Yleiset Ford Transit 2.2 TDCi -ongelmat

Ford Transit

Kevyiden kaupallisten pakettiautojen maailmassa mikään muu ei ole kiistatta yhtä merkittävä kuin vanha kunnon Ford Transit. Transit on yleisesti nähtävissä ympäri maailmaa sekä kaupallisiin että yksityisiin tarkoituksiin, sillä se on yksi suosituimmista pakettiautoista yleensä, ei vain kevyiden kaupallisten pakettiautojen segmentissä.

Jotta pakettiauto olisi yhtä suosittu ja menestyksekäs kuin Transit, sen on oltava erinomainen monissa eri luokissa, joista tärkeimpänä luotettavuus. Luettelemme ja yritämme selittää kaikki yleisimmät Ford Transit 2.2 TDCi -auton ongelmat, joten jos olet hankkimassa sellaista, olet tullut oikeaan paikkaan!

Näitä ovat esimerkiksi ongelmat, joissa auto ei tahdo käynnistyä, ongelmat, joissa pakoputkesta tulee liiallista mustaa savua, ongelmat ajoitusketjun kanssa, ongelmalliset polttoainesuuttimet ja ongelmat öljyvuotojen kanssa. Tarkalleen ottaen 2.2 TDCi näyttää olevan kohtuullisen luotettava moottori, mutta se ei todellakaan ole täydellinen.

Nyt on aika syventyä kaikkiin näihin ongelmiin, mikä tarkoittaa myös sitä, että selvitetään tarkkaan, mistä ne johtuvat ja miten niiden korjaamiseen pitäisi suhtautua.

Käynnistysongelmat

Yksi 2.2 TDCi -moottorin yleisimmin raportoiduista ongelmista liittyy siihen, että moottori ei tahdo käynnistyä, kun käännät avainta. Tämä ongelma johtuu useimmiten siitä, että käynnistysmoottori ei saa johdonmukaista yhteyttä vauhtipyörään. On sanottu, että tämä johtuu liiallisesta kondensaatiosta käynnistinmoottorin kotelossa, erityisesti kylmänä aikana, jolloin käynnistin voi jopa jäätyä.

  Hyundai i30 vs. Ford Focus - kumpi on parempi?

Koska tämä estää virran kulun, käynnistinmoottori ei käynnistä autoa. Tämän ongelman ratkaisemiseksi on parasta vaihtaa käynnistinmoottori, mutta yritä valita jälkimarkkinoilta sellainen, jossa on tehokkaammat solenoidit, koska tämä ongelma toistuu varmasti uudelleen.

Pakokaasusta tulee liiallista mustaa savua.

Pakokaasusta tulevan mustan savun aiheuttajana on mainittava, että tämä näyttää olevan ainoa todellinen ”yleinen” ongelma 2.2-moottorin kanssa, sillä foorumit ovat täynnä tätä ongelmaa. Huono puoli on se, että tämä ongelma voi johtua muutamasta syyllisestä. Ensin on tarkastettava välijäähdytin, turbon putket, ilmansuodatin ja EGR-venttiili.

Todennäköisesti osa näistä on syynä tähän, mikä tarkoittaa, että sinun pitäisi pystyä korjaamaan tämä ongelma. Myös vuototesti voi auttaa sinua löytämään, jos järjestelmässä on vuoto jossain. Myös SCV:n ja PRV:n tarkistaminen samalla kun auto skannataan koodien varalta, auttaa rajaamaan asiaa.

Ajastusketjuongelmat

Ajoitusketjut ovat tunnettu ongelma monenlaisissa moottoriajoneuvoissa, mikä tarkoittaa, että nämä eivät ole mitään uutta. Todellisuudessa suurin osa ajoitusketjuongelmista johtuu asianmukaisen ja oikea-aikaisen huollon puutteesta, mikä tarkoittaa, että sinun pitäisi seurata ketjusta ja kiristimestä tulevia outoja ääniä.

Muista aina vaihtaa ketju, jos se alkaa kolista tai voit silmämääräisesti todeta, että se on vaurioitunut tai luistaa joissakin kohdissa. Jos et vaihda sitä ajoissa, ketju katkeaa lopulta ja aiheuttaa valtavaa vahinkoa kaikille ympäröiville komponenteille samalla kun se lukitsee moottorin paikalleen.

  Ford Focus RS luotettavuus

Polttoainesuuttimen ongelmat

Polttoainesuuttimen ongelmia tiedetään esiintyvän myös 2.2 TDCi -moottorissa, mutta ne johtuvat useimmiten huonolaatuisesta polttoaineesta, mikä tarkoittaa, että sinun tulisi aina käyttää ajoneuvollesi suositeltua polttoainetta. Kun ruiskutuslaite vikaantuu, huomaat voiman voimakkuuden ja epäjohdonmukaisuuden voimakkaan puutteen, jota kokeneen mekaanikon on tutkittava ja testattava.

Kaikkien ruiskutussuuttimien vaihtaminen on joskus hyvä ajatus, joten varmista, että saat oikeaa neuvontaa Ford-huoltokeskukselta tai Ford-asiantuntijalta.

Öljyvuoto-ongelmat

Öljypannu ja ajoituskansi ovat kaksi herkintä komponenttia, kun on kyse moottorin öljyvuodoista. Molemmissa käytetään tunnetusti huonompilaatuisia tiivisteitä, joilla on taipumus rapistua nopeasti, ja näin ollen niihin päädytään väistämättä vuotamaan.

Jos huomaat öljylätäköitä tai jos moottori vaikuttaa hieman hillityltä, tarkista välittömästi, ettei autosta puutu öljyä, ja tee painetestaus, jotta voit selvittää, missä vuoto todellisuudessa on. Joskus se voi tapahtua myös muissa paikoissa, minkä vuoksi paineilmatesti on oikea tapa.

FAQ-osio

Onko Ford Transit 2.2 TDCi hyvä moottori?

Ford Transit 2.2 TDCi on 2,2-litrainen turbodieselmoottori, joka tarjoaa 100 hv:n ja 155 hv:n välillä. Koska kyseessä on dieselmoottori, se saa myös kunnon vääntöä matalalla ja se on enemmän kuin riittävä siihen, mihin se on tarkoitettu. Hyvä puoli tässä moottorissa on se, että se on melko pitkäikäinen eikä se kuluta liikaa polttoainetta.

  Kaikki vuoden 2023 Ford Explorer

Kaiken kaikkiaan se on hyvä moottori, minkä vuoksi Ford päätti tarjota 2.2-moottorin lähes kaikkiin Transit-versioihinsa. Se ei ehkä ole mikään voimanpesä tai kaikkein kehittynein, mutta se tekee tehtävänsä.

Mikä on paras Ford Transitin moottori?

Edellä mainittu 2.2 TDCi on varmasti yksi parhaista Transitin moottoreista, kun taas myöhempi 2.0L on myös todella hyvä. V6 3,7 litran mallit tai 3,5 EcoBoost ovat Fordin mukaan ”luokkansa parhaita” tehokkuuden ja tehon suhteen, mutta ne maksavat enemmän asumisesta, rekisteröinnistä ja vakuutuksista.

Kaiken kaikkiaan 2.2 TDCi sopii useimmille, sillä se tarjoaa hyvän yhdistelmän tehoa, luotettavuutta ja tehokkuutta.

Onko Ford Transit saatavana bensiinimoottorilla?

Kaksi V6-moottoria (3.0 ja 3.7) on saatavana bensiinivaihtoehtoina, ja ne ovat tehokkaimpia moottoreita, jotka tyypillisesti tulevat parhaiten varusteltuihin Transit-malleihin. Ne eivät kuitenkaan sovellu yhtä hyvin työ- ja kalustokäyttöön, sillä ne ovat janoisempia ja huoltoa vaativampia.

Näistä kahdesta 3,0 litran imumoottori on todennäköisesti parempi valinta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z