Peugeot 508:n yleiset ongelmat

Peugeot 508

Peugeot 508 on keskikokoinen/suuri auto, joka esiteltiin ensimmäisen kerran mallivuonna 2010, ja siitä lähtien se on tuottanut kaksi eri sukupolvea, joista viimeisin esiteltiin vuonna 2018. 508 on joko 4-ovinen sedan tai 5-ovinen farmari, ja se sopii keskikokoisen/suuren kohtuuhintaiseen premium-segmenttiin, johon kuuluvat myös VW Passat ja Skoda Superb.

Luotettavuuden osalta 508 näyttää pärjäävän hyvin, kunhan siitä huolehditaan asianmukaisesti. Jos laiminlyöt sitä etkä huolla sitä tarkoituksenmukaisesti, siinä ilmenee kaikenlaisia ongelmia, joista osa on erittäin kalliita ja vaikeita korjata. Peugeot 508:n yleisimpiin ongelmiin kuuluvat elektroniikkaongelmat, joita on todellakin paljon.

Muita ongelmia ovat muun muassa veden pääsy auton tavaratilaan ja kaikenlaisten lisäongelmien aiheuttaminen. Lisäksi 508:n tiedetään kärsivän ongelmista käsijarrun, jousitusjärjestelmän ja lämmittimen kanssa.

Kaiken kaikkiaan 508 on suhteellisen moderni auto, jolla on paljon tarjottavaa käytettyjen autojen markkinoilla. Se alittaa kilpailijansa hinnan osalta, mikä tekee siitä potentiaalisen löytötavaran. Pysy kuitenkin kaukana paljon ajetuista ja huonosti huolletuista autoista, sillä niiden omistaminen voi olla hankalaa, vaikka ne olisivat todella halpoja.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat 508:n eniten valitettuja ongelmia, koska niitä on paljon ja niitä esiintyy yleensä monien mallivuosien aikana. Näitä ovat esimerkiksi ongelmat navigaattorin kanssa, joka voi joko kytkeytyä pois päältä tai mennä sekaisin. Onneksi nämä ongelmat voidaan useimmissa tapauksissa ratkaista ohjelmistopäivityksillä, mutta joskus ongelma voidaan ratkaista vaihtamalla koko laite.

  Yleisiä ongelmia Peugeot 2008:ssa

Muita sähköongelmia ovat esimerkiksi ongelmat, joissa ikkunanpyyhkimet osuvat koriin, jotka voidaan ratkaista joko ohjelmistopäivityksellä tai uudella pyyhkimellä. Virtalukot voivat pettää, jotkin sisätilojen lisävarusteet voivat pettää, ja uudempien mallien peruutuskameran tiedetään menevän toisinaan tyhjäksi.

Vettä tavaratilassa

Johdannossa mainitsimme, että 508:n huolto on äärimmäisen tärkeää, sillä huollon puute aiheuttaa yleensä valtavan vakavia ongelmia. Yksi vastaava ongelma on liiallinen veden pääsy tavaratilaan, niin paljon, että se voi aiheuttaa suuria lätäköitä auton tavaratilaan. Tämä voi sotkea sähköt, aiheuttaa sisätilojen korroosiota ja jättää hajun, jota on todella vaikea poistaa.

Kaikki tämä merkitsee korkeita korjauskustannuksia ja valtavaa romahdusta auton jälleenmyyntiarvossa. Syynä tähän ovat useimmiten takalasin mustan tavaratilan tulpan tiivisteongelmat, jotka on aika ajoin tarkastettava. Jos onnistut havaitsemaan vuodon ajoissa, voit vaihtaa tiivisteen helposti ja ilman räjähtäviä laskuja.

Käsijarruongelmat

On ollut lukuisia raportteja siitä, että 508:n seisontajarru ei kytkeydy, erityisesti talviaikaan. Tämä voi aiheuttaa auton pyörimisen, mikä on erittäin vaarallista. Ongelman vakavuuden vuoksi Peugeot julkaisi takaisinkutsun, mutta on todennäköistä, että jotkut 508:n omistajat eivät korjanneet autoaan. Näin ollen muista tiedustella Peugeot-jälleenmyyjiltä tarkastelemasi 508:n VIN-numeroa lisätietoja varten.

Ratkaisu tähän ongelmaan on melko yksinkertainen, sillä se johtui säähän liittyvistä ohjelmisto-ongelmista, jotka voidaan korjata yksinkertaisella päivityksellä.

  Peugeot Rifterin yleiset ongelmat

Jousitusongelmat

Eniten valituksia 508:n jousitusongelmista on tullut siitä, että takajousituksen kiinnityspulteissa on ongelmia. Peugeot kutsui takaisin useita malleja takajousituksen virheellisten kiinnityspulttien vuoksi, myös 508:n.

Jos siis huomaat 508:n ajautuvan jommallekummalle puolelle, kun taas ohjauspyörä on täysin keskellä, on todennäköistä, että takajousituksen kiinnityspultit ovat syyllisiä.

Lämmitinongelmat

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, on puhuttava myös Peugeot 508:n lämmitysongelmista, joiden tiedetään kärsivän järjestelmävuodoista erityisesti kuljettajan jalkatilan alueella. Jos siis aistit polkimen alueelta tulevan tuulenvireen, lämmitysjärjestelmäsi vuotaa ja se on vaihdettava.

Lisäksi aiomme mainita myös ongelman, joka ei välttämättä liity lämmityslaitteeseen, mutta on mainitsemisen arvoinen, koska se on todella vakava ongelma. 508 voi joskus kärsiä niin sanotusta ”termisestä karkailusta”, joka voi aiheuttaa sisätilojen lämpötilojen eksponentiaalisen nousun ja voi olla jopa tappava. Tämä ongelma johtuu elektrodien kohdistamisongelmista, jotka päästävät myrkyllisiä höyryjä sisätiloihin. Veto-/ajovoima-akun vaihtaminen ratkaisee yleensä ongelman.

FAQ-osio

Onko Peugeot 508 luksussedan?

Peugeot haluaa sijoittaa 508:n Audi A6:n, BMW 5-sarjan, Volvo S90:n ja Mercedes-Benzin E-luokan kaltaisia malleja vastaan, mutta tämä on useimmissa suhteissa hieman kaukaa haettua. Nämä autot maksavat kerrankin paljon enemmän rahaa. Ne ovat paremmin varusteltuja, niissä on vahvemmat moottorivaihtoehdot, ja niiden katsotaan yleisesti kuuluvan johtavaan premium-segmenttiin.

508:lla on paljon tarjottavaa omassa hintaluokassaan/markkinasegmentissään, joka ei todellakaan ole executive premium -segmentti, vaan pikemminkin silta taloudellisen/edullisen auton ja todellisen premium-tuotteen välillä.

  Peugeot 308:n yleiset ongelmat

Onko Peugeot 508 parempi kuin VW Passat?

Volkswagen Passat on melko lailla Peugeot 508:n kilpailija, koska nämä kaksi voivat käydä päiväkausia kestävää lyöntivuoroa. Passat-sedanista luovuttiin hiljattain, mikä tarkoittaa, että 508 hallitsee nyt segmenttiä Skoda Superbin kanssa.

Kaiken kaikkiaan 508 ei ole yhtä suosittu kuin Passat, mutta tulevina vuosina nähdään 508-sedanin uudemmat versiot, jotka ovat kilometrien päässä nykyisestä B8 Passatista.

Onko Peugeot 508 kallis ylläpitää?

Toinen alue, jolla 508 tarjoaa todella hyvää vastinetta, on huoltosegmentti, jossa se alittaa useimmat kilpailijansa melkoisesti. Skodassa ja Passatissa käytetään tyypillisiä VAG:n moottoreita, jotka ovat yhteisiä premium-mallien, kuten Audin ja Porschen, kanssa.

Siksi ne voivat tulla kalliiksi segmentissään, kun taas 508:ssa on kohtuullinen huoltosuunnitelma, ja kustannukset ovat enemmän kuin hyväksyttävät auton ominaisuuksiin nähden.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z