BMW X6 M:n yleiset ongelmat

BMW X6 M ongelmat

BMW X6 M on epäilemättä yksi luokkansa suorituskykyisimmistä autoista. Se on myös tyylikäs, ja siinä on huippuluokan ominaisuuksia ja uusinta autotekniikkaa. Siitä huolimatta tähän autoon liittyy myös useita ongelmia, joihin kiinnostuneiden ostajien tulisi tutustua. Mutta mitkä ovat BMW X6 M:n yleisiä ongelmia?

BMW X6 M:n yleisiä ongelmia ovat liiallinen öljynkulutus, sähköongelmat, tangonlaakeriongelmat, sähköisen käsijarrun ongelmat, vialliset VANOS-solenoidit, kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat sekä viallinen EGR, moottorin ylikuumeneminen ja viallinen jarrujärjestelmän hydrauliyksikkö.

Mitkä ovat BMW X6 M:n yleisiä ongelmia?

Sähköongelmat

Yleinen ongelma, jota BMW X6 M:n käyttäjät kokevat, on sähköongelmat. Osa kiusallisista sähköongelmista liittyy akun kestoon, auton käynnistämiseen, sähköisiin varoitusvaloihin, navigaattoriin ja ilmastointiongelmiin. Huomaa, että ammattitaitoinen mekaanikko voi korjata useimmat näistä ongelmista.

Liiallinen öljynkulutus

Toinen yleinen ongelma, jota BMW X6 M -käyttäjät kohtaavat, on liiallinen öljynkulutus. BMW X6 M on varustettu BMW S63 -moottorilla, joka kuluttaa paljon öljyä. Tämä johtuu osittain hot-V-rakenteesta, jossa turbot sijaitsevat moottorin V-kirjaimen sisällä. Varsinaisessa mielessä tämä ei ole ongelma, mutta BMW X6 M -käyttäjien pitäisi olla valmiita selviytymään siitä.

Sauvojen laakereita koskevat ongelmat

Sauvojen laakereihin liittyvät ongelmat ovat hyvin yleisiä BMW X6 M:ssä. Koska tätä osaa käytetään tässä ylellisessä katumaasturissa liikaa, voit odottaa sen kuluvan nopeammin. Useimmat sauvalaakeriongelmat alkavat kuitenkin puutteellisesta öljyämisestä tai huonolaatuisen öljyn käytöstä. Yksi yleisimmistä huonojen sauvalaakereiden merkeistä on sauvan kolahdus. Vaihda kaikki 16-tangon laakerit ongelman korjaamiseksi.

  BMW VS Camaro luotettavuus - kumpi on parempi?

Sähköisen käsijarrun ongelmat

Jos sinulla on ongelmia BMW X6 M -mallin käsijarrun vapauttamisessa, on hyvin todennäköistä, että käsijarrun toimilaite on viallinen. Tämä johtuu yleensä ohjelmistovirheestä. Näin ollen sinun on päivitettävä ohjelmisto ongelman korjaamiseksi.

Vialliset VANOS-solenoidit

VANOS-solenoidiongelmaa on melko vaikea välttää BMW-malleissa. BMW X6 M ei ole poikkeus. Koska VANOS-solenoidit toimivat niiden läpi virtaavan öljyn avulla, ne kestävät ajan mittaan kovia iskuja. Tämän seurauksena VANOS-solenoideihin muodostuu öljykertymiä, jotka alkavat aiheuttaa ongelmia sujuvan toiminnan kanssa.

Merkkejä huonoista VANOS-solenoideista ovat tehon menetys, limp-tila, karkea tyhjäkäynti ja moottorin vikakoodit. Varmista, että tarkastat BMW X6 M -mallin VANOS-solenoidit, kun kilometrejä on yli 80 000. Lisäksi sinun on käytettävä laadukasta öljyä pidentääksesi autosi käyttöikää.

Kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat.

Sytytystulpat ja sytytyskelat kuluvat nopeammin BMW X6 M -mallissa. Siksi tämä ei ole ongelma, vaan asia, jota joudut käsittelemään usein. Sinun on ehkä vaihdettava sytytystulpat ja sytytyskelat 25 000-40 000 kilometrin välein, jos haluat, että autosi moottori toimii optimaalisesti.

Moottorin ylikuumeneminen

Tämä ongelma on yleinen vuoden 2014 jälkeen rakennetuissa BMW X6 M -malleissa. Joitakin ylikuumentuneen moottorin merkkejä ovat moottorin tarkastusvalon syttyminen, pakoputkista tulevat vuodot, moottorin tehon väheneminen, auton kuuma haju ja paljon muuta. Joitakin osia, jotka kannattaa tarkistaa ja diagnosoida, ovat viallinen jäähdyttimen tuuletin, jäähdytysjärjestelmän vuoto, rikkinäinen vesipumppu ja viallinen EGR-jäähdytin.

  BMW i3 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Jarrutehon menetys tai viallinen jarrujärjestelmän hydrauliyksikkö.

Jos sinulla on vaikeuksia saada auto pysähtymään kokonaan tai jos auton pysähtyminen kestää aivan liian kauan, tämä on merkki jarrutehon puutteesta. On todennäköistä, että jarrujärjestelmän hydrauliyksikössä on vika. Tämä ongelma on yleinen vuonna 2020 valmistetuissa BMW X6 M -malleissa. Siitä huolimatta BMW kutsui takaisin joitakin autoja, joissa oli tämä ongelma, ja korjasi ongelman.

Viallinen EGR-moduuli

Toinen valmistajan vika, joka tässä autossa on, on viallinen EGR-moduuli. Tämä ongelma on yleinen useimmissa vuosina 2017-2018 valmistetuissa BMW X6 M -malleissa. Pakokaasujen kierrätysmoduuli (EGR) voi vuotaa ja aiheuttaa lämpötapahtuman. Jos EGR-jäähdytin on huono, se on vaihdettava lisävahinkojen välttämiseksi.

FAQ

Onko BMW X6 M luotettava auto?

Ei, BMW X6 M ei ole luotettava auto. Tämä johtuu siitä, että useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille keskimääräistä huonommat luotettavuusarvosanat. Esimerkiksi Repairpal on arvioinut sen arvosanalla 2,0 5,0:sta. Lisäksi BMW X6 M:n vuotuiset korjauskustannukset ovat noin 1 206 dollaria, mikä on paljon yli markkinoiden keskiarvon.

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW X6 M:ssä alkaa olla ongelmia?

Pieniä ongelmia alkaa näkyä BMW X6 M -mallissa jo 25 000 mailin kohdalla. Sitä vastoin vakavammat ongelmat alkavat näkyä vasta 100 000 kilometrin jälkeen. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla useimmat näistä ongelmista eivät kuitenkaan tule esiin ja auto toimii optimaalisesti.

  Kumpi on parempi, BMW sDrive vai xDrive?

Mikä on BMW X6 M:n korkea ajokilometrimäärä?

Jos etsit käytettyä BMW X6 M -autoa, harkitse sellaista, jonka ajokilometrit ovat alle 100 tkm. Tämä johtuu siitä, että useimmissa BMW X6 M -malleissa alkaa olla vakavia ongelmia, kun niitä on ajettu yli 100 000 km. Lisäksi autolla pitäisi olla hyvä historia ja kunnon huoltotiedot.

Onko BMW X6 M:n huolto kallista?

Kyllä, BMW X6 M:n ylläpito on melko kalliimpaa kuin useimpien sen kilpailijoiden. Ennen kaikkea tämä auto kohtaa useita ongelmia. Toiseksi myös korjaus- ja huoltokustannukset ovat korkeat. Lopuksi, varaosien kustannukset ovat korkeat, mikä tarkoittaa, että tämän mallin varaosien hankkiminen maksaa enemmän.

Johtopäätös

BMW X6 M on yksi markkinoiden parhaista keskikokoisista luksusautoista. Siinä on tyylikäs muotoilu, tehokas moottori, huippuluokan ominaisuudet ja edistyksellinen tekniikka. Siitä huolimatta siinä on myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tietää.

Huomaa, että edellä esiin nostamamme ongelmat ovat yleisiä BMW X6 M:ssä, mutta ne eivät koske kaikkia X6 M -malleja. Ennen tietyn vuosimallin ostamista on siis tärkeää tietää, millaisia ongelmia tulet kohtaamaan matkan varrella. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla et kuitenkaan joudu kokemaan suurinta osaa ongelmista.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z