Onko Renault Captur hyvä auto?

Renault Captur

Renault Captur on kompakti crossover-maasturi, joka on suunniteltu houkuttelemaan ostajia ulkonäöllään, varustelullaan, edullisella hinnallaan, kohtuullisilla käyttökustannuksillaan ja käytännöllisyydellään. Se sijaitsee nykyisten markkinoiden kilpailluimmassa segmentissä, mikä tarkoittaa, että sen on oltava todella hyvä auto menestyäkseen, joten onko Renault Captur hyvä auto?

Lyhyesti sanottuna kyllä, Renault Captur on todellakin todella hyvä auto, mutta jos haluat pitkän vastauksen, sinun on jäätävä lukemaan tämä artikkeli. Kerromme sinulle lisää Capturista, joka sisältää kaikki moottorit, muotoilun, käytännöllisyyden, ajokokemuksen, luotettavuuden, hinnoittelun ja käytännöllisyyden.

Lopuksi käsittelemme myös sen turvallisuutta ja sitä, miten se pärjää eräille kovimmista kilpailijoistaan. Voimme sanoa, että Renault Captur on erittäin suosittu auto Euroopassa, sillä Renault myy niitä hullun lailla.

Tämä pitää paikkansa, koska Renault tarjoaa monipuolisen paketin, joka ei uhraa sitä, mikä tunnetusti houkuttelee taloudellisuuden ostajia eniten. Jos siis haluat tietää lisää Capturista ja mahdollisesti jopa ostaa sellaisen, lue tämä artikkeli, jotta saat tietää, miksi sinun pitäisi ostaa se!

Voimansiirto

Ensimmäisen sukupolven Captur tarjoaa joko bensiini- tai dieselmoottoreita, kun taas toisen sukupolven Captur tarjoaa vain bensiinimoottoreita ja lisäksi yhden hybridimallin. Bensiinimoottorit vaihtelevat pienimmistä 0,9 litran 3-sylinterisistä moottoreista, jotka tuskin puskevat yli 90 hv, aina tehokkaimpiin 1,4 litran 4-sylinterisiin rivimoottoreihin, joiden teho on 150 hv ja jotka ovat myös parhaita bensiinimoottoreita, joita voit ostaa.

  1. sukupolven Capturista on tarjolla myös muutama dieselversio, ja kaikki perustuvat samaan 1,5 litran dCi-moottoriin, joka tuottaa 90-110 hv. Lopuksi meidän on puhuttava myös uusimmasta 1,6 litran Captur-hybridistä, joka tarjoaa 160 hv ja on tehokkain ja todennäköisesti järkevin moottori, jonka voit ostaa Capturin kaltaiseen autoon.
  Yleisiä ongelmia Renault Capturissa

Alkutason mallit on varustettu manuaalivaihteistolla, kun taas kalliimmissa malleissa on 6-vaihteinen automaatti, joka sopii auton luonteeseen todella hyvin. Etuveto on ainoa vaihtoehto Capturiin, kun taas polttoainetehokkuus on arvioitu noin 60MPG dieselmoottoreille, 150MPG hybridille ja 40MPG pienemmille bensiinimalleille.

Muotoilu ja ajokokemus

Capturin ulkoinen muotoilu on terävä ja todella moderni, varsinkin jos valitset korkeamman hintaluokan mallin, jossa on siistit mustat ulkoverhoilut ja terävät LED-ajovalot. Sisätilat ovat melko laiskat, eivätkä ne ole kaikkein laadukkaimmat, mutta ne on varustettu hyvin, varsinkin korkeamman varustuksen malleissa, joissa on saatavana melkein mitä tahansa, mitä vain voit kuvitella.

Ajokokemus on suhteellisen tylsä, sillä Capturia ei ole koskaan tarkoitettu valloittamaan autoharrastajien sydämiä. Tavallisessa päivittäisessä ajossa ja työmatkaliikenteessä Captur hoitaa kuitenkin tehtävänsä hyvin, sillä se toimii kuten kaikki nykyajan hyvät autot.

Luotettavuus ja yleiset ongelmat

Renaultin luotettavuus on parantunut viime vuosina, mutta ensimmäisen sukupolven Captur-mallit vuodelta 2013 eivät ole parhaita mahdollisia. Nykyään Captur näyttää olevan kohtuullisen luotettava auto, mikä tarkoittaa, että sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, että se hajoaa liikaa, jos teet kaiken silloin, kun se on tehtävä.

Yleisimpiin Renault Capturin ongelmiin kuuluu monenlaisia ongelmia auton elektroniikassa, kuten navigaattorissa, ilmastointilaitteen säätimissä, generaattorissa ja ehkä jopa ajovaloissa. Autoa on vedetty takaisin generaattoriongelmien, jarruihin liittyvien ongelmien ja katalysaattoriongelmien vuoksi. Lisäksi koripaneelit eivät aina ole kunnolla kohdakkain, takaluukku voi juuttua kiinni ja start-stop-järjestelmä voi olla painajainen.

  Hyundai i20 vs. Renault Clio - kumpi on parempi?

Käytännöllisyys ja hinnoittelu

Isossa-Britanniassa Renault Captur maksaa noin 22 395-34 095 puntaa, kun taas Ranskassa ja Saksassa hinnat ovat todella samanlaiset. Tällä hinnalla saat hyvin varustellun päivittäiskuljettajan, jonka arvo säilyy kohtuullisena muutaman vuoden jälkeen. Tämä ei tarkoita, että Captur ei menettäisi arvoa, koska se menettää, mutta se tarkoittaa, että se ei menetä arvoaan hullun lailla.

Käytännöllisyys on enemmän tai vähemmän kunnossa, sillä se on linjassa useimpien muiden luokkansa autojen kanssa. Capturin 2. sukupolvi tarjoaa toki 20 mm pidemmän akselivälin, mikä parantaa takapenkkien jalkatilaa, mutta tavaratila ja pääntila ovat luokan keskitasoa.

FAQ-osio

Kuinka turvallinen Renault Captur on?

Renault tietää, että useimmat Capturin ostajat ostavat sen perhekuljetuksiin, mikä tarkoittaa, että Capturin on oltava todella turvallinen auto. Onneksi juuri näin on, sillä Captur on saanut Euro NCAP:lta, joka on Euroopan johtava autojen turvallisuutta ja törmäyssuojausta käsittelevä organisaatio, erinomaisen viiden tähden luokituksen.

Capturissa on myös kaikki tavanomaiset varusteet, joita useimmissa muissa nykyautoissa on, kuten kaistavahti, automaattinen jarrutus, vakionopeudensäädin, kamerat, pysäköintianturit ja liikennehälytykset. Kaiken kaikkiaan Captur on todellakin turvallinen auto, ja sinun pitäisi olla enemmän kuin tyytyväinen siihen.

Onko Renault Captur kilpailijoitaan parempi?

Jos vietät kohtuullisen paljon aikaa selaamalla erilaisia Capturin ja sen kiivaimpien kilpailijoiden välisiä nokkakolaritestejä, näet usein Capturin selviytyvän voittajana, mikä on järkevää, sillä se on todellakin parempi kuin useimmat kilpailijansa, mutta ei paljon.

  Peugeot e-208 vs. Renault Zoe - Kumpi on parempi?

C4 Aircross ei ole muotoilultaan samantasoinen, Ford Puma ei ole yhtä käytännöllinen, Peugeot 2008 ei ole hyvin varustettu eikä HR-V ole yhtä moderni tai hyvännäköinen.

Aikooko Renault luopua Capturista?

Vuonna 2020 Renault ilmoitti lopettavansa Capturin myynnin Intiassa, mikä käynnisti heti keskustelun Capturin lopettamisesta Euroopassa, mutta näin ei näytä tapahtuvan.

Uusi Captur on pian tulossa markkinoille, mikä tarkoittaa, että Renault ei ole vieläkään kiinnostunut lopettamaan Capturin myyntiä. Tässä on paljon järkeä, sillä Capturia myydään edelleen hullun lailla Euroopassa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z