{"id":850,"date":"2021-07-12T07:57:30","date_gmt":"2021-07-12T07:57:30","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=850"},"modified":"2021-07-12T07:57:30","modified_gmt":"2021-07-12T07:57:30","slug":"mitka-mercedes-mallit-ovat-hybridimalleja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mitka-mercedes-mallit-ovat-hybridimalleja\/","title":{"rendered":"Mitk\u00e4 Mercedes-mallit ovat hybridimalleja?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes on jo jonkin aikaa tarjonnut monia hybridiversioita, ja EQ Boost -mild-hybriditekniikan \u00e4lykk\u00e4\u00e4n k\u00e4yt\u00f6n ansiosta l\u00e4hes kaikki Mercedes-mallit ovat osittain hybridej\u00e4. Hybriditekniikka toimii t\u00e4ydellisen\u00e4 keskipisteen\u00e4 polttomoottorin ja t\u00e4ysiverisen s\u00e4hk\u00f6auton v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen perinteiset pistokehybridivoimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4t on merkitty mallinimen per\u00e4ss\u00e4 olevalla ”e” -merkinn\u00e4ll\u00e4. Esimerkiksi A250e on A-luokan hybridi tai C 300e on C-luokan hybridisedan. Useimmat hybridimallit ovat bensiini\/s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4, mutta Mercedes tarjoaa my\u00f6s diesel\/s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 ”de”-malleja tietyill\u00e4 Yhdysvaltain ulkopuolisilla markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autojen omistamisen infrastruktuuri ei ole viel\u00e4 aivan valmis tarjoamaan yht\u00e4 helppoa omistamista kuin polttomoottoreilla, ja siksi Mercedeksen hybridi- ja miedot hybridimallit ovat varmasti tutkimisen arvoisia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes hybridisedanit<\/h2>\n\n\n\n

Sedaanit ovat olleet Mercedeksen k\u00e4sity\u00f6taidon leip\u00e4 ja voi, pienimm\u00e4st\u00e4 C-luokan sedanista Mercedes S-luokan lippulaivaan, Mercedes on jatkuvasti p\u00e4ivitt\u00e4nyt koko sedan-mallistoa pysy\u00e4kseen nykyajan mukana, ja t\u00e4m\u00e4n vuoksi kaikki Mercedes sedanit voi ostaa jonkinlaisella hybridivoimansiirrolla.<\/p>\n\n\n\n

Pienin Mercedes-sedan on C-luokka, ja Mercedes on vasta esitellyt uuden C-luokan, joten hintoja ei ole viel\u00e4 paljastettu. Mutta kaikissa uudemmissa Mercedes C-luokissa on 4-sylinterinen moottori, ja kaikissa niiss\u00e4 on joko t\u00e4yshybridivoimansiirto tai Mercedes EQ Boost -mild-hybridiavusteinen polttomoottori.<\/p>\n\n\n\n

Seuraavana vuorossa on Mercedes Benz E-luokka, ja t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Mercedes USA ei tarjoa 350 e:t\u00e4 mallivuodelle 2021, mutta E450 4MATIC sedan, joka maksaa 62 000 dollaria, tarjoaa EQ Boost mild-hybriditekniikalla avustetun 3,0 litran rivikuutosturbomoottorin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S-luokka on Mercedeksen lippulaiva sedan, ja S560e tarjoaa plug-in-hybridivoimansiirron, joka koostuu s\u00e4hk\u00f6moottorista, joka on yhdistetty 3,0 litran 6-sylinteriseen BiTurbo-sylinteriin. T\u00e4m\u00e4 S-luokan kokoonpano maksaa 110 000 dollaria, ja se tarjoaa vaikuttavan 470 hv:n tehon ja yht\u00e4 vaikuttavan 58-73 MPGe US.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-hybridimaasturit<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Mercedes ei tarjoa pistokehybridiversiota pienimm\u00e4st\u00e4 Mercedes SUV:st\u00e4 GLA:sta, mutta GLA 250e:n odotetaan liittyv\u00e4n Mercedes USA:n mallistoon vuonna 2021. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ainoa tarjolla oleva GLA-malli on 250 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 tai ilman sit\u00e4 noin 36-38 000 dollarin hintaan. Pian seuraa my\u00f6s plug-in GLB.<\/p>\n\n\n\n

Seuraavaksi vuorossa on GLC, joka on Mercedeksen SUV:ien myydyin malli. GLC 350e 4MATIC, joka on v\u00e4hitt\u00e4ismyyntihinnaltaan noin 52 000 dollaria, tarjoaa 2,0-litraisen nelivetoisen turbomoottorin ja 90 kW:n s\u00e4hk\u00f6moottorin, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 t\u00e4ysiverisen pistokehybridin, jossa on 315 hv ja 67-70 MPGe Yhdysvaltain polttoainetaloudellisuusluokitus.<\/p>\n\n\n\n

Keskikokoiseen GLE-malliin ei t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ole tarjolla t\u00e4ysimittaista pistokehybridi\u00e4, mutta 6-sylinterinen GLE450 ja 8-sylinterinen GLE580 ovat molemmat tarjolla EQ Boost -mild-hybriditekniikalla. GLE450:n v\u00e4hitt\u00e4ismyyntihinta on noin 62 000 dollaria ja GLE580:n noin 79 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

GLS on Mercedeksen t\u00e4ysikokoisen katumaasturin lippulaiva, joka jakaa paljon osia GLE:n kanssa, mukaan lukien voimansiirto. Noin 76 000 dollarilla myyt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 GLS450-mallissa on siis sama moottorikombo kuin GLE450-mallissa, ja noin 99 000 dollarilla myyt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 GLS580-mallissa on sama voimansiirto kuin GLE580-mallissa.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boostin ja pistokehybriditekniikan eroavaisuus<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost -mild-hybriditeknologia on integroitu s\u00e4hk\u00f6moottorij\u00e4rjestelm\u00e4, jonka tarkoituksena on avustaa p\u00e4\u00e4voimanl\u00e4hdett\u00e4 parempien polttoaine- ja p\u00e4\u00e4st\u00f6luokitusten saavuttamisessa. T\u00e4m\u00e4 tekniikka k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 integraatiota moottorin ja vaihteiston v\u00e4liin kiilautetusta k\u00e4ynnistimest\u00e4, ja sen ansiosta auto voi rullata moottori sammutettuna tietyill\u00e4 nopeuksilla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekniikka eroaa perinteisist\u00e4 plug-in-hybridivoimansiirroista, koska perinteinen plug-in voidaan nimens\u00e4 mukaisesti kytke\u00e4 virtal\u00e4hteeseen. Hybridin s\u00e4hk\u00f6moottori on paljon tehokkaampi ja palvelee suurempaa tarkoitusta, joka muistuttaa enemm\u00e4n polttomoottoria.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost -tekniikka kehittyy jatkuvasti ajan my\u00f6t\u00e4, ja useimmat, ellei jopa kaikki tulevat Mercedes-mallit tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n t\u00e4t\u00e4 tekniikkaa. My\u00f6s Audi ja monet muut autonvalmistajat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t mild-hybriditekniikkaa, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 tekniikka parantaa auton tehokkuutta ja tarjoaa my\u00f6s tehonlis\u00e4yst\u00e4 lyhyeksi ajaksi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Aikooko Mercedes tehd\u00e4 pistokehybridej\u00e4 kaikkiin tuleviin malleihin?<\/h3>\n\n\n\n

Uuden Mercedes C-luokan julkaisun my\u00f6t\u00e4 on melko selv\u00e4\u00e4, mihin suuntaan Mercedes on menossa. T\u00e4m\u00e4 suunta on tehokkuus, v\u00e4hemm\u00e4n p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4, enemm\u00e4n tehoa, mutta pienemm\u00e4t moottorit. Odotettavissa on, ett\u00e4 Mercedes tarjoaa lopulta kaikkia malleja plug-in-hybriditekniikalla varustetulla voimansiirrolla.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost -tekniikka on l\u00f6yt\u00e4m\u00e4ss\u00e4 tiens\u00e4 yh\u00e4 useampaan Mercedes-autoon, vaikka koko malliston pistokehybridisointi ei olekaan yht\u00e4 nopeaa. On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 Mercedes alkaa pian sis\u00e4llytt\u00e4\u00e4 pistokehybridej\u00e4 laajemmassa mittakaavassa.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Mercedes tarjota AMG:lle pistokehybridej\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Aidon Mercedes AMG:n tunnusmerkki on moottori. Moottori toimii AMG:n sykkiv\u00e4n\u00e4 syd\u00e4men\u00e4, ja se on houkuttelevin osa Mercedes AMG -mallin omistamista. Mercedes on hiljattain ilmoittanut, ett\u00e4 tulevassa C63 AMG:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 2,0 litran nelisylinterist\u00e4 EQ Boost -moottoria.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4m\u00e4 on varmasti hy\u00f6dyllist\u00e4 ymp\u00e4rist\u00f6n kannalta, C63:n ilman V8:aa tai edes V6:aa on todella tarjottava jotain erityist\u00e4 saadakseen huomiota autoharrastajien keskuudessa. Mercedes julkaisee pian my\u00f6s AMG GT73:n, yli 800 hv:n AMG-hirvi\u00f6n, jossa on 4,0 litran BiTurbo-hybridimoottori.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hy\u00f6ty\u00e4 hybridiauton omistamisesta on?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridiauton omistamisesta on monia etuja, alkaen verov\u00e4hennyksist\u00e4, pidemmist\u00e4 takuista, paremmasta polttoainetehokkuudesta, pienemmist\u00e4 CO2-p\u00e4\u00e4st\u00f6ist\u00e4 ja joskus jopa kunnon alennuksista tietyill\u00e4 markkinoilla. Hybridiautojen odotetaan tarjoavan jopa 50 % tai jopa 70 % paremman kulutuslukeman kuin tavallisten polttomoottoriautojen.<\/p>\n\n\n\n

Hybridiauton omistamiseen liittyy kuitenkin my\u00f6s joitakin haittoja. Hybridiautot ovat yleens\u00e4 kalliimpia kuin tavalliset polttomoottoriautot. Jos et aio kytke\u00e4 hybridiautoa verkkovirtaan, ei hybridin ostamisessa ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n paljon j\u00e4rke\u00e4. Lis\u00e4ksi, jos ajat p\u00e4\u00e4asiassa maanteill\u00e4, polttoainetaloudellisuusluvut laskevat merkitt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes on jo jonkin aikaa tarjonnut monia hybridiversioita, ja EQ Boost -mild-hybriditekniikan \u00e4lykk\u00e4\u00e4n k\u00e4yt\u00f6n ansiosta l\u00e4hes kaikki Mercedes-mallit ovat osittain hybridej\u00e4. Hybriditekniikka toimii t\u00e4ydellisen\u00e4 keskipisteen\u00e4 polttomoottorin ja t\u00e4ysiverisen s\u00e4hk\u00f6auton v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[21],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/850"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=850"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/850\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=850"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=850"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=850"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}