VW 1.8 TSI Moottorin ongelmat

VW ongelmat

Kun on kyse VW:n 4-sylinterisistä bensiinimoottoreista, 1.8L 4-sylinterinen suoraruiskutusmoottori on kuningas. Tämä moottori julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2007, mutta myöhemmin sitä seurasi 2. sukupolven 1.8L TSI, joka julkaistiin vuonna 2008, kun taas 3. sukupolven 1.8 TSI julkaistiin vuonna 2011. Näissä myöhemmissä versioissa keskityttiin ensisijaisesti ongelmien ratkaisemiseen, mutta ne sisälsivät myös arvokkaita teho- ja tehokkuusparannuksia.

Tämä moottori tarjoaa 120-180 hv ja 170-240 lb-ft vääntöä. Sitä käytetään yleisesti VW-, Audi-, Seat- ja Skoda-malleissa. Tässä artikkelissa listaamme kaikki VW 1.8 TSI -moottorin yleiset ongelmat ja kerromme, mitä sinun on varottava, kun olet hankkimassa tällaista autoa.

Aluksi näihin ongelmiin kuuluvat öljyn loppumiseen liittyvät ongelmat, jotka ovat todennäköisesti suurin valitus kahden ensimmäisen sukupolven osalta. Vesipumppu on altis vikaantumiselle erityisesti EA888-moottoriperheessä. Sytytyskelat ovat jokseenkin vakio-ongelma eri VW-moottoreissa, ja ylikuumenemis- ja termostaattiongelmat ovat myös suhteellisen yleisiä.

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, on mainittava ajoitusongelmat, jotka eivät ole yhtä yleisiä kuin ennen, mutta ovat niin vaarallisia, että ne on myös mainittava. Kaiken kaikkiaan, jos haluat tällaisen, muista tehdä ennen ostoa tarkastus ja tutkia moottori perusteellisesti.

Öljyn loppumiseen liittyvät ongelmat

1.8L TSI-moottorilla on ollut erittäin vaikeaa öljyn loppumiseen liittyvien ongelmien kanssa, erityisesti 1.8L-yksiköllä, joka on kiistatta kaikkein pahin. Valtavien öljymäärien kuluttaminen on kaksitahoinen ongelma. Ensinnäkin se nostaa huoltokustannuksiasi, mutta pahempi ongelma on se, että ne, jotka eivät ole tietoisia tästä, voivat helposti joutua kohtaamaan valtavia moottoriongelmia.

  BMW VS Volkswagen luotettavuus - kumpi on parempi?

Männänrenkaat ovat syyllisiä tähän ongelmaan, ja ne on vaihdettava aina tarvittaessa. Jos huomaat pakoputkesta tulevan valtavia määriä sinistä savua, se johtuu todennäköisesti viallisesta männänrenkaasta. Hyvä idea olisi käyttää GEN 1 1.8L TSI -moottoreita, koska ne ovat yleensä hieman kestävämpiä tässä suhteessa.

Vesipumpun vika

1.8L TSI-moottori hyödyntää muovista kompressoripyörää, mikä on pääsyy siihen, että vesipumppu voi vikaantua melkein joka 20 000 kilometrin välein. Koska useimmat näistä moottoreista ajetaan kohti 200 000 kilometriä, se tarkoittaa, että vesipumppu voidaan joutua mahdollisesti vaihtamaan jopa 10 kertaa.

Näiden ongelmien oireita ovat muun muassa moottorin korkea vinkuminen, korkea moottorin lämpötila, moottorin tarkastusvalo ja mahdollisesti jäähdytysnestevuodot. Ainoa tapa korjata tämä ongelma on vaihtaa vesipumppu, mutta jotkut sanoivat, että voit myös vaihtaa muovisen kompressoripyörän tarkempaan, jonka pitäisi vähentää vesipumpun rasitusta.

Sytytyskelan ongelmat

Sytytyskeloja käytetään muuntamaan energiaa akusta sytytystulppiin, jotka sitten käynnistävät palamisprosessin. Jos kuitenkin huomaat, että 1.8 TSI -moottorisi ei tahdo käynnistyä tai se alkaa syttyä väärin, syynä voi hyvinkin olla sytytyskelan ongelma. Hyvä asia on, että ne eivät vikaannu liian usein, mutta kun näin käy, ne on vaihdettava kerralla.

Joskus voi olla hieman vaikeaa selvittää, johtuvatko ongelmat sytytystulpista vai sytytyskeloista, minkä vuoksi monet VW-asiantuntijat ovat sitä mieltä, että on parasta vaihtaa kaikki sytytystulpat aina, kun vaihdat kaikki sytytyskelat. Nämä ongelmat voi usein havaita esimerkiksi VW UP:n tai VW Tiguanin kaltaisissa malleissa.

  Kaikki täyssähköisestä Volkswagen ID Buzz

Termostaattiongelmat

1.8 TSI -mallin termostaattikotelon tiedetään kehittävän vuotoja, jotka voivat joskus heittää ulos kaiken jäähdytysnesteen, jolloin moottori on erittäin altis ylikuumenemiselle. Jos huomaat, että moottorin lämpötilat ylittävät optimaalisen rajan, tarkista vesipumppu ja termostaattikotelo, sillä nämä kaksi ovat tunnetusti vikaantuneet.

Sanotaan, että sinun on myös tehtävä painetestaus koko jäähdytysjärjestelmälle vuodon paikallistamiseksi ja korjattava se sitten mahdollisuuksien mukaan.

Ajastusongelmat

Venyneet ajoitusketjut/-hihnat ovat myös suhteellisen yleinen ongelma VW-moottoreissa, erityisesti vanhemmissa. Oli miten oli, myös uudemmat moottorit ovat alttiita ajoitusongelmille, jotka voidaan ratkaista ennakoivasti. Jos niitä ei ratkaista varhaisessa vaiheessa, ne aiheuttavat todennäköisesti massiivisia moottorivaurioita.

Näitä ongelmia esiintyy yleensä noin 80 000 kilometrin välein, jolloin voi ilmetä moottorin tarkastusvalo, ketjun hyppelyä, kolinaa tai jopa pieniä metallinpalasia öljyssä. Muista vaihtaa kiristin ja ketju välittömästi, jotta vahinko voidaan minimoida.

FAQ-osio

Onko VW 1.8 TSI hyvä moottori?

Huolimatta vähemmän ihanteellisesta maineestaan useimmat omistajat pitävät 1,8 litran TSI-moottoria todella hyvänä moottorina, sillä se tarjoaa riittävästi tehoa, mutta on silti melko tehokas ja helppo elää sen kanssa. 1,8 litran TSI-moottorin 2. sukupolvi on ylivoimaisesti huonoin, kun taas 3. iteraatio on ylivoimaisesti paras.

Kaiken kaikkiaan voidaan todeta, että 1,8L voi olla loistava moottori, jos sitä huolletaan kunnolla ja jos sitä ei käytetä väärin sen elinkaaren aikana.

  VW Bluetooth-pariliitäntäongelmat

Onko VW:n 1.8L TSI-moottori yhä tuotannossa?

Kolmannen sukupolven 1.8L TSI-moottori on edelleen tuotannossa. Toisen sukupolven tuotanto lopetettiin vuonna 2011, kun taas ensimmäisen sukupolven tuotanto lopetettiin joskus vuosina 2008/2009. 1.8L TSI:n käyttöikä jatkuu todennäköisesti vielä muutaman vuoden ajan, jolloin se korvataan hybridiversioilla.

On epäselvää, saako 1,8L koskaan hybridikäsittelyä, sillä VW tarjoaa sitä vertailukelpoisella pienemmällä 1,4L Hybridillä sekä 1,5L Hybridillä ja Mild Hybrid -malleilla.

Onko VW 1.8L TSI vahva moottori?

Jopa 180 hv:n tehollaan 1.8L TSI on enemmän kuin riittävä useimpiin työmatkakäyttöön, mutta se jää jälkeen isoveljestään, 2.0L TSI:stä, joka on paljon tehokkaampi moottori. 1,8-tonnia ei ole tehty kilpa- tai suorituskykyiseen ajoon, joten sitä ei yleisesti pidetä vahvana moottorina, mutta jotkut ovat virittäneet sen jopa 300 hv:n tehoiseksi ilman, että moottori hajoaa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z