2024 Hyundai Ioniq 7 – Mitä odotettavissa on

2024 Hyundai Ioniq 7

Hyundai Ioniq 7 tulee olemaan kolmas Ioniq-malli, jonka pitäisi päättää ensimmäinen täysin sähköistettyjen Ioniq-mallien aikakausi. Siitä tulee keskikokoinen sähköinen SUV, jonka pitäisi olla futuristisin sarjatuotantoauto, jonka Hyundai on koskaan tehnyt. Ioniq 5 on ollut markkinoilla jo jonkin aikaa ja Ioniq 6 on tulossa markkinoille muutaman kuukauden kuluttua.

Tässä artikkelissa kerromme sinulle kaiken vuoden 2024 Hyundai Ioniq 7:stä – Mitä odottaa ja mitä odottaa yhdeltä ensimmäisistä saavutettavista keskikokoisista sähköisistä SUV:ista, josta tulee varmasti menestys, jos kaksi ensimmäistä Ioniq-mallia ovat jotain. Ioniq 5:n on kuitenkin määrä paljastua joskus vuonna 2023, kun taas myynti ei mene enää vuoteen.

Tämä tarkoittaa, että 2024 on todennäköisesti vuosi, jolloin näitä aletaan myydä asiakkaille. Ioniq 7:stä ei todellakaan ole tällä hetkellä liikaa tietoa, mutta olemme keränneet mahdollisimman paljon tietoa yhteen artikkeliin, jotta saatte paremman käsityksen siitä, mitä on odotettavissa.

Kaiken kaikkiaan Ioniq 7:stä tulee varmasti hyvä auto, jos nämä ensimmäiset ennusteet pitävät paikkansa. Sinänsä sinulla on paljon odotettavaa.

Hyundai Ioniq 7 – koko ja alusta

Hyundai Ioniq 7:n sanotaan olevan keskikokoinen perhe-SUV, mutta se tulee olemaan saatavilla jopa seitsemänpaikkaisena. Tämä tarkoittaa, että Hyundai pyrkii vaikuttavaan tilankäyttöön, jossa heidän ei tarvitse tehdä jättimäistä katumaasturia, jotta siihen mahtuisi 7 ihmistä. Näin ollen Ioniq 7 tulee todennäköisesti olemaan sähköistetty kilpailija nykyiselle Hyundai Palisadelle.

  Hyundai i10 vs. VW Up - kumpi on parempi?

Ioniq 7 perustuu Hyundain E-GMP-alustaan, joka tarjoaa 800 voltin akkuinfrastruktuurin, joka hallitsee lämpöä ja rasitusta paremmin kuin tavallinen 400 voltin järjestelmä, jota useimmissa autoissa nykyään käytetään. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Ioniq 7:n pitäisi saada maksimissaan 350 kW:n DC-pikalatausnopeus, jolla nykyiset E-GMP-mallit voidaan ladata alle 20 minuutissa.

Hyundai Ioniq 7 – muotoilu ja erityisominaisuudet

Ulkosuunnittelun osalta Ioniq 7:n sanotaan näyttävän todella lähellä nykyistä Ioniq 7 -konseptia, mutta kuten kaikki tiedämme, konseptiautot eivät koskaan päädy tien päälle, kuten kävi myös Ioniq 5:n ja Ioniq 6:n tapauksessa. Oli miten oli, Ioniq 7 -konsepti ei ole yhtä radikaali kuin kaksi edellistä konseptiautoa, joten on mahdollista, että todellinen Ioniq 7 ei tule olemaan kovin erilainen.

Ioniq 7:ssä tulee olemaan yli 700 parametrista pikseliä, jotka muun muassa näyttävät lataustilan ulkoapäin ja muodostavat myös auton ulkovalaistuksen. Ioniq 7:ssä kerrotaan olevan myös seuraavan sukupolven sisävalaistus, edistyksellisiä ja kierrätysmateriaaleja sekä e-ASD, joka tarkoittaa sähköistä aktiivista äänisuunnittelua.

Hyundai Ioniq 7 – Tekniset tiedot

Kannattaa muistaa, että nämä tekniset tiedot eivät ole vielä kiveen hakattuja, mikä tarkoittaa, että on hyvin mahdollista, että jotkin niistä muuttuvat myöhemmin. Useimmat pysyvät kuitenkin todennäköisesti samoina. Ioniq 7:n pituus on todennäköisesti noin 196 tuumaa, leveys noin 82 tuumaa, korkeus 70 tuumaa ja akseliväli 126 tuumaa.

  Hyundai i10:n yleiset ongelmat

Ioniq 7:n odotetaan olevan saatavilla sekä FWD- että AWD-järjestelmällä huippumalleihin. Huippumallin akku on todennäköisesti yli 100 kW, teho on yli 300 hv, ja EPA:n arvioitu toimintasäde on yli 300 mailia. Mainitsimme jo, että Ioniq 7:ssä on 800 voltin arkkitehtuuri ja 350 kW:n pikalataus.

Hyundai Ioniq 7 – Kehittynyt teknologia

Autonomisen ajamisen osalta Ioniq 7 perustuu todennäköisesti Ioniq 5:n ja Ioniq 6:n nykyiseen tekniikkaan. Tämä tarkoittaa, että se saa tason 3 autonomiatason, jonka pitäisi mahdollistaa ”turvallisuustoimintojen hallinta tietyissä olosuhteissa, mutta kuljettajan odotetaan ottavan ohjat käsiinsä, kun häntä varoitetaan”.

Autonominen RSPA2-pysäköintipilottiominaisuus debytoi todennäköisesti myös Ioniq 7:ssä, mikä tarkoittaa etäpysäköintiä. Ioniq 7:n yhteydessä debytoi todennäköisesti myös uusi infotainment-järjestelmä ja uusi ”digitaalinen avain”. Ioniq 7:n pitäisi myös pystyä syöttämään virtaa ulkoisiin laitteisiin, jopa kotiisi, kuten Ford F150 Lighting -mallissa.

FAQ-osio

Tuleeko Hyundai Ioniq 7:n mukana ilmainen lataus?

Hyundai USA on ilmoittanut, että Hyundai Ioniq 7:n asiakkaat saavat erikoissopimuksen, jonka ansiosta he voivat ladata Ioniq 7 -mallinsa ilmaiseksi jopa kahden vuoden ajan Electrify America -latauksilla. Latauskertojen sanotaan rajoittuvan 30 minuuttiin kerrallaan, mikä riittää lataamaan akun 80 prosenttiin 350 kW:n laturilla.

Paljonko Hyundai Ioniq 7 maksaa?

Siitä, kuinka paljon Ioniq 7 tulee maksamaan, kun se lopulta lähtee tehtaalta, ei ole juurikaan tietoa, mutta joidenkin arvioiden mukaan Ioniq 7:n lähtöhinta on noin 55 000 dollaria. Tämä on melkoinen askel ylöspäin jopa huipputason Hyundai Palisadeen verrattuna, joka maksaa uutena alle 50 000 dollaria.

  Hyundai Velosterin yleiset ongelmat

Aikooko Hyundai tarjota Hyundai Ioniq 7 ”N” -mallia?

Hyundai Ioniq 7 N tulee todennäköisesti saataville joskus Hyundai Ioniq 7:n alkuperäisen julkaisun jälkeen. N-mallissa pitäisi olla yli 500 hv, koska niin on myös tulevassa Hyundai Ioniq 6 N:ssä ja nykyisessä Kia EV6 GT:ssä. Tätä ei kuitenkaan ole vielä 100-prosenttisesti vahvistettu, joten jäämme odottamaan ja katsomaan.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z