Porsche 718 Cayman T:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Cayman T ongelmat

Porsche 718 Cayman T on kuljettajapainotteisempi versio tavallisesta 718 Caymanista. Vaikka voimansiirto pysyy samana, T on matalampi, siinä on tarkemmin kohdistetut komponentit ja se saa myös tiettyjä ominaisuuksia, jotka ovat saatavilla vain 6-sylinterisiin 718 Cayman -malleihin. Tämä tarkoittaa, että 718 Cayman T on puristeille tarkoitettu 718:n lähtötason malli.

Porsche tekee näin myös 911-mallistossaan melko samalla ajatuksella. T-malli on hieman matalampi, kevyempi, siihen saa erikoisvaihtoehtoja ja se on enemmän räätälöity niille, jotka rakastavat Porsche-merkkiä kokonaisuutena. Kaikki tämä tarkoittaa sitä, että näiden T-mallien ei pitäisi olla kovinkaan paljon erilaisia kuin mallit, joihin ne perustuvat, ja näyttää siltä, että näin on tässä tapauksessa.

Cayman T kärsii moottoriin liittyvistä ongelmista, vaihteisto-ongelmista, ilmastointijärjestelmään liittyvistä ongelmista, turvatyynyongelmista ja polttoainejärjestelmään liittyvistä ongelmista. On syytä mainita, että vanhemmat 718-mallit ovat huomattavasti huonompia ja alttiimpia näille ja monille muille ongelmille.

Kaiken kaikkiaan 718 Cayman T on kohtuullisen luotettava auto, kuten tavallinen 718 Cayman. Se saattaa olla hieman kalliimpi kuin monet muut tämän segmentin autot, mutta useimmat ihmiset ovat valmiita maksamaan siitä, koska Cayman on uskomattoman hauska auto ajaa.

Porsche 718 Cayman T – Moottoriongelmat

718 Cayman T:ssä käytetään lähtötason tasaista nelisylinteristä moottoria, jossa on 300 hv, mikä ei ole aivan sitä, mitä useimmat Porsche-harrastajat haluavat. Korkeamman hintaluokan malleista löytyvä litteä 6-sylinterinen moottori saa syystäkin kaiken ylistyksen. Luotettavuuden osalta näissä 4-sylinterisissä Boxster-moottoreissa voi kuitenkin joskus esiintyä ongelmia sytytystulppien ja sytytyskelojen kanssa.

  Onko Porschessa hyvät moottorit?

Öljyvuodot ovat harvinaisia, mutta joidenkin omistajien mukaan niitä voi esiintyä jopa pienemmillä kilometreillä ajetuissa autoissa. Näihin voi liittyä moottorin syttymishäiriöitä, karkeaa tyhjäkäyntiä ja jopa auton pysähtymistä. Kaiken kaikkiaan nämä moottoriongelmat eivät ole riittävän yleisiä, varsinkaan uudemmissa 718-malleissa.

Porsche 718 Cayman T – Vaihteisto-ongelmat

Myös 718 Cayman T kärsii joskus vaihteistoon liittyvistä ongelmista. 718 Cayman T on saatavana joko manuaalivaihteistolla tai PDK-kaksoiskytkinvaihteistolla, ja kumpikin näistä voi joskus aiheuttaa ongelmia. Manuaalivaihteiston ongelmat johtuvat yleensä taitamattomasta ajotavasta, joten muista kiinnittää tarkkaa huomiota siihen, miten ajat autoa.

Toisaalta 718 Cayman T -mallit, joissa on automaattinen PDK-kaksoiskytkinvaihteisto, ovat tunnetusti ailahtelevia alhaisemmilla nopeuksilla. Muutamat omistajat ovat jopa raportoineet PDK-vaihteiston pettämisestä kokonaan eikä se suostu päästämään sinua kytkemään D- tai peruutusvaihteita. Tällaiset ongelmat eivät ole kovin yleisiä uudemmissa 718-malleissa, mukaan lukien 718 T.

Porsche 718 Cayman T – ilmastointiongelmat

Ilmastointijärjestelmä voi usein olla ongelma monissa Porsche-malleissa, mutta näyttää siltä, että 718-mallisto kärsii eniten ilmastointiin liittyvistä ongelmista. Ensinnäkin, ilmastointilauhduttimen tiedetään joskus vikaantuvan ja muuttuvan erittäin kolisevaksi ja äänekkääksi. Tämä voi tarkoittaa, että ilmastointijärjestelmä ei pysty jäähdyttämään tai lämmittämään kunnolla 718-mallin sisätiloja.

Lopuksi lauhduttimen putket voivat myös kulua ennenaikaisesti ja tehdä koko ilmastointijärjestelmästä käyttökelvottoman. Joka tapauksessa, jos olet kiinnostunut 718 Caymanin ostamisesta, muista aina tarkastaa ilmastointijärjestelmä mahdollisten vikojen merkkien varalta, sillä niiden korjaaminen voi maksaa melko paljon rahaa.

  Porsche vs. Mercedes: Luotettavuus

Porsche 718 Cayman T – Turvatyynyongelmat

Turvatyynyongelmat ovat asia, jonka korjaamisen kanssa monet autonvalmistajat kamppailevat, koska turvatyynyissä ei yksinkertaisesti ole tilaa virheille. Porsche kutsui 718-malliston kaksi kertaa takaisin turvatyynyihin liittyvien ongelmien vuoksi. Ensimmäinen takaisinkutsu tapahtui vuonna 2016, ja toinen takaisinkutsu tapahtui vuonna 2018.

Näiden kahden takaisinkutsun jälkeen valmistetuissa 718 Cayman -malleissa näyttää olevan täysin toimivat turvatyynyt, jotka eivät osoita mitään merkkejä ongelmista. On ensiarvoisen tärkeää tarkistaa, onko tarkastelemasi 718 Cayman T:n osalta nämä ongelmat korjattu.

Porsche 718 Cayman T – Polttoainejärjestelmään liittyvät ongelmat

Olemme jo maininneet, että 718 Cayman oli osa kahta eri takaisinkutsua, jotka liittyivät turvatyynyongelmiin, mutta monet vuosina 2019-2020 valmistetut 718-mallit olivat myös osa takaisinkutsua polttoaineletkujen ongelmien vuoksi.

Nämä ongelmat ovat vielä vakavampia kuin edellisessä kappaleessa mainitut, sillä ne voivat helposti johtaa moottoripaloon, joka voi romuttaa auton välittömästi. Näin ollen muista tarkistaa, onko tarkastelemasi auto ollut mukana tässä takaisinkutsussa.

UKK-osio

Onko Porsche 718 Cayman T parempi kuin tavallinen Cayman?

Porsche 718 Cayman T on vain hieman kuljettajapainotteisempi versio tavallisesta Caymanista. Tämä tarkoittaa sitä, että T-malli on tehty niille, jotka eivät halua 718:n lähtötasoa, vaan haluavat jotain, jossa on hieman enemmän sisältöä. T-mallissa on sama teho kuin tavallisessa 718-mallissa, mutta se ajaa eri tavalla.

  Porsche 911 kupinpidinratkaisu

Jos arvostat Porschea merkkinä ja pidät itseäsi Porsche-harrastajana, arvostat todennäköisesti 718 Cayman T:tä. Jos et ole Porsche-hullu, sinun on parempi ottaa tavallinen 718 Cayman.

Paljonko Porsche 718 Cayman T maksaa?

Porsche 718 Cayman T:n lähtöhinta on hieman alle 67 000 dollaria, mikä on noin 6 000 dollaria enemmän kuin tavallisen 718 Caymanin. Olemme jo maininneet, että nämä kaksi ovat lähes identtisiä ja että vain Porsche-harrastajat voivat erottaa ne toisistaan.

Cayman T:tä voi pitää tavallisena Caymanina, mutta siinä on lisävarusteita, jotka on räätälöity lähinnä miellyttävään ajamiseen.

Kuinka kauan Porsche 718 Cayman T kestää?

Monien verkkolähteiden mukaan 718 Cayman T:n pitäisi kestää noin 100 000 kilometriä ilman suurempia peruskorjauksia. Ei kuitenkaan ole mitään syytä, miksi Cayman T:n ei pitäisi pystyä paljon pidempään.
Keskiverto Porsche-urheiluautojen omistajat pitävät autostaan melko hyvin huolta, mikä yleensä tarkoittaa, että nämä autot kestävät paljon kauemmin kuin useimmat autot.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z