{"id":836,"date":"2021-07-12T07:49:12","date_gmt":"2021-07-12T07:49:12","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=836"},"modified":"2021-07-12T07:49:12","modified_gmt":"2021-07-12T07:49:12","slug":"mita-eroa-on-mercedes-e300n-ja-e350n-valilla","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mita-eroa-on-mercedes-e300n-ja-e350n-valilla\/","title":{"rendered":"Mit\u00e4 eroa on Mercedes E300:n ja E350:n v\u00e4lill\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes-Benzin E-luokan mallimerkint\u00e4 edustaa yht\u00e4 kaikkien aikojen suosituimmista Mercedes-malleista. T\u00e4m\u00e4 keskikokoinen luksussedan on ollut jatkuvassa tuotannossa vuodesta 1953 l\u00e4htien, ja E-luokan nimitys otettiin virallisesti k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vuonna 1993.<\/p>\n\n\n\n

Vuonna 2017 perustason E-luokan nimeksi tuli E300, joka korvasi vanhemman E350-mallin. Suurin ero on voimansiirto. Vanhemmassa E350:ss\u00e4 k\u00e4ytettiin V6-moottoria, jossa oli 303 hevosvoimaa, ja vuoden 2017 E300:ssa k\u00e4ytettiin turbo nelisylinterist\u00e4, jossa oli 241 hevosvoimaa.<\/p>\n\n\n\n

Uusimmalle mallivuodelle 2021 Mercedes otti E350-mallimerkinn\u00e4n uudelleen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n E-luokan perustason mallina, joka on varustettu 2,0-litraisella 4-sylinterisell\u00e4 turbomoottorilla, jossa on 255 hv. E300 ja E350 ovat aina toimineet E-luokan l\u00e4ht\u00f6tason malleina ilman suuria eroja korkeamman varustetason malleihin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

2021 Mercedes E350<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2021 Mercedes E350 alkaa noin 54 000 dollarista takavetoisen mallin osalta. Jos haluat 4MATIC-version, joudut maksamaan noin 2500 dollaria enemm\u00e4n. E350:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tasaista ja tehokasta 2,0-litraista nelisylinterist\u00e4 turbomoottoria, jossa on 255 hevosvoimaa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 9G-TRONIC 9-vaihteiseen automaattivaihteistoon, jonka ansiosta E350:n polttoainetaloudellinen kulutus on kunnolliset 22MPG USA:ssa kaupunkiajossa ja 31MPG USA:ssa maantiell\u00e4. E350 pystyy spurttaamaan 0-100mph noin 6 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi E350:ss\u00e4 on vakiovarusteena kaksialueinen ilmastointi, 12,3-tuumainen infotainment-n\u00e4ytt\u00f6, Android Auto, Apple Car Play, 15 kaiuttimen stereot, Bluetooth, kaksi USB-porttia, kattoluukku, avaimeton k\u00e4ynnistys ja avaimeton sis\u00e4\u00e4najo.<\/p>\n\n\n\n

Muun kuin AMG:n E-luokan huippumalli vuodelle 2021 on E450 4MATIC sedan. 3,0-litraisella 6-sylinterisell\u00e4 rivimoottorilla varustettu luksussedan tarjoaa vaikuttavia 362 hevosvoimaa ja alle 5 sekunnin 0-100-ajan. E450 maksaa noin 62 000 dollaria, ja sen vakio-ominaisuudet ovat samanlaiset kuin E350:n. Suurin ero on voimansiirrossa.<\/p>\n\n\n\n

2017 Mercedes E300<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes k\u00e4ytti viimeksi E300-mallimerkint\u00e4\u00e4, kun vuoden 2017 Mercedes E-luokka julkaistiin. Mercedes tarjosi E300:sta kaksi versiota, RWD-mallin ja 4MATIC-mallin, joiden molempien l\u00e4ht\u00f6hinta oli 50-55 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2017 Mercedes E-luokka merkitsi keskikokoisen luksuslimusiinin uutta nousua, joka sai valtavan m\u00e4\u00e4r\u00e4n uusia ominaisuuksia ja p\u00e4ivityksi\u00e4. Vuoden 2017 Mercedes E-luokan muotoilu oli perusteellista ja harkittua. Sis\u00e4tilat olivat kaukana edellisest\u00e4 sukupolvesta ja muistuttivat enemm\u00e4n t\u00e4ysikokoisen luksusluokan S-luokkaa.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2017 E300 oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen E-luokka, joka tarjosi 2,0-litraisen nelisylinterisen moottorin, jossa oli 241 hevosvoimaa. T\u00e4m\u00e4 E-luokan sukupolvi oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen, jossa k\u00e4ytettiin nyky\u00e4\u00e4n tunnettua 9G TRONIC 9-vaihteista vaihteistoa. Vuoden 2017 Mercedes E300:n 0-100 aika on melko vertailukelpoinen uuden E350:n kanssa, noin 6 sekuntia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen mallimerkinn\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes-mallimerkint\u00e4 koostuu kirjaimista ja numeroista, joissa kirjaimet edustavat kyseist\u00e4 mallia ja numerot kyseisen auton voimansiirtoa. N\u00e4m\u00e4 mallimerkinn\u00e4t ovat muuttuneet lukemattomia kertoja Mercedeksen historian aikana, ja vain muutama seikka on aina pysynyt samana.<\/p>\n\n\n\n

Yksi niist\u00e4 on se, ett\u00e4 suurempi numero edustaa yleens\u00e4 tehokkaampaa versiota. Jos n\u00e4et Mercedes E450:n Mercedes E350:n vieress\u00e4, 450 on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta tehokkaampi ja korkeamman varustuksen malli. Viel\u00e4 muutama vuosi sitten Mercedes Benz -merkit liittyiv\u00e4t moottorin iskutilavuuteen, mutta nyky\u00e4\u00e4n ne eiv\u00e4t en\u00e4\u00e4 liity siihen.<\/p>\n\n\n\n

Syyn\u00e4 on se, ett\u00e4 nykyiset p\u00e4\u00e4st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ysten suuntaukset ovat pakottaneet monet valmistajat k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n pakkoinduktiota, mik\u00e4 tarkoitti sit\u00e4, ett\u00e4 monissa malleissa k\u00e4ytettiin t\u00e4sm\u00e4lleen samaa voimansiirtoa eri viritysvaiheissa. Niinp\u00e4 Mercedes p\u00e4\u00e4tti, ett\u00e4 uudempi nimitysj\u00e4rjestelm\u00e4 liittyy l\u00e4hinn\u00e4 korkeampitehoisiin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes E-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E-luokka oli ja tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti pysym\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 suosituimmista Mercedes-sedaneista useista syist\u00e4 johtuen. My\u00f6s BMW ja Audi ovat tarjonneet poikkeuksellisia keskikokoisia sedaneja, jotka kilpailevat E-luokan kanssa. Mutta jos haluat mukavuutta etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 liian pehme\u00e4st\u00e4 jousituksesta, E-luokka on joukon paras.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat urheilullisemman sedanin, joka tarjoaa my\u00f6s erinomaista mukavuutta, kannattaa tutustua BMW 5-sarjaan. Jos haluat parasta molemmista maailmoista, Audi A6 vaikuttaa parhaalta kokonaisvaltaiselta paketilta. E-luokka on mukavin, 5-sarja on urheilullisin ja A6 on paras kokonaisuus.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Mercedes-Benz E-luokan vakuuttaminen maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Autovakuutuskustannukset riippuvat monista eri tekij\u00f6ist\u00e4, kuten vakuutustyypist\u00e4, vakuutusturvan tasosta tai omavastuista. Lis\u00e4ksi sukupuolellasi, i\u00e4ll\u00e4si, asuinpaikkakunnallasi, ajotiedoillasi tai luottotiedoillasi voi olla suuri merkitys autovakuutuksen hinnoittelussa.<\/p>\n\n\n\n

E-luokka on melko kallis auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vakuutusmaksut eiv\u00e4t tule olemaan halpoja. E-luokalle on kuitenkin my\u00f6nnetty viiden t\u00e4hden turvallisuusluokitus ja se on yleisesti ottaen melko luotettava malli, mink\u00e4 pit\u00e4isi vaikuttaa my\u00f6nteisesti vakuutusmaksuihin.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun harkita E53 AMG- tai E63 AMG -mallin ostamista?<\/h3>\n\n\n\n

Jos E450 on mielest\u00e4si melko hidas, alitehoinen ja siit\u00e4 puuttuu isku, voit aina valita AMG-divisioonan kautta yhden tehokkaimmista E-luokan sedaneista, joita rahalla saa. N\u00e4iss\u00e4 malleissa on kaikki tarvittavat varusteet, ja niiden lis\u00e4varusteet liittyv\u00e4t useimmiten ylellisyyteen tai urheilullisiin p\u00e4ivityksiin.<\/p>\n\n\n\n

53 AMG:n v\u00e4hitt\u00e4ismyyntihinta on noin 74 000 dollaria, ja se tarjoaa 430 hevosvoiman mild-hybridimoottorin, suorituskykyiset jarrut, urheilullisesti viritetyn jousituksen, AMG-urheilupakoputken, AMG-korityylin ja py\u00f6r\u00e4p\u00e4ivityksi\u00e4. E53 on vakiovarusteena runsaasti varusteltu, mutta voit silti valita lis\u00e4varusteeksi joukon ylellisi\u00e4 lis\u00e4ominaisuuksia, kuten huippuluokan Burmester-hifin tai pehme\u00e4sti sulkeutuvat ovet.<\/p>\n\n\n\n

E-luokan sedanin huippumalli on E63 AMG, joka maksaa 107 000 dollaria. T\u00e4m\u00e4 rakettialus on varustettu 4,0-litraisella BiTurbo V8 -moottorilla, joka tuottaa 603 hevosvoimaa. E63:n 0-100-ajaksi ilmoitetaan 3,3 sekuntia, mutta monet autolehdet ja -kanavat ovat vahvistaneet E63:n spurttivan 0-100 alle kolmessa sekunnissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes-Benzin E-luokan mallimerkint\u00e4 edustaa yht\u00e4 kaikkien aikojen suosituimmista Mercedes-malleista. T\u00e4m\u00e4 keskikokoinen luksussedan on ollut jatkuvassa tuotannossa vuodesta 1953 l\u00e4htien, ja E-luokan nimitys otettiin virallisesti k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vuonna 1993. Vuonna 2017 perustason<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/836"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=836"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/836\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=836"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=836"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=836"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}