinausominaisuudet<\/h2>\n\n\n\n

Kaikki edell\u00e4 mainitut Mercedes-maasturit pystyv\u00e4t vet\u00e4m\u00e4\u00e4n ATV:t\u00e4, pieni\u00e4 hevostrailereita tai keskikokoisia asuntovaunuja. Mercedes tarjoaa joukon lis\u00e4varusteita, jotka on suunniteltu nimenomaan hinausta varten, kuten valinnaiset per\u00e4vaunuvetolaitteet, per\u00e4vaunun ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4 ja hinaus-ep\u00e4valvontaj\u00e4rjestelm\u00e4 (ESP).<\/p>\n\n\n\n

Peruutuskamerat ovat vakiovarusteena jokaisessa uudessa Mercedes-mallissa, ja Mercedes tarjoaa ter\u00e4v\u00e4piirtoista, ter\u00e4v\u00e4\u00e4 ja selke\u00e4\u00e4 kameran\u00e4kym\u00e4\u00e4 infotainment-n\u00e4yt\u00f6ll\u00e4, jonka avulla voit helposti man\u00f6\u00f6vroida suurimmatkin tavarat.<\/p>\n\n\n\n

On eritt\u00e4in suositeltavaa, ett\u00e4 valitset 4MATIC-nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4n, jos aiot hinata s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 luvut liittyv\u00e4t nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 varustettuihin versioihin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLE ja GLS<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLE on keskikokoinen luksusmaasturi, joka alkaa 57 000 dollarista GLE350 4MATIC -versiossa ja hieman v\u00e4hemm\u00e4n takavetoisen version osalta. GLE350 on varustettu 2,0-litraisella nelisylinterisell\u00e4 turbomoottorilla, joka tarjoaa 273 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin.<\/p>\n\n\n\n

Mutta 78 000 dollarin hintainen GLE580 kannattaa ostaa, jos aiot hinata raskaampia tavaroita, sill\u00e4 580-mallissa on 4,0-litrainen V8 BiTurbo -moottori, jonka v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti on 516 lb-ft. GLE tarjoaa my\u00f6s luokkansa johtavan rahtikapasiteetin, joka lis\u00e4\u00e4 entisest\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4n katumaasturin k\u00e4ytett\u00e4vyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLS on t\u00e4ysikokoinen Mercedes SUV, jonka GLS450-mallin hinnat alkavat 76 000 dollarista ja joka on varustettu kohtuullisen suorituskykyisell\u00e4 3,0-litraisella 6-sylinterisell\u00e4 rivimoottorilla, jonka v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti on 369 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Mutta malli, johon kannattaa ehdottomasti siirty\u00e4, on GLS580, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n samaa moottoria kuin GLE580-mallissa, mutta GLE on hieman kevyempi, ja siksi GLE tarjoaa suurimman vetokyvyn.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes G-luokka ja GLC-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes G-luokan l\u00e4ht\u00f6taso on G550, joka alkaa 131 000 dollarista. G550:ss\u00e4 on 4,0-litrainen BiTurbo V8, jossa on 450 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 7000 kilon vetokapasiteettiin. G-luokka on Mercedeksen tarjoamista maastokelpoisimmista maastokuorma-autoista, ja jos aiot hinata maastossa, G-luokka on Mercedeksen paras hinausvaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Pienempi GLC-katumaasturi on my\u00f6s melko kyvyk\u00e4s Mercedes-katumaasturi, kun kyse on hinauksesta. GLC alkaa 43 000 dollarista GLC300-mallilla, mutta jos haluat hinata, sinun kannattaa ehdottomasti siirty\u00e4 GLC350e-malliin, sill\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 mallissa on vakiona 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4, ja se tarjoaa hybridimoottorin, joka pystyy tuottamaan jopa 516 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQC<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat EV:n nimenomaan vet\u00e4miseen, Mercedes EQC pystyy vet\u00e4m\u00e4\u00e4n jopa 4000 kiloa. EQC alkaa 68 000 dollarista, ja se pystyy suurempaan vetokykyyn vaikuttavan 564 lb-ft-v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

EQC pystyy kulkemaan noin 200 mailia latausten v\u00e4lill\u00e4, ja on syyt\u00e4 pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 per\u00e4vaunua k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 toimintas\u00e4de pienenee merkitt\u00e4v\u00e4sti. On eritt\u00e4in suositeltavaa, ett\u00e4 valitset perinteisen polttomoottorisen Mercedes-maasturin, jos aiot vet\u00e4\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko BMW X5 tai Audi Q7 parempia hinaamiseen kuin GLE?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n keskikokoinen katumaasturi on X5, ja X5 pystyy vet\u00e4m\u00e4\u00e4n enint\u00e4\u00e4n 7200 kiloa, mik\u00e4 on 300 kiloa v\u00e4hemm\u00e4n kuin GLE. X5:n etuna on se, ett\u00e4 kaikissa X5-malleissa on vakiona BMW:n xDrive-nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW:ss\u00e4 on vakiona my\u00f6s leve\u00e4mm\u00e4t renkaat, mink\u00e4 ansiosta BMW vaihtaa suuntaa helpommin kuin GLE. Q7 tarjoaa kaikista Audin katumaastureista suurimman sallitun vetokyvyn, joka on 7700 kiloa. Audi on melko vertailukelpoinen GLE:n kanssa l\u00e4hes kaikilta osin, kun kyse on vet\u00e4misest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 luksusmaasturi tarjoaa suurimman hinauskapasiteetin?<\/h3>\n\n\n\n

Jos kaikki n\u00e4m\u00e4 tulokset eiv\u00e4t viel\u00e4k\u00e4\u00e4n tyydyt\u00e4 sinua ja aiot hinata todella raskaita kuormia, vuoden 2020 Ford Expedition pystyy vet\u00e4m\u00e4\u00e4n jopa 9300 kiloa. Expedition tarjoaa kolmirivisen istumaj\u00e4rjestyksen, valtavan kuormatilan ja melko tehokkaan V6-moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Expeditionin l\u00e4ht\u00f6hinta on 53 000 dollaria, mutta Expeditionin suuri haittapuoli on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 maasturi on aivan valtava. Yhdess\u00e4 kohtuullisen kokoisen per\u00e4vaunun kanssa t\u00e4m\u00e4 katumaasturi on yht\u00e4 pitk\u00e4 kuin puoliper\u00e4vaunu.
Jos pid\u00e4t enemm\u00e4n Dodgesta kuin Fordista, Dodge Durango pystyy vet\u00e4m\u00e4\u00e4n jopa 8700 kiloa 32 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnalla, ja Durango on my\u00f6s keskikokoinen katumaasturi verrattuna Expeditioniin.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 asioita kannattaa huomioida hinattaessa?<\/h3>\n\n\n\n

Raskaiden kuormien hinaaminen vaatii jonkin verran valmistautumista, jotta kaikki sujuu ongelmitta. Ensinn\u00e4kin sinun on tarkistettava renkaiden kuluminen, sill\u00e4 kuorman lis\u00e4\u00e4ntynyt paino voi aiheuttaa renkaiden puhkeamisen. Peilit on s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 asianmukaisesti, ja on muistettava, ett\u00e4 polttoainetaloudellisuus heikkenee huomattavasti hinauksen aikana.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi sinun on suunniteltava matkasi etuk\u00e4teen, jotta voit v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 ahtaat kaupunkikadut ja l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sopivan pys\u00e4k\u00f6intipaikan per\u00e4vaunuun kytketylle maasturille. Kannattaa my\u00f6s pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 jotkin korkeammat per\u00e4vaunut eiv\u00e4t pysty ajamaan joidenkin siltojen ja ylikulkusiltojen ali.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa my\u00f6s pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 ajoneuvon suorituskyky heikkenee hinattaessa. Kiihdyt\u00e4t hitaammin, ja tarvitset enemm\u00e4n tilaa pys\u00e4hty\u00e4 kokonaan. Sinun on pidett\u00e4v\u00e4 kohtuullinen et\u00e4isyys edell\u00e4 ajaviin autoihin, jotta et joudu kolaritilanteeseen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos olet hankkimassa Mercedest\u00e4 ja haluat my\u00f6s auton, jolla on kunnollinen vetokyky, kannattaa valita Mercedes GLE -katumaasturi, sill\u00e4 GLE voi vet\u00e4\u00e4 jopa 7700 kiloa. Suurimmat Mercedes-maasturit GLS ja G-luokka ovat<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/824"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=824"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/824\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=824"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=824"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=824"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}