Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 hyvä auto?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen urheiluauto, jossa on Porschen ikoninen tasainen 6-sylinterinen 4.0L moottori. GTS 4.0 eroaa alemman hintaluokan 718-malleista, koska ne luottavat suhteellisen yksinkertaiseen 4-sylinteriseen, joka ei toimi yhtä hyvin kuin 6-sylinterinen moottori, eikä tee sitä myöskään jännittävällä tavalla. Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 siis hyvä auto?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on todella hyvä auto, ja se saattaa hyvinkin olla 718-malliston todellinen makea piste. Syy tähän on yksinkertainen: se on halvin, mutta silti kohtuullisesti varustettu 718-malli, jossa on tasainen 6-sylinterinen moottori, joka on enemmän tai vähemmän välttämätön, jos haluat kokea, mihin oikea Cayman pystyy.

GTS 4.0 eroaa tavallisista 718 Caymaneista hieman matalammalla korokkeella ja muutamilla urheilullisilla muotoilullisilla yksityiskohdilla sisältä ja ulkoa. Moottorin lisäksi suurimmat erot perustason 718-mallien ja Cayman GTS:n välillä ovat ajotuntumassa, sillä GTS 4.0 on paljon paremmin käsiteltävä auto.

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Näiden arvot ovat melko staattisia, mikä tarkoittaa, että arvon aleneminen ei ole niin liioiteltua kuin muilla tämän segmentin autoilla. Käytännöllisyys on niin hyvä kuin se voi olla tämän kokoisessa autossa.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Voimansiirtojärjestelmä

GTS 4.0 saa 4,0-litraisen 6-sylinterisen Boxer-tasomoottorin, joka tuottaa 400 hv ja 309 hv vääntöä. Tämä moottori on vapaasti imevä, mikä tarkoittaa, että siinä ei ole minkäänlaista pakkosyöttöä. Tuloksena on lineaarinen tehoalue, korkea kierrosluku ja loistava 6-sylinterinen litteä ääni, joka on ikoninen 911- ja Cayman/Boxster-mallistossa.

  Porsche VS Lamborghini luotettavuus

GTS on saatavana joko kolmella polkimella varustetulla lyhytvaihteisella Porschen manuaalivaihteistolla tai seitsemänvaihteisella PDK-kaksoiskytkinvaihteistolla. Kaikki 718-mallit, myös GTS 4.0, ovat takavetoisia, ja moottori on sijoitettu keskelle autoa istuinten taakse, mikä antaa 718-mallistolle todella tasapainoisen painojakauman.

GTS 4.0:n yhdistetty kulutus on noin 22MPG, mikä on lähes 10MPG vähemmän kuin tehokkaimmissa 718-malleissa, mutta GTS 4.0:n voimansiirto on todennäköisesti paras, jonka voit ostaa koko 718-mallistosta, koska saat eniten vastinetta rahoillesi.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Muotoilu ja alusta

GTS 4.0 eroaa tavallisesta 718 Caymanista muutamilla tarkemmin kohdennetuilla muotoilullisilla yksityiskohdilla, kuten suuremmilla ilmanottoaukoilla, matalammalla ajokorkeudella, paremmilla vanteilla, suuremmilla jarruilla ja muutamalla GTS-merkillä siellä täällä. Hyvin varusteltua tavallista 718-mallia on vaikea erottaa GTS:stä, mutta jos olet Porsche-fani, erotat sen helposti.

4.0 GTS ajaa paljon keskittyneemmin kuin Caymanin ja Cayman T:n lähtötason mallit, koska se saa jäykemmän alustan ja auto pysyy uskomattoman tasaisena kaarreajossa. Jousitus on jäykkä, mutta se ei ole rankaiseva. Kaiken kaikkiaan GTS ajaa hämmästyttävän hyvin sekä radalla että maantiellä.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet

Luotettavuuden osalta GTS 4.0 on linjassa muiden 6-sylinteristen 718-mallien kanssa. Niiden ylläpito on kalliimpaa kuin perustason 718-mallien, mutta rahalle saa enemmän vastinetta. Yleisimmät GTS 4.0:n ongelmat liittyvät moottoriin, jossa oli paljon ongelmia yhdystankojen ja suuren öljynkulutuksen kanssa.

  Porsche vs. Mercedes: Luotettavuus

Muut GTS 4.0 -ongelmat liittyvät ilmastointijärjestelmään, vaihteistoon ja varusteisiin. Jos huollat autoa asianmukaisesti, se kestää todennäköisesti pitkään, sillä kaikkien elintärkeiden osien tiedetään kestävän rasitusta todella hyvin.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Arvo ja käytännöllisyys

718 GTS 4.0 maksaa 88 150 dollaria ilman lisävarusteita, mikä on paljon enemmän kuin 60 500 dollarin hintainen Caymanin lähtötason malli tai noin 70 000 dollarin Cayman T -malli. Cayman S maksaa noin 72 500 dollaria, mikä on myös kaukana GTS:stä. GTS säilyttää kuitenkin arvonsa paremmin kuin mikään näistä 4,0 litran 6-sylinterisen tasomoottorin ansiosta.

Käytännöllisyydestä on tingitty, mutta näin on kaikissa 718-malleissa. Sinulla on vain kaksi istuinta, joiden tilat ovat rajalliset, eikä sisätilaa ole oikeastaan kovinkaan paljon. GTS:ssä on myös kaksi säilytystilaa, mikä auttaa sitä hieman.

UKK-osio

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 sen arvoinen?

Jos olet tyyppiä, joka arvostaa kuljettajan osallistumista ylellisyyttä, tilaa ja käytännöllisyyttä enemmän, pidät GTS 4.0:sta. Jos kuitenkin olet kaveri, joka rakastaa Porscheja, erityisesti niitä, joissa on tasainen 6-sylinterinen moottori, tulet todennäköisesti rakastamaan GTS 4.0 Caymania.

Syy tähän on yksinkertainen. Se saa 4,0 litran moottorin, ja 718-malliston kokonaiskoko ja paino ovat täydelliset. Keskimoottorinen rakenne tarkoittaa myös sitä, että auton tasapaino ja painonjako ovat kohdallaan, mikä tekee autosta erittäin miellyttävän kokemuksen.

  Porsche Cayenne Turbo / Turbo S Luotettavuus

Onko Porsche Cayman hyvä pitkille ihmisille?

Jos olet keskikokoinen, sinulla ei ole ongelmia viihtyä 718:ssa. Jos olet kuitenkin pitkä ja sinulla on pitkät jalat, saatat joutua kamppailemaan 718:ssa. Kyse on enemmän jalkatilan kuin pääntilan puutteesta. Jos teet oikeita säätöjä, voit ehkä juuri ja juuri ahtautua yli 180-senttisten kuljettajien kyytiin.

Boxster 718:ssa on vielä enemmän ongelmia hieman matalamman kattolinjan vuoksi. Tämän voi tietysti ratkaista ottamalla katon pois, jolloin pääntilaa on loputtomasti, mutta jalkatila on tässäkin tapauksessa kiireellinen ongelma.

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 nopea auto?

718 Cayman GTS 4.0:n nopeus 0-100 km/h on vain 4,3 sekuntia, mikä on todella nopea. Huippunopeus on mitoitettu 182mph, mikä on todella todella nopea. Neljännesmailin 11,8 sekunnin nopeus ei ole häpeäksi, sillä monet yli 500-600 hv:n superautot kuuluvat samaan luokkaan kuin GTS 4.0.

Näin ollen voimme sanoa vilpittömästi, että 718 Cayman GTS 4.0 on todella nopea auto.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z