BMW N47 ongelmat

BMW N47 ongelmat

BMW on tuottanut vuosien varrella joitakin parhaista moottoreista. Jotkin moottorit ovat kuitenkin osoittautuneet ongelmallisemmiksi kuin toiset. Esimerkiksi BMW N47 -moottorissa on useita ongelmia, joista käyttäjät ovat valittaneet vuosien varrella.

BMW N47 -moottorin merkittävin ongelma on ajoitusketjuongelma. Muita ongelmia ovat EGR-ongelmat, palautusjousien pettäminen, viallinen kampiakselin ketjupyörä, termostaatin pettäminen, viallinen jäähdytysjärjestelmä ja vesipumppuongelmat. Useimpien näiden ongelmien välttämiseksi on varmistettava, että moottoria hoidetaan ja huolletaan asianmukaisesti.

Mitkä ovat BMW N47:n yleiset ongelmat?

Ajastusketjuongelmat

Tämä on BMW N47 -moottorin tärkein ongelma. Se myös muuttuu ongelmallisemmaksi, kun autosi on ajanut noin 60 000 kilometriä. N47-moottori on altis äärimmäiselle ajoitusketjun kulumiselle, mikä johtaa ennenaikaiseen vikaantumiseen. Joitakin yleisiä merkkejä huonosta tai vikaantuneesta ajoitusketjusta ovat moottorin takaosassa kuuluva koliseva ääni ja moottorin merkkivalo.

Huono tai vikaantunut ajoitusketju on kallis korjata tai vaihtaa. Ongelman vakavuudesta riippuen moottori voidaan joutua vaihtamaan tai ajoitusketju korjaamaan. Vaurioituneimpia malleja ovat BMW-mallit, joissa on N47-moottori ja jotka on valmistettu maaliskuun 2007 ja tammikuun 2009 välisenä aikana. Ajastusketjuongelmat ovat yleisiä myös BMW 1-, 3- ja 5-sarjoissa.

Palautusjousen vikaantuminen

Tämä oli BMW:n vika, mutta he eivät koskaan hyväksyneet sitä. Turbon hukkaportin paluujousi ei ollut alun perin voideltu tai edes peitetty. Tämän seurauksena se johti ennenaikaiseen vikaantumiseen, jolloin hukkaportti jäi hieman auki. Ja kun puristus väheni jatkuvasti, polttoaineen kulutus kasvoi yli 30 prosenttia.

  Kaikki BMW 335i:n luotettavuudesta

Ongelman korjaamiseksi auto on vietävä mekaanikolle, joka vaihtaa vikaantuneen palautusjousen uuteen.

EGR-ongelmat

EGR-järjestelmän tehtävänä on auttaa autoa täyttämään tiukemmat päästöt. Jos EGR-järjestelmään tulee kuitenkin vika, se ei suoriudu tehtävästään hyvin. Kun anturi peittyy nokeen, se vaikuttaa EGR:n toimintaan. Tämän seurauksena se saa yhä enemmän pakokaasuilmaa kiertämään takaisin imuilmaan.

Prosessin aikana kuumat pakokaasut saavat muovisen imusarjan sulamaan ja joissakin tapauksissa vuotamaan. Toinen EGR-ongelma johtuu vaurioituneesta alipaineletkusta. Jos tässä letkussa on reikä, EGR-jäähdytin ei pääse ohittamaan moottorin lämmetessä. Lopulta se aiheuttaa kerääntymistä, joka voi aiheuttaa sulamisreikiä ja vuotoja tai jopa tulipalon.

Viallinen kampiakselin ketjupyörä

Kuten palautusjousen pettäminen, myös kampiakselin ketjupyörä on valmistusvirhe. Tämä johtuu siitä, että ketjupyörät vetävät ketjua nokka-akselin painepumppuun, koska tehtaalla on tapahtunut virhe N47-moottorin valmistuksen aikana. Tämän seurauksena ketju katkeaa kahtia ja aiheuttaa vakavaa vahinkoa moottorille.

Viallinen jäähdytysjärjestelmä

Jäähdytysjärjestelmä on yksi auton tärkeimmistä osista, sillä se kierrättää vettä ja jäähdytysnestettä koko moottorissa. Tämä auttaa moottoria toimimaan optimaalisessa lämpötilassa. BMW N47 -auton jäähdytysjärjestelmä voi kuitenkin vioittua ja vaikuttaa moottorin suorituskykyyn. Tärkeimmät syylliset ovat vesi ja termostaatti.

Joitakin merkkejä huonosta jäähdytysjärjestelmästä ovat moottorin ylikuumeneminen, alhainen kulutus, valkoinen pakokaasusavu, ulkoinen jäähdytysnestevuoto ja tupakointi. Tarkista jäähdytysneste ja vesipumppu ja vaihda viallinen osa välittömästi.

  Paras öljy vuodelle 2006 BMW 325i

Ohjaustehostimen pumpun vika

Toinen huomattava ongelma, joka voidaan huomata BMW N47 -moottoreissa, on ohjaustehostimen pumpun vikaantuminen. Jos ohjaustehostimen pumppu on huono tai vaurioitunut, huomaat öljyvuotoa ohjaustehostimen öljysäiliön korkin ympärillä. Vaihda tämä osa mahdollisimman nopeasti, jotta vältyt lisäongelmilta.

FAQ

Onko BMW N47 -moottori luotettava?

Ei, BMW N47 -moottori ei ole luotettava. Tämä johtuu siitä, että monet käyttäjät ovat raportoineet useista ongelmista vuosien varrella. Lisäksi sen ongelmat ovat hyvin vakavia ja voivat maksaa tuhansia dollareita. Esimerkiksi vakava ajoitusketjuongelma voi vaatia koko moottorin vaihtamista.

Missä BMW:n vuosimalleissa on N47-moottori?

BMW-moottorilla varustettuja BMW-mallivuosia on useita. Suurin osa BMW:n N47-moottorilla varustetuista autoista on valmistettu vuosina 2007-2009. Osa niistä on BMW 1-sarjan E81, E82, E87 ja E88. 5-sarjassa on mallit E60, E61 ja M47. 3-sarjassa puolestaan ovat E90, E91, E92, E93 ja X3.

Onko N47-moottorilla varustetun BMW:n huolto kallista?

Kyllä, N47-moottorilla varustetun BMW-mallin huolto on erittäin kallista. Tämä johtuu siitä, että tähän moottoriin liittyy paljon ongelmia. Lisäksi nämä ongelmat ovat melko kalliita ja hankalia korjata. Tämän lisäksi BMW:n osat ovat erittäin kalliita, joten tämän auton ylläpitokustannukset ovat erittäin korkeat.

N47-moottorilla varustetun BMW:n ylläpitoon voi joutua käyttämään keskimäärin yli 1 100 dollaria. Jos moottoriin kuitenkin ilmaantuu vakava ongelma, kustannukset voivat nousta jopa 8 000 dollariin. Esimerkiksi huonon ajoitusketjun kiristimen vaihtaminen voi maksaa vähintään 830 dollaria.

  2022 BMW X5 VS Audi Q7 - kumpi on parempi?

Kuinka kauan BMW:n N47-moottorit kestävät?

Se riippuu siitä, miten hyvin huollat autoa. BMW N47 -moottori on hyvin epäluotettava, ja siinä alkaa esiintyä ongelmia jo 40 000 kilometrin kohdalla. Esimerkiksi ajoketjut on vaihdettava 60 000 mailin jälkeen. Siitä huolimatta moottori voi kestää asianmukaisen hoidon ja huollon ansiosta yli 250 000 kilometriä.

Huoltokustannukset ovat kuitenkin melko korkeat, sillä tässä autossa on paljon ongelmia, joita joudut hoitamaan vuosien mittaan.

Bottom line

Jos omistat BMW-mallin, jossa on N47-moottori, sinun on aina pidettävä autostasi hyvää huolta, jotta vältät useimmat edellä mainituista ongelmista. Vaihda ajoketju 60 000-100 000 kilometrin välein. Puhdista lisäksi ajoneuvon EGR-anturi ajoissa tapahtuvien öljynvaihtojen yhteydessä, jotta vältät tarpeettoman nokikerrostumisen.

Kaiken kaikkiaan sinun on pidettävä silmällä moottorin osia ja noudatettava määräaikaishuoltoja. Jos mahdollista, vältä kuitenkin investoimista BMW-malliin, jossa on N47-moottori, sillä se on yksi BMW:n kaikkien aikojen epäluotettavimmista moottoreista.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z