Missä maasturissa on vähiten tiemelua?

Äänieristys on yksi luksusmaasturin tärkeimmistä ominaisuuksista. On vaikea kuvitella luksusautoa, joka ei hyötyisi laajasta äänenvaimennusmateriaalien käytöstä tai kaksoislasitetuista ikkunoista. Lisäksi useimmat uudemmat katumaasturit on suunniteltu aerodynaamisemmiksi melun vähentämiseksi entisestään.

Hiljaisimman kompaktin katumaasturin tittelistä kilpailevat Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60 ja Porsche Macan. Hiljaisen kompaktin katumaasturin kokemuksen voi kuitenkin saada, vaikka valitsisi edullisemmat vaihtoehdot, kuten Mazda CX-5:n, Chevy Equinoxin tai Honda CR-V:n.

Jos haluat keskikokoisen katumaasturisi olevan mahdollisimman hiljainen, kannattaa tutustua Volvo XC90:een, Audi Q7:ään, Mercedes GLE:hen, Porsche Cayenneen tai BMW X5:een. Vaikka voit hankkia edullisempia maastureita, jotka ovat todellakin hiljaisia, ne eivät pysty saavuttamaan näiden huippumaastureiden seesteisen äänettömyyden tasoa.

Täysikokoisissa katumaastureissa sen sijaan pitäisi asettaa etusijalle mukavuus, ylellisyys, tyyli, teknologia ja hiljaisuus. Eikä kukaan tee sitä paremmin kuin Rolls Royce Cullinan. Mutta jos haluat edullisemman vaihtoehdon, Kia Telluride tarjoaa melko hiljaisen kokemuksen. Executive-segmentissä Range Rover, BMW X7 ja Mercedes GLS ovat kaikkein hiljaisimpia.

English version: quietest luxury suv 2022

Hiljaisin kompakti katumaasturi

Kompaktin katumaasturin segmentistä on tulossa yksi suosituimmista autosegmenteistä, ja on melko selvää, miksi niin monet autonvalmistajat vain jatkavat kompaktin katumaasturin pumppaamista. Ja koska kilpailu on niin kovaa, tarjolla on paljon upeita vaihtoehtoja.

Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60, Porsche Macan ja Mercedes GLC ovat kuitenkin hienostuneimpia myynnissä olevia kompakteja katumaastureita. Loistavana yleismallina, katumaasturina, jolla voi ajaa dynaamisesti ja mukavasti vain napin painalluksella, Audi Q5 vaikuttaa täydelliseltä keskitienä urheilun ja mukavuuden välillä.

  Mikä on pienin Porsche-maasturi?

Suurin piirtein sama juttu on XC60:n kanssa, vaikka ruotsalainen ei olekaan yhtä hienostunut kuin Q5. BMW X3 ja Porsche Macan ovat joukon urheilullisia valintoja, ja joissakin tilanteissa matkustamoon tunkeutuu kyllä lisääntynyt melu.

Ja lopuksi, Mercedes GLC:n tavoitteena on saavuttaa korkein mahdollinen mukavuus- ja ylellisyystaso, ja vaikka ylellisyys on enemmän tai vähemmän samaa luokkaa kuin koko muussa Executive Compact SUV -segmentissä, mukavuustaso on todellakin korkea, ja GLC on todennäköisesti hiljaisin myynnissä oleva kompakti SUV.

Hiljaisin keskikokoinen katumaasturi.

Jos päätät päivittää kompaktista katumaasturista keskikokoiseen katumaasturiin, edessäsi on tasainen nousu hinnassa, rakentamisen laadussa, tilassa, tehossa ja ennen kaikkea ylellisyydessä ja mukavuudessa. Volvo XC90 on uskomattoman suosittu valinta iäkkäiden ihmisten keskuudessa, sillä se tarjoaa erittäin hiljaisen matkustamon ja moottoriyhdistelmän.

Audi Q7 taas on vielä suurempi kuin XC90, ja jos valitset dieselmoottorin, et kuule moottoria kuten diesel XC90:ssä. Audin 3.0L-dieselin kuulee vain käynnistettäessä kylmempinä aamuina.

Mercedes GLE ja BMW X5 on sijoitettu hieman eri tavalla. X5 tarjoaa urheilullisemman särmän, mukaansatempaavamman ajon, joka voi joskus tuntua siltä, että koko kokemus on vain hieman vähemmän hienostunut. Kyse on lähinnä mieltymyksistä, mutta GLE tuntuu kuitenkin seesteisemmältä kokemukselta.

Kaikki nämä keskikokoiset katumaasturit ovat erittäin hiljaisia. Niihin voidaan lisävarusteena asentaa kaksinkertaiset ikkunat, erityiset renkaat, jotka vähentävät rengasmelua, ja kaikkien näiden korkeutta voidaan muuttaa, jotta ne voivat mukautua täydelliseen aeroprofiiliin, joka on optimaalinen melunvaimennuksen kannalta.

  Paras Mercedes käytetty SUV

Hiljaisimmat täysikokoiset katumaasturit

Olipa sinulla sitten suuri perhe tai halusit vain parhaan mahdollisen maasturikokemuksen, täysikokoinen katumaasturi saa sinut varmasti tuntemaan itsesi tien kuninkaaksi. Ja onneksi vaihtoehtoja on runsaasti, ja ne vaihtelevat suhteellisen edullisista silmiä hivelevän kalliisiin.

Alkaen alhaalta, Kia Telluride. Vaikka jotkut saattavat kiistää luksusaspektin, on 100-prosenttisesti totta, että Telluride lyö reilusti yli rajojensa ja että sen mukavuus- ja hiljaisuustaso on todellakin vaikuttava. Telluride jää kuitenkin jälkeen, kun sitä verrataan Merc GLS:ään, BMW X7:ään ja Range Roveriin.

Range Rover voittaa, sillä se tarjoaa hiljaisimman kokemuksen, vaikka GLS:n ja X7:n Maybach- ja Alpina-huippuversiot ovatkin vielä mukavampia ja hiljaisempia. Kaikkien täysikokoisten katumaastureiden kiistaton kuningas on kuitenkin Rolls Royce Cullinan.

On todella vaikea puhua mukavuudesta ja ylellisyydestä mainitsematta Rolls Roycea, sillä tämä englantilainen Goodwoodin merkki on jo pitkään ollut tunnettu siitä, että se valmistaa planeetan hiljaisimpia ja seesteisimpiä post-opulentteja luksusajoneuvoja.

FAQ-osio

Ovatko sedanit hiljaisempia kuin maasturit?

Useimmiten törmää siihen, että sedan on maasturia hiljaisempi. Se johtuu vain siitä, että sedan istuu alempana maahan nähden, mikä tekee siitä helpommin liukkaamman ja siten hiljaisemman. Jotkin huippuluokan katumaasturit pyrkivät kuitenkin kumoamaan tämän käyttämällä laajasti äänenvaimennusta.

Kaikki riippuu kyseisestä segmentistä, koska 200 000 dollarin SUV ei varmasti tarjoa sinulle hienostuneempaa kokemusta kuin 100 000 dollarin sedan. Melutaso ja stereojärjestelmän hienostuneisuus kasvavat todennäköisesti myös kyseisen auton hinnan myötä.

  Missä autoissa on pyörivä moottori?

Missä coupe-maasturissa on vähiten tiemelua?

Tästä tittelistä kilpailevat Lamborgini Urus, Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe, BMW X6 ja Mercedes GLE Coupe. Kaikista hiljaisin coupe SUV on Audi A8, sillä Audi teki Q8:sta tarkoituksella vastakkaisen puolen verrattuna sen isoveljeen Urukseen.

Kaikki nämä edellä mainitut coupe-SUV:t ovat erittäin hiljaisia, ja yhden valitseminen toisen sijaan riippuu varmasti muista seikoista eikä hiljaisuustasosta.

Missä EV-maasturissa on vähiten tiemelua?

EV-malleissa ei ole käynnissä olevaa moottoria, joten koko kokemus on huomattavasti erilaisempi. Mutta siitä huolimatta Tesla Model X, Tesla Model 3 ja Audi e-Tron ovat EV-maastureita, joiden matkustamoon tunkeutuu vähiten melua.

On syytä mainita, että tämä segmentti on lapsenkengissään, ja noin muutaman vuoden kuluttua meillä on todennäköisesti viisi kertaa enemmän EV-maastureita kuin nyt.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z