Mercedes E350 Vältettävät vuodet

Mercedes E350 on monille ihmisille kaikki, mitä autoon tarvitaan. Se on keskikokoinen sedan, joka voi olla täydellinen perheauto ja samalla enemmän kuin tarpeeksi muhkea VIP-kuljetuksiin tai Uber-mustiin. E350 on ollut markkinoilla jo vuosikymmeniä, ja Mercedes on tietoinen siitä, että E350:n merkillä on valtava painoarvo luksussedanien segmentissä.

Niistä, jotka ostavat Mercedes E350:n kerran, tulee yleensä pitkäaikaisia E350-asiakkaita, jotka yksinkertaisesti päivittävät aina uuden mallin ilmestyessä. Koska E350:llä on niin rikas historia tehokkaiden moottoreiden, runsaiden ylellisyysominaisuuksien ja premium-merkin ansiosta, se on todella yksi parhaista keskikokoisten sedanien luksusmalleista, joita on koskaan tullut markkinoille.

Mercedes E350:n historiassa kaikki ei kuitenkaan ole ylhäistä, mikä tarkoittaa, että jotkin mallivuodet eivät ole yhtä hyviä kuin toiset. Huonoimmat Mercedes E350 -mallivuodet ovat Mercedes E350 2006, Mercedes E350 2007 ja Mercedes E350 2010/11.

Näyttää siltä, että nämä kolme mallivuotta ovat keränneet enemmän omistajavalituksia kuin muut E350-mallivuodet, mikä tarkoittaa sitä, että niissä esiintyy yleisemmin ongelmia. Joka tapauksessa nämä voivat silti olla hyviä käytettyjä autoja, jos valitset hyväkuntoisen yksilön tai yksinkertaisesti sopivan hinnan.

2006 Mercedes E350

Jos tarkastelemme Mercedes E350:n käyttökustannuksia, vuoden 2006 E350 näyttää olevan kaikista autoista se, jolla on eniten kustannuksia. Yksi merkittävä ongelma on tasapainoakselin vikaantuminen, joka on kallis korjaus, joka edellyttää syvää sukellusta moottoriin. Sanotaan, että monet omistajat maksoivat jopa 4850 dollaria tämän ongelman korjaamisesta.

  Missä Mercedes-malleissa on Apple CarPlay?

Lisäksi Sensotronic Brake Control (SBC) -järjestelmä on ollut altis vikaantumaan, mikä on aiheuttanut vakavia turvallisuusongelmia. Myös sähköongelmista, jotka vaihtelevat viallisista antureista sähkötoimisten istuinten ja ikkunoiden toimintahäiriöihin, on raportoitu yleisesti.

Lisäksi vuoden 2006 mallista puuttuvat monet nykyisin vakiovarusteena olevat edistykselliset turvallisuus- ja infotainment-ominaisuudet, kuten kehittyneet kuljettajan apujärjestelmät, mikä tekee siitä vanhentuneen nykyaikaisen ajotavan kannalta. Sen iän vuoksi varaosia voi myös olla vaikeammin saatavilla, mikä johtaa kalliisiin huolto- ja korjauskustannuksiin. Kaikkien näiden tekijöiden vuoksi vuoden 2006 E350 on mallivuosi, jota kannattaa harkita vältettäväksi. Jos kuitenkin pidät siitä ja onnistut löytämään sen pyyntihintansa arvoisen auton, ei ole mitään syytä jättää sitä kokonaan huomiotta.

2007 Mercedes E350

Vuoden 2007 Mercedes-Benz E350:ssä on monia samoja haittoja kuin vuoden 2006 edeltäjällään, mutta siinä on muutamia eroja. Tasausakseliviat ovat edelleen huolenaiheena tänä mallivuonna, ja ongelman ratkaiseminen voi olla kallis yritys. Sensotronic Brake Control (SBC) -järjestelmä, joka on yhdistetty jarrujen suorituskykyongelmiin, on toinen huolenaihe.

Myös sähköongelmat vaivaavat tätä vuosimallia, ja ne ilmenevät esimerkiksi anturien toimintahäiriöinä, sähköisinä oikosulkuina tai epäjohdonmukaisena infotainment-järjestelmän käyttäytymisenä. Vaikka vuoden 2007 malli saattaa tarjota vähäisiä parannuksia vuoden 2006 versioon verrattuna, siitä puuttuvat edelleen kehittyneet turvallisuusominaisuudet ja nykyaikaiset infotainment-vaihtoehdot, joita nykyään pidetään vakiona uudemmissa ajoneuvoissa.

  Mercedes Benz CLK-luokan luotettavuus

Vuoden 2007 E350 on myös ollut osa suhteellisen merkittävää jousituspalautusta, mikä ei koskenut vuoden 2006 mallia. Lisäksi vuoden 2007 E350-mallissa näyttää olevan tiettyjä polttoainejärjestelmään liittyviä ongelmia, joiden vuoksi matkustamossa voi tuntua voimakas polttoaineen haju.

2010/2011 Mercedes E350

Vuosi 2010 oli suuri vuosi E350:n historiassa, sillä silloin tuli markkinoille uusi W212 E350. Se toi paljon uutta, sillä se oli suuri parannus edelliseen W211 E350:een verrattuna. Siitä huolimatta näinä vuosina on tunnettu voimansiirto-ongelmista, jotka liittyvät erityisesti moottoriin ja vaihteistoon.

Jotkut omistajat raportoivat tyhjäkäyntivärinästä, odottamattomista vaihteiden vaihdoista ja jopa moottorin sammumisesta. Lisäksi näitä malleja on arvosteltu myös sähköongelmista, jotka vaikuttavat eri järjestelmiin valaistuksesta infotainment-yksikköön.

Myös jousitus on ollut merkittävä ongelma 2010/11-sukupolvessa, erityisesti AIRMATIC-mallien ilmajousien pettäminen ja jopa korroosio, joka voi johtaa ennenaikaiseen murtumiseen. Molempien korjaaminen voi maksaa paljon rahaa.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Mercedes E350?

Jos haluat keskikokoisen premium-luokan luksussedanin, joka pystyy kaikkeen, E350:n pitäisi olla listan kärjessä. Siihen on monia syitä. Ensinnäkin E350:ssä on melko tehokas yli 300 hv:n 6-sylinterinen moottori, joka ei räjäytä pankkia verrattuna vanhempiin E500 V8-malleihin, joissa ei ole paljonkaan enemmän tehoa.

Se on tilava sedan, jossa on runsaasti tilaa sekä edessä, takana että tavaratilassa. Siinä on paljon luksusominaisuuksia, ja upouusi E350 saattaa hyvinkin olla markkinoiden teknologiavaltaisin sedan. Siinä on vetovoimaa, se näyttää tyylikkäältä ja kalliilta, siinä käytetään laadukkaita materiaaleja ja se voi kestää vuosikymmeniä.

  2022 Mercedes C300 vs BMW 330i

Mitkä autot kilpailevat Mercedes E350:n kanssa?

Mercedes E350:lle kilpailevat esimerkiksi Audi A6 3.0L ja 6-sylinterinen BMW 5-sarja. Muita kilpailijoita ovat huipputason Volvo S90 -mallit ja mahdollisesti Jaguar XF. Saksalaiskolmikko on yleensä suositumpi kaikkialla maailmassa, kun taas Jaguar ja Volvo pelaavat useimmiten perässä.

Näistä kolmesta sertifioidusta keskikokoisen luksussedanin kuninkaasta E350 on yleensä mukavin ja muotoilultaan runsain, BMW on yleensä kuljettajakeskeisin ja aggressiivisimman näköinen, kun taas A6 on yleensä näiden kahden keskellä ja näyttää futuristiselta ja terävältä.

Mikä moottori on uudessa Mercedes E350:ssä?

Tulevassa 2023/24 Mercedes E350:ssä ei valitettavasti ole kuusisylinteristä moottoria. Sen sijaan E350 tulee nyt luottamaan 2,0 litran nelisylinteriseen, jossa on 255 hv ja 273 hv vääntöä. Sen tukena on myös Mercedes EQ mild-hybriditekniikka, joka parantaa polttoainetehokkuutta ja tasaisempaa tehonsiirtoa.

Tämä voidaan yhdistää joko Mercedes RWD- tai 4MATIC AWD -järjestelmään riippuen siitä, kuinka paljon olet valmis käyttämään.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z