BMW M440i:n yleiset ongelmat

BMW M440i:n yleiset ongelmat

BMW M440i on tyylikäs ja tehokas coupe. Se on myös mukava, polttoainetaloudellinen ja helppo ajaa. Mutta kuten useimmissa markkinoilla olevissa luksusautoissa, myös siinä on useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tietää. Mitkä ovat siis BMW M440i -auton yleisimmät ongelmat?

BMW M440i:n yleisiä ongelmia ovat jäähdytysnesteen menetys, viallinen venttiilikannen tiiviste, moottoriongelmat, VANOS-solenoidien ongelmat ja viallinen öljynsuodatin. Yleisesti ottaen BMW B58 on yksi luotettavimmista ja kestävimmistä BMW-moottoreista.

Mitkä ovat BMW M440i:n yleiset ongelmat?

Viallinen venttiilikannen tiiviste

Kuten useimmissa BMW-malleissa, BMW M440i:n venttiilikannen tiiviste on valmistettu kumista. Siksi se kuluu loppuun 70 000-100 000 kilometrin välillä. Venttiilikannen tiivisteen lisäksi venttiilikansi on valmistettu muovista, joten se myös kuluu nopeammin.

Joitakin viallisen tai kuluneen venttiilikannen tiivisteen aiheuttamia yleisiä ongelmia ovat alhainen moottoriöljyn merkkivalo, palavan öljyn haju, savu venttiilikannen alueelta ja öljyvuoto sytytystulpissa. Kun venttiilikannen tiiviste on kulunut, se vuotaa öljyä. Vaihda huono venttiilikannen tiiviste ongelman korjaamiseksi.

Jäähdytysnesteen menetys

Toinen yleinen ongelma, jonka BMW M440i -omistajat kokevat, on jäähdytysnesteen häviäminen. Useimmat käyttäjät ovat valittaneet jäähdytysnesteen vuotamisesta ilman merkittäviä ongelmia. Siitä huolimatta jäähdytysnesteen vuotoa aiheuttavat muun muassa turbo-ongelmat, tiivisteiden vuodot ja vesipumpun viat.

Yleisiä merkkejä jäähdytysnesteen menetyksestä ovat moottorin ylikuumeneminen, jäähdytysnesteen sekoittuminen öljyyn, näkyvät vuodot, viallinen jäähdytysnestesäiliön korkki ja paineistettu jäähdytin. Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on ensin paikannettava ongelma. Ja jos korjaat taustalla olevan ongelman, jäähdytysnesteen menetystä ei tule.

  Onko BMW-maasturi hyvä auto?

VANOS-solenoidien ongelmat

VANOS eli muuttuva venttiilien ajoitus on ollut ongelma BMW-autoissa siitä lähtien, kun se otettiin käyttöön vuonna 1992. Lisäksi useimmat VANOS-ongelmat liittyvät VANOS-solenoideihin. Joitakin merkkejä huonoista VANOS-solenoideista ovat karkea tyhjäkäynti, huono polttoainetehokkuus, tehon menetys, moottorin epäröinti, VANOS-vikakoodit, vialliset sytytystulpat ja vialliset sytytyskelat.

Viallisen tai huonon VANOS-solenoidin korjaaminen on hankala tehtävä sen sijainnin vuoksi. Toisin kuin N54- ja N55-moottoreissa, B58-moottorin VANOS-solenoidit sijaitsevat moottorin takaosassa, joten niihin on vaikea päästä käsiksi. Siksi huonojen VANOS-solenoidien poistaminen ja vaihtaminen hyviin vie aikaa, mutta myös maksaa enemmän.

Moottorin ongelmat

Yleinen moottoriongelma BMW M440i:ssä on, että moottori ei käynnisty. Tämä on yleistä kaikissa BMW:n malleissa. Joitakin syitä ovat akkuongelmat, huono vaihtovirtageneraattori tai huono käynnistin. Pyydä kokenut mekaanikko tarkastuttamaan auto, jotta ongelma voidaan paikallistaa ja korjata.

Viallinen öljynsuodatin

Tämä ongelma oli yllätys, sillä se ei ole yleinen useimmissa BMW-malleissa. BMW:n B58-moottorissa, jolla M440i on varustettu, on öljynsuodatin, joka on altis leikkautumaan pohjasta. Kun se siis vioittuu, osa öljynsuodattimesta jää jumiin öljynsuodatinkotelon pohjaan.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava koko öljynsuodatinkotelo. Jos autollasi on takuu, voit viedä auton BMW-huoltoon ja korjata sen. On kuitenkin tärkeää vaihtaa öljynsuodatin jokaisen öljynvaihdon yhteydessä.

FAQ

Onko BMW M440i luotettava?

BMW M440i on ehkä tyylikäs ja tehokas auto, mutta se ei ole luotettava. Useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille keskimääräisen arvosanan, joka on kohtuullinen mutta jää useimpia kilpailijoitaan heikommaksi. BMW tuotemerkkinä on kuitenkin parantanut vuosien varrella luotettavuuttaan. BMW M440i raportoi enemmän ongelmia kuin useimmat kilpailijansa.

  Missä autoissa on sama pulttijako kuin BMW:ssä?

Minkä ajan kuluttua BMW M440i:ssä alkaa olla ongelmia?

Se riippuu siitä, miten hyvin hoidat autoasi. Kuten useimmissa BMW-malleissa, sytytystulpat ja sytytyskelat on vaihdettava 30 000-50 000 kilometrin välillä. Tämän laiminlyönti voi johtaa vakaviin ongelmiin. Asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla tässä autossa ei kuitenkaan pitäisi alkaa esiintyä vakavia ongelmia, kun se on ajanut 100 000 mailia.

Mikä on BMW M440i:n korkea kilometriarvo?

Vaikka BMW M440i on ollut markkinoilla alle kymmenen vuotta, siinä on kestävä moottori. Tämän seurauksena tämä auto voi kestää yli 200 000 kilometriä, jos sitä huolletaan hyvin. On kuitenkin vielä liian aikaista tietää, kuinka paljon kilometrejä tämä auto pystyy ajamaan, koska se on ollut markkinoilla alle kymmenen vuotta.

Onko BMW M440i:n huolto kallista?

Kyllä, BMW M440i:n ylläpito on melko kallista. Tämän coupén vuosittaiset ylläpitokustannukset ovat noin 645 dollaria, mikä on enemmän kuin alalla keskimäärin. Lisäksi BMW M440i -varaosien ostokustannukset ovat myös korkeat. Ja jos tähän lisätään huoltokustannukset, M440i on yksi luokkansa kalleimmista autoista ylläpitää.

Kumpi moottori on luotettavampi – B58 vai N55?

Näiden kahden moottorin vertailu on jokseenkin haastavaa. B58-moottori on ollut markkinoilla muutaman vuoden, mutta N55-moottori on ollut markkinoilla jo yli kymmenen vuotta. N55-moottoria valmistettiin vuonna 2009, kun taas B58-moottoria alettiin valmistaa vuonna 2015, ja se korvasi N55-moottorin.

  Onko BMW X5:ssä kolmas rivi?

N55-moottorissa on siis toistaiseksi raportoitu enemmän ongelmia kuin B58-moottorissa. Kaiken kaikkiaan N55-moottori raportoi neljän ensimmäisen tuotantovuoden aikana enemmän ongelmia kuin B58-moottori. Näin ollen B58:n on määrä olla luotettavampi kuin N55-moottorin.

Lopputulos

Kun tiedät ongelmat, joita todennäköisesti kohtaat hankkiessasi BMW M440i:n, voit pitää autostasi hyvää huolta. BMW M440i on varustettu B58-moottorilla, joka on vielä uusi, mutta jossa ei ole raportoitu yhtä paljon ongelmia kuin N54- ja N55-moottoreissa niiden ensimmäisten vuosien aikana.

Sitä paitsi suurin osa ongelmista on helppo korjata, eivätkä ne ole kovin kalliita. Jos siis haluat pidentää coupen käyttöikää, varmista, että noudatat BMW:n suosittelemia määräaikaishuoltoja. Kaiken kaikkiaan M440i on erinomainen auto, joka tarjoaa fantastista suorituskykyä, turvallisuutta ja mukavuutta.

VIDEO: Ongelmat BMW M440i:n 6 kuukauden omistuksen jälkeen: Omistajuuskatsaus

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z