Audi RS7:n yleiset ongelmat

Audi RS7 ongelmat

Audi RS7 on nopein Audi 4-ovinen sedan, jonka voi ostaa rahalla, koska RS6 on vain farmari ja S8 tarjoaa noin 100 hv vähemmän verrattuna RS7:ään. Voimme sanoa, että RS7 on suorituskykyinen Audin lippulaiva ja että se edustaa huipputasoa siinä, mihin Audi 4-ovinen sedan pystyy kiihtyvyyden, nopeuden ja käsiteltävyyden osalta.

RS7 ei kuitenkaan ole täydellinen, kuten eivät muutkaan autot. Siinä esiintyy ongelmia, jotka voivat joskus jopa pilata auton ajettavuuden kokonaan. Vaikka useimmat RS7:n ongelmat johtuvat huollon puutteesta, jotkin ongelmat tulevat todennäköisesti vaivaamaan RS7:ää, vaikka sitä huollettaisiin kuinka hyvin.

Yleisimmät RS7:n ongelmat liittyvät vaihteistoon, jarrujen ja renkaiden kulumiseen, moottoriin, sähköongelmiin ja jousituksen ongelmiin. RS7 oli myös osa muutamaa lähinnä näitä komponentteja koskevaa takaisinkutsua, joten ne on syytä mainita.

Kaiken kaikkiaan RS7 voi olla todella luotettava auto, mutta sitä on huollettava niin hyvin kuin mahdollista. Yli 600 hevosvoiman suorituskykyiset sedanit ovat tunnetusti herkkiä ja vaativia, mutta se kuuluu asiaan, sillä kaikki RS7:n kanssa kilpailevat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Audi RS7 – Vaihteisto-ongelmat

Eri verkkolähteiden mukaan vaihteistoon liittyvät ongelmat näyttävät olevan yleisiä RS7:n kanssa. Yleisimpiä RS7:n vaihteisto-ongelmia ovat kytkimen luistaminen, vaihteiden jumittuminen, vaihteistonestevuodot ja jopa ongelmat momentinmuuntimen kanssa. Toki momentinmuunninongelmat eivät ehkä ole yhtä yleisiä, mutta ne ovat todennäköisesti pahimpia RS7:n vaihteisto-ongelmia.

Useimmat näistä ongelmista johtuvat siitä, miten ajat autoa ja miten hyvin huollat vaihteistoa. Suuremmalla ajokilometrimäärällä ajetut autot ovat alttiimpia vaihteisto-ongelmille, erityisesti ne, joita on hakattu kilparadoilla. Laukaisunhallintatoiminnon käyttäminen vaikuttaa myös siihen, kuinka riippuvaiseksi vaihteisto voi tulla, joten muista olla käyttämättä sitä liian usein.

  Audi A4 B8 yleiset ongelmat

Audi RS7 – Jarrujen ja renkaiden kulumisongelmat

Audi RS7 on todellinen suorituskykyauto, jossa on valtava moottori, 22-tuumaiset pyörät ja valtavat jarrut. Monet RS7:llä radalla ajaneet kertoivat kuitenkin, että auto on altis menettämään pysähtymiskykynsä kypsien jarrujen takia. Tämä myös nopeuttaa jarrujen kulumista ja voi jopa aiheuttaa roottorien vääntymistä.

Näiden ongelmien ratkaisemiseksi sinun pitäisi sisällyttää jäähdytyskierrokset rutiiniin aina, kun viet RS7:n radalle. Myös renkaat ovat leveät ja matalaprofiiliset. Jos tämä yhdistetään yli 600 hv:n painavaan autoon, renkaat eivät kestä tarpeeksi kauan.

Audi RS7 – Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat yleisiä monissa saksalaisissa premium-luokan luksusautoissa, koska niissä on kaikenlaista sähköistä neroutta, joka sekä pitää sinut turvassa että viihdyttää sinua. Monien kehittyneiden kuljettajan apujärjestelmien, kuten automaattisen jarrutuksen, tiedetään epäonnistuvan, samoin kuin start/stop-järjestelmän.

Muita sähköongelmia ovat esimerkiksi navigaattoriongelmat, yhteysongelmat ja erilaiset ongelmat sisätilojen vempaimien kanssa. Useimmat näistä voidaan ratkaista ohjelmistopäivityksillä ja nollauksilla, mutta joskus on vaihdettava anturi/moduuli, jotta nämä ongelmat voidaan korjata lopullisesti.

Audi RS7 – Moottoriongelmat

Audi RS7:ssä on suuri 4,0 litran kaksoisturboahdettu V8-moottori, jossa on 603 hv. Näin suuri moottori on tunnetusti vaativa öljynvaihdon ja polttoaineen kulutuksen suhteen. Öljyn osalta monet Audi-mallit ovat alttiita polttamaan öljyä hälyttävällä nopeudella, ja niinkin suuri moottori kuin RS7:ssä on täydellinen esimerkki.

  Audi Q5:n yleiset ongelmat

Jotkut sanovat, että nämä moottorit voivat polttaa jopa litran öljyä 1 500-2 000 kilometrin välein, mikä on ehdottomasti ongelma. Lisäksi vanhemmat RS7-mallit olivat alttiita imusarjan ongelmille, jotka johtuivat hiilikerrostumista, jotka on puhdistettava aina, kun niitä ilmenee.

Audi RS7 – Jousitusongelmat

Audi RS7 on saatavana huippuluokan ilmajousitusjärjestelmällä, joka on suunniteltu vaimentamaan kuoppia ja pitämään auto paikallaan kaarreajossa suuremmilla nopeuksilla. Monet omistajat ovat kuitenkin valittaneet, että järjestelmä vuotaa ilmaa ja aiheuttaa auton roikkumista. Eräs omistaja kertoi, että iskunvaimentimet ovat suhteellisen yleinen ongelma ja ainoa tapa korjata se on vaihtaa iskunvaimennin.
Näiden korjaaminen voi olla painajainen, koska ilmajousitusjärjestelmät maksavat tunnetusti paljon rahaa. Muista siis huoltaa järjestelmä aina kun voit, muuten se todennäköisesti pettää.

UKK-osio

Onko Audi RS7 sen arvoinen?

Audi RS7 on Audi Sportin 4-ovisen sedanin lippulaiva, eikä muita Audin sedaneja ole sen veroisia. Lähimpänä RS7:ää on RS6 Avant, mutta jos et pidä farmariautoista, mitään vastaavaa ei todellakaan ole. Jos tähän yhdistetään vaikuttava muotoilu ja kaikki, mitä autolta voi toivoa, RS7 on todellakin sen arvoinen.

On aina vaikea perustella yli 115 000 dollarin maksua autosta, joka ei ole harvinainen ja joka menettää arvonsa kuten mikä tahansa muu auto. RS7 tarjoaa kuitenkin kokemuksen, jota et löydä mistään muusta Audista, ja jos nautit tällaisesta kokemuksesta, RS7 on oikea valinta.

  Sopivatko Audin vanteet Mercedekseen?

Kuinka paljon Audi RS7:n huolto maksaa?

RS7 on todellakin kallis auto ylläpitää, sillä omistajat maksavat säännöllisesti yli 140 dollaria pelkästään öljynvaihdosta. Korjauskustannukset vaihtelevat 90 ja 2 000 dollarin välillä, mutta keskimääräiset maksetut korjauslaskut ovat jossain 100 dollarin tuntumassa.

Sinun kannattaa varata 10 000 dollaria ensimmäisten 10 omistusvuoden ajaksi, koska todennäköisesti maksat sen verran RS7:n pitämisestä hyvässä kunnossa. Tämä kuulostaa paljolta, mutta se kuuluu asiaan, sillä kaikki RS7:n kilpailevat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Onko Audi RS7 parempi kuin Audi RS6?

Kauneus on katsojan silmässä, mutta pidän enemmän RS6:n ulkonäöstä, koska se näyttää ainutlaatuisemmalta. Olen kuitenkin täysin tietoinen siitä, että useimmat ihmiset ovat sitä mieltä, että RS7 näyttää paremmalta, ja on helppo ymmärtää, miksi. RS6 on farmari, kun taas RS7 on coupe, joka on luonnostaan paremman näköinen korimalli.

RS7 maksaa vain 2 000 dollaria enemmän, mikä tarkoittaa, että nämä kaksi ovat hinnaltaan lähes identtisiä. RS6 on käytännöllisempi auto, mutta RS7 herättää todennäköisesti enemmän huomiota.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z