{"id":882,"date":"2021-07-12T08:15:47","date_gmt":"2021-07-12T08:15:47","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=882"},"modified":"2021-07-12T08:15:47","modified_gmt":"2021-07-12T08:15:47","slug":"onko-olemassa-4-ovinen-bmw-avoauto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-olemassa-4-ovinen-bmw-avoauto\/","title":{"rendered":"Onko olemassa 4-ovinen BMW-avoauto?"},"content":{"rendered":"\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ei ole tuotannossa 4-ovisia BMW-kabrioletteja, ja viimeist\u00e4 BMW 335 2-t\u00fcrig Kabriolett -autoa valmistettiin vuosina 1939-1941.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkein syy siihen, ett\u00e4 4-ovisia BMW-kabrioita ei ole, on se, ett\u00e4 ajoneuvojen alusta on vastuussa auton kasassa pit\u00e4misest\u00e4. Ilman yl\u00e4kattoa pidemm\u00e4t ajoneuvot ovat yleens\u00e4 ep\u00e4vakaita, joten useimmat valmistajat pyrkiv\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n kaksiovisiin avoautoihin.<\/p>\n\n\n\n

Suurin BMW-avoauto: M850i xDrive Cabrio.<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka M850i ei olekaan neliovinen avoauto, se on BMW:n suurin t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tuotannossa oleva avoauto. 8-sarja on BMW:n tekniikan lippulaiva, joka saa aina ensimm\u00e4iset innovatiiviset ominaisuudet ensimm\u00e4isen\u00e4 ennen kuin ne etenev\u00e4t BMW-sarjan ketjussa alasp\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

Kun konepellin alla on vaikuttavia 523 hevosvoimaa, hirvitt\u00e4v\u00e4 v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 553 lb-ft ja pituus 191 tuumaa, BMW M850i xDrive Cabrio on BMW:n suurin t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 valmistama avoauto. Sen leveys on 53 tuumaa ja korkeus 111 tuumaa, joten se on varsin tilava ja tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti jalkatilaa kaikille matkustajille.<\/p>\n\n\n\n

Tuulenohjain pit\u00e4\u00e4 tuulen erinomaisesti loitolla jopa moottoritienopeuksissa. Toinen hyv\u00e4 yll\u00e4tys on se, ett\u00e4 auto on eritt\u00e4in vakaa, vaikka siit\u00e4 puuttuu suuri osa korista, verrattuna useimpiin muihin avoautoihin.<\/p>\n\n\n\n

BMW M850i: M8508: Moottori ja voimansiirto<\/h3>\n\n\n\n

M850i Cabriolet on varustettu 4,4-litraisella V8-kaksoisturbobensiinimoottorilla, ja sen konepellin alla on 523 hevosvoimaa. Se kiihtyy 0-100 km\/h vain 3,5 sekunnissa ja kulkee nelj\u00e4nnesmailin 11,8 sekunnissa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden nopeimmista BMW:ist\u00e4.
Urheilutila on k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4, ja yll\u00e4tykseksemme ajo pysyy tasaisena, jopa kovimmissa mutkissa, kuoppien ja kuoppien kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

4,4-litraisen M850i:n lis\u00e4ksi 8-sarjan avoauton moottorivaihtoehtoja on muitakin, kuten BMW 840i, 3,0 L B58 l6 ja 3,0 L B57 l6 dieselturbomoottori. Kaikki moottorivaihtoehdot on varustettu 8-vaihteisella automaattivaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i: Sis\u00e4tilat<\/h3>\n\n\n\n

BMW 850i:n sis\u00e4tilat ovat odotetusti tyylikk\u00e4\u00e4t ja tyylikk\u00e4\u00e4t ja paljon v\u00e4hemm\u00e4n dramaattiset kuin auton ter\u00e4v\u00e4 ulkokuori. Nahkainen kojelauta on tarkasti ommeltu ja sit\u00e4 ymp\u00e4r\u00f6iv\u00e4t kauniit kromiset koristeosat, jotka sopivat kauniisti sis\u00e4tilan tunnelmaan.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on upea vakiovarusteinen 10,3-tuumainen kosketusn\u00e4ytt\u00f6, joka on viimeisimm\u00e4n sukupolven iDrive. Se ei ole ainoastaan \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen intuitiivinen ja helppok\u00e4ytt\u00f6inen, vaan siin\u00e4 on my\u00f6s mahdollisuus sallia ele- ja \u00e4\u00e4niohjaus. N\u00e4in voit hallita autosi toimintoja turvallisesti my\u00f6s ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Apple CarPlay sis\u00e4ltyy vuoden mittaiseen tilaukseen oston j\u00e4lkeen, mutta Android Auto ei ole viel\u00e4 saatavilla.<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i:ss\u00e4 on kuljettajan istuma-asento matalalla, mik\u00e4 tekee ajamisesta varsin mukavaa nopeudesta riippumatta. T\u00e4m\u00e4 tekee nopeasta ajamisesta eritt\u00e4in miellytt\u00e4v\u00e4\u00e4, mutta rajoittaa n\u00e4k\u00f6kentt\u00e4\u00e4si useammallakin tavalla.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e4\u00e4ntila ja jalkatila edess\u00e4 ovat eritt\u00e4in runsaat my\u00f6s isommille ihmisille ja pitemmille aikuisille. Takapenkille mahtuu kaksi ihmist\u00e4, mutta se ei tarjoa heille sit\u00e4 jalkatilaa, jota he todenn\u00e4k\u00f6isesti haluaisivat. Se sopii rehellisesti sanottuna paremmin parille matkalaukulle kuin matkustajille. Mutta eik\u00f6 useimmat avoautot ole t\u00e4llaisia?<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i:ss\u00e4 on useimpia avoautoja suurempi tavaratila, johon mahtuu helposti pari pient\u00e4 matkalaukkua, mutta sen on todenn\u00e4k\u00f6isesti vaikea kuljettaa mit\u00e4\u00e4n suurempaa.<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i Cabrio: Hinnoittelu ja lopullinen tuomio<\/h3>\n\n\n\n

Verrattuna kilpailevien merkkien malleihin suurten luksusluokan avoautojen segmentiss\u00e4 BMW 850i on suhteellisen edullisempi kuin Mercedes S-Class Cabriolet ja Bentley Continental GTC. Se on suunnilleen saman hintainen kuin Porsche 911.<\/p>\n\n\n\n

Rehellinen tuomio olisi sijoittaa BMW keskikastiin. Se tarjoaa enemm\u00e4n ajamisen iloa kuin Bentley ja Mercedes, mutta v\u00e4hemm\u00e4n kuin Porsche.<\/p>\n\n\n\n

Ylellisyydest\u00e4 puhuttaessa se j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen S-luokan ja Bentley Continentalin sis\u00e4tiloista, mutta jotkut v\u00e4itt\u00e4isiv\u00e4t, ett\u00e4 BMW 850i johtaa Porschea t\u00e4ss\u00e4 suhteessa.<\/p>\n\n\n\n

Se kulkee hieman j\u00e4m\u00e4k\u00e4sti luksusluokan avoautoksi, eik\u00e4 se tarjoa tavallisesta autosta tuttua takatilaa, mutta se on laadultaan vankka ja tarjoaa maailmanluokan johtavan infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Valmistetaanko t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 4-ovisia avoautoja?<\/h2>\n\n\n\n

Yhdysvalloissa viime vuosina eniten ostettu 4-ovinen avoauto on ollut Jeep Wrangler Unlimited, josta poistettiin muovikatto vuonna 2006. Hummer tarjoaa suurta katumaasturia, joka on saatavana ilman kattoa. Mutta jos etsit pienemp\u00e4\u00e4 kuluttajatyyppist\u00e4 autoa, Chrysler 300 C 2010 tuottaa hyv\u00e4n neliovisen avoauton.<\/p>\n\n\n\n

BMW Cabrio FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on halvin BMW-avoauto?<\/h3>\n\n\n\n

Halvin BMW-avoauto uutena ostettavaksi on vuoden 2020 BMW 2-sarja, joka alkaa noin 40 000 dollarista. Toiseksi halvin on BMW 4-sarja, jota myyd\u00e4\u00e4n noin 54 000 dollarin hintaan. Se jakaa toisen sijan BMW Z4:n kanssa, jonka hinta vaihtelee 48 000 ja 52 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat luotettavimmat BMW:n avoautot?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavimpia BMW:n avoautoja, joita on koskaan valmistettu, ovat vuoden 2020 BMW 2-sarjan avoautot ja BMW 4-sarjan avoautot. Niiss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6isesti sis\u00e4\u00e4nvedett\u00e4v\u00e4\u00e4 kovakattoa pehme\u00e4n katon sijasta, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 eritt\u00e4in luonnollisen n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 ja paljon luotettavampia kuin useimmat segmentin autot niiden vankemman korin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat parhaat BMW:n avoautot, jotka voit ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Vuosien varrella monet arvostelijat ovat kertoneet, ett\u00e4 BMW 507 ja BMW Z3 on varustettu luodinkest\u00e4vill\u00e4 moottoreilla, ja ne ovat kest\u00e4neet monta kilometri\u00e4 takuun j\u00e4lkeen. Lis\u00e4ksi F12 BMW M3 ja E46 BMW M3 ovat molemmat hyvin usein kehuneet omistajiensa toimineen ilman suurempaa ep\u00e4varmuutta. BMW Z8 Roadster on toinen harkitsemisen arvoinen auto, joka on saanut useita palkintoja vuoden komeimpana autona.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ei ole tuotannossa 4-ovisia BMW-kabrioletteja, ja viimeist\u00e4 BMW 335 2-t\u00fcrig Kabriolett -autoa valmistettiin vuosina 1939-1941. T\u00e4rkein syy siihen, ett\u00e4 4-ovisia BMW-kabrioita ei ole, on se, ett\u00e4 ajoneuvojen alusta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/882"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=882"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/882\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=882"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=882"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=882"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}