Yleiset BMW:n jäähdytysjärjestelmän ongelmat

BMW valmistaa joitakin markkinoiden kauneimmista ajoneuvoista. BMW:n autot tunnetaan myös tarkkuudestaan, poikkeuksellisesta suorituskyvystään ja erinomaisesta käsiteltävyydestään. Kaikista BMW:n hyvistä puolista huolimatta nämä autot ovat myös yksi vähiten luotettavista. Yksi BMW:n yleisimmistä ongelmista on jäähdytysjärjestelmäongelmat.

Auton jäähdytysjärjestelmä vastaa siitä, että moottori ei ylikuumene siirtämällä lämpöä ilmaan. Se tekee tämän sekoittamalla vettä ja jäähdytysnestettä koko moottoriin. Näin ollen se auttaa hallitsemaan moottorin lämpötilaa ja estämään sen ylikuumenemisen.

Kun jäähdytysjärjestelmässä on ongelmia, moottori ylikuumenee ja se vaikuttaa myös useisiin siihen liitettyihin osiin. Mitkä ovat kuitenkin joitakin BMW:n yleisiä jäähdytysjärjestelmän ongelmia?

Yleisiä BMW:n jäähdytysjärjestelmän ongelmia ovat viallinen vesipumppu, jäähdyttimen vuoto, vuotava jäähdytin ja huono termostaatti. Näiden osien korjaaminen auttaa korjaamaan jäähdytysjärjestelmän.

Mitkä ovat BMW:n yleisiä jäähdytysjärjestelmän ongelmia?

Viallinen vesipumppu

Vesipumppu on suunniteltu kierrättämään jäähdytysnestettä jatkuvasti jäähdyttimestä auton moottorilohkoon ylikuumenemisen estämiseksi. Se käyttää nestemäistä jäähdytystä useiden letkujen läpi virtaavan veden muodossa lämmön vähentämiseksi. Jos vesipumppu siis vikaantuu, moottoria ei jäähdytetä kunnolla ja se ylikuumenee.

Viallisen vesipumpun merkkejä ovat jäähdytysnestevuoto, moottorin ylikuumeneminen, vinkuvat äänet ja syöpynyt vesipumppu. Jos jäähdytysjärjestelmässäsi on ongelmia viallisen vesipumpun vuoksi, sinun on korjattava vesipumppu ongelman korjaamiseksi.

Useimmat BMW:n vesipumput vikaantuvat iän tai ajoneuvon raskaan käytön vuoksi. Siksi useimmat BMW:n vesipumppuongelmat tai jäähdytysjärjestelmän ongelmat ovat yleisempiä vanhemmissa autoissa kuin uusissa autoissa.

  BMW X6 M:n yleiset ongelmat

Jäähdyttimen vuoto

Jäähdytin auttaa pääsemään eroon moottorin ylimääräisestä lämmöstä. Se on osa jäähdytysjärjestelmää vesipumpun, tuulettimen, jäähdyttimen letkujen ja termostaatin kanssa. Jos jäähdyttimessä on siis vuoto, se vaikuttaa autosi jäähdytysjärjestelmään. Joitakin huonon jäähdyttimen merkkejä ovat moottorin ylikuumeneminen, lietteen kertyminen jäähdyttimeen, alhainen jäähdytysnestetaso ja jäähdytysnesteen vuotaminen.

Sinun on vaihdettava vuotava tai vaurioitunut jäähdytin tämän ongelman välttämiseksi. Jos et tee niin, se vaikuttaa myös jäähdyttimen letkuihin ja aiheuttaa lisää jäähdytysjärjestelmän ongelmia.

Vuotavat jäähdyttimen letkut

Jos jäähdytin ja vesipumppu ovat kunnossa, mutta jäähdyttimen letkut ovat vaurioituneet tai vuotavat, BMW:n jäähdytysjärjestelmässä on edelleen ongelmia. Moottoria jäähdyttävä vesi virtaa useiden jäähdyttimen letkujen läpi. Jos siis jokin letkuista on vaurioitunut tai vuotaa, vedellä ei ole ihanteellista painetta moottorin jäähdyttämiseen, ja se voi myös valua ulos.

Tämän seurauksena moottori alkaa ylikuumentua, koska sitä ei jäähdytetä riittävästi. Yksi yleisiä merkkejä jäähdyttimen letkun vioittumisesta on jäähdytysnesteen vuoto. Sinun on vaihdettava vuotavat tai vaurioituneet jäähdyttimen letkut. Jäähdyttimen letkut tulisi vaihtaa 60 000 mailin tai neljän vuoden välein.

Huono termostaatti

Termostaatti on myös toinen merkittävä osa BMW:n jäähdytysjärjestelmän ongelmia. Koska termostaatilla on tärkeä rooli autosi jäähdytyksessä, se on vaihdettava, kun se on huono, viallinen tai pettää. Termostaatin tarkoituksena on säätää jäähdytysnesteen määrää, joka kierrätetään takaisin moottoriin.

  Mikä on BMW:n vastine Brabusille?

Huonon termostaatin oireita ovat moottorin ylikuumeneminen, lämmityksen vaihtelut, lämpötilan nousu, lämpötilan vaihtelut ja vuodot. Huomaa, että kun moottori on kuuma, termostaatti aukeaa laajalle, jotta se voi jäähtyä, mutta kun moottori on kylmä, se pysyy kiinni, jotta moottori voi lämmetä ihanteelliseen lämpötilaan.

FAQ

Mitkä ovat yleisiä merkkejä BMW:n jäähdytysnestejärjestelmän ongelmista?

Sen tunnistaminen, onko BMW:n jäähdytysjärjestelmässäsi ongelma, ei ole kovin vaikeaa, sillä on olemassa useita oireita, joita kannattaa tarkkailla. Yleisiä merkkejä ongelmallisesta jäähdytysjärjestelmästä ovat höyryävä konepelti, jäähdytysnestevuodot, valkoinen pakokaasusavu ja korkea moottorin lämpötila. Jos satut huomaamaan jonkin näistä merkeistä, vie autosi mekaanikolle.

Mitkä BMW-mallit ovat synonyymejä jäähdytysjärjestelmäongelmille?

Jäähdytysjärjestelmäongelmat ovat yleisiä kaikissa BMW-malleissa. Joissakin malleissa jäähdytysjärjestelmäongelmia on kuitenkin enemmän kuin toisissa, kuten BMW 3-sarjan (E46) malleissa vuosimallia 1999-2005, BMW 3-sarjan malleissa vuosimallia 2006-2011 ja BMW X5 -malleissa vuosimallia 2007-2012. Näiden BMW-mallien omistajien tulisi kiinnittää erityistä huomiota autonsa jäähdytysjärjestelmään.

Miksi BMW:stäni katoaa jatkuvasti jäähdytysnestettä?

Jos BMW:stäsi häviää jäähdytysnestettä, se on merkki siitä, että jäähdytysjärjestelmässä on vuoto. Epäiltyjä ovat muun muassa huono pään tiiviste, vaurioitunut jäähdytin tai heikko jäähdyttimen korkki. Jos huomaat, että sinulla on jäähdytysnestevuoto, sinun on syytä käydä mekaanikon luona, ennen kuin se johtaa vakaviin ongelmiin, jotka maksavat sinulle paljon.

  BMW VS Corvette luotettavuus - kumpi on parempi?

Minkä ajan kuluttua minun pitäisi huuhdella BMW:n jäähdytysneste?

Kuten mikä tahansa muu neste autossasi, vanhan jäähdytysnesteen vaihtaminen tai huuhteleminen on erittäin tärkeää BMW:n sujuvan toiminnan kannalta. Jäähdytysnesteen huuhtelu suositellaan tehtäväksi 30 000 kilometrin tai kahden vuoden välein. On kuitenkin muutamia tapauksia, joissa BMW voi olla huuhtelematta pidemmän aikaa.

Mistä tiedän, onko jäähdytysnesteletku tukossa?

Aloita irrottamalla jäähdyttimen korkki, kun auto on kylmä. Laita seuraavaksi älypuhelimen taskulamppu päälle ja katso jäähdyttimen sisälle. Jos jäähdyttimen neste näyttää mutavedeltä tai haisee kumille tai jos jäähdyttimen lamellit ovat syöpyneet valkoisilla rapautuneilla kerrostumilla, jäähdyttimen letku on tukossa. Pyydä mekaanikkoa katsomaan sitä ja poistamaan tukos.

Johtopäätös

Nyt kun tunnet joitakin BMW:n jäähdytysjärjestelmän yleisimpiä ongelmia, sinun kannattaa varmistaa, että BMW:si tarkastetaan ja huolletaan suositusten mukaisesti. Useimmat BMW:n jäähdytysjärjestelmän ongelmat johtuvat huolimattomuudesta tai asianmukaisen hoidon puutteesta. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla useimmat näistä ongelmista voidaan välttää.

Lisäksi BMW-käyttäjien tulisi varmistaa, että jäähdytysnesteen taso on oikea, ja huuhdella se noin 30 000 kilometrin välein.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z