{"id":937,"date":"2021-07-15T10:08:09","date_gmt":"2021-07-15T10:08:09","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=937"},"modified":"2021-07-15T10:08:09","modified_gmt":"2021-07-15T10:08:09","slug":"missa-mercedeksessa-on-parktronic","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/missa-mercedeksessa-on-parktronic\/","title":{"rendered":"Miss\u00e4 Mercedeksess\u00e4 on PARKTRONIC"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes PARKTRONIC on Mercedes-merkkinen pys\u00e4k\u00f6intiavustinj\u00e4rjestelm\u00e4, jota tarjotaan koko Mercedes-mallistossa joko vakiovarusteena tai lis\u00e4varusteena. Mercedes PARKTRONICin tarkoituksena on lis\u00e4t\u00e4 turvallisuutta pys\u00e4k\u00f6innin aikana.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 joukon kehittyneit\u00e4 antureita ja kameroita m\u00e4\u00e4ritt\u00e4m\u00e4\u00e4n, mahtuuko autosi tiettyyn pys\u00e4k\u00f6intipaikkaan. Jos Mercedes mahtuu parkkipaikalle, j\u00e4rjestelm\u00e4 auttaa sinua pys\u00e4k\u00f6im\u00e4\u00e4n auton turvallisesti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 paketti yhdistet\u00e4\u00e4n usein Active Park Assist -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka ottaa ohjauspy\u00f6r\u00e4n hallintaansa pys\u00e4k\u00f6innin aikana ja helpottaa auton pys\u00e4k\u00f6inti\u00e4, varsinkin jos omistat jonkin isomman Mercedes-sedanin tai -maasturin.<\/p>\n\n\n\n

PARKTRONIC<\/h2>\n\n\n\n

Moni premium-automerkki ei tarjoa yht\u00e4 paljon teknologiaa kuin Mercedes, eik\u00e4 ole yll\u00e4tys, ett\u00e4 Mercedes oli monien avustinj\u00e4rjestelmien eturiviss\u00e4. PARKTRONIC on ollut osa Mercedeksen kehittyneit\u00e4 kuljettajan apuj\u00e4rjestelmi\u00e4 jo jonkin aikaa, ja siit\u00e4 l\u00e4htien, kun se julkaistiin, Mercedes on tuonut siihen jatkuvasti uusia ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

PARKTRONIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 itsess\u00e4\u00e4n toimii kunnon mukavuus- ja turvallisuusominaisuutena. Jos j\u00e4rjestelm\u00e4 on aktivoitu, se skannaa l\u00e4heiset pys\u00e4k\u00f6intipaikat, kun ajat niiden l\u00e4helle, ja pyrkii l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n pys\u00e4k\u00f6intitilan, johon Mercedes mahtuu turvallisesti.<\/p>\n\n\n\n

Kun j\u00e4rjestelm\u00e4 l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sopivan tilan ja p\u00e4\u00e4t\u00e4t pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 autosi, j\u00e4rjestelm\u00e4 antaa sinulle ohjauskulmasuosituksia infotainment-p\u00e4\u00e4n\u00e4yt\u00f6ll\u00e4. Sinun tarvitsee vain noudattaa ohjausohjeita, ja pys\u00e4k\u00f6it turvallisesti.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 sinun ei pid\u00e4 luottaa t\u00e4ysin t\u00e4h\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, koska j\u00e4rjestelm\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pys\u00e4k\u00f6intiantureita, jotka eiv\u00e4t joskus pysty erottamaan tiettyj\u00e4 kohteita. Riippumatta siit\u00e4, kuinka kehittynyt jokin j\u00e4rjestelm\u00e4 on, silm\u00e4si ovat luotettavimmat pys\u00e4k\u00f6intikumppanisi.<\/p>\n\n\n\n

PARKTRONIC ja aktiivinen pys\u00e4k\u00f6intiavustin<\/h2>\n\n\n\n

PARKTRONIC aktiivisella pys\u00e4k\u00f6intiavustimella on askel tavallista PARKTRONIC-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 korkeammalla, ja nyky\u00e4\u00e4n useimmat Mercedes-mallit, jotka tarjoavat PARKTRONIC-j\u00e4rjestelm\u00e4n, tarjoavat my\u00f6s aktiivisen pys\u00e4k\u00f6intiavustimen sen kanssa. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4n jatkokehitys on johtanut siihen, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on paljon k\u00e4ytt\u00f6kelpoisempi ja pystyy tekem\u00e4\u00e4n pys\u00e4k\u00f6innist\u00e4 mahdollisimman kivuttoman.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4 toimii samalla tavalla kuin PARKTRONIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 itsess\u00e4\u00e4n. Voit kuitenkin kytke\u00e4 aktiivisen pys\u00e4k\u00f6intiavustimen pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, jos et halua auton ohjaavan itse itse\u00e4\u00e4n, ja sinulle j\u00e4\u00e4 vain PARKTRONIC-j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin p\u00e4\u00e4t\u00e4t antaa ohjauspy\u00f6r\u00e4n hallintaasi, aktiivinen pys\u00e4k\u00f6intiavustin ohjaa auton itsest\u00e4\u00e4n sopivaan pys\u00e4k\u00f6intipaikkaan, kun se on k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. Sinun on edelleen k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 kaasu- ja jarrupolkimia, ja sinun on my\u00f6s siirrett\u00e4v\u00e4 auto peruutusvaihteelle, kun j\u00e4rjestelm\u00e4 pyyt\u00e4\u00e4 sinua tekem\u00e4\u00e4n niin.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4n vastuuosaan ei tule muutoksia, koska k\u00e4yt\u00e4t j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 omalla vastuullasi, ja kaikista mahdollisista onnettomuuksista ja vaaratilanteista syytet\u00e4\u00e4n sinua, ei j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

PARKTRONICin\/PARKTRONICin ja aktiivisen pys\u00e4k\u00f6intiavustimen v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6myys<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4llaisten j\u00e4rjestelmien tarpeellisuuden m\u00e4\u00e4ritt\u00e4miseksi sinun on oltava t\u00e4ysin rehellinen sen suhteen, ett\u00e4 k\u00e4yt\u00e4t j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 todella. Nyky\u00e4\u00e4n monet Mercedes-mallit tarjoavat n\u00e4it\u00e4 ominaisuuksia, mutta vain pieni marginaali asiakkaista hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 n\u00e4it\u00e4 j\u00e4rjestelmi\u00e4, ei siksi, etteiv\u00e4t ne olisi riitt\u00e4vi\u00e4, vaan pikemminkin siksi, ett\u00e4 ne ovat tarpeettomia.<\/p>\n\n\n\n

Ne ovat tarpeettomia muutamasta eri syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin, kuinka usein aiot pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 autosi rinnakkain? Jos pys\u00e4k\u00f6it usein rinnakkaispys\u00e4k\u00f6inti\u00e4, se saattaa olla j\u00e4rkev\u00e4mp\u00e4\u00e4. Lis\u00e4ksi jos omistat melko pienikokoisen Mercedes-mallin, PARKTRONICin sijasta kannattaa valita viihde- tai mukavuusvaruste.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa my\u00f6s ottaa huomioon, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n j\u00e4rjestelm\u00e4n rinnakkaispys\u00e4k\u00f6inti kest\u00e4\u00e4 kauemmin kuin kokeneella kuljettajalla, mink\u00e4 vuoksi suurin osa ihmisist\u00e4 ei todellakaan koskaan k\u00e4yt\u00e4 t\u00e4t\u00e4 ominaisuutta. J\u00e4rjestelm\u00e4 on melko edistyksellinen, mutta jotkut pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 hieman kikkailuna, erityisesti kokeneemmat ja itsevarmemmat kuljettajat.<\/p>\n\n\n\n

On melko turvallista sanoa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6n useimmissa tilanteissa, ja sen todistaa se, ett\u00e4 suurin osa asiakkaista ei k\u00e4yt\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 hyv\u00e4kseen. Mutta jos kuulut niihin, jotka uskovat, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 on suurta hy\u00f6ty\u00e4 itsellesi, olet jo vastannut t\u00e4h\u00e4n kysymykseen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka luotettava PARKTRONIC on?<\/h3>\n\n\n\n

Kest\u00e4vyyden kannalta j\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole osoittanut suurempia ongelmia suuremmassa mittakaavassa, tietysti on joitakin tapauksia, joissa j\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole toiminut nimetyll\u00e4 tavalla, mutta n\u00e4in tapahtuu kaikkien j\u00e4rjestelmien kanssa, jos otetaan huomioon autoteollisuuden entiteetti.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuuden kannalta j\u00e4rjestelm\u00e4 ei kuitenkaan ole t\u00e4ysin virheet\u00f6n. Moniin pys\u00e4k\u00f6intipaikkoihin, olivatpa ne nimettyj\u00e4 tai eiv\u00e4t, liittyy monia erityisi\u00e4 muuttujia. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 m\u00e4\u00e4rit\u00e4 tarkasti v\u00e4lej\u00e4 ja esteiden puuttumista, joten sinun on aina luotettava ensisijaisesti silmiisi.<\/p>\n\n\n\n

Onko merkkej\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes valmistaisi t\u00e4ysin autonomisen pys\u00e4k\u00f6intiominaisuuden?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes on tehnyt kulissien takana v\u00e4sym\u00e4tt\u00e4 t\u00f6it\u00e4 tarjotakseen j\u00e4rjestelm\u00e4n, joka pystyy pys\u00e4k\u00f6im\u00e4\u00e4n auton t\u00e4ysin ilman, ett\u00e4 olet edes l\u00e4hell\u00e4 autoa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Mercedes aikoo kilpailla aikanaan Teslan ”Smart Summon” -ominaisuuden kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes on jopa julkaissut samanlaisen j\u00e4rjestelm\u00e4n uuden W223 S-luokan yhteydess\u00e4. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 tarvitsee todenn\u00e4k\u00f6isesti muutaman vuoden, ennen kuin se voidaan turvallisesti ottaa k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n useissa eri Mercedes-malleissa. Mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 Mercedes tarjoaa lopulta t\u00e4llaisen ominaisuuden.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on oikea tapa pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 rinnakkain?<\/h3>\n\n\n\n

Rinnakkaispys\u00e4k\u00f6intiin on olemassa temppu, ja jos noudatat n\u00e4it\u00e4 ohjeita oikein, sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 pys\u00e4k\u00f6im\u00e4\u00e4n Mercedes rinnakkain ilman j\u00e4rjestelm\u00e4n apuv\u00e4lineit\u00e4. Kun l\u00f6yd\u00e4t tarpeeksi suuren paikan, ved\u00e4 vaikka etuauton kohdalle, k\u00e4\u00e4nn\u00e4 sitten ratti kokonaan oikealle ja k\u00e4\u00e4nny ymp\u00e4ri ja aloita peruutus.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4et takanasi olevan auton oikean etukulman aivan takalasin keskell\u00e4, pys\u00e4hdy. K\u00e4\u00e4nn\u00e4 ratti keskiasentoon ja peruuta, kunnes autosi v\u00e4ist\u00e4\u00e4 edess\u00e4 olevan auton, ja pys\u00e4hdy sitten uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4\u00e4nn\u00e4 sitten ratti kokonaan vasemmalle ja peruuta, kunnes olet pys\u00e4k\u00f6inyt turvallisesti. Jos noudatat n\u00e4it\u00e4 vaiheita oikein, autosi on pys\u00e4k\u00f6ity t\u00e4ydellisesti rinnakkain. Tekniikasta riippumatta pid\u00e4 aina silm\u00e4ll\u00e4 esteit\u00e4, jalankulkijoita tai liikkuvaa liikennett\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes PARKTRONIC on Mercedes-merkkinen pys\u00e4k\u00f6intiavustinj\u00e4rjestelm\u00e4, jota tarjotaan koko Mercedes-mallistossa joko vakiovarusteena tai lis\u00e4varusteena. Mercedes PARKTRONICin tarkoituksena on lis\u00e4t\u00e4 turvallisuutta pys\u00e4k\u00f6innin aikana. J\u00e4rjestelm\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 joukon kehittyneit\u00e4 antureita ja kameroita m\u00e4\u00e4ritt\u00e4m\u00e4\u00e4n, mahtuuko<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/937"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=937"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/937\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=937"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=937"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=937"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}