Audi TTS yleiset ongelmat

Audi TTS yleiset ongelmat

Audi TTS on Audi TT:n keskimmäinen versio, mikä tarkoittaa, että se sijoittuu lähtötason TT-mallien ja huippumallin TT RS:n väliin. TTS on tehty ihmisille, jotka pitävät TT:stä kokonaisuutena, mutta haluavat myös kokemuksen, jossa ei ole kyse vain ulkonäöstä. He haluavat sisältöä, mutta eivät pysty tai halua maksaa Audi TT RS -rahaa.

Sinänsä TTS täyttää markkinaraon, joka on tarjolla lähes kaikissa Audin malleissa. Audi S Sport -mallit ovat periaatteessa tavallisia Audi-malleja, mutta ne ovat yleensä hieman suorituskykyisempiä. Tämä tarkoittaa sitä, että tällaiset autot voivat tehdä kaikki tavalliset Audi-jutut, mutta pystyvät samalla kilpailemaan tiettyjen urheiluautojen ja jopa vanhempien superautojen kanssa.

TTS on nykyään suhteellisen luotettava malli, koska Audi valmistaa TT:tä jo yli 2 vuosikymmentä. Yleisimmät Audi TTS:n ongelmat liittyvät kuitenkin elektroniikkaan, lisääntyneeseen öljynkulutukseen, varusteisiin liittyviin ongelmiin, vesipumppuongelmiin ja ohjausjärjestelmään liittyviin ongelmiin.

Osa näistä voidaan hoitaa säännöllisellä ja oikea-aikaisella huollolla, kun taas toiset aiheuttavat todennäköisesti ongelmia riippumatta siitä, mitä teet. Joka tapauksessa TTS on hieno auto, mutta se ei todellakaan ole täydellinen.

Audi TTS – Sähköongelmat

Sähköongelmia esiintyy sekä uudemmissa että vanhemmissa TTS:ssä. Mittaristo voi joskus jäätyä tai häiriintyä uudemmissa Virtual Cockpit TT -malleissa, kun taas vanhempien klassisten mittariston mallien tiedetään antavan usein väärää tietoa. Muita sähköongelmia ovat muun muassa ongelmat ulkovalaisimien kanssa, jotka voivat sammua jonkin ajan kuluttua.

  Mitä öljyä minun pitäisi käyttää Audi A3:ssa?

Sähköisten ikkunoiden kytkimien tiedetään vikaantuvan vanhemmissa TT-malleissa säännöllisesti, ja TTS:ssä on hyvin paljon samaa. Osa sisätilan kytkinlaitteista voi pettää, peruutusvalot voivat pettää ja sisävalot voivat myös pettää. Vanhemmat TT-mallit ovat tässä suhteessa huomattavasti huonompia, mutta uudet TTS-mallit eivät silti ole vieraita sähköongelmille.

Audi TTS – Öljynkulutusongelmat

Audi TTS saa 2,0 litran nelisylinterisen moottorin, jossa on noin 320 hv ja 295 lb-of vääntöä. Tämä moottori on enemmän tai vähemmän vahvistettu versio lähtötason 4-sylinterisestä, mikä tarkoittaa, että nämä kaksi jakavat suurimman osan osistaan yhdessä. Tämän moottorin ja monien muiden Audin moottoreiden tiedetään polttavan moottoriöljyä hälyttävän nopeasti.

Joidenkin mielestä tämä on täysin normaalia, mutta näin ei ole, sillä monet huippuluokan suorituskykyiset autot, joiden teho on kolme kertaa suurempi kuin TTS:n, eivät kärsi öljyn palamisesta. Muista siis aina tarvittaessa tankata moottoriöljyä, sillä moottoriöljyn puute voi kirjaimellisesti tuhota koko moottorin hetkessä.

Audi TTS – Varusteongelmat

TTS on saatavana joko coupe- tai avoautomuodossa, ja molemmissa on omat nikkinsä. Coupé voi usein kärsiä takaspoileriin liittyvistä ongelmista, kun taas avoautossa voi olla vakavia ongelmia kattomekanismin kanssa. Jotkut omistajat ovat myös raportoineet auton kärsivän takaluukun avausvivun katkeamisesta.

Muita TTS:n varusteongelmia ovat muun muassa roikkuvat istuimet, jotka voivat näyttää 20 vuotta vanhoilta jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Tämä ongelma näyttää ärsyttävän monia TTS:n omistajia verkossa, koska näin korkealuokkaisessa autossa ei pitäisi olla ongelmia, jotka saavat auton näyttämään siltä, että se maksaa kolme kertaa vähemmän kuin se todella maksaa.

  Audi S8:n yleiset ongelmat

Audi TTS – Vesipumppuongelmat

VAG-autot ovat tunnettuja ongelmista, jotka liittyvät viallisiin vesipumppuihin, ja TTS:ssä on pitkälti sama juttu. Jotkut sanovat, että TTS:n vesipumpun käyttöikä on noin 60 000 kilometriä, mikä tarkoittaa, että omistaja joutuu todennäköisesti vaihtamaan pumpun 2-4 kertaa auton käyttöiän aikana.

Valitettavasti tämä on monen Audi-mallin tarina, eikä viallinen vesipumppu ole mikään pikkujuttu. Moottori voi ylikuumentua, mikä voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. Jotkut omistajat ovat raportoineet auton jopa syttyneen tuleen vesipumppuun liittyvien ongelmien vuoksi.

Audi TTS – Ohjausjärjestelmän ongelmat

Jos kuulet koputusääniä ohjauksen aikana, syyllinen on todennäköisesti ohjaustelineesi. Ne ovat havaittavissa voimakkaimmin jyrkässä kaarteessa, ja joskus ne voivat jopa rikkoutua ja saada sinut menettämään hallinnan. Onneksi nämä ongelmat voidaan huomata melko aikaisin ja korjata ajoissa, jolloin kaikki palautuu jälleen normaaliksi.

UKK-osio

Onko Audi TTS urheiluauto?

Monet epäilevät Audi TT:n kutsumista urheiluautoksi, ja voin yhtyä siihen. TTS on kuitenkin suunniteltu juuri niille ihmisille, jotka haluavat urheiluauton, mutta katsovat, että tavallinen TT ei ole urheiluauto. TTS on paljon keskittyneempi kuin lähtötason TT-mallit ovat, ja sen huomaa heti, kun istuu TTS:n rattiin.

Malliston huippumalli TT RS on täysin eri juttu, sillä se on niin nopea kuin vain voi olla. Jos et kuitenkaan halua käyttää valtavia summia rahaa TT RS:ään, voit valita TTS:n ja virittää sen 400 hv:n tehoiseksi pienellä rahalla.

  Onko Audi S4 hyvä auto?

Onko Audi TTS hyvä pitkille ihmisille?

Audi TT on kaksipaikkainen auto, mikä tarkoittaa sitä, että vaikka se näyttää kompaktilta, se ei todellakaan ole kovin kompakti kaksipaikkaiseksi autoksi. TTS:ään mahtuu sinänsä isompia ihmisiä, mutta se on usein vaikeaa, jos olet yli 180 cm pitkä.

Jos olet tätä lyhyempi, sinulla ei pitäisi olla ongelmia. Jos olet yhtä pitkä tai pidempi, TT ei ole sinulle sopiva auto.

Kuinka nopea Audi TTS on?

Audi TTS saavuttaa nopeuden 100 km/h paikaltaan noin 4,5 sekunnissa ja rajoitettu huippunopeus on 155 km/h. Roadster on noin 0,3 sekuntia hitaampi. Audi TTS:n neljännesmailiaika on noin 13,5 sekuntia, mikä on ihan ok lähtötason urheiluautoksi.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z