Ford Kuga plug-in-hybridikompakti crossover-maasturi on yksi parhaista plug-in-hybridiautoista. Sillä on erinomainen sähköinen toimintasäde ja alhaiset päästöt. Siihen liittyy kuitenkin myös joitakin ongelmia, jotka käyttäjien tulisi tietää. Mutta mitkä ovat Ford Kuga plug-in-hybridin yleiset ongelmat?
Ford Kuga plug-in -hybridin yleisiä ongelmia ovat akun ylikuumeneminen, kytkimen palamisongelma, vialliset pyyhkijänsulat, ilmastoinnin säätöongelmat ja ovitiivisteen vika. Muita ongelmia ovat muun muassa vaihteisto-ongelmat, moottorin ylikuumeneminen, EGR-venttiiliongelmat ja paljon muuta.
Mitkä ovat Ford Kuga plug-in hybridin yleiset ongelmat?
Akkuongelmat
Kaikista ongelmista, jotka Ford Kuga plug-in hybridin käyttäjien tulisi tietää, akun ylikuumenemisen tulisi olla listan kärjessä. Tämä johtuu siitä, että tätä ongelmaa esiintyy lähes kaikissa Ford Kuga plug-in -hybridimalleissa. Se on kuitenkin yleistynyt enemmän Ford Kuga plug-in hybrid -mallivuodessa 2020.
Ford Kuga plug-in hybridissä on akkupaketti, jonka kennossa on vieraita epäpuhtauksia. Tämän vuoksi akussa voi tapahtua oikosulku tai se voi ylikuumentua, mikä aiheuttaa palovaaran. Ford joutui kutsumaan takaisin kaikki vuoden 2020 Kuga plug-in hybrid -mallit. Tämä sen jälkeen, kun neljä paloilmoitusta oli tehty.
Akun ylikuumenemisen ja oikosulun lisäksi nämä akut tyhjenevät hyvin nopeasti, jolloin autoa on hankala käyttää pitkiä matkoja.
Moottorin ylikuumeneminen
Toinen merkittävä ongelma, jonka Ford Kuga plug-in hybridin käyttäjät kohtaavat, on moottorin ylikuumeneminen. Kuten viallinen akku, myös moottorin ylikuumeneminen aiheuttaa tulipalon ja moottorin sulamisen vaaran. Tämä ongelma on yleinen vuosina 2012-2016 valmistetuissa Ford Kuga -malleissa.
On tärkeää huomata, että ylikuumeneminen johtui sylinterinpäissä olevista halkeamista. Halkeamat aiheuttavat öljy- ja polttoainevuotoja, jotka myöhemmin kuumenevat ja aiheuttavat tulipalon.
Palava kytkinongelmat
Kytkinlevyt kestävät normaalisti yli 60 000 kilometriä. Näin ei kuitenkaan ole Ford Kuga plug-in hybridin kytkinlevyjen kohdalla. Nämä kytkinlevyt kuluvat nopeammin ja halkeilevat tai rikkoutuvat liiallisen paineen vuoksi. Kun kytkinlevyt rikkoutuvat, kytkimestä kuuluu polttava haju ja kova jysähdys.
Tämä ongelma on yleinen 1,5- ja 1,6-litraisissa EcoBoost-moottoreissa Kuga-malleissa vuosimalleissa 2013-2018, ei Kuga plug-in hybrid -mallivuosissa. Rikkinäiset kytkinlevyt on vaihdettava, ja se on melko kallista.
Ilmastoinnin säätöön liittyvät ongelmat
Toinen ongelma, jota Ford Kuga plug-in hybridin käyttäjät kohtaavat, on ilmastoinnin säätöongelmat. Monet käyttäjät ovat raportoineet, että lämmitysjärjestelmä on viallinen. Monet käyttäjät ovat raportoineet saavansa lämmintä tai kylmää ilmaa sen jälkeen, kun he ovat asettaneet ilmastoinnin säädön kuumalle ilmalle. Tämä ongelma johtuu yleensä jäähdytysnestevuodosta tai huonosta termostaatista.
Vaihteisto-ongelmat
Ford Kuga plug-in hybridissä on CVT-vaihteisto, joka on osoittautunut erittäin ongelmalliseksi. Vaikka tämä vaihteisto ei aiheuta suurta ongelmaa Kuga plug-in hybridissä, se saa vaihteiston tuntumaan hitaalta.
Vialliset pyyhkijänsulat
Useat käyttäjät ovat myös valittaneet, että Ford Kuga plug-in hybridissä on vialliset pyyhkijänsulat. Tämä on ongelma, jota on koettu sekä pistokehybridissä että pelkällä kaasukäyttöisellä mallilla. Vialliset pyyhkijänsulat tekevät autosta rasvaisen. Tämä voidaan ratkaista vaihtamalla vialliset pyyhkijänsulat.
Ovitiivisteen vika
Ovitiivisteviat ovat myös yleisiä Ford Kuga -malleissa. Jos olet ajamassa ja kuulet ovesta narisevaa ääntä, tämä on merkki siitä, että oven tiiviste on viallinen ja se on vaihdettava.
EGR-venttiilin ongelmat
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä Ford Kugassa on myös viallisia pakokaasujen takaisinkierrätysventtiileitä (EGR). Merkkejä huonoista EGR-venttiileistä ovat auton hidastelu ja pakokaasusta tuleva sininen savu. Vaihda vaurioituneet tai vialliset venttiilit.
FAQ
Mikä on yleisin ongelma kaikissa Ford Kuga Plug-in Hybrid -autoissa?
Vaikka Ford Kuga plug-in hybridissä on monia ongelmia, yleisin niistä on akun ylikuumeneminen. Tämä on vakava ongelma, jonka vuoksi Ford joutui kutsumaan takaisin kaikki vuoden 2020 Ford Kuga PHEV:t. Näiden autojen akuissa oli kennossaan vieraita epäpuhtauksia, jotka tekivät niistä tulipalovaaran.
Onko Ford Kuga plug-in hybrid luotettava?
Ford ei ole markkinoiden luotettavin automerkki. Kuten useimmat Ford-mallit, Ford Kuga plug-in hybrid sai kuitenkin keskimääräisen luotettavuusluokituksen, mikä on ihan ok. Kaiken lisäksi korjaus- ja huoltokustannukset ovat edullisemmat kuin useimmilla kilpailijoilla.
Ford Kuga Plug-in hybridin luotettavuus on siis hieman keskimääräistä parempi, mikä on hyvä uutinen omistajille tai kiinnostuneille ostajille.
Kuinka monen kilometrin jälkeen Ford Kugassa alkaa olla ongelmia?
Asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla autossasi ei pitäisi alkaa olla ongelmia ennen kuin yli 100 000 kilometriä on ajettu. Mutta jos autosta ei pidetä hyvää huolta, siinä voi alkaa esiintyä ongelmia jo 60 000 mailin kohdalla. Huomaa, että Ford Kuga plug-in hybrid voi kestää yli 200 000 mailia, jos sitä huolletaan asianmukaisesti.
Mikä on Ford Kuga plug-in hybridin toimintasäde?
Ford Kuga plug-in-hybridillä on yksi plug-in-hybridiautojen parhaista toimintasäteistä. Sen sähköinen toimintasäde on jopa 39 mailia. Lisäksi Kuga plug-in-hybridin lataaminen on helppoa käyttämällä kotona 3 kw:n kolmipistopistoketta tai 7 kw:n pikalaturia, joka lataa auton täyteen vain kahdessa tunnissa. Perus 3kw-laturilla auton lataaminen kestää 5 tuntia.
Onko Ford Kuga plug-in-hybridin huolto kallista?
Ei, Ford Kuga plug-in-hybridin huolto ei ole kallista eikä halpaa. Sen ylläpitokustannukset ovat keskimääräiset, joten se on hyvä auto omistaa. Siitä huolimatta Ford Kuga plug-in hybrid on halvempi ylläpitää kuin diesel-versio, mutta kalliimpi kuin bensiiniversio.
Johtopäätös
Ford Kuga plug-in-hybridi voi olla tehokas, luotettava, tyylikäs ja käytännöllinen kompakti katumaasturi, mutta siihen liittyy myös erilaisia ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tietää. Joitakin yleisimpiä ongelmia, joista käyttäjien tulisi tietää, ovat akun ylikuumeneminen, moottoriongelmat, voimansiirto-ongelmat, ovitiivistevika, EGR-venttiiliongelmat ja paljon muuta.
Asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla useimmat näistä ongelmista voidaan kuitenkin välttää. Varmista, että noudatat valmistajan suosittelemaa huoltopalvelua, jotta vältyt useimmilta edellä mainituilta ongelmilta. Sitä paitsi Ford Kuga plug-in hybridin huoltaminen on suhteellisen halpaa.