Onko Porsche 944 luotettava?

Onko Porsche 944 luotettava?

Porsche 944 on 2-paikkainen urheiluauto, jota valmistettiin vuosina 1982-1991. 994 edustaa erilaista lähestymistapaa Porsche-urheiluauton rakentamiseen, koska nämä mallit ovat etumoottorisia, toisin kuin keskimoottoriset Cayman/Boxster tai takamoottoriset 911.

994 oli myös yksi historian menestyneimmistä Porsche-urheiluautoista, sillä sitä valmistettiin yli 163 000 kappaletta, ja 944:ää on varsin järkevää harkita päivittäiseen ajoon. Vaikka 944 on tekniikan ja mukavuuden osalta huomattavasti vanhentunut, luotettavuus ja luotettavuus ovat edelleen melko vankkoja.

Tämä johtuu siitä, että nämä 944-mallit oli alun perin tarkoitettu massatuotantoon, ja Porsche halusi näiden autojen toimivan vuosia. Jotkut omistajat ovat kertoneet, että 944:n turboversiot eivät ole yhtä luotettavia kuin 944:n ilmanputsari, mutta jopa turboa pidetään yleisesti luotettavana autona.

Jos haluat ostaa 944:n, pyri löytämään sellainen, joka on huollettu asianmukaisesti, sillä riippumatta siitä, kuinka luotettava tietty alusta on, etsimäsi auto ei välttämättä jaa näitä ominaisuuksia. Tästä huolimatta 944:n päivittäinen ajokki on mukava vaihtoehto.

Porsche 944 kori/sisustus/elektroniikka

On melko turvallista sanoa, että Porsche 944 on luotettava, mutta 944:ssä on joitakin seikkoja, jotka vaativat enemmän huomiota. Ensinnäkin 944:t ovat vanhempia autoja, mikä tarkoittaa, että auto on aina tarkistettava ruosteen/korroosion merkkien varalta. 944:ssä on muutama nimetty ongelmakohta lähinnä korin näkyvissä osissa.

Yksi 944:n tunnusmerkeistä ovat pop-up-ajovalot, ja niitä pidettiin aikanaan melko huipputekniikkana. Jonkin ajan kuluttua ne saattavat alkaa aiheuttaa ongelmia, joten ole valmis tarkistamaan mekaniikka ennen kuin teet päätöksiä.

  Onko käytetty Porsche Cayenne luotettava?

Vilkaisu nahkaistuimiin voi kertoa paljon autosta, ja useimmissa tapauksissa kaikissa Porsche-malleissa on hyvin rakennettu, vankka sisustus, joka kestää aikaa paremmin kuin monet muut saksalaisvalmistajat.

Tutki huolellisesti kattoluukku, sillä kattoluukun ympärille on raportoitu muutamia tapauksia, joissa vesi on päässyt sisään. Esimerkiksi 944:n konepelti voi joskus maksaa yli 1300 dollaria, joten varmista, että kaikki korin raot ovat kohdillaan.

Porsche 944 mekaniikka/ajovoimansiirto/jousitus

Porsche 944:n moottori kestää oikein huollettuna helposti yli 250 000 kilometriä, mikä tarkoittaa sitä, että moottorin huolellisen tarkastuksen tulisi olla ensisijainen prioriteettisi voimansiirron suhteen. Porsche 944 ei ole kaikkein arvokkain Porsche, mikä tarkoittaa, että jotkut omistajat eivät ole yhtä innokkaita huoltamaan niitä kunnolla.

Jotkut omistajat ovat myös raportoineet turbon savuamisesta tai jyrinästä joissakin tapauksissa, mutta yleisesti ottaen moottorin ja turbon kokoonpanot ovat varsin luotettavia. Vaikka 944-moottorit ovat yleensä vuotamattomia, tarkista aina, ettei niissä ole vuotoja, ja todisteet asianmukaisesta huollosta ovat aina tervetulleita.

944:n jousitus on aina ollut luotettava, mutta joissakin tapauksissa on raportoitu pallonivelten kulumisesta. 944:n vaihteisto on kunnollinen vielä nykyäänkin, mutta kuluneet synkronit, vinkuminen ja öljyvuodot ovat melko kalliita uusia.

Porsche 944:n arvo ja huoltokustannukset

Jos siis jos päätätkin ostaa Porsche 944:n, kuinka paljon kannattaa käyttää kunnon Porsche 944:n hankintaan? Halpa Porsche ei loppujen lopuksi ole aivan tavallinen asia. Monet kuitenkin uskovat, että Porsche on kuin hieno viini, se vanhenee hyvin, mutta saattaa aiheuttaa päänvaivaa.

  Onko Boxster köyhän miehen Porsche?

Kunnollinen Porsche 944 maksaa noin 30 000 dollaria, ja jos haluat huutokauppakuntoisen 944:n, joudut pulittamaan noin 50 000 dollaria. 944:n pitkän aikavälin sijoitus on tässä vaiheessa epäselvä, mutta joidenkin 944-mallien arvo on noussut mukavasti.

944 on luotettava ja halpa ostaa, mutta onko se halpa ajaa? On melko harvinaista törmätä Porsche-malliin, joka ei vaadi yli 1000 dollarin vuotuisia huoltokustannuksia. Tästä huolimatta 944 on massatuotettu Porsche-malli, mutta 944:n vuotuiset huoltokustannukset ovat silti jossain 1000 dollarin tienoilla.

Mutta 1000 dollarin vuotuiset huoltokustannukset ovat luultavasti paras mahdollinen vaihtoehto, jos valitset hyvin huolletun, vähän kilometrejä ajetun yksilön. Jos ostat 20-30 000 dollarin hintaisen 944:n, vuosittaiset huoltokustannukset saattavat helposti kaksinkertaistua tai jopa kolminkertaistua.

UKK-osio

Mikä on paras Porsche 944 -malli?

Melkein kaikkia Porsche 944 -malleja pidetään loistavina, mutta paras 944-malli on luultavasti Porsche 944 Turbo Cabriolet -mallin myöhäisempi tuotantoversio. Sitä myytiin vain 625 kappaletta, ja sen vetovoima perustuu lähinnä 250 hv:n turbomoottoriin.

Vuoden 1990 Porsche 944 S2 Coupe on myös ylistetty 3L-moottorin ansiosta. Tämä versio 944:stä oli kallein, johtuen joukosta suorituskyky-, mukavuus- ja muotoilupäivityksiä. Vuoden 1988 Porsche 944 S Coupe oli myös melko edistyksellinen vuodeksi 1988, ja monien harrastajien mielestä 944 S Coupe on paras 944.

  Tekeekö Porsche tila-auton?

Onko Porsche 911 parempi kuin 944?

Tähän kysymykseen on hyvin vaikea vastata, mutta jotkut Porsche-harrastajat uskovat, että 944 on kaikin puolin parempi auto kuin 911. 944 oli hitaampi verrattuna vuoden 1983 911:ään, mutta se tarjosi enemmän mukavuutta ja parempaa tekniikkaa.

Voittajaa on vaikea valita, koska molemmat ovat todella rakastettuja autoharrastajien keskuudessa. Mutta jos meidän pitäisi valita, 911 on parempi urheiluauto ja 944 on yleisesti ottaen parempi auto.

Nouseeko Porsche 944 -mallien arvo?

Auton arvon ennustaminen on melko hankalaa ja joskus mahdotonta. On melko varmaa sanoa, että Carrera GT tai 2.7RS nousevat lähivuosina, mutta 944 ei ole niin kuuluisa kuin jotkut 911-mallit. Tästä huolimatta jotkut 944-mallit ovat kaksinkertaistaneet tai jopa kolminkertaistaneet hintansa.

Tällä hetkellä 944 on edelleen joskus hyvä ostos. Hyväkuntoiset 944-mallit nousevat todennäköisesti lähivuosina, mutta arvonnousun tasoja on vaikea ennustaa. Joidenkin harrastajien mielestä 944 on jo aivan liian kallis, jotta sitä voisi pitää ”urheiluautona” edullisena.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z