Peugeot 4007:n yleiset ongelmat

Peugeot 4007

Peugeot 4007 on Mitsubishin Stellantis-tuoteperheeseen vuosina 2007-2012 valmistama perhecrossover/SUV. Citroen C-Crosser jakaa lähes kaikki osat 4007:n kanssa, joten nämä kaksi ovat luotettavuuden suhteen enimmäkseen samanlaisia. Mitsubishi käytti tätä alustaa myös 2. sukupolven Mitsubishi Outlanderissa, joka oli tuotannossa vuosina 2006-2012.

Tässä artikkelissa luetellaan kaikki Peugeot 4007:n yleiset ongelmat ja kerrotaan, mitä sinun on varottava, kun ostat käytetyn Peugeot 4007:n. 4007 kärsii tyypillisesti monista erilaisista sähköongelmista, joista osa on johtanut useisiin takaisinkutsuihin. Vaihteiston tiedetään luistavan, erityisesti epäsuotuisissa olosuhteissa ja hinattaessa.

DPF:n (dieselhiukkassuodatin) neste, jota käytetään DPF:n regenerointiin, voi vuotaa, ja moottorissa tiedetään olevan omat ongelmansa. Polttoainepumppu on altis vioittumiselle, ja se on myös ollut osa muutamaa erillistä takaisinkutsua vuosien varrella.

Kaiken kaikkiaan Peugeot 4008 on kohtuullisen luotettava auto, jonka pitäisi kestää pitkään, jos siitä huolehditaan asianmukaisesti. Jos törmäät esimerkkiin, jonka huolto- ja kunnossapitotiedot ovat epäjohdonmukaiset, on parasta jättää se rauhaan, sillä jotkut näistä ongelmista voivat olla todella kalliita korjata.

Sähköongelmat

Aloitamme tämän luettelon käymällä läpi muutamia merkittäviä Peugeot 4007:n sähköongelmia. 4008 on palautettu muutaman kerran elinkaarensa aikana sähkövikojen vuoksi, mutta suurin osa sähköongelmista tuli sen jälkeen, kun auto oli saavuttanut 10 vuoden iän. Yleisimpiä sähköongelmia ovat lisävarusteisiin liittyvät ongelmat (radio, navigaattori, mittariongelmat, valaistusongelmat), joilla on taipumus epäonnistua.

  Peugeot 207:n yleiset ongelmat

Tuulilasinpyyhkimien ja ovien lukkojen toimintahäiriöt ovat myös yleisiä, ja ne voidaan korjata vaihtamalla toimilaitteet/moottorit. Jos ajovalot vikaantuvat, edessäsi on vaarallinen tilanne, joten kiinnitä erityistä huomiota ajovalojen johdotuksen syöpymiseen, koska se yleensä aiheuttaa niiden vikaantumisen.

Vaihteisto-ongelmat

Vaihteisto-ongelmat ovat myös melko yleisiä Peugeot 4007:ssä, mutta yleisimpiä ovat luistaminen ja vaihteiston todella hidas kytkeytyminen. Ensin mainitun sanotaan johtuvan voimansiirron lisääntyneestä rasituksesta, joka kohdistuu vaihteistoon kuormituksen aikana. Tämä tarkoittaa, että hinaaminen ja ylämäkeen meneminen aiheuttaa todennäköisemmin luistoa.

Edellinen johtuu yleensä joko saastuneesta vaihteistonesteestä tai jopa vääränlaisen voitelun aiheuttamista metallipalasista vaihteistossa. Koska tämä ongelma johtuu useimmiten huollon puutteesta, siihen on puututtava, kun on ostamassa käytettyä Peugeot 4007:ää.

DPF-ongelmat

Useimmissa Peugeot 4007 -malleissa käytetään HDI-dieselmoottoreita, joiden tiedetään aiheuttavan monenlaisia ongelmia DPF-osastolla. DPF (dieselhiukkassuodatin) on melko monimutkainen järjestelmä, joka on suunniteltu polttamaan haitalliset pakokaasuhiukkaset kotelossaan, jotta ne eivät pääse ilmakehään. Tämä vähentää hiilidioksidipäästöjä, mutta se aiheuttaa yleensä monenlaisia ongelmia.

Muutamat omistajat valittivat Peugeot 4007:n joutumisesta DPF-ongelmien tai -vuotojen aiheuttamaan limp-tilaan. Nämä johtavat yleensä siihen, että hiukkassuodatin ei regeneroidu tarpeeksi nopeasti ja tukkii siten koko järjestelmän. Harvinaisissa tapauksissa tämä voi jopa johtaa tulipaloon, joten muista puhdistaa/regeneroida hiukkassuodatin aina tarvittaessa ja tarkista, ettei siinä ole merkkejä vuodoista.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 5008:sta

Moottorin ongelmat

Kaksi ongelmallisinta Peugeot 4007 -moottoria ovat 2.0L-diesel ja 2.2L-diesel, joissa molemmissa voi esiintyä EGR-ongelmia, kaksoismassalentopyöräongelmia ja ongelmia turboahtimen kanssa. EGR-ongelmat johtuvat asianmukaisen huollon ja puhdistuksen puutteesta, ja ne aiheuttavat tyypillisesti sen, että pakokaasusta tulee paljon savua, mikä huonontaa polttoainetaloutta ja tekee autosta hitaan.

Kaksoismassavauhtipyörän tehtävänä on hallita moottorin vääntövärähtelyjä, jotta voimansiirto ei rasittuisi liikaa. Jos vauhtipyörä pettää, voimansiirto voi vaurioitua tai työntyä pois paikaltaan. Turboahdin voi vioittua vanhemmissa malleissa, mutta nekin johtuvat useimmiten pelkästä huolimattomuudesta.

Polttoainepumpun viat

Lopuksi pitäisi puhua oudoista polttoainepumppuun liittyvistä ongelmista, jotka johtavat lähes aina uuden polttoainepumpun tarpeeseen. Ongelma on tällöin se, että auto ei saa kaikkea tarvitsemaansa polttoainetta, mikä vaikuttaa auton suorituskykyyn.

Joskus polttoainepumppu ei voi kytkeytyä ollenkaan tai se voi kytkeytyä pois päältä auton ajon aikana. Tämä johtaa auton pysähtymiseen, mikä voi olla vaarallista. 4007 oli myös osa huomattavaa takaisinkutsua, joka liittyi polttoaineputkiin, jotka voivat vaikuttaa pumpun tuhoutumiseen.

FAQ-osio

Onko Peugeot 4007 hyvä auto?

Peugeot 4007 on yksi hyvin harvoista Euroopassa valmistetuista maastureista/perhecrossovereista, joihin mahtuu jopa seitsemän ihmistä kuluttamatta 50 000 dollaria vastaavaa summaa, mikä teki siitä varsin suositun heti sen ilmestyessä.

Dieselmoottoreilla varustettu 4007 toivoo tarjoavansa luotettavuutta, tehokkuutta, edullisuutta ja mukavuutta samassa paketissa. Kaiken kaikkiaan se on hyvä käytetty katumaasturi, mutta vain, jos se on huollettu oikein.

  Peugeot 1.5 BlueHDI 130 ongelmat

Onko Peugeot 4007 AWD?

Peugeot 4007:ssä on AWD, mikä tekee siitä kunnon katumaasturin, jolla voi pärjätä myös maastossa. Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että sen on valmistanut Mitsubishi, merkki, jolla on ikoninen osaaminen rallimaailmassa. Sen lisäksi, että 4007:ssä on AWD, siinä on myös kaksi erityistä AWD-tilaa, jotka on suunniteltu erityisesti maastoajoon ja lumen ajamiseen.

Voiko Peugeot 4007:ää käyttää hinaukseen?

Kyllä, Peugeot 4007 pystyy kunnolla hinaamaan, sillä sen suurin vetokyky on mitoitettu 2000 kg/4 410 lbs. Oli miten oli, sinun on käytettävä perävaunujarruja, jos vedät yli 750 kg/1 600 lbs, koska 4007:n jarruja ei ole suunniteltu kestämään enempää.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z