Volvo XC60:n latausongelmat

Volvo XC60 ongelmat

Volvo käyttää ”Recharge”-tavaramerkkiä plug-in-hybridimalleistaan, mikä tarkoittaa, että XC60 on plug-in-hybridiversio tavallisesta kompaktista Volvo XC60 -katumaasturista. XC60 Recharge yhdistää perinteisen bensiinimoottorin pieneen akkupakettiin ja sähkömoottoriin tehdäkseen siitä tasaisemman ja tehokkaamman, mutta myös monimutkaisemman.

Näin monimutkaisella lisäyksellä voidaan varmasti epäillä, kuinka luotettava tai epäluotettava XC60 Recharge voisi olla. Jos tämä kiinnostaa sinua, olet tullut oikeaan paikkaan, sillä tämänpäiväisen artikkelin aiheena ovat Volvo XC60 Recharge -ongelmat, joissa aiomme luetella kaikki XC60:een liittyvät erityisongelmat ja mitä sinun on tehtävä niiden ratkaisemiseksi!

Sähköongelmat ovat yleisimpiä ongelmia kaikissa XC60:n versioissa, eikä Recharge näytä poikkeavan tästä. Infotainment-järjestelmä on myös suuri ongelma, sillä se voi kärsiä monenlaisista ongelmista, kuten jäätymisestä, puhelinyhteysongelmista ja koko joukosta muita merkittäviä ongelmia.

Myös ilmastointilaite voi olla ongelma, varsinkin kun autoa ajetaan EV-tilassa, ja jousitusongelmia on koko mallistossa, myös Recharge-mallissa. Kaiken kaikkiaan XC60 Recharge -mallissa on melko paljon ongelmia, joten kannattaa pitää silmällä niitä ostaessaan.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat ylivoimaisesti yleisimpiä ongelmia XC60:ssä kokonaisuutena, eikä XC60 Recharge ole poikkeus. XC60:n yleisimmät sähköongelmat liittyvät koko joukkoon lisävarusteisiin liittyviä ongelmia, mutta myös muutamiin erityisongelmiin.

Latausjärjestelmä voi kärsiä siitä, että se reagoi hitaasti ja lataa akkua hitaasti, kun taas pienentynyt toimintasäde voi myös olla ongelma, erityisesti kylmänä talvena. Sähköliitännät voivat joskus menettää yhteytensä, mikä voi olla ongelma, mutta se on melko harvinaista. Akun tyhjeneminen on myös ongelma, jopa niin paljon, että akku voi tyhjentyä kokonaan ilman selvää syytä.

  Onko Volvo XC90 hyvä auto?

Infotainment-järjestelmän ongelmat

Volvo XC60, mukaan lukien sen hybridivaihtoehto XC60 Recharge, on varustettu Infotainment-järjestelmällä, joka tarjoaa useita ominaisuuksia kuljettajille ja matkustajille. Vaikka infotainment-järjestelmissä voi toisinaan esiintyä ongelmia, kuten ohjelmistohäiriöitä, yhteysongelmia, navigointivirheitä tai äänihäiriöitä, nämä ongelmat eivät koske vain XC60:tä.

Omistajat, jotka kohtaavat tällaisia ongelmia, voivat tarkistaa ohjelmistopäivitykset, suorittaa järjestelmän nollauksen tai ottaa yhteyttä Volvon asiakastukeen tai jälleenmyyjään saadakseen apua. Volvo on kärsinyt ohjelmistoon liittyvistä infotainment-järjestelmän ongelmista jo vuosien ajan, eivätkä ne näytä vähenevän yhtään ajan myötä.

A/C-ongelmat

XC60 Recharge -mallin ilmastointijärjestelmä voi myös olla rasite tietyissä tilanteissa, mutta kaikista oudoin valitus on se, että ilmastointi ei suostu lämmittämään autoa, kun auto ajaa EV-tilassa. Jääkaappivuodot voivat aiheuttaa sen, että auto ei enää puhalla kylmää ilmaa tarvittaessa, kun taas puhallintuulettimen vikaantuminen voi estää järjestelmää puhaltamasta ilmaa lainkaan.

Ilmastointijärjestelmästä tulevat epätavalliset äänet tai epämiellyttävät hajut voivat viitata kompressorin, puhallinmoottorin tai muiden komponenttien ongelmaan. Muista tarkastaa koko järjestelmä, jos olet hankkimassa XC60:n latausta, sillä ilmastointilaitteen ongelmat voivat olla todella turhauttavia kuumina kesäkuukausina tai kylminä talvikuukausina.

Jousitusongelmat

Volvo XC60:ssä, myös XC60 Recharge -mallissa, voi toisinaan esiintyä jousitusongelmia. Nämä ongelmat voivat ilmetä renkaiden epätasaisena kulumisena, kuoppaisena ajona, outoina ääninä tai huonona käsiteltävyytenä. Jousitusongelmien ratkaisemiseksi on suositeltavaa tarkastaa komponentit silmämääräisesti vaurioiden tai kulumisen varalta ja tarvittaessa pyytää apua Volvo-jälleenmyyjältä tai valtuutetulta huoltokeskukselta.

  Kumpi on turvallisempi, Tesla vai Volvo?

Osa näistä johtuu normaalista kulumisesta, mutta monet uskovat, että joidenkin Volvo XC60 Recharge -komponenttien huollettavissa oleva käyttöikä on vielä aivan liian lyhyt siihen nähden, mitä auto on. Joka tapauksessa tarkastakaa jousitusjärjestelmä perusteellisesti, jos olette kiinnostuneita ostamaan Volvo XC60:n käytettynä.

FAQ-osio

Onko Volvo XC60 Recharge sähkökäyttöinen?

Vaikka jotkut Volvo Recharge -perheen mallit ovat todella täyssähköisiä, XC60 on ainakin toistaiseksi pistokehybridi. Sähköisessä tilassa XC60 Recharge pystyy kulkemaan noin 19-35 mailia täysin sähköttömässä hiljaisuudessa, mikä voi riittää päivittäiseen työmatkaan.

Ne, jotka haluavat täysimittaisen kompaktin Volvon premium-sähkökatumaasturin, joutuvat kuitenkin odottamaan, kunnes Volvo tuo markkinoille XC60:n seuraavan sukupolven, joka todennäköisesti ilmestyy seuraavan vuoden tai kahden aikana. Vuoden 2023 XC40 Recharge on täyssähköinen katumaasturi, joka pystyy kulkemaan noin 220 kilometriä yhdellä latauksella.

Onko sähköinen Volvo XC90 tulossa?

XC90:stä ei ole olemassa täyssähköisiä versioita, vaan XC90 Recharge -niminen hybridi, jolla on sama voimansiirto kuin XC60 Recharge -mallilla. Volvo tosin esitteli hiljattain upouuden EX90:n, joka korvaa XC90:n lähivuosina.

EX90 on täyssähköinen katumaasturi, jonka luvataan tarjoavan enemmän kuin tarpeeksi toimintasäde kaikkiin päivittäisiin tarpeisiin. Volvolta odotetaan, että sen jälkeen tulee EX60, joka tekee saman kuin XC60. Jäämme odottamaan ja katsomaan, milloin jokin näistä toteutuu, joten kannattaa pitää silmät auki sähköisten Volvo SUV:ien varalta tulevaisuudessa.

  Tekeekö Volvo sähköautoja?

Mikä Volvo XC60:n moottori on paras?

Todennäköisesti paras Volvo XC60:n moottori on T8 Recharge, koska se tarjoaa terveelliset 455 hv ja vain 4,9 sekunnin ajan 0-100 km/h, mikä on hämmästyttävä luku periaatteessa pienelle 4-sylinteriselle moottorille, joka on yhdistetty sähkömoottoriin.

T8:n voimanlähteenä on 2,0 litran 4-sylinterinen turboahdettu moottori, joka tuottaa 310 hv yksinään, mutta kun siihen lisätään sähkömoottori ja 19 kWh:n akku, T8 Recharge -mallin teho nousee 455 hv:hen ja 552 lb-ft:n vääntömomenttiin, mikä on luultavasti vielä vaikuttavampaa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z