BMW i4 ongelmat

BMW i4 ongelmat

BMW i4 on yksi parhaista täyssähköisistä midsize-sedaneista. Se on parempi kuin Polestar 2, mutta kilpailee edullisesti Tesla Model 3:n kanssa. Siitä huolimatta se on melko paljon suurempi kuin kilpailijansa, mutta sen toimintasäde on Tesla Model 3:een verrattuna pienempi. Mutta mitkä ovat BMW i4:n yleisiä ongelmia?

Kuten useimmilla BMW-malleilla, myös BMW i4:llä on omat ongelmansa. Ongelmia ei kuitenkaan ole yhtä paljon kuin niiden ICE-kollegoilla. Ja koska BMW i4 on vielä uusi markkinoilla, monet käyttäjät eivät ole vielä havainneet suurinta osaa sen ongelmista. Siitä huolimatta siinä on useita ongelmia, jotka on yksilöity.

Yleisiä BMW i4:n ongelmia ovat akkujen törmäystukien puute, latausinfrastruktuurin puute ja liian monimutkainen infotainment-järjestelmä. Huomaa, että akkujen törmäystyynyjen puute on joissakin autoissa, ei kaikissa. Kaksi muuta ongelmaa koskevat kuitenkin kaikkia BMW i4:n omistajia.

Mitkä ovat joitakin BMW i4:n yleisiä ongelmia?

Akun törmäystyynyjen puuttuminen

BMW i4 saattaa olla uusi auto markkinoilla, mutta siinä on jo nyt merkittävä ongelma, josta kiinnostuneiden ostajien tulisi olla huolissaan. Joistakin BMW i4:stä puuttuvat akun törmäystyynyt, jotka ovat erittäin elintärkeitä. Jos i4-autostasi puuttuu akun törmäyspehmuste, se voi aiheuttaa todellisen uhan sähkökäyttöisen sedanin sisällä oleville henkilöille onnettomuuden sattuessa.

Jos i4-autosi joutuu onnettomuuteen, oikosulun vaara kasvaa siis huomattavasti. Tämä voi myös aiheuttaa auton syttymisen tuleen ja vahingoittaa sisällä olevia ihmisiä. Niiden BMW i4 -autojen määrää, joissa ei ole akun törmäyssuojia, ei kuitenkaan tiedetä.

  Paras BMW naiselle

Euroopan komission Safety Gate -tietokannan mukaan useista BMW i4 -autoista eri maissa puuttuu kuitenkin akun törmäystyyny. Osa löydetyistä autoista oli Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa. Suurin osa kyseisistä autoista on arviolta rakennettu 15. syyskuuta ja 30. marraskuuta 2021 välisenä aikana.

Huomaa, että sähköauton akkujen törmäystyynyjen tehtävänä on suojata matkustajien istuimia, jos ne törmäävät onnettomuuden seurauksena. Törmäystyynyjä hyödynnetään tavallisesti kuljettajan ja matkustajan istuinten edessä olevana sisätilojen materiaaliasennuksena.

Latausinfrastruktuurin puute

Sen lisäksi, että joistakin BMW i4:stä puuttuvat akkujen törmäystyynyt, BMW:llä ei ole hyvää latausinfrastruktuuria kuten Teslalla. Vaikka tämä ongelma ei vaikuta suoraan autoon, se vaikuttaa siihen, miten autoa käytetään. Jos siis aiot matkustaa kauas, virta voi loppua kesken, ja hyvin levittäytyneiden latausasemien puute voi vaikuttaa matkaasi.

Lisäksi Euroopassa ja muualla maailmassa ei ole paljon julkisia CCS-latauspisteitä, joista BMW i4:lle voisi saada paljon virtaa. Tästä syystä Tesla Model 3 on paljon parempi ihmisille, jotka haluavat matkustaa pitkiä matkoja ja ladata autojaan valtateiden varrella.

Liian monimutkainen infotainment-järjestelmä

Toinen ongelma, johon BMW i4:n käyttäjien on syytä varautua, on liian monimutkainen infotainment-järjestelmä. Infotainment-järjestelmiä kuljettajat käyttävät auton eri parametrien tarkasteluun ja asettamiseen, ilmastoinnin säätämiseen, älypuhelinten käyttämiseen ja jopa median toistamiseen.

Jos infotainment-järjestelmä on kuitenkin liian kehittynyt tai monimutkainen, kuten BMW i4:ssä, se voi olla erittäin vaarallinen kuljettajalle ja matkustajalle. Tämä johtuu siitä, että useimmat kuljettajat irrottavat katseensa tiestä pitkiksi ajoiksi käyttäessään monimutkaista infotainment-järjestelmää. AAA:n mukaan useat kuljettajat ovat joutuneet onnettomuuteen tämän vuoksi.

  Paras BMW pitkille kuljettajille

FAQ

Onko BMW i4 luotettava auto?

Kyllä, BMW i4 on luotettavampi kuin useimmat bensiinikäyttöiset BMW:t ja jotkut sen kilpailijat. Tästä huolimatta BMW i4 ei ole ollut markkinoilla pitkään, jotta voitaisiin tietää, kuinka luotettava se on 5, 10 tai jopa 15 vuoden aikana.

Onko BMW i4:n huolto kallista?

Ei, BMW i4:n ylläpito on halvempaa. Kun kuitenkin verrataan BMW i4:n ja sen kilpailijoiden, kuten Polestar 2:n, ylläpitokustannuksia, huomaat, että BMW i4:n ylläpito on edelleen melko kallista. Tämä johtuu siitä, että varaosien hankintakustannukset ja huoltokustannukset ovat paljon kalliimpia kuin sen kilpailijoilla.

Kuinka paljon hevosvoimia BMW i4 tuottaa?

BMW i4:ssä on kaksi eri hevosvoimaa tuottavaa varustevaihtoehtoa. Perusversiossa, joka on BMW i4 eDrive40 -malli, on yksi taakse asennettu sähkömoottori, joka tuottaa 335 hevosvoimaa. Toisaalta BMW i4 M50 -versiossa on ylimääräinen etumoottori, joka tuottaa vähintään 536 hevosvoimaa.

Jos siis haluat enemmän tehoa, BMW i4 M50 Gran Coupe on parempi vaihtoehto. Se käyttää kuitenkin myös enemmän tehoa, mikä tarkoittaa, että sen toimintasäde on lyhyempi kuin perusmallin.

Ovatko BMW:n sähköautot luotettavia?

Kyllä, BMW:n sähköautot ovat luotettavia. Toisin kuin polttomoottorikäyttöisissä vastineissaan, BMW-sähköautoissa on vähemmän liikkuvia osia, mikä tarkoittaa, että muutama asia voi mennä pieleen. Lisäksi BMW:n sähköautot on valmistettu laadukkaista osista toisin kuin useimmat ICE-autot, joissa on paljon muoviosia. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW i4 voi kestää useita vuosia.

  BMW Z4 Luotettavuus

Onko BMW i4 itsestään ajava?

Ei, se ei ole. BMW i4:ssä on kuitenkin BMW:n kehittyneiden kuljettajaa avustavien järjestelmien kokonaisuus, johon kuuluu valinnainen Driving Assistant Professional -ominaisuus, jossa yhdistyvät kehittynyt kaistanpitoavustin ja aktiivinen vakionopeudensäädin Stop and Go -ominaisuudella. Itsestään ajavan toiminnon sijaan BMW i4:ssä on siis SAE-tason 2 kuljettajaa avustava järjestelmä.

Yhteenveto

BMW i4 on tyylikäs, tehokas, mukava ja suorituskykyinen sähköinen keskikokoinen sedan, jossa on paljon edistyksellisiä ominaisuuksia. Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, siinä on myös muutamia puutteita, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyvä tietää. Joitakin BMW i4:n ongelmia ovat muun muassa monimutkainen infotainment-järjestelmä ja akun törmäyssuojien puuttuminen joistakin yksiköistä.

Kaiken kaikkiaan BMW i4 on luotettavampi kuin perinteinen BMW 4-sarja. Tämä johtuu siitä, että siinä on vain vähän liikkuvia osia verrattuna kaasukäyttöiseen sisarukseensa. Sitä paitsi se on myös edullisempi ylläpitää, mutta alkukustannukset ovat melko korkeat.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z