{"id":900,"date":"2021-07-12T08:23:50","date_gmt":"2021-07-12T08:23:50","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=900"},"modified":"2021-07-12T08:23:50","modified_gmt":"2021-07-12T08:23:50","slug":"onko-porsche-944-luotettava","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-944-luotettava\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 944 luotettava?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 944 on 2-paikkainen urheiluauto, jota valmistettiin vuosina 1982-1991. 994 edustaa erilaista l\u00e4hestymistapaa Porsche-urheiluauton rakentamiseen, koska n\u00e4m\u00e4 mallit ovat etumoottorisia, toisin kuin keskimoottoriset Cayman\/Boxster tai takamoottoriset 911.<\/p>\n\n\n\n

994 oli my\u00f6s yksi historian menestyneimmist\u00e4 Porsche-urheiluautoista, sill\u00e4 sit\u00e4 valmistettiin yli 163 000 kappaletta, ja 944:\u00e4\u00e4 on varsin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 harkita p\u00e4ivitt\u00e4iseen ajoon. Vaikka 944 on tekniikan ja mukavuuden osalta huomattavasti vanhentunut, luotettavuus ja luotettavuus ovat edelleen melko vankkoja.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 944-mallit oli alun perin tarkoitettu massatuotantoon, ja Porsche halusi n\u00e4iden autojen toimivan vuosia. Jotkut omistajat ovat kertoneet, ett\u00e4 944:n turboversiot eiv\u00e4t ole yht\u00e4 luotettavia kuin 944:n ilmanputsari, mutta jopa turboa pidet\u00e4\u00e4n yleisesti luotettavana autona.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat ostaa 944:n, pyri l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellainen, joka on huollettu asianmukaisesti, sill\u00e4 riippumatta siit\u00e4, kuinka luotettava tietty alusta on, etsim\u00e4si auto ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 jaa n\u00e4it\u00e4 ominaisuuksia. T\u00e4st\u00e4 huolimatta 944:n p\u00e4ivitt\u00e4inen ajokki on mukava vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 944 kori\/sisustus\/elektroniikka<\/h2>\n\n\n\n

On melko turvallista sanoa, ett\u00e4 Porsche 944 on luotettava, mutta 944:ss\u00e4 on joitakin seikkoja, jotka vaativat enemm\u00e4n huomiota. Ensinn\u00e4kin 944:t ovat vanhempia autoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto on aina tarkistettava ruosteen\/korroosion merkkien varalta. 944:ss\u00e4 on muutama nimetty ongelmakohta l\u00e4hinn\u00e4 korin n\u00e4kyviss\u00e4 osissa.<\/p>\n\n\n\n

Yksi 944:n tunnusmerkeist\u00e4 ovat pop-up-ajovalot, ja niit\u00e4 pidettiin aikanaan melko huipputekniikkana. Jonkin ajan kuluttua ne saattavat alkaa aiheuttaa ongelmia, joten ole valmis tarkistamaan mekaniikka ennen kuin teet p\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vilkaisu nahkaistuimiin voi kertoa paljon autosta, ja useimmissa tapauksissa kaikissa Porsche-malleissa on hyvin rakennettu, vankka sisustus, joka kest\u00e4\u00e4 aikaa paremmin kuin monet muut saksalaisvalmistajat.<\/p>\n\n\n\n

Tutki huolellisesti kattoluukku, sill\u00e4 kattoluukun ymp\u00e4rille on raportoitu muutamia tapauksia, joissa vesi on p\u00e4\u00e4ssyt sis\u00e4\u00e4n. Esimerkiksi 944:n konepelti voi joskus maksaa yli 1300 dollaria, joten varmista, ett\u00e4 kaikki korin raot ovat kohdillaan.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 944 mekaniikka\/ajovoimansiirto\/jousitus<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 944:n moottori kest\u00e4\u00e4 oikein huollettuna helposti yli 250 000 kilometri\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 moottorin huolellisen tarkastuksen tulisi olla ensisijainen prioriteettisi voimansiirron suhteen. Porsche 944 ei ole kaikkein arvokkain Porsche, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jotkut omistajat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 innokkaita huoltamaan niit\u00e4 kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat my\u00f6s raportoineet turbon savuamisesta tai jyrin\u00e4st\u00e4 joissakin tapauksissa, mutta yleisesti ottaen moottorin ja turbon kokoonpanot ovat varsin luotettavia. Vaikka 944-moottorit ovat yleens\u00e4 vuotamattomia, tarkista aina, ettei niiss\u00e4 ole vuotoja, ja todisteet asianmukaisesta huollosta ovat aina tervetulleita.<\/p>\n\n\n\n

944:n jousitus on aina ollut luotettava, mutta joissakin tapauksissa on raportoitu pallonivelten kulumisesta. 944:n vaihteisto on kunnollinen viel\u00e4 nyky\u00e4\u00e4nkin, mutta kuluneet synkronit, vinkuminen ja \u00f6ljyvuodot ovat melko kalliita uusia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 944:n arvo ja huoltokustannukset<\/h2>\n\n\n\n

Jos siis jos p\u00e4\u00e4t\u00e4tkin ostaa Porsche 944:n, kuinka paljon kannattaa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kunnon Porsche 944:n hankintaan? Halpa Porsche ei loppujen lopuksi ole aivan tavallinen asia. Monet kuitenkin uskovat, ett\u00e4 Porsche on kuin hieno viini, se vanhenee hyvin, mutta saattaa aiheuttaa p\u00e4\u00e4nvaivaa.<\/p>\n\n\n\n

Kunnollinen Porsche 944 maksaa noin 30 000 dollaria, ja jos haluat huutokauppakuntoisen 944:n, joudut pulittamaan noin 50 000 dollaria. 944:n pitk\u00e4n aikav\u00e4lin sijoitus on t\u00e4ss\u00e4 vaiheessa ep\u00e4selv\u00e4, mutta joidenkin 944-mallien arvo on noussut mukavasti.<\/p>\n\n\n\n

944 on luotettava ja halpa ostaa, mutta onko se halpa ajaa? On melko harvinaista t\u00f6rm\u00e4t\u00e4 Porsche-malliin, joka ei vaadi yli 1000 dollarin vuotuisia huoltokustannuksia. T\u00e4st\u00e4 huolimatta 944 on massatuotettu Porsche-malli, mutta 944:n vuotuiset huoltokustannukset ovat silti jossain 1000 dollarin tienoilla.<\/p>\n\n\n\n

Mutta 1000 dollarin vuotuiset huoltokustannukset ovat luultavasti paras mahdollinen vaihtoehto, jos valitset hyvin huolletun, v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4 ajetun yksil\u00f6n. Jos ostat 20-30 000 dollarin hintaisen 944:n, vuosittaiset huoltokustannukset saattavat helposti kaksinkertaistua tai jopa kolminkertaistua.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Porsche 944 -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Melkein kaikkia Porsche 944 -malleja pidet\u00e4\u00e4n loistavina, mutta paras 944-malli on luultavasti Porsche 944 Turbo Cabriolet -mallin my\u00f6h\u00e4isempi tuotantoversio. Sit\u00e4 myytiin vain 625 kappaletta, ja sen vetovoima perustuu l\u00e4hinn\u00e4 250 hv:n turbomoottoriin.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1990 Porsche 944 S2 Coupe on my\u00f6s ylistetty 3L-moottorin ansiosta. T\u00e4m\u00e4 versio 944:st\u00e4 oli kallein, johtuen joukosta suorituskyky-, mukavuus- ja muotoilup\u00e4ivityksi\u00e4. Vuoden 1988 Porsche 944 S Coupe oli my\u00f6s melko edistyksellinen vuodeksi 1988, ja monien harrastajien mielest\u00e4 944 S Coupe on paras 944.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 911 parempi kuin 944?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n kysymykseen on hyvin vaikea vastata, mutta jotkut Porsche-harrastajat uskovat, ett\u00e4 944 on kaikin puolin parempi auto kuin 911. 944 oli hitaampi verrattuna vuoden 1983 911:\u00e4\u00e4n, mutta se tarjosi enemm\u00e4n mukavuutta ja parempaa tekniikkaa.<\/p>\n\n\n\n

Voittajaa on vaikea valita, koska molemmat ovat todella rakastettuja autoharrastajien keskuudessa. Mutta jos meid\u00e4n pit\u00e4isi valita, 911 on parempi urheiluauto ja 944 on yleisesti ottaen parempi auto.<\/p>\n\n\n\n

Nouseeko Porsche 944 -mallien arvo?<\/h3>\n\n\n\n

Auton arvon ennustaminen on melko hankalaa ja joskus mahdotonta. On melko varmaa sanoa, ett\u00e4 Carrera GT tai 2.7RS nousevat l\u00e4hivuosina, mutta 944 ei ole niin kuuluisa kuin jotkut 911-mallit. T\u00e4st\u00e4 huolimatta jotkut 944-mallit ovat kaksinkertaistaneet tai jopa kolminkertaistaneet hintansa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 944 on edelleen joskus hyv\u00e4 ostos. Hyv\u00e4kuntoiset 944-mallit nousevat todenn\u00e4k\u00f6isesti l\u00e4hivuosina, mutta arvonnousun tasoja on vaikea ennustaa. Joidenkin harrastajien mielest\u00e4 944 on jo aivan liian kallis, jotta sit\u00e4 voisi pit\u00e4\u00e4 ”urheiluautona” edullisena.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 944 on 2-paikkainen urheiluauto, jota valmistettiin vuosina 1982-1991. 994 edustaa erilaista l\u00e4hestymistapaa Porsche-urheiluauton rakentamiseen, koska n\u00e4m\u00e4 mallit ovat etumoottorisia, toisin kuin keskimoottoriset Cayman\/Boxster tai takamoottoriset 911. 994 oli my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":901,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/900"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=900"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/900\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/901"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=900"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=900"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=900"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}