Yllättäviä faktoja VW ID 4:stä

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID 4:stä toivotaan tulevan yksi nykyajan suosituimmista VW-autoista, sillä se yhdistää sähköenergian uusimpaan tekniikkaan, runsaasti tilaa ja ei liian kalliin hintapyynnön. Koska ID .4 on myös crossover, se kuuluu tällä hetkellä suosituimpaan autosegmenttiin, mikä tarkoittaa, että VW on mennyt ID 4:n kanssa täysillä eteenpäin.

Tässä artikkelissa käsittelemme perusteellisesti joitakin VW ID 4:n yllättävimpiä faktoja. Osa niistä on varsin vaikuttavia ja antaa sinulle käsityksen siitä, mistä huipputason VW:ssä on kyse. Jotkut eivät kuitenkaan välttämättä yllätä sinua positiivisesti, niin paljon, että ne voivat jopa rikkoa sopimuksen kokonaan, ainakin joidenkin kohdalla. Pysy siis mukana ja ota selvää!

VW ID 4:llä on huumorintajua

VW ei välttämättä ole merkki, joka tunnetaan huumorintajuisten autojen valmistajana, mutta ID 4 toivoo muuttavansa tämän, sillä se mukailee Teslan keksimää ilmiötä, jossa auto tekee vitsejä. Kun seuraavan kerran astut VW ID 4:n sisälle, yritä sanoa ”Hei, ID, kerro minulle vitsi”, ja ID 4 kertoo sinulle klassisen stand up -vitsin, joka saattaa hymyilyttää tai olla hymyilemättä riippuen siitä, millaista huumoria pidät.

Joka tapauksessa se on hauska ominaisuus, josta useimmat ihmiset eivät ole edes tietoisia. VW sanoo, että he yrittivät parhaansa mukaan antaa ID 4:lle niin monta vitsiä kuin mahdollista, joten ID 4 on myös stand up -koomikko.

  Aiways vs VW - kumpi on parempi?

Ilmainen 30 minuutin lataus

Kun aivan ensimmäiset sähköautot alkoivat tulla markkinoille, EV-lataus oli monissa maailman maissa itse asiassa ilmaista. Kun yhä useammat sähköautot alkoivat ajaa teillämme, sähköautojen latauksen hinnat alkoivat nousta. Tämä tarkoitti sitä, että ne, jotka ostivat sähköautonsa myöhemmin, eivät hyötyneet tästä, mikä on saanut jotkut sähköautojen omistajat hieman suuttumaan.

VW haluaa kuitenkin alentaa asiakkaidensa sähkön kokonaiskustannuksia, minkä vuoksi kaikki yhdysvaltalaiset ostajat saavat 30 minuutin ilmaisen lataussession aina, kun he kytkevät autonsa johonkin Electrify America -laturiin.

Tilaa tarjolla

Kun VW esitteli siirtymisensä kohti EV ID -mallistoa, oli heti selvää, että VW on kehittänyt itsenäisen alustan sähköautoilleen, mikä tarkoittaa, että ID-mallisto ei istu muulle kuin sähköautojen alustalle. Tämä mahdollisti tilan maksimoimisen kaikissa ulottuvuuksissa, minkä vuoksi VW ID 4:ssä on enemmän jalkatilaa ja pääntilaa kuin joissakin suurissa sedaneissa ja katumaastureissa.

On todella kiehtovaa, kuinka tilava ID 4:n takaosa on, jopa kaikkein pisimmille ihmisille.

Laatu ja ergonomia

ID 4:n kanssa ei ole kaikki sokeria ja hunajaa, sillä on joitakin asioita, jotka ovat kaukana positiivisista. Ensinnäkin sisätilojen laatu ei ole mitään verrattuna Mk7 Golfin kaltaisiin autoihin, mikä tarkoittaa, että ID 4 on yllättävän muovinen. Useimmat VW:n omistajat ovat tottuneet pehmeän tuntuiseen muoviin paikoissa, joihin käsi usein ylettyy, mutta ID 4:ssä on aivan liikaa kovia muovipaneeleita, jotka varmasti heikentävät yleistä laatutuntumaa.

  Kaikki vuoden 2023 VW ID 4 -malleista

On myös mainittava ergonomia, joka on myös laskenut uuden infotainment-järjestelmän myötä. VW:t olivat ennen parhaita ja helpoimmin ymmärrettäviä autoja, koska kaikki oli siellä, missä sen piti olla. ID 4 kääntää kaiken infotainment-näyttöönsä, mikä tarkoittaa, että sen käyttö on paljon vaikeampaa, varsinkin ajon aikana.

ID Light

VW lisäsi ID 4:ään ”ID Lightin”, joka on periaatteessa tuulilasin alla oleva ohut LED-valonauha, jonka tehtävänä on viestiä sinulle monenlaisia asioita. Sitä käytetään osoittimena, kun navigointi on päällä, tai interaktiivisena valona, kun käytät VW:n äänikomentoja.

Se on todella hellävarainen silmille ja auttaa VW:n tulevaisuudennäkymiä, sillä se sopii hyvin yhteen muun ID-malliston kanssa.

Mukavuus

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, meidän on myös mainittava ne monet tavat, joilla VW puskee mukavuustasoasi esimerkiksi täyspitkällä panoraamakattoluukulla, suurilla ikkunoilla ja todella hienoilla sisätilojen sisustusvaihtoehdoilla, jotka kaikki tekevät ajokokemuksesta todella miellyttävän.

UKK-osio

Mitä hyvää VW ID 4:ssä on?

VW ID 4 on todella sekoitus monia hyviä ja muutamia huonoja asioita, mikä on todennäköisesti syy siihen, miksi ID 4 on maailmanlaajuisesti todella suosittu auto. Futuristinen muotoilu, siisti sisustus, paljon turvatekniikkaa ja melko monet innovatiiviset toiminnot takaavat, että ID 4 -kokemuksesi tulee olemaan hyvin erilainen kuin lähes kaikilla muilla ei-EV VW:llä.

VW ei ole koskaan ollut rohkeudestaan tunnettu merkki, mikä tarkoittaa, että vaikka monet VW:t ovat todella hyviä autoja, ne eivät ole hauskoja tai täynnä luonnetta. ID 4 on täysin päinvastainen, sillä se todella tarjoaa kokemuksen, jota mikään muu kuin ID 4 -VW ei voi saavuttaa. Lopuksi, se on myös EV-crossover, joka on yksi, ellei jopa suosituin segmentti nykypäivän kehittyneillä maailmanmarkkinoilla.

  VW Crafter ongelmat

Mitä huonoa VW ID 4:ssä on?

ID 4:ssä on muutamia selviä huonoja puolia, joista kaksi suurinta ovat materiaalien laadun puute ja se, että VW teki ID 4:n kanssa toimimisesta vaikeampaa kuin useimpien vanhempien autojensa kanssa. On myös mainittava, että ID 4 ei ole halpa edes sähköautoksi, sillä VW:n ID-autot ovat kalliimpia kuin joidenkin muiden tunnettujen saksalaismerkkien ylelliset ei-sähköautotarjoukset.

VW ID 4:n toimintasäde ei ole vieläkään joidenkin Teslan ja Hyundain mallien tasolla, mikä tarkoittaa, että parannettavaa on vielä paljon.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z