{"id":874,"date":"2021-07-12T08:11:36","date_gmt":"2021-07-12T08:11:36","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=874"},"modified":"2021-07-12T08:11:36","modified_gmt":"2021-07-12T08:11:36","slug":"mitka-ovat-urheilulliset-mercedes-mallit","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mitka-ovat-urheilulliset-mercedes-mallit\/","title":{"rendered":"Mitk\u00e4 ovat urheilulliset Mercedes-mallit?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes valmistaa monia erilaisia malleja l\u00e4hes jokaiselle kohderyhm\u00e4lle. Tavallisesta sedanin ja SUV:n ostavasta asiakaskunnasta urheiluautojen ja pian jopa hyperautojen harrastajiin, Mercedes haluaa tyydytt\u00e4\u00e4 kaikki autojen yst\u00e4v\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Monissa Mercedes-malleissa on urheilullisuutta, erityisesti AMG-paketeilla varustetuissa malleissa. Jotkin Mercedes-mallit, kuten SLS, SLR, AMG GT, CLK GTR, SL, SLC, ovat luonteeltaan urheiluautoja, ja useimmat t\u00e4ysiveriset AMG-mallit ovat my\u00f6s hauskoja urheiluautoja.<\/p>\n\n\n\n

Tietyt mallit, kuten CLK GTR tai tuleva AMG Project 1, ovat niist\u00e4 kaikkein urheilullisimpia. Jossain m\u00e4\u00e4rin n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat kirjaimellisesti katu-homologoituja (tiehyv\u00e4ksyttyj\u00e4) kilpa-autoja. \u00c4skett\u00e4in julkaistu AMG GT Black Series jakaa my\u00f6s paljon osia AMG GT3 -kilpa-auton kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedesin kaksipaikkaiset urheiluautot<\/h2>\n\n\n\n

Kaksipaikkaisten urheiluautojen kaava on yksi vanhimmista urheiluautoista, ja se johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 kokoonpanossa paino jakautuu tasapainoisesti akseleiden v\u00e4lill\u00e4, mink\u00e4 ansiosta auto voi kurvata melko rauhattomasti. Urheiluautojen tarkoitus on taivuttaa fysiikan lakeja, ja kaksipaikkainen urheiluauto on siin\u00e4 suhteessa erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat edullisemman kaksipaikkaisen pienikokoisen urheiluauton, Mercedes SLK\/SLC-mallit ovat Mercedeksen tarjontaa. SLK\/SLC:n AMG-versiot kilpailevat Mazda MX-5 Miatan tai Porsche Caymanin kanssa hauskana kompaktina urheiluautona ilman t\u00e4htitieteellist\u00e4 hintaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat isomman kaksipaikkaisen Mercedes-urheiluauton, SL-luokassa on muutamia urheiluautomaisia ominaisuuksia. Takaveto, AMG V8\/12 -moottorit ja kunnollinen painojakauma ovat melko eduksi j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4lle suorituskykyautolle. SL:n paino on hieman haitta SLC\/SLK-malleihin verrattuna, mutta tehot kumoavat sen varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benzin superautot<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Mercedes harvoin l\u00e4htee keskimoottoristen t\u00e4ysiveristen superautojen tielle, SLS:n, AMG GT:n ja SLR McLarenin kaltaiset mallit ovat varsin kyvykk\u00e4it\u00e4 superautoja. N\u00e4m\u00e4 kolme ajoneuvoa tarjoavat jopa 631-720 hv, automaattivaihteiston, takavetoisen voimansiirron ja erityiset superautojen jousitusasetukset.<\/p>\n\n\n\n

SLR on joukon vanhin, ja se on tehty AMG-McLaren-yhteisty\u00f6ss\u00e4. SLR:ss\u00e4 on 5,4 litran V8-moottori, jossa on 650 hv, ja huippumalli, useita miljoonia dollareita maksava rajoitettu SLR Stirling Moss, saavuttaa 217mph, joka on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Mercedeksen huippunopeusenn\u00e4tys.<\/p>\n\n\n\n

SLS:n tuotanto alkoi muutama vuosi SLR:n j\u00e4lkeen, ja SLS on edelleen todella suorituskykyinen ja haluttu supersport GT. Huippumalli SLS AMG Black Series tarjoaa yhden Mercedes AMG:n ikonisimmista moottoreista, 6,2-litraisen N\/A V8-moottorin, jossa on 631 hv ja melko vaikuttava 2,45 kg\/hv paino-teho-suhde.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksen uusin superurheiluauto on AMG GT. AMG GT:t\u00e4 on tarjolla 2-ovisena ja 4-ovisena coupe-mallina, mutta 2-ovinen on se, joka kannattaa hankkia, jos etsit todellista superurheiluautokokemusta.<\/p>\n\n\n\n

Paras AMG GT -malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 AMG GT Black Series, BS on nykyinen Nurburgringin enn\u00e4tyksen haltija nopeimpana tuotantoautona kuuluisalla radalla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz AMG -mallit<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes valmistaa lukuisia eri malleja, kuten katumaastureita, sedaneja, viistoperi\u00e4, coup\u00e9ja, roadstereita ja niin edelleen. Ja l\u00e4hes jokainen Mercedeksen valmistama ei-kaupallinen malli saa lopulta AMG-k\u00e4sittelyn.
AMG-k\u00e4sittelyss\u00e4 autosta tehd\u00e4\u00e4n paljon suorituskykyisempi AMG-spesifisell\u00e4 moottorilla, suorituskykyiseksi luokitelluilla renkailla, kilpa-ajoneuvojen jousitusasetuksilla, suuremmalla teholla, pienemm\u00e4ll\u00e4 painolla ja AMG:n erityisill\u00e4 suorituskykyohjelmistoilla ja ajonhallintaj\u00e4rjestelmill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin mallit, kuten E63 AMG S sedan, ovat yht\u00e4 nopeita tai jopa nopeampia kuin jotkin Mercedeksen todelliset superautot. Uusin E63 pystyy alle 3 sekunnin nopeuteen 0-100 km\/h. T\u00e4llaiset ajat ovat j\u00e4rjett\u00f6mi\u00e4, sill\u00e4 muutama vuosi sitten vain kalleimmat ja halutuimmat superautot pystyiv\u00e4t t\u00e4llaiseen suoritukseen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-urheiluautoista tiedett\u00e4v\u00e4t asiat<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 ovat Mercedeksen hyperautot?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ei ole tehnyt historiansa aikana kovinkaan montaa hyperautoa, ja hyperauton m\u00e4\u00e4ritelm\u00e4 on varsin ep\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4inen. Jotkin mallit, kuten CLK GTR tai tuleva AMG Project 1, ovat kuitenkin aivan varmasti suorituskykyisen ajamisen osalta liigan verran edell\u00e4 kaikkea, mit\u00e4 Mercedes on koskaan tehnyt.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 autot tarjoavat kilpa-autoel\u00e4myksi\u00e4 maantielle, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 melko k\u00e4ytt\u00f6kelvottomia tavallisina arkiautoina. Project 1 tai CLK GTR ovat tarkoitusta varten rakennettuja kilpa-autoja, jotka on tehty radalle, vaikka ne ovatkin teknisesti tieliikennekelpoisia.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat superauton\/urheiluauton rajoitukset?<\/h3>\n\n\n\n

Urheilu- ja superurheiluautot tarjoavat j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n suorituskykyyn keskittyv\u00e4n ajokokemuksen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 urheiluautot ovat melko rajoitettuja tavallisessa arkik\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. Ensinn\u00e4kin kaksipaikkaisessa urheiluautossa on vain kaksi eritt\u00e4in tilarajoitteista istuinta.
Urheilu-\/superurheiluautot ovat my\u00f6s usein \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4, niiss\u00e4 on hyvin v\u00e4h\u00e4n \u00e4\u00e4nenvaimennusta, ne ovat melko polttoainetaloudettomia ja niiden n\u00e4kyvyys on rajallinen. Jopa E63 S AMG on melko rajoittunut, sill\u00e4 sen jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, eik\u00e4 se vastaa tavanomaisia Mercedes-sedanien standardeja.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun harkita tavallisen Mercedeksen AMG-vaihtoehdon vai t\u00e4ysiverisen Mercedes-urheilu- tai superauton ostamista?<\/h3>\n\n\n\n

Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen riippuu yksinomaan siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta. Kuinka tosissasi olet, kun sanot haluavasi suorituskykyisen auton? N\u00e4m\u00e4 kaksi autoa tarjoavat aivan eri tavalla saman asian.
Tavalliset AMG-mallit ovat nimens\u00e4 mukaisesti tavallisia vahvistettuja Mercedes-malleja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet osat ovat edelleen samoja kuin tavallisissa Mercedes-malleissa, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole yht\u00e4 urheilullisia kuin AMG GT:n kaltaiset t\u00e4ysiveriset Mercedes-urheiluautot. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t E63:n tai S63:n kaltaisia autoja mieluummin moottoritien\/autobaanan nopeaan ajoon.
Mutta jos aiot vied\u00e4 autosi radalle ja todella kokea auton tarjoamien mahdollisuuksien rajat, mutta et silti halua ei-maantiek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitettua kilpa-autoa, t\u00e4ysimittainen Mercedes-urheilu-\/supercar on harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes valmistaa monia erilaisia malleja l\u00e4hes jokaiselle kohderyhm\u00e4lle. Tavallisesta sedanin ja SUV:n ostavasta asiakaskunnasta urheiluautojen ja pian jopa hyperautojen harrastajiin, Mercedes haluaa tyydytt\u00e4\u00e4 kaikki autojen yst\u00e4v\u00e4t. Monissa Mercedes-malleissa on urheilullisuutta,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/874"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=874"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/874\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=874"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=874"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=874"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}