Kaikki täyssähköisestä Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID. Buzz on akkukäyttöinen sähkökäyttöinen tila-auto, jonka VW esitteli ensimmäisen kerran vuonna 2017 konseptiautona. Sittemmin ID. Buzz tuli ostettavaksi vuonna 2021, ja se muistuttaa vanhan koulukunnan VW:n pakettiautoja 60-luvulta, mutta painottaen selvästi sähköistämistä. Tässä artikkelissa kerromme sinulle kaiken täyssähköisestä Volkswagen ID. Buzzista ja siitä, miksi sinun pitäisi ostaa sellainen.

Ensinnäkin ID. Buzz on saatavana muutamassa eri muodossa, lyhyen akselivälin mallina, pidemmän akselivälin mallina tai jopa matkailuautona. ID. Buzz saa kookkaan akun, jonka kantama on kohtuullinen ja jonka pitäisi riittää useimmille ihmisille enemmän kuin hyvin. Yli 200 hv:n ID. Buzz on yksi kaikkien aikojen tehokkaimmista VW:n pakettiautoista.

Muotoilullisesti ID. Buzz on tulevaisuuteen suuntautunut, sillä korin linjat ovat pehmeät ja ajovalot futuristisen näköiset, mutta se on silti selvästi saanut vaikutteita menneisyyden VW-matkailuautoista. Sisätilat on sisustettu kauniisti ja niissä on kaikki mukavuudet, joita voi odottaa aidolta 21. vuosisadan sähköautolta.

VW ID:n luotettavuudesta ei ole vielä tietoa. Buzz on aivan liian tuore. Meidän on odotettava muutama vuosi, ja sitten voimme arvioida ID:tä kunnolla. Onko Buzz luotettava auto vai ei. Arvoltaan ID. Buzzilla on kyllä kova hintalappu, mutta niin on kaikkien uusien VW:n sähköautojen kohdalla. Käytännöllisyys on melko erinomaista, koska ID. Buzziin mahtuu jopa 7 henkilöä.

Volkswagen ID Buzz

VW ID. Buzz – Voimansiirto

Volkswagen ID. Buzz saa monista muista VW ID. -malleista tutun 82 kWh:n akun, mikä tarkoittaa, että teho on 201 hv ja vääntömomentti 229 lb-ft. Akku on yhdistetty yhteen sähkömoottoriin, joka pyörittää takapyöriä. Nopeus 0-100 km/h on noin 10 sekuntia, mikä on pakettiautolle melko kohtuullinen nopeus.

  Onko Volkswagen T6 hyvä pakettiauto?

Tämä antaa noin 205 mailin toimintasäteen, ja voit ladata ID:n. Buzz 175 kW:n DC-pikalaturilla 20 prosentista 80 prosenttiin noin 30 minuutissa. Hidas kotipistorasiavirtalataus kestää noin 8-9 tuntia, mikä on ymmärrettävää, kun otetaan huomioon, kuinka suuri akku on.

Kaiken kaikkiaan VW ID. Buzz saa pätevän voimansiirron, jonka pitäisi tyydyttää useimpia ihmisiä. Yli 200 hv VW-pakettiautossa ei nähdä usein, varsinkaan akun kanssa, sillä sähköautot tarjoavat yleensä 100 % tehon joka hetki.

Volkswagen ID Buzz

VW ID. Buzz – Muotoilu ja ajaminen

Muotoilullisesti VW ID. Buzz on sekoitus sekä menneisyyttä että tulevaisuutta, sillä se on ensisijaisesti tarkoitettu 2000-luvun uudelleentuotannoksi ikonisesta 1960-luvun VW-matkailuautosta. Kaksivärinen maali on suoraan tuosta autosta inspiroitunut, kun taas kaikki muu on tehty futuristisen näköiseksi, erityisesti ajovalot ja takavalot. Sisätilat ovat erittäin modernit ja värikkäät, jotta ne sopisivat yhtenäisesti yhteen ulkoasun kanssa.

Ajokokemuksen osalta VW ID. Buzz ei ole mitään erikoista, koska kyseessä on kuitenkin pakettiauto. Tämä tarkoittaa, että se on riittävän mukava, mutta ei lainkaan dynaaminen. Painopiste pysyy matalana istuinten alle asennettujen akkujen ansiosta, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kyseessä on pakettiauto.

Volkswagen ID Buzz

VW ID. Buzz -Luotettavuus ja yleiset ongelmatekijät

Volkswagen ID. Buzz on aivan liian uusi, jotta voisimme kunnolla arvioida, kuinka luotettava tai epäluotettava se todella on. VW onnistui kuitenkin pysäyttämään uuden ID. Buzzin tuotannon jo ennen sen todellista käynnistymistä auton akun ongelmien vuoksi.

  BMW VS Volkswagen luotettavuus - kumpi on parempi?

Muita ongelmia ovat tietyt laatuongelmat, jotka todennäköisesti korjataan ennen kuin auto saavuttaa merkittävän kilometrimäärän. Kaiken kaikkiaan tämä on melko yleistä upouusille autoille, koska ne ovat upouusia. Meidän on odotettava jonkin aikaa, ennen kuin voimme todella sanoa, että ID. Buzz on luotettava.

Volkswagen ID Buzz

VW ID. Buzz – Arvo ja käytännöllisyys

Noin 45 000 dollarin lähtöhinnalla ilman lisävarusteita VW ID. Buzz on todella kallis, mutta näin on valitettavasti kaikkien VW ID. autojen kohdalla. Sähköautojen valmistus maksaa nykyään enemmän rahaa, mutta teoriassa hintojen pitäisi laskea jonkin ajan kuluttua.

Käytännöllisyys on erinomainen, sillä ID. Buzz on saatavana muutamassa eri vaihtoehdossa, joissa on yhteensä 5-7 istumapaikkaa. Tavaratila on valtava, ja ilman etuosan ylihintaa näkyvyys eteen on täydellinen. Näkyvyys taakse ei ole yhtä hyvä, mutta ID. Buzz saa paljon apujärjestelmiä, jotka auttavat pysäköimään sen ongelmitta.

Video: Uusi Volkswagen ID Buzz on VW-bussin paluu!

FAQ-osio

Pitäisikö minun ostaa Volkswagen ID. Buzz?

Jos olet etsimässä perheen EV-autoa, johon mahtuu 7 henkeä ja joka on myös melko hyvin varusteltu, moderni ja siisti, VW ID. Buzz voi yhtä hyvin olla täydellinen valintasi. Toki markkinoilla on joitakin huomattavasti halvempia sähköpakettiautoja, mutta ID. Buzz on erikoisauto, ja se ansaitsee hinnankorotuksen.

  Käyttääkö Porsche VW:n moottoreita?

Toisaalta, jos et tarvitse 7-paikkaista autoa, suosittelen ostamaan jotain tavallisempaa, sillä sähköpakettiautot eivät ole kaikkein tehokkaimpia sähköautoja, mutta niiden hinta nousee merkittävästi. Sinänsä valitsisin mieluummin hyvin varustellun VW ID:n. 4.

Onko VW ID:stä olemassa hybridiversiota. Buzz?

Ei, Volkswagen ID. Buzz on saatavana yksinomaan sähkökäyttöisenä pakettiautona, kuten kaikki muutkin VW ID. -sarjan autot. Tämä tarkoittaa, että ID. Buzz tullaan todennäköisesti tarjoamaan vain sähköautona, eikä sitä voi ostaa hybridillä tai polttomoottorilla varustettuna.

Onneksi VW:llä ja muulla autoteollisuudella on runsaasti hybridiperhepakettiautoja/MPV:tä.

Miksi VW teki ID. Buzz?

Volkswagen ID. Buzz on olemassa, koska VW näki tilaisuuden yhdistää yksi menneisyyden parhaista VW-autoista ja tulevaisuuden teknologia. Alkuperäinen VW-mönkijä oli todennäköisesti kaikkien aikojen tunnetuin pieni pakettiauto, ja VW halusi kunnioittaa alkuperäistä mönkijää ja yrittää samalla tienata vähän rahaa myymällä sitä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z