BMW 316i:n yleiset ongelmat

BMW 316i

BMW 316i on tyylikäs ja luotettava keskikokoinen auto. Se toimii myös erinomaisesti ja on erittäin innovatiivinen. BMW 316i:ssä on kuitenkin useita ongelmia. Mutta mitkä ovat BMW 316i:n yleisiä ongelmia?

BMW 316i:n yleisiä ongelmia ovat moottorin ylikuumeneminen, jousitusongelmat, öljyvuodot ja vaihteisto-ongelmat. Lisäksi muut käyttäjät ovat raportoineet jäähdytysnestevuodoista, ilmastointiongelmista, sähköosien vikaantumisesta ja palavasta hajusta matkustamossa.

Mitkä ovat BMW 316i:n yleisiä ongelmia?

Moottorin ylikuumeneminen

Yksi BMW 316i:n yleisimmistä ongelmista on moottorin ylikuumeneminen. Tämä ongelma rehottaa E30-mallissa, joka on valmistettu vuosina 1982-1991. Ongelman aiheuttavat yleensä termostaatin toimintahäiriö, pään tiivisteen vikaantuminen, alhainen jäähdytysnestetaso, vaurioitunut jäähdytin ja rikkoutunut vesipumppu.

Edellä mainittujen ongelmien lisäksi BMW 316i -mallin moottorin ylikuumeneminen voi johtua myös kuluneesta jakohihnasta tai viallisesta tuuletinkytkimestä. Tämän ongelman korjaamiseksi on aina varmistettava, että moottorissa on oikea jäähdytysnestetaso ja -laatu. Tämän lisäksi sinun tulisi tarkistaa mainitsemamme osat ja korjata ne, jos ne ovat vaurioituneet tai viallisia.

Öljyvuodot

Toinen yleinen ongelma BMW 316i:ssä on öljyvuodot. Tämä ongelma on yleinen myös BMW E30 -mallissa, joka on valmistettu vuosina 1990-1998. Joitakin auton osia, joissa käyttäjät ovat raportoineet öljyvuodoista, ovat vaihteisto, moottori ja tasauspyörästö.

Kuitenkin juuri venttiilikannen tiiviste on se, josta monet käyttäjät raportoivat öljyvuotoja. Kun venttiilikannen tiiviste kuluu loppuun, se voi aiheuttaa öljyvuodon. Joitakin öljyvuodon merkkejä ovat moottorin suorituskyvyn heikkeneminen ja palavan öljyn haju.

  BMW 520d ongelmat

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava tai korjattava vaurioitunut tai kulunut osa, kuten venttiilikannen tiiviste.

Jousitusongelmat

Jousitusongelmat ovat yleisiä vuosien 1998-2005 BMW 316i -malleissa. Monet omistajat ovat raportoineet ongelmista, kuten kuluneista pallonivelistä, kuluneista ohjaustangon holkeista ja katkenneista ohjaustangon lenkeistä. Nämä ongelmat voivat johtaa renkaiden epätasaiseen kulumiseen ja koliseviin ääniin kuoppien yli ajettaessa.

Jos haluat korjata jousitusongelmat, sinun on korjattava taustalla olevat ongelmat.

Jäähdytysnestevuodot

Muiden BMW 3-sarjan mallien tavoin myös BMW 316i:ssä on paljon muoviosia, jotka kuluvat nopeasti. Tähän kuuluvat myös jäähdytysjärjestelmän osat, jotka voivat kulua ja vuotaa jäähdytysnestettä. Siksi on elintärkeää tarkastaa kaikki muoviset liittimet, säiliöt ja kiinnikkeet.

Jos haluat korjata tämän ongelman, tarkista jäähdytysjärjestelmän kuluneet tai vaurioituneet osat ja vaihda ne.

Vialliset sähköosat

BMW 316i luottaa suuresti siihen, että sen sähköjärjestelmä toimii täydellisesti. Ja koska tämän auton sähköjärjestelmä on erittäin kehittynyt, monet asiat voivat toimia väärin ja johtaa sähköosien vikaantumiseen. Joitakin tämän auton yleisimpiä sähköongelmia ovat moottorinohjausjärjestelmän ongelmat, vialliset sähköiset lisävarusteet ja akkuun tai generaattoriin liittyvät ongelmat.

Sähköongelmien korjaamiseksi sinun on tunnistettava taustalla oleva ongelma, kuten tyhjä akku, palanut sulake tai jopa viallinen johdotus, ja korjattava se.

Polttoaineen ruiskutusongelmat

Toinen yleinen ongelma, josta BMW 316i:n käyttäjät ovat raportoineet, on polttoaineen ruiskutusongelmat. Tämä ongelma on yleinen vuosimalleissa 1982-1991. Polttoaineen ruiskutusongelmat tässä autossa johtuvat yleensä viallisesta happianturista, tukkeutuneista polttoainesuuttimista, vaurioituneesta ilmamassavirta-anturista tai polttoainepumpun toimintahäiriöstä.

  BMW i3 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Joitakin merkkejä polttoaineen ruiskutussuuttimien vikaantumisesta ovat moottorin sammuminen, moottorin syttymishäiriöt, huono polttoainetehokkuus tai heikko kiihtyvyys. Tämän ongelman korjaamiseksi teet ammattitaitoisen BMW-mekaanikon kanssa tarkastuksen ja vaihdat huonot osat.

Ruosteongelmat

Vaikka ruoste ei olekaan niin yleinen, se on toinen ongelma, johon BMW 316i -käyttäjien on syytä varautua. Joitakin asioita, jotka aiheuttavat ruostumista tähän autoon, ovat kosteus, tiesuola ja muut ympäristön elementit. Ruoste on yleistä ovien alalaidoilla, auton alapuolella, takaikkunan kehyksissä ja pyöränkaarien päällä.

Varmista, että ruoste hoidetaan ajoissa, jotta vältytään rakenteellisilta vaurioilta ja kalliilta korjauksilta.

FAQ

Onko BMW 316i luotettava?

Kyllä, BMW 316i on erittäin luotettava auto. Sitä paitsi BMW 3-sarja on markkinoiden luotettavin BMW-sarja. BMW 316i on erittäin luotettava auto, koska se rekisteröi vähän ongelmia kuin useimmat kilpailijansa. Kuten useimmissa BMW-malleissa, varaosien hankintakustannukset ovat kuitenkin huomattavasti korkeammat kuin useimmissa sen kilpailijoissa.

Kuinka kauan BMW 316i kestää?

Oikealla hoidolla ja huollolla BMW 316i voi kestää yli 200 000 kilometriä. Joissakin tapauksissa tämän auton käyttäjät tai omistajat ovat ajaneet yli 250 000 kilometriä. Tämä tarkoittaa, että tämä auto voi kestää jopa 15 vuotta hyvällä hoidolla ja huollolla. Lisäksi on noudatettava asianmukaisia ajotapoja.

Onko BMW 3-sarja polttoainetehokkaampi kuin BMW 2-sarja?

Kyllä, BMW 3-sarja on polttoainetehokkaampi kuin BMW 2-sarja. Tämä johtuu siitä, että se tarjoaa jopa 36 maantiekuljettajan kulutuslukemaa, kun taas BMW 2-sarjan kulutuslukema on jopa 34 maantiekuljettajan kulutuslukemaa. Lisäksi BMW 3-sarja tarjoaa jopa 26 mpg kaupungissa, kun taas BMW 2-sarja tarjoaa 24 mpg kaupungissa.

  BMW VS Cadillac luotettavuus - kumpi on parempi?

Mikä on luotettavin BMW 3-sarjan vuosimalli?

BMW 3-sarja on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW:istä ja keskikokoisista luksusautoista. Siitä huolimatta luotettavin BMW 3-sarjan mallivuosi on mallivuosi 2006. Tässä autossa on rekisteröity vähiten ongelmia BMW 3-sarjan historiassa. Se on myös yksi kaikkien aikojen luotettavimmista BMW-mallivuosista.

Onko BMW 316i:n huolto kallista?

Kyllä, BMW 316i:n ylläpito on melko kallista. Tämä johtuu siitä, että varaosat ja huollot ovat kohtuullisen kalliita. Keskimäärin BMW 316i:n vuosittainen huolto maksaa noin 773 dollaria. Kun kuitenkin verrataan tätä autoa kilpailijoihinsa, huomaat, että se on paljon kalliimpi. Useimmat ylelliset keskikokoiset autot maksavat noin 739 dollaria vuodessa.

Yhteenveto

Kaiken kaikkiaan BMW 316i on yksi markkinoiden suorituskykyisimmistä ja innovatiivisimmista keskikokoisista luksusautoista. Mutta kuten odotettua, siihen liittyy myös useita ongelmia, kuten edellä on käsitelty. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla tämä auto voi kuitenkin kestää yli 250 000 kilometriä.

Käyttäjien on kuitenkin oltava valmiita käyttämään keskimääräistä enemmän rahaa tämän auton ylläpitoon ja käyttöön.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z