Yleisiä ongelmia BMW 420d:n kanssa

BMW 420d

BMW 420d on tyylikäs ja suorituskykyinen kompakti luksusauto. Sitä on saatavana coupe-, avoauto- ja liftback-korimallina. Käyttäjillä on siis monenlaisia vaihtoehtoja valittavana. Mutta mitkä ovat BMW 420d:n yleisiä ongelmia?

BMW 420d:n yleisiä ongelmia ovat tukkeutuneet DPF- ja EGR-venttiilit, vialliset EGR-jäähdyttimet, kampiakselin asentoanturiongelmat ja moottorin ennenaikainen kampiakselin rikkoutuminen. Lisäksi muut omistajat ovat raportoineet viallisesta säädettävästä takajousituksesta, EGR-järjestelmän vuodoista, automaattivaihteiston ongelmista ja viallisista ilmastointilaitteista.

Mitkä ovat BMW 420d:n yleisiä ongelmia?

Tukkeutunut EGR-venttiili

Tämä on merkittävä ongelma BMW 420d:n omistajille. Monet omistajat valittivat, että heidän EGR-venttiilinsä tukkeutuivat, mikä johti tehon menetykseen ja korkeaan polttoaineenkulutukseen, ja moottori saattoi pysähtyä tyhjäkäynnillä. Huomaa, että tämä ongelma johtuu yleensä autosta, jota ajetaan lyhyitä matkoja.

Tämän ongelman korjaamiseksi EGR-venttiilit on tarkistettava ja tarvittaessa puhdistettava. Mutta jos ne ovat vaurioituneet, ne on vaihdettava. Lisäksi kuljettajan on ajettava pitkiä matkoja tämän ongelman välttämiseksi.

EGR-järjestelmän vuodot

Tämä ongelma on yleinen BMW 420d -mallivuosissa 2014-2018. Se pakotti valmistajan kutsumaan takaisin kyseiset autot, ja ongelma korjattiin. Omistajat totesivat, että huomaamaton EGR-järjestelmä vuotaa ja voi johtaa lämpöaktiivisuuteen imusarjaan.

Hyvä uutinen on, että kyseiset autot kutsuttiin takaisin ja ongelma ratkaistiin. Ongelma korjattiin siten, että moottorinohjausyksikköön ohjelmoitiin parempi ohjelmisto, joka sisälsi uusimmat OBD-toiminnot.

Tukkeutuneet hiukkassuodattimet

Tukkeutuneiden EGR-venttiilien lisäksi omistajat ovat valittaneet myös tukkeutuneista hiukkassuodattimista. Tukkeutuneet hiukkassuodattimet johtavat huonoon suorituskykyyn ja korkeaan polttoaineen kulutukseen. Tämän ongelman korjaamiseksi omistajan on puhdistettava tukkeutuneet suodattimet tai vaihdettava ne uusiin, jos ne ovat vaurioituneet.

  Onko BMW:n hybridi sen arvoinen?

Vialliset EGR-jäähdyttimet

Toinen ongelma, joka sai BMW:n kutsumaan takaisin joitakin autoja, on EGR-jäähdyttimen viallinen toiminta. Tämän seurauksena se voi johtaa imusarjan vaurioitumiseen ja jopa tulipalon syttymiseen. Tämän ongelman korjaaminen on kuitenkin helppoa, sillä viallinen EGR-jäähdytin on vaihdettava. Lisäksi valmistaja kutsui takaisin kyseiset autot (BMW 4-sarjan vuosimallit 2013-2014), ja ongelma korjattiin.

Automaattivaihteiston ongelmat

Vaikka BMW 420d:n automaattivaihteistoissa ei ole yleisiä ongelmia, se on erittäin herkkä ja vaatii säännöllisiä öljyn- ja suodattimenvaihtoja. Jos et siis pidä autostasi hyvää huolta, siihen voi kehittyä vaihteisto-ongelmia, kuten nykimistä ja alennusvaihteita.

Kampiakselin asentotunnistimen ongelmat

Tämä ongelma on yleinen vuosien 2014 ja 2018 BMW 4-sarjan malleissa. Kun anturi vikaantuu, se voi lähettää vääriä signaaleja tai jopa aiheuttaa sen, että moottori siirtyy ”limp”-tilaan ja rajoittaa tehoa mahdollisten moottorivaurioiden estämiseksi.

Tämä ongelma voidaan korjata päivittämällä ohjelmisto tai korjaamalla VANOS-järjestelmä ja kampiakseli.

Viallinen säädettävä takajousitus

Vaikka jousitusongelmat eivät ole kovin yleisiä BMW 420d:ssä, jotkut omistajat ovat silti raportoineet niistä. Jousitusongelmat ovat yleisiä malleissa, joissa on elektronisesti säädettävä jousitus. Omistajat voivat kuitenkin välttää jousitusongelmat pitämällä autosta hyvää huolta.

Viallinen ilmastointilaite

Jos BMW 420d:n ilmastointi ei puhalla kuumaa ilmaa tai toimi kunnolla, syynä voi olla vika kompressorissa tai freonivuoto. Joissakin tapauksissa syynä voi kuitenkin olla huono kompressorin hihna tai likainen matkustamon suodatin.

  Mikä on paras BMW-sarja?

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on puhdistettava likainen matkustamosuodatin tai korjattava tai vaihdettava kyseiset osat.

Moottorin ennenaikainen kampiakselihäiriö

On useita ongelmia, jotka aiheuttavat moottorin ennenaikaisen vikaantumisen BMW 420d:ssä. Joitakin näistä ongelmista ovat vesipumpun vikaantuminen, öljynsuodattimen kotelon tiivisteen vuotaminen, muovisten jäähdytysosien vuotaminen ja venttiilikannen tiivisteen vuotaminen.

Korjaamalla nämä ongelmat ajoissa vältytään monilta moottoriongelmilta, kuten ennenaikaiselta moottorin kampiakselin vikaantumiselta, ja paljon muulta.

FAQ

Onko BMW 420d luotettava?

Kyllä, BMW 420d on varsin luotettava auto. Se jää kuitenkin useimmissa luotettavuusluokituksissa keskimääräistä huonommaksi. Tämä johtuu pääasiassa useista ongelmista, joista omistajat raportoivat. Lisäksi tämän auton ylläpito on kallista, samoin kuin sen varaosat.

Onko BMW 420d:n huolto kallista?

BMW 420d:n ylläpito ei ole halpaa. Se on kuitenkin hieman kalliimpaa kuin muiden BMW-sarjojen, kuten 5- ja 6-sarjan, ylläpito. Omistajan on keskimäärin varauduttava käyttämään 536-1 800 dollaria vuodessa. Lisäksi he voivat joutua kokemaan suuria huoltoja, jotka voivat maksaa 1 000-3 000 dollaria yhdellä käyntikerralla korjaamossa.

Kuinka monta kilometriä BMW 420d kestää?

BMW valmistaa joitakin markkinoiden kestävimpiä ja luotettavimpia luksusautoja. Vaikka tällä merkillä oli aiemmin huono maine luotettavuuden suhteen, se on parantunut paljon viime vuosina. Sitä paitsi BMW 420d kuuluu markkinoiden luotettavimpiin BMW-malleihin. Hyvällä hoidolla ja huollolla tämän auton pitäisi ajaa yli 200 000 kilometriä.

  Parhaat yritykset, jotka muokkaavat BMW:tä

Mikä on luotettavin BMW 420d -malli?

BMW 420d on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-malleista. Tästä huolimatta kaikki BMW 420d -mallivuodet eivät ole luotettavia. Esimerkiksi vuoden 2014 BMW 420d on vähiten luotettava mallivuosi, kun taas BMW 420d -mallivuodet 2021 ja 2022 kuuluvat malliston luotettavimpiin.

Mikä BMW 4-sarja on paras?

Se riippuu siitä, mitä etsit. Jos etsit polttoainetehokasta ja vähän huoltoa vaativaa 4-sarjaa, BMW 420d SE on paras. Mutta kun kyse on loistavasta suorituskyvystä ja poikkeuksellisesta ajotuntumasta, BMW 440i M Sport on paras. Lopuksi BMW 4-sarjan 420i Luxury on paras varustelultaan ja mukavuudeltaan.

Johtopäätös

BMW 420d voi olla tyylikäs ja suorituskykyinen auto, mutta siinä on myös useita seikkoja, jotka omistajien on syytä ottaa huomioon. Joitakin tämän mallin tärkeimpiä ongelmia ovat tukkeutuneet EGR-venttiilit ja DPF, automaattivaihteiston ongelmat, vialliset ilmastointilaitteet, EGR-järjestelmän vuodot ja kampiakselin asentoanturin ongelmat.

Kaiken kaikkiaan BMW 420d on edelleen luotettava ja kestävä auto. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla tämä auto voi kestää yli 200k mailia tai 15 vuotta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z