{"id":878,"date":"2021-07-12T08:13:53","date_gmt":"2021-07-12T08:13:53","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=878"},"modified":"2021-07-12T08:13:53","modified_gmt":"2021-07-12T08:13:53","slug":"onko-bmwssa-paljon-ongelmia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmwssa-paljon-ongelmia\/","title":{"rendered":"Onko BMW:ss\u00e4 paljon ongelmia?"},"content":{"rendered":"\n

Uudemmat BMW:t hajoavat yleens\u00e4 enemm\u00e4n kuin vanhemmat mallit, koska niihin lis\u00e4t\u00e4\u00e4n vuosittain uusia innovatiivisia tekniikoita ja elektroniikkaa. Vanhemmat BMW-mallit, jotka ovat vuosimallia 1995-2006, tunnetaan yleens\u00e4 eritt\u00e4in luotettavina ja luodinkest\u00e4vill\u00e4 moottoreilla varustettuina. Toisaalta uudemmissa malleissa esiintyy elektroniikkaongelmia, kuten ajovalojen vikaantumista, tyhji\u00e4 akkuja ja polttoainepumppuongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat yleisimm\u00e4t ongelmat BMW:ss\u00e4?<\/h2>\n\n\n\n

Useimmiten kuulee, ett\u00e4 BMW:t hajoavat helposti ja ett\u00e4 ne ovat hieman ep\u00e4luotettavampia kuin muut automerkit. Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4 t\u00e4h\u00e4n on se, ett\u00e4 useimmat BMW:n omistajat ovat hyvin \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4 autonsa ongelmista kalliiden korjausten vuoksi. BMW:n korjaus ja huolto on kalliimpaa kuin tavallisen auton, koska sek\u00e4 osat ett\u00e4 ty\u00f6 ovat kalliimpia.
Mitk\u00e4 ovat siis yleisimm\u00e4t ongelmat, joita BMW:n omistajat kokevat ja joista he ovat raportoineet?<\/p>\n\n\n\n

Automaattisten ajovalojen vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Joissakin uusissa BMW-malleissa automaattiset ajovalot pysyv\u00e4t p\u00e4\u00e4ll\u00e4, vaikka yrit\u00e4t sammuttaa ne. T\u00e4m\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 akku tyhjenee. T\u00e4m\u00e4 on ratkaistu joissakin malleissa, mutta yleens\u00e4 BMW:n hybridiajoneuvoissa t\u00e4m\u00e4 ongelma esiintyy enemm\u00e4n kuin muissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Valupy\u00f6rien korroosio<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW:n kauniit vanteet ovatkin tyylikk\u00e4\u00e4t, korroosio voi itse asiassa pilata niiden ulkon\u00e4\u00f6n. Ole varovainen, kun huomaat korroosiota tapahtuvan ajoneuvossasi, sill\u00e4 se voi harvinaisissa tapauksissa vaikuttaa my\u00f6s renkaisiin ja jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen elektroniikka ja osat<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ikkunat ovat t\u00e4rkeimm\u00e4t osat, jotka usein rikkoutuvat BMW-autoissa. Jos havaitset t\u00e4llaista BMW:ss\u00e4si, sinun kannattaa tarkistaa ensimm\u00e4isen\u00e4 autosi sulakerasia, sill\u00e4 se on usein syyllinen n\u00e4iss\u00e4 tilanteissa.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen \u00f6ljynsuodattimen tiiviste, joka johtaa \u00f6ljyvuotoihin.<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on ollut BMW:ll\u00e4 jo jonkin aikaa. Koska moottorin ymp\u00e4rill\u00e4 olevat korkit on valmistettu muovista, niill\u00e4 on taipumus murtua ajan my\u00f6t\u00e4 moottorin l\u00e4mm\u00f6n aiheuttaman paineen vaikutuksesta. Korkit on vaihdettava 60 000 kilometrin v\u00e4lein, ellet nauti \u00f6ljylammikosta autosi alla.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4hdytysnestej\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantuminen<\/h3>\n\n\n\n

Jokaisen auton j\u00e4\u00e4hdytysnestej\u00e4rjestelm\u00e4 pett\u00e4\u00e4 lopulta 80 000-120 000 kilometrin v\u00e4lill\u00e4. Jotkut BMW:n omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 se tapahtuu paljon aikaisemmin. BMW:t ovat my\u00f6s tunnettuja siit\u00e4, ett\u00e4 niiden j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 on eritt\u00e4in herkk\u00e4 ja vaativa. K\u00e4yt\u00e4 aina BMW:n hyv\u00e4ksym\u00e4\u00e4 ja suosittelemaa pakkasnestemerkki\u00e4, kun vaihdat autosi nesteit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen l\u00e4mmittimen ydin<\/h3>\n\n\n\n

L\u00e4mmitinsyd\u00e4n ja j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 liittyv\u00e4t hyvin l\u00e4heisesti toisiinsa, ja malleissa, joissa on ongelmia jommankumman kanssa, on usein yll\u00e4tt\u00e4en ongelmia my\u00f6s toisen kanssa. Jos l\u00e4mmitinsyd\u00e4n on vikaantunut, mene v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti mekaanikon luokse ja tarkista, eik\u00f6 my\u00f6s j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ole vaurioitunut.<\/p>\n\n\n\n

Ovenkahvaongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Monet BMW X5 -katumaasturin omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 ovenkahvojen kuluminen kertyy nopeammin kuin yleens\u00e4 voisi odottaa. Raportoitu ongelma on se, ett\u00e4 ovenkahvat nostavat kuten pit\u00e4\u00e4kin, mutta eiv\u00e4t varsinaisesti avaa ovea. N\u00e4m\u00e4 tapaukset liittyv\u00e4t uudempiin malleihin ja aiemmin mainittuun vialliseen elektroniikkaan.<\/p>\n\n\n\n

Elektroniset ikkunat eiv\u00e4t suostu sulkeutumaan<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4in ei tietenk\u00e4\u00e4n tapahdu useimmissa BMW:ss\u00e4, mutta jotkut mallit ovat alttiita j\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n sateeseen avoimen ikkunan kanssa. N\u00e4m\u00e4 ongelmat liittyv\u00e4t my\u00f6s uudempaan elektroniikkaan, joka osoittautuu usein ep\u00e4luotettavaksi.<\/p>\n\n\n\n

Kuollut auton akku<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4in on k\u00e4ynyt parhaillekin autoille. Vanhempien BMW:iden omistajat ovat usein raportoineet kuolleista akuista. N\u00e4m\u00e4 on sent\u00e4\u00e4n helppo vaihtaa tai tarvittaessa k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4, eiv\u00e4tk\u00e4 ne maksa omaisuuksia. Jos vaihdat auton akun kotona, tarkista, eik\u00f6 vika ollut sen sijaan autosi vaihtovirtageneraattorissa, sill\u00e4 saatat p\u00e4\u00e4ty\u00e4 tuhoamaan toisen auton akun.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumppuongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Jopa kaikkein ylellisimpiin BMW-malleihin on todenn\u00e4k\u00f6isesti vaihdettu polttoainepumppu, jos sill\u00e4 on ajettu yli 70 000 kilometri\u00e4. Jos autosi polttoainepumppuun tulee toimintah\u00e4iri\u00f6, koet yleist\u00e4 kiihtyvyyden heikkenemist\u00e4, moottorin t\u00f6kkimist\u00e4 suuremmilla nopeuksilla ja kierroksilla, ja lopulta se voi johtaa jopa moottorin hajoamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaako BMW:n ostaminen?<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ovat BMW:n yleisimpi\u00e4 vikoja, mutta loppujen lopuksi BMW on auto, joka on suunniteltu ajettavaksi aggressiivisesti ja tuomaan omistajalleen valtavaa ajamisen iloa. Jokaisen ajoneuvon mukana tulee muutamia kuoppia tielle. Suurin osa t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetelluista muista kuin elektronisista vioista ja h\u00e4iri\u00f6ist\u00e4 voidaan ehk\u00e4ist\u00e4 ajoneuvon asianmukaisella huollolla ja m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuolloilla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat luotettavimmat k\u00e4ytetyt BMW-mallit, joita voit ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuen siit\u00e4, etsitk\u00f6 ylellist\u00e4 sedania vai crossover-maasturia, valintasi voi olla vuosien 2006-2011 BMW 3-sarjan ja vuosien 2006-2010 BMW X3:n v\u00e4lill\u00e4. N\u00e4m\u00e4 ovat vanhempia vaihtoehtoja, mutta ne ovat saavuttaneet mainetta luotettavimpina BMW-malleina. Lis\u00e4ksi kaikissa 3-sarjan vuosimallia 1996-2006 olevissa ajoneuvoissa on l\u00e4hes tuhoutumattomat moottorit.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan voit ajaa BMW:ll\u00e4 ennen kuin se hajoaa?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW-malleissa ei esiinny suurempia voimansiirtokomponenttien ongelmia tai rikkoutumisia ennen 60 000 kilometrin rajaa. On jopa joitakin vanhempia BMW-malleja, joilla k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat kertoneet ajaneensa yli 250 000 kilometri\u00e4. Kaikki t\u00e4m\u00e4 riippuu tietysti siit\u00e4, oletko huoltanut ja huoltaa ajoneuvosi asianmukaisesti koko sen elinkaaren ajan.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kalliita BMW:n korjaukset ja huollot ovat?<\/h3>\n\n\n\n

Yleens\u00e4 BMW:n yll\u00e4pito ja omistaminen maksaa suhteellisesti enemm\u00e4n kuin tavallisen auton omistaminen. Esimerkiksi BMW:n omistuskustannukset 10 vuoden ajalta ovat arviolta 15 000-19 000 dollaria. Yleiset voimansiirtokomponenttien vaihdot vaihtelevat 700 ja 3 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4 riippuen sijainnistasi ja siit\u00e4, kuinka suuri ongelma moottorissa on. Ty\u00f6voima alkaa noin 120 dollarista tunnilta useimmissa osavaltioissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uudemmat BMW:t hajoavat yleens\u00e4 enemm\u00e4n kuin vanhemmat mallit, koska niihin lis\u00e4t\u00e4\u00e4n vuosittain uusia innovatiivisia tekniikoita ja elektroniikkaa. Vanhemmat BMW-mallit, jotka ovat vuosimallia 1995-2006, tunnetaan yleens\u00e4 eritt\u00e4in luotettavina ja luodinkest\u00e4vill\u00e4 moottoreilla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/878"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=878"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/878\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=878"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=878"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=878"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}