Mikä on Mercedeksen ylellisin luokka?

Mikä on Mercedeksen ylellisin luokka?

Ylellisyys on sana, jota monet automerkit heittelevät helposti. Mutta vain muutama erillinen autonvalmistaja tulee mieleen, kun luksus mainitaan. Nykyään Mercedes on saksalaisen luksuksen synonyymi. Äskettäin julkaistu 7. sukupolven S-luokka edustaa luksuksen mittapuuta, ei vain saksalaisille vaan koko maailmalle.

Nykypäivänä luksus ei ole vain mukavuutta ja tyylikkyyttä, vaan pikemminkin tapa viestiä maailmalle, että olet onnistunut. S-luokka on tapa kertoa ihmisille, että olet tehnyt tarpeeksi töitä nauttiaksesi parhaasta, mitä Mercedes voi tarjota, ja sen lähtöhinta on yli 110 000 dollaria.

S-luokka

On melko mahdotonta miettiä autojen luksusta ajattelematta S-luokkaa. Nimi S-luokka tulee sanoista ”Sonderklasse”, jotka tarkoittavat saksaksi ”erikoisluokkaa”, ja tarkoitus on melko ilmeinen. Hiljattain julkaistu S-luokka ennakoi tulevaisuuden autoilua vertaansa vailla olevilla tekniikka- ja mukavuusominaisuuksilla.

Vastikään julkaistun S-luokan ero useimpiin luksusautoihin on kuitenkin se, että S-luokka tarjoaa luksusta nerokkaalla, mutta kiistattomalla tavalla. S-luokka on varustettu ”luokkansa ensimmäisellä” kolmiulotteisella mittaristolla, joka ylittää teknologisen ylivertaisuuden nykyaikaisen merkityksen ja ottaa valtavan harppauksen tulevaisuuteen.

Uudessa S-luokassa on myös silmiinpistävä ympäristövalaistus, johon pystyy sisällyttämään monia hyödyllisiä turvallisuus- ja mukavuusominaisuuksia. Lisäksi S-luokka on varustettu erittäin edistyksellisellä nelipyöräohjauksella, joka voi kääntää takapyörät vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät.

Tämä ”lyhentää” akseliväliä, mikä tekee autosta paljon ketterämmän. Kun ajat suuremmilla nopeuksilla, takapyörät kääntyvät samaan suuntaan kuin etupyörät, mikä lisää vakautta ja turvallisuutta entisestään.

Auto on varustettu monilla uusilla ele- ja ääniohjausjärjestelmillä, jotka tekevät koko työmatkaliikenteestä paljon sujuvampaa ja ylellisempää.

  Onko Mercedes mukava?

GLS-luokka

Mercedes on tietoinen S-luokan edustamasta brändiarvosta, joten he yrittävät markkinoida uutta GLS-luokkaa maastureiden S-luokkana, ja se on jossain määrin totta.

GLS on Mercedeksen täysikokoinen, 7-paikkainen katumaasturin lippulaiva. Se tarjoaa runsaasti tilaa ja S-luokan mukavuutta autossa, joka pystyy kulkemaan helposti vaativimmassakin maastossa. GLS450:n lähtöhinta on noin 76 000 dollaria, mutta useimmat myydyt GLS-mallit ylittävät reilusti 90 000 dollarin rajan.

GLS:n ”S-luokka” saattaa kuitenkin olla hieman kaukaa haettu. GLS ei yksinkertaisesti tarjoa lähtevän S-luokan ajo-ominaisuuksia, puhumattakaan uudesta S-luokasta. GLS:n tarjoamien vempaimien luettelo on varsin kattava, mutta ei silti uuden S-luokan mittakaavassa.

Tosiasia on, että katumaasturit eivät pysty tarjoamaan samanlaista mukavuutta kuin sedanit. Auto istuu paljon korkeammalla, mikä tekee siitä vaikeamman päästä sisään ja ulos. Lisäksi GLS:n jättimäinen koko ei tarjoa nelipyöräohjausta, joka helpottaisi ajamista kaupungissa.

GLS on silti vaikuttava auto. Mutta se vain korostaa uuden S-luokan silkkaa ylivoimaisuutta muihin Mercedes-malleihin verrattuna.

Maybach-alamerkki

Maybach, entinen vuonna 1909 perustettu itsenäinen luksusautojen valmistaja, ostettiin hiljattain Mercedes Benzin omistukseen, jotta se voisi valmistaa parhaita ja ylellisimpiä autoja, jotka on räätälöity korkeimpien ylellisyysstandardien mukaan, mutta jotka alkavat reilusti yli kuusinumeroisen summan.

Ulkoisesti tavallinen S-luokka ja Maybach-versiot ovat melko samanlaisia. Maybach-merkki siellä täällä, hieman enemmän kromia ja erinäköiset vanteet erottavat mallin ulkoisesti toisistaan. Sisätiloissa on kuitenkin eniten eroja.

  Pitääkö Mercedes arvonsa?

Maybach S-luokan sisätilat on päällystetty pehmeimmällä nahalla, jota Mercedes tarjoaa. Se tarjoaa myös muhkeat tyynyt, ja lähes kaikki pinnat on verhoiltu paremmilla materiaaleilla, jotka muistuttavat enemmän Bentleytä kuin ”tavallista” S-luokkaa.

Lisäksi Maybach-versiossa on enemmän vempaimia, kuten lämmitettävät tai jäähdytettävät kuppipidikkeet, jääkaappi, lentokonetyyliset kokoontaitettavat pöydät ja jopa kristallikupit. Voit myös valita GLS:n Maybach-version. Vaikka se poistaa suurimman osan tavallisen GLS:n puutteista, 200 000 dollarin hinta on melko kova ehdotus.

Lisää luksusautoilusta

Miksi S-luokan arvo laskee niin paljon?

Ei ole mikään salaisuus, että S-luokka kärsii kovasta arvonalennuksesta. Auto onnistuu menettämään noin 50-60 prosenttia alkuperäisestä arvostaan kolmen ensimmäisen vuoden aikana. 100 000 dollarin lähtöhinnalla se on melkoinen vaje.

Syynä on se, että ylellisyys ja teknologia kehittyvät uskomattoman nopeasti. Teknologisesti edistynyt auto on nykyään parin vuoden kuluttua vain riittävä.
Lisäksi näitä autoja vuokrataan melko yleisesti, ja kolmen vuoden kuluttua tarjonta on suuri, mikä johtaa siihen, että markkinat täyttyvät tuskin käytetyistä S-luokista.

Oikeuttaako uusi S-luokka päivittämään edellisestä versiosta?

Tähän kysymykseen vastaaminen perustuu siihen, miten käytät autoasi ja miten maksat siitä. Vaikka uusi S-luokka tarjoaa varmasti monia uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia, se ei varmasti ole yhtä suuri hyppäys kuin W221- ja W222-sukupolvien välillä.

Joidenkin mielestä myös uuden S-luokan muotoilu on kyseenalainen. Aikaisemmin S-luokka aloitti muotoilutrendit Mercedeksen mallistossa. Uusi S-luokka tuli markkinoille, ja pian lähes kaikki Mercedes-mallit omaksuivat uuden S-luokan muotokielen.
Nykyään se on päinvastoin, mikä vähentää uuden S-luokan vetovoimaa.

  Mitkä Mercedekset ovat nelivetoisia?

Mutta uuden ja vanhan vertailu riippuu siitä, miten niihin pääsee käsiksi. Jos ostat suoraan, kannattaa odottaa pari vuotta ja hankkia sitten uusi S-luokka, jotta vältät kovan arvonalennuksen.

Jos sinulla on tavallisin kolmen vuoden rahoitus-/leasingsopimus, voi olla järkevämpää päivittää.

Mikä on maailman ylellisin auto?

S-luokka tarjoaa runsaasti ylellisyyttä, sitä tuskin kukaan voi kiistää. Mutta niille harvoille, jotka väittävät niin, tulevat mieleen Rolls Roycen kaltaiset merkit. Rolls Roycen autot ovat paljon kalliimpia kuin Mercedeksen, hinnat ovat 400 000 tai jopa 500-600 000 dollarin luokkaa.

Rolls Royce tarjoaa luksusmatkailun huippua, jossa korostuu todellinen ylellisyys. Todellinen ylellisyys tarkoittaa hienoimpia mahdollisia materiaaleja ja sitä, että jätetään pois tekniikka, joka vanhentaisi auton parin vuoden kuluttua.

Ylellisin Rolls Roycen valmistama auto on Phantom. Phantomin hinnat alkavat 400 000 dollarin tienoilla, eikä sille ole ylärajaa. Rolls tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden kustomoida autojaan lähes kaikilla haluamillaan tavoilla. Siinä onkin suurin ero Rollsin ja Mercedeksen välillä: yksinoikeus.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z