Yleisiä ongelmia Renault Capturissa

Renault Captur

Renault Captur esiteltiin ensimmäisen kerran mallivuonna 2013 kompaktina crossover-maasturina. Renault Capturin toinen sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2019, ja se on pian saamassa elinkaarensa puolivälin päivityksen. Toisesta sukupolvesta on tehty myös hieman suurempi 20 mm pidemmän akselivälin ansiosta, mikä teki Capturista tilavamman takaistuimilla.

Mitä tulee suoriin myyntilukuihin, Captur on yksi nykyajan myydyimmistä Renault-autoista, mikä on järkevää, koska se on tyylikäs, urbaani crossover-maasturi. Tässä artikkelissa mainitsemme kaikki Renault Capturin yleiset ongelmat ja kerromme, mitä sinun on varottava, jos olet ostamassa Renault Capturia.

Yleisimpiä ongelmia ovat sähköongelmat, jotka voivat olla sekä pieniä että suuria. Katalysaattori on myös suhteellisen ongelmallinen viallisen hitsauksen vuoksi, kun taas jarrut voivat pettää vuosina 2013-2015 valmistetuissa autoissa. Tavaratilan avaaja voi jäädä jumiin, ja jotkut koripaneelit eivät kohdistu täydellisesti.

Lopuksi on mainittava myös start-stop-järjestelmään liittyvät ongelmat, joka voi katkaista auton virran ilman syytä ja jonka käynnistäminen sen jälkeen voi olla suhteellisen vaikeaa.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat ylivoimaisesti yleisimpiä ongelmia Renault Capturissa. Lähes puolet kaikista verkossa raportoiduista ongelmista liittyy suoraan auton sähköihin, joten niihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota käytettyä autoa ostaessa. Ihmiset valittivat navigaattorin viallisuudesta, ja myös ilmastointi ja sen hallintalaitteet voivat lakata toimimasta.

Muutamat omistajat ovat myös raportoineet ongelmista, jotka liittyvät ajovalojen liian suureen laskuun, ja myös generaattori ja akku voivat aiheuttaa ongelmia. Heinäkuussa 2019 valmistetuissa Captur-malleissa on valmistusvirhe, jossa generaattori voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon. Nämä ovat olleet osa takaisinkutsua, mutta ei ole selvää, onko kaikista vuoden 2019 malleista huolehdittu.

  Onko Renault Captur hyvä auto?

Katalysaattoriongelmat

Meidän on keskusteltava kahdesta katalysaattoriin liittyvästä ongelmasta. Ensimmäinen on se, että joissakin autoissa katalysaattorit ovat tunnetusti tukkeutuneet jo auton varhaisemmassa elinkaaren vaiheessa. Jos mahdollista, ne on puhdistettava, jos ei, ne on vaihdettava.

Toinen ongelma liittyy myös erityiseen takaisinkutsuun, joka on myönnetty monille vuoden 2019 Captur-malleille. Sanotaan, että konverttereita ei ole hitsattu kunnolla kiinni autoon ja ne voivat siten pudota autosta. Muista ottaa yhteyttä Renault-jälleenmyyjään, jos olet kiinnostunut ostamaan vuoden 2019 Capturin.

Ongelmat jarrujen kanssa

Muutamat Capturin omistajat valittivat auton jarrujen menettävän tehonsa ilman näkyvää syytä. Jotkut ovat myös raportoineet ongelmista, joissa jarrut kuluvat nopeasti. Molemmat näistä ongelmista on yhdistetty suoraan ongelmaan, jossa pyörän sisäkaaret hankaavat jarruputkia vasten ja johtavat siten jarruletkujen halkeiluun.

Tämä koski erityisesti varhaisimpia Captur-malleja, joten ole varovainen, jos olet ostamassa vuosien 2013-2015 Captur-mallia.

Koripaneeliongelmat

Meidän on myös keskusteltava melko monista valituksista, jotka koskevat auton koripaneelien epäkeskisyyttä niin paljon, että ne voivat aiheuttaa ongelmia tavaratilan avausmekanismin kanssa. Muutamissa lähteissä kerrotaan, että tavaratilan kansi voi juuttua jumiin ja sitä voi olla vaikea avata, ja että tämä voi johtua lukitusongelmista, mutta myös joistakin ongelmista, jotka johtuvat siitä, että auton koripaneelit eivät ole kunnolla linjassa.

  Peugeot e-208 vs. Renault Zoe - Kumpi on parempi?

Start-Stop-järjestelmän ongelmat

Viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä, Capturissa tiedetään olevan paljon ongelmia start-stop-järjestelmän kanssa, mikä voi tehdä päivittäisistä työmatkoista todella turhauttavia. Ensinnäkin start-stop-järjestelmää ei voi kytkeä pois päältä lopullisesti, sillä se on kytkettävä pois päältä aina, kun auto käynnistetään, sillä se on aina oletusarvoisesti päällä, kun auto sammutetaan.

Toiseksi järjestelmän tiedetään kytkeytyvän päälle suhteellisen suurilla nopeuksilla ja lukitsevan siten ohjauspyörän. Kolmanneksi omistajat ovat raportoineet, että auto voi sammua, mutta se ei anna heidän käynnistää sitä. Monet ovat kertoneet, että heidän on painettava käynnistyspainiketta muutaman kerran, ennen kuin auto lopulta käynnistyy.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Renault Captur?

Jos haluat modernin, hyvännäköisen, suhteellisen tilavan ja edullisen kompaktin crossover-maasturin, Renault Captur on todella hyvä vaihtoehto. Todellisuudessa näitä myydään Euroopassa kuin hullu, sillä ihmiset rakastavat tämäntyyppisiä autoja. Capturilla on paljon tarjottavaa niille, jotka haluavat tavallisen auton, mutta ne, jotka haluavat jotain ylellisempää, haluavat todennäköisesti enemmän.

Joka tapauksessa Captur on todella hyvä yleismalli, jossa on kunnon moottorit. Tehokkuus on kautta linjan todella hyvä, kun taas turvallisuus on rajattu 5 starttiin kaikissa Capturin iteraatioissa. Se ei ehkä ole nopea tai liian jännittävä ajettava, mutta se tekee kaiken, mitä nykyaikaiselta jokapäiväiseltä kuljettajalta voi odottaa.

  Hyundai i20 vs. Renault Clio - kumpi on parempi?

Mitkä autot kilpailevat Renault Capturin kanssa?

Tämä on erittäin kilpailtu segmentti, mikä tarkoittaa, että Capturilla on melko paljon kilpailijoita. Nissan Juke, Peugeot 2008, Ford Puma, Toyota Yaris Cross ja VW T-Cross ovat usein samankaltaisimpia vastustajia.

Myös uusi Hyundai Bayon on mukana keskustelussa, kun taas C3 Aircross kilpailee suoraan Capturin kanssa. Honda HR-V ja Seat Arona ovat kaikki Capturin suoranaisia kilpailijoita.

Onko Renault Captur kallis?

Renault Captur sijoittuu markkinoiden kohtuuhintaiseen/taloudelliseen osaan, mikä tarkoittaa, että se on kaukana siitä, että se olisi kallis, mutta jopa taloudellisuustason autoista on nyt tullut melko kalliita hintojen nousun ja autoteollisuuden yleisen kehityksen vuoksi.

Tämä tarkoittaa sitä, että voit ostaa kevyesti käytetyn luksuscrossoverin uuden Capturin hinnalla, mutta Captur tulee silti olemaan edullisempi asua, joten eroja on edelleen.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z