{"id":884,"date":"2021-07-12T08:16:44","date_gmt":"2021-07-12T08:16:44","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=884"},"modified":"2021-07-12T08:16:44","modified_gmt":"2021-07-12T08:16:44","slug":"bmw-vs-infiniti-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-vs-infiniti-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"BMW vs. Infiniti – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Huolimatta yleisest\u00e4 harhaluulosta, jonka mukaan japanilaiset autot ovat luotettavampia kuin saksalaiset, useimmat Infiniti-mallit, kuten Q70, Q50 ja QX60, saivat J.D. Powerin luotettavuuspisteytyksess\u00e4 vain 2,5 pistett\u00e4 viidest\u00e4, mik\u00e4 on alle keskiarvon ja v\u00e4hemm\u00e4n kuin useimmat BMW:t. Esimerkiksi BMW X6 saa vankan 4,5 pistett\u00e4 viidest\u00e4, joten se on kaksi kertaa luotettavampi kuin Infiniti. Muut BMW-mallit, kuten 2-sarja, 3-sarja ja X5, saivat kaikki 4 pistett\u00e4 viidest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW todella luotettavampi kuin Infiniti?<\/h2>\n\n\n\n

Pelkk\u00e4 luotettavuusluokitus ei kerro kaikkea ajoneuvomerkist\u00e4. Kunkin merkin jokaisella yksitt\u00e4isell\u00e4 automallilla on erilainen luotettavuusluokitus ja erilaisia yleisi\u00e4 ongelmia. Paremman vertailun tekemiseksi tarkastellaan yleistetyn luotettavuusluokituksen lis\u00e4ksi joitakin yleisimpi\u00e4 valituksia, joita omistajat ovat esitt\u00e4neet n\u00e4ist\u00e4 kahdesta merkist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmallisimmat Infiniti-mallit<\/h3>\n\n\n\n

Carcomplaints.com-sivustolta l\u00f6ytyneist\u00e4 362 valituksesta, jotka koskivat Infiniti-ajoneuvoja, ongelmallisimmissa malleissa oli enemm\u00e4n yhteisi\u00e4 ongelmia kuin voisi olettaa.
Ongelmallisimmat Infiniti-mallit:
\u25cf 2000 Infiniti G35
\u25cf 2014 Infiniti Q50
\u25cf 2015 Infiniti Q50
\u25cf 2017 Infiniti Q60
\u25cf 2002 Infiniti QX4
\u25cf 2009 Infiniti G37<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Infiniti-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t ongelmat n\u00e4iss\u00e4 ajoneuvoissa, joista yhteis\u00f6 ilmoitti, olivat:<\/p>\n\n\n\n

  1. Ohjausistuimen hallinta:
    Monet k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet kuljettajan istuimen hallinnan menett\u00e4misest\u00e4 siten, ett\u00e4 se menee litte\u00e4ksi eik\u00e4 palaudu normaaliin asentoonsa. T\u00e4m\u00e4 edellytt\u00e4\u00e4 vakioistuimen t\u00e4ydellist\u00e4 vaihtamista, mik\u00e4 aiheuttaa noin 1 500 dollarin kustannukset.<\/li>
  2. Haljennut j\u00e4\u00e4hdytin ja j\u00e4\u00e4hdyttimen vuodot:
    Haljenneista j\u00e4\u00e4hdyttimist\u00e4 ja j\u00e4\u00e4hdyttimen vuodoista raportoitiin useimmiten QX56 Infiniti -ajoneuvoissa, ja ne voivat p\u00e4\u00e4ty\u00e4 vuotamaan vaihteistonestett\u00e4 ja vahingoittaa auton vaihteistoa. T\u00e4ss\u00e4 tapauksessa joudut todenn\u00e4k\u00f6isesti korjauttamaan sek\u00e4 vaihteiston ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdyttimen, mik\u00e4 maksaa sinulle hirvitt\u00e4v\u00e4t 4 000 dollaria.<\/li>
  3. Ep\u00e4onnistuva tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6:
    T\u00e4st\u00e4 ongelmasta ovat yleisimmin raportoineet vuoden 2007 Infiniti QX57:n kuljettajat. Tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vaihtokustannukset ovat noin 2000 dollaria maasta tai osavaltiosta riippuen. T\u00e4m\u00e4 saattaa olla Infiniti-autojen yleisin voimansiirto-ongelma.<\/li>
  4. Turvatyynyanturin toimintah\u00e4iri\u00f6:
    Infiniti G37 2011 -malleissa on raportoitu useammin kuin kerran turvatyynyanturin toimintah\u00e4iri\u00f6it\u00e4. Jotkut kuljettajat v\u00e4itt\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 kaikissa ennen vuotta 2011 valmistuneissa G37-malleissa on t\u00e4m\u00e4 ongelma. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma ei kuulosta kovin kiireelliselt\u00e4 korjattavalta, se on melko suuri ongelma, sill\u00e4 saatat loukata matkustajan, jos sinulla on ep\u00e4onnea joutua onnettomuuteen. Keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset kustannukset turvatyynyn snesorin korjaamiseksi ovat 5 000-6 000 dollaria.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Ongelmallisimmat BMW-mallit<\/h3>\n\n\n\n

    Carcomplaints.com-sivustolla surffaillessamme l\u00f6ysimme yhteens\u00e4 767 BMW:n valitusta, joten niit\u00e4 on kaksi kertaa enemm\u00e4n kuin Infinitin valituksia. Toisaalta, kun verrataan Infinitin 20 000 myyty\u00e4 ajoneuvoa vuonna 2019 BMW:n 2,17 miljoonaan, tuo luku kuulostaa silt\u00e4, ett\u00e4 suhde kallistuu vahvasti BMW:n eduksi.
    Palkinto huonoimmasta BMW-mallista, josta on eniten valituksia, menee vuoden 2013 BMW X5:lle. My\u00f6sk\u00e4\u00e4n vuoden 2011 BMW X5:t\u00e4 ei pid\u00e4 aliarvioida sen suhteen, ett\u00e4 se hajoaa yll\u00e4tt\u00e4en ja sen korjaaminen maksaa paljon.
    Huonoimmat mallit, joilla on alhaisin raportoitu luotettavuus ja eniten ongelmia, ovat:
    \u25cf 2011 BMW X5
    \u25cf 2007 BMW 335i
    \u25cf 2013 BMW X3
    \u25cf 2008 BMW 335i
    \u25cf 2013 BMW X5
    Vakavimmat voimansiirtoongelmat, joita n\u00e4ill\u00e4 kaikilla on yhteist\u00e4, ovat ajon aikana tapahtuva pys\u00e4htyminen, moottoreiden korkea l\u00e4mp\u00f6tila ja moottorih\u00e4iri\u00f6t.<\/p>\n\n\n\n

    Yleisimm\u00e4t BMW-ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

    Muita hyvin yleisi\u00e4 ongelmia, joita kuljettajat ovat kokeneet BMW-malleissaan, ovat mm. seuraavat:<\/p>\n\n\n\n

    1. Vesivuodot sis\u00e4tiloihin
      T\u00e4t\u00e4 on esiintynyt useimmiten vuoden 2008 BMW X5:ss\u00e4, ja sen korjaaminen maksaa per\u00e4ti 10 000 dollaria. Ja vaikka t\u00e4m\u00e4 ei olekaan yleisin korjaus, se on lueteltu t\u00e4ss\u00e4 yhten\u00e4 hankalimmista, koska se saattaa vahingoittaa sis\u00e4tiloja, jolloin korjauskustannukset nousevat huimasti joka p\u00e4iv\u00e4, joka j\u00e4\u00e4 huomaamatta.<\/li>
    2. Viallinen elektroniikka
      Koska BMW innovoi usein elektroniikan ja ominaisuuksien osalta, koet usein vikoja. Esimerkiksi joissakin malleissa raportoidaan usein s\u00e4hk\u00f6ikkunoiden sulkeutumisen tai avautumisen ep\u00e4onnistumisesta. Ensimm\u00e4inen asia, joka kannattaa tarkistaa, jos BMW:lle tapahtuu jotain t\u00e4llaista, on autosi sulakerasia. Korjauskustannukset vaihtelevat suuresti.<\/li>
    3. Pahamaineinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4
      BMW:n j\u00e4\u00e4hdytysnestej\u00e4rjestelm\u00e4 on pahamaineinen korkeista vaatimuksistaan. Jos et k\u00e4yt\u00e4 suositeltua pakkasnestett\u00e4, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti lyhent\u00e4\u00e4 autosi k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n puoleen. Monet ihmiset v\u00e4lttelev\u00e4t BMW:n ajamista takuun ulkopuolella samasta syyst\u00e4.
      Jos j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4si vikaantuu, kun olet tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4, joudut todenn\u00e4k\u00f6isesti odottamaan siell\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. N\u00e4it\u00e4 ongelmia esiintyy tyypillisesti yli 80 000 mailia ajetuissa ajoneuvoissa, ja ne saattavat maksaa pienist\u00e4 vuodoista 750 dollarista 1500 dollariin suurissa ongelmissa.<\/li>
    4. \u00d6ljyvuodot ja vuotavat \u00f6ljynsuodattimen tiivisteet
      Vaikka t\u00e4m\u00e4 ei ole kovin kallis korjaus (vain muutama sata dollaria), t\u00e4m\u00e4 saattaa olla yleisin asia, jonka koet, jos pysyt BMW:ss\u00e4 yli 100 000 mailia. Venttiilit ja korkit on valmistettu muovista, mik\u00e4 johtaa siihen, ett\u00e4 ne halkeilevat korkeissa l\u00e4mp\u00f6tiloissa ja lopulta vuotavat.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

      Lopputulos<\/h2>\n\n\n\n

      Loppujen lopuksi sin\u00e4 saat valita. BMW:n korjaukset ovat hieman kalliimpia kuin Infinitin, ja molemmilla autoilla on pahamaineinen maine luotettavuudesta. Monet sanovat, etteiv\u00e4t aja saksalaisella autolla, jos takuu on umpeutunut, mutta se riippuu suuresti malleista, sill\u00e4 joillakin BMW:ll\u00e4 ajetaan s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

      FAQ<\/h2>\n\n\n\n

      Ovatko Infiniti-autot parempia kuin Lexus ja BMW?<\/h3>\n\n\n\n

      Sek\u00e4 Lexus ett\u00e4 BMW ovat yleens\u00e4 hieman luotettavampia kuin Infiniti. Toisaalta Infinitiss\u00e4 on upea muotoilu ja ylellinen tunnelma. Jos luotettavuus on asia, joka est\u00e4\u00e4 sinua ostamasta autoa, valitse malli, jolla on todistettu maine, kuten FX35.<\/p>\n\n\n\n

      Kest\u00e4\u00e4k\u00f6 Infinitin tuotanto?<\/h3>\n\n\n\n

      On esitetty monia spekulaatioita, joiden mukaan Nissanin omistama Infiniti-br\u00e4ndi lopettaa toimintansa vuoden 2030 alkuun menness\u00e4, koska se on viime aikoina menett\u00e4nyt yli 10 prosenttia myynnist\u00e4\u00e4n Yhdysvaltain markkinoilla. Pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n vuonna 2019 he toimittivat maailmanlaajuisesti alle 20 000 autoa, kun taas BMW:n myym\u00e4t yli 2 miljoonaa autoa ovat huikeat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      Huolimatta yleisest\u00e4 harhaluulosta, jonka mukaan japanilaiset autot ovat luotettavampia kuin saksalaiset, useimmat Infiniti-mallit, kuten Q70, Q50 ja QX60, saivat J.D. Powerin luotettavuuspisteytyksess\u00e4 vain 2,5 pistett\u00e4 viidest\u00e4, mik\u00e4 on alle keskiarvon<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/884"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=884"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/884\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=884"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=884"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=884"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}