BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat

BMW B48 -moottori on turboahdettu rivinelosbensiinimoottori, joka korvasi poikkeuksellisen BMW N20 -moottorin. Tämä moottori on ollut tuotannossa vuodesta 2014 tähän päivään asti. Ensimmäinen auto, jossa tämä moottori on ollut, oli F56 Mini Hatch, joka on ollut BMW:n sovelluksissa vuodesta 2015 lähtien.

Toisin kuin BMW N20 -moottori, BMW B48 on hieman luotettavampi ja kestävämpi. Siihen liittyy kuitenkin myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden käyttäjien tulisi tietää. Mutta mitkä ovat BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat?

BMW B48 -moottoreiden yleisiä ongelmia ovat jäähdytysnesteen häviäminen, venttiilikannen ongelmat, sytytystulppien vikaantuminen, jäähdytysjärjestelmän ongelmat, VANOS-solenoidien vikaantuminen, öljypohjan tiivisteongelmat ja korkea öljynkulutus. Koska BMW B48 -moottori ei kuitenkaan ole ollut markkinoilla pitkään, siinä ei ole monia vanhempien moottoreiden kaltaisia ongelmia.

Mitkä ovat BMW B48 -moottoreiden yleiset ongelmat?

Jäähdytysnesteen menetys

Tämä on ensimmäinen ongelma, johon BMW-kuljettajien, joilla on B48-moottori, pitäisi olla valmiita. Jäähdytysnesteen menetystä aiheuttavat muun muassa vaurioitunut jäähdytin, heikko jäähdyttimen korkki ja huono pään tiiviste. Jos siis jäähdytysnesteen häviäminen vaivaa, pyydä mekaanikkoa tarkistamaan nämä osat ja korjaamaan ne ongelman välttämiseksi.

Jäähdytysnestevuodon merkkejä ovat muun muassa jäähdytysnesteen vuotaminen auton alta, huono bensan kulutus, jäähdytysnesteen vuotaminen moottoriöljyyn, moottorin ylikuumeneminen ja makea tuoksu, joka tulee BMW:n konepelliltä.

Venttiilikannen ongelmat

Tämä on toinen ongelma, joka ilmenee moottorisi ikääntyessä. Pahamaineisin venttiilikannen ongelma on vuoto. Kun venttiilikansi kuluu tai halkeilee, se alkaa vuotaa. Merkkejä haljenneesta tai vuotavasta venttiilikannesta ovat öljyn valuminen moottorilohkoa pitkin ja konepellin alta tuleva polttava haju.

  Paras paikka ostaa käytetty BMW

Jos autossasi on venttiilikansiongelmia, pyydä mekaanikkoa hoitamaan asia nopeasti. Sen tekemättä jättäminen voi johtaa suuriin ongelmiin.

Jäähdytysjärjestelmän ongelmat

Autosi jäähdytysjärjestelmä auttaa moottoria toimimaan optimaalisessa lämpötilassa. Jos siis jokin jäähdytysjärjestelmän osa vikaantuu, moottori ei toimi ihanteellisessa lämpötilassa. Jäähdytysjärjestelmän ongelmia aiheuttavat muun muassa termostaatin vikaantuminen, luonnolliset kertymät tai roskat.

Jäähdytysjärjestelmän vikaantumisen oireita ovat moottorin ylikuumeneminen, valkoinen pakokaasusavu, huonolaatuinen jäähdytysneste, jäähdytysnestevuoto, varoitusvalot, korkea lukema lämpötilamittarissa ja bensiinin kulutuksen väheneminen. Korjaa ensisijainen ongelma, jotta voit korjata jäähdytysjärjestelmäongelman.

Öljypannun tiivisteongelmat

Öljypohjan tiivisteen vikaantumisen pääasiallinen syy on öljypohjasta pakosarjaan putoava öljy. Jos et korjaa tätä ongelmaa nopeasti, se voi lopulta vaikuttaa muihin osiin, kuten happiantureihin. Pyydä mekaanikkoa korjaamaan tämä ongelma mahdollisimman nopeasti.

Vikaantuvat sytytystulpat

Sytytystulppien ja sytytyskelojen vikaantuminen on yleistä BMW-malleissa. Jos BMW B48 -moottorisi on ajanut yli 30 000 kilometriä, sinun kannattaa pitää sytytystulppia tarkkaan silmällä. Ne vaihdetaan yleensä 30 000 ja 60 000 mailin välillä. Sitä vastoin sytytyskelat tulisi tarkastaa 40 000-90 000 mailin välillä.

Vikaantuvat VANOS-solenoidit

Jos BMW:si on ajanut yli 50 000 kilometriä, sinun on syytä pitää silmällä VANOS-solenoideja. Solenoidit tukkeutuvat 50 000-70 000 mailin välillä. BMW:n VANOS-solenoidien ongelmien pääasiallinen syy on O-renkaiden pettäminen. Koska O-renkaat on valmistettu kumista, ne voivat kulua ja hajota.

  Onko käytetty BMW i3 hyvä ostos?

Korkea öljynkulutus

BMW:n moottorit eivät ainoastaan käytä korkealaatuista öljyä, vaan ne myös kuluttavat paljon öljyä tavallisiin autoihin verrattuna. BMW B48 -moottori ei ole poikkeus. Siksi sinun on oltava valmis käyttämään hieman enemmän öljyä kuin tavallisissa autoissa.

FAQ

Onko BMW B48 -moottori luotettava?

Kyllä, BMW B48 -moottori on erittäin luotettava verrattuna vastaaviin BMW-moottoreihin. Toistaiseksi siinä on ilmennyt vähemmän ongelmia kuin edeltäjässään, ”BMW N20” -moottorissa. Käyttäjät saattavat kuitenkin havaita yhä enemmän ongelmia ja ilmoittaa niistä, kun moottorin ajokilometrejä kertyy enemmän. Kaiken kaikkiaan kyseessä on luotettava moottori, jonka ylläpitokustannukset ovat alhaiset.

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW b48 -moottorissa alkaa olla ongelmia?

BMW B48 -moottorissa alkaa olla ongelmia jo 30 000 mailin jälkeen. Siksi on tärkeää noudattaa BMW:n suosittelemia huoltopalveluja, jotta autossasi ei ilmene ongelmia jo 50 000 mailin kohdalla. Joitakin asioita, joita kannattaa pitää silmällä, ovat kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat.

Kuinka kauan BMW b48 -moottori kestää?

BMW B48 -moottori on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-moottoreista. Oikein huollettuna ja hoidettuna se voi kestää yli 200 000 kilometriä. Vakavimmat ongelmat ilmenevät kuitenkin, kun autolla on ajettu yli 150 000 kilometriä. Varmista, että vaihdat öljyt, pyörität renkaat ja vaihdat kuluneet nesteet BMW:n suositusten mukaisesti.

  BMW VS Corvette luotettavuus - kumpi on parempi?

Kuinka paljon tehoa BMW b48 -moottori tuottaa?

BMW B48 -moottorit tuottavat varastomuodossa 181-302 hevosvoimaa. BMW 20i -versiot tuottavat vähiten hevosvoimia, kun taas 30i- ja 35i-versiot tuottavat eniten hevosvoimia. Huomaa, että 302 hv:n B48-moottoreissa käytetään vahvempaa kampiakselia, laakereita ja mäntiä, joiden puristussuhde on pienempi.

BMW B48:n vääntömomentti sen sijaan vaihtelee 214 ja 332 lb-ft:n välillä. Vastaavasti 20i-versioissa on vähiten vääntöä, kun taas 35i-versiossa on eniten vääntöä.

Mihin BMW-malleihin BMW B48 -moottori on asennettu?

BMW B48 -moottori löytyy yleensä BMW-malleista, joiden päättyvät tunnusnumerot ovat 20i, 25i, 28i ja 30i. Siitä huolimatta BMW B48 -moottorin suorituskykyinen versio löytyy muutamasta 2019+ 35i -mallista. Lisäksi tämä moottori löytyy myös joistakin Mini-malleista ja Toyota Suprasta.

Johtopäätös

BMW B48 -moottorit kuuluvat markkinoiden luotettavimpiin. Vaikka niissä on ongelmansa, nämä moottorit ovat paljon kestävämpiä kuin edeltäjänsä, kuten BMW N20 -moottori. Hyvin huollettuna BMW B489 -moottori voi kestää yli 200 000 kilometriä.

Yksi tärkeimmistä ongelmista, joita BMW B48 -käyttäjien tulisi olla valmiita käsittelemään, on jäähdytysnesteen häviäminen ja jäähdytysjärjestelmän ongelmat. Kaiken kaikkiaan se on mukava moottori ja hieman halvempi ylläpitää kuin useimmat BMW-moottorit.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z