Porsche 718 Boxster GTS 4.0:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Boxster GTS 4.0:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on 2-paikkainen Porsche-avoauto, joka on tehty niille, jotka pitävät Boxster-alustasta, mutta eivät voi käsittää 4-sylinteristä kokoonpanoa, joka sisältyy 718-mallien lähtötasoon. GTS-mallin 4,0-litrainen tasainen 6-sylinterinen moottori on peräisin suoraan 911 GT3:sta, ja se on paljon jännittävämpi ja suorituskykyisempi moottori.

Näin ollen GTS-mallin hinta on suuri verrattuna Boxsterin lähtötason malleihin, mutta useimmat Porsche-harrastajat eivät mieti kahdesti valitessaan, mikä moottori sopii parhaiten 718-mallin alustaan. Tasainen 6-sylinterinen moottori on kalliimpi käyttää ja joidenkin mielestä se on paljon ongelmallisempi kuin 4-sylinterinen moottori, mutta se on paljon jännittävämpi.

Luotettavuuden osalta 4,0 litran moottori kärsii yhdystanko-ongelmista ja suuremmasta öljynkulutuksesta. Vaihteisto on myös joskus altis ongelmille, samoin ilmastointijärjestelmä. Myös varusteet, kuten takaspoileri ja kokoontaitettava pehmeä katto, ovat ongelmallisia tietyissä malleissa.

Kaiken kaikkiaan 718 GTS 4.0 on suhteellisen luotettava auto, mutta sitä on huollettava, jos haluat sen pysyvän sellaisena. Sitä paitsi se voi yhtä hyvin olla koko 718 Boxster -malliston makea piste, koska saat tasaisen 6-sylinterisen moottorin maksamatta Boxster Spyder -rahaa.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Moottoriongelmat

Monet 4,0 litran 6-sylinterisellä litteällä moottorilla varustetut 718-mallit kärsivät ongelmista, jotka johtuivat väärin kiinnitetyistä tangoista, jotka voivat aiheuttaa moottorin sammumisen. Jotkut Porsche-asiantuntijat ovat todenneet, että nämä ongelmat voivat paitsi pysäyttää moottorin, myös tuhota sen kokonaan. Moottori voi mahdollisesti syttyä tuleen, mikä on erittäin vaarallinen tilanne.

  Porsche vs. Range Rover: Luotettavuus

Porsche julkaisi takaisinkutsun näiden ongelmien torjumiseksi, mikä jopa pysäytti 718-malliston tuotannon kokonaan. Porsche päätti sitten, että on parasta vaihtaa moottori kokonaan autoihin, joissa on ongelmallisia sauvoja, ja jatkaa 6-sylinteristen 718-mallien tuotantoa uudemmalla moottorilla.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Öljynkulutusongelmat

718 Boxster GTS 4.0 -moottori on myös altis suuremmalle öljynkulutukselle. Jotkut sanovat, että tanko-ongelma liittyy myös korkeampaan öljynkulutukseen, mutta monet Porsche-asiantuntijat sanovat, että tämä ongelma johtuu moottorin rakenteesta yleensä.

Jotkut jopa sanovat, että tämä on täysin normaalia ja että moottoriöljyä on syytä säilyttää tavaratilassa ja täydentää sitä aina tarvittaessa. Niin tai näin, suurta öljynkulutusta ei voida pitää normaalina asiana, joten jos olet kiinnostunut ostamaan käytetyn 718 Boxster GTS:n, muista tarkastaa öljytasot ja kysyä asiasta omistajalta.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Vaihteisto-ongelmat

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on saatavana joko Porschen lyhytvaihteisella manuaalivaihteistolla tai kuuluisalla 7-vaihteisella PDK-kaksoiskytkinautomaatilla. Käsivalintaista laatikkoa on uskomattoman hauska ajaa, mutta se on melko herkkä, mikä tarkoittaa, että sitä käyttäessäsi kannattaa ottaa aikaa eikä olla liian aggressiivinen. Kytkimet voivat kulua melko nopeasti, jos et tee sitä oikein.

PDK-vaihteisto taas on nykyään melko luodinkestävä, mutta siitäkin on pidettävä huolta. Vaihda vaihteistoöljy aina tarvittaessa, äläkä lähde liikkeelle liian kovaa. Se saattaa joskus reagoida hieman liian hitaasti, mutta se johtuu enimmäkseen ohjelmisto-ongelmista, jotka voidaan ratkaista ilman ongelmia.

  Onko Porsche rahan arvoinen

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – ilmastointijärjestelmän ongelmat

Porsche 718 -mallisto näyttää kärsivän erilaisista ilmastointijärjestelmään liittyvistä ongelmista, kuten lauhduttimeen ja lauhdutinlinjoihin liittyvistä ongelmista sekä auton kyvyttömyydestä jäähdyttää tai lämmittää matkustamoa nopeasti. Joka tapauksessa nämä voidaan helposti ratkaista viemällä auto Porsche-asiantuntijalle, jonka pitäisi pystyä hoitamaan asia heti.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Varusteongelmat

Porsche 718 -mallisto kärsii toisinaan myös takaspoileriin liittyvistä ongelmista, joka ei useinkaan mene auton korin tasalle. Nämä ongelmat eivät ole oikeastaan kovin ongelmallisia, koska ne voidaan ratkaista yksinkertaisilla ohjelmistopäivityksillä.

Pehmeä avoauton katto on joskus tunnettu hitaaksi tai reagoimattomaksi. Se voi myös jumiutua eri asentoihin, mikä saattaa vaatia huoltoa. Tämä ei ole mikään yllätys, sillä pehmeät avoautokatokset ovat herkkiä, ja jonkin ajan kuluttua ne voivat pettää.

UKK-osio

Onko Porsche 718 Boxster GTS 4.0 sen arvoinen?

Jos pidät 718-mallistosta ja pidät Boxsterista enemmän kuin Caymanista, GTS 4.0 saattaa olla juuri sinulle sopiva auto. Syy tähän on yksinkertainen: saat litteän 6-sylinterisen imumoottorin maksamatta Boxster Spyder -rahaa, joka ei luonnostaan ole kovinkaan paljon erilainen kuin GTS, mutta silti se maksaa enemmän rahaa.

Jos et ole liian pitkä ja kookas, sinun pitäisi myös voida viihtyä Boxsterissa, ja siksi Boxster on loistava auto sinulle.

  Ruf vs. Porsche - mikä on ero?

Miksi minun ei pitäisi ostaa Porsche 718 Boxster GTS 4.0?

On muutamia syitä, miksi sinun ei kannata ostaa Boxster GTS 4.0:aa. Ensimmäinen on hinta, koska se alkaa 90 000 dollarista, mikä on noin 10 000 dollaria vähemmän kuin Porsche 911 992. Käytetyn 991 GT3:n saa samaan hintaan kuin hyvin varustellun GTS 4.0:n, joka olisi ehdottomasti minun valintani.

Lisäksi GTS 4.0 on pienikokoinen auto, jolla ei voi ajaa päivittäin 99 prosentissa tilanteista. Se on pieni ja ahdas kaikille pidemmille.

Pitääkö Porsche 718 Boxster GTS 4.0 hyvin arvonsa?

718-malliston jälleenmyyntiarvo on laajalti tunnustettu kaikkein parhaaksi kaikista muista kyseisen segmentin autoista. On myös pidettävä mielessä, että 6-sylinteriset 718-mallit säilyttävät arvonsa myös paljon paremmin kuin pienemmät 4-sylinteriset moottorit, mikä vahvistaa entisestään GTS 4.0:n asemaa autona, joka pitää arvonsa uskomattoman hyvin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z