Hyundai Ioniq 6:n yleiset ongelmat

Hyundai Ioniq 6:n yleiset ongelmat

Hyundai Ioniq 6 on Hyundain uusin lisäys todella suosittuun Ioniq-mallistoon. Ensimmäinen Hyundai Ioniq (4) oli saatavilla joko hybridinä tai melko alkeellisena EV:nä, kun taas Ioniq 5 on todellinen EV, jolla on paljon kehuttavaa. Ioniq 6 ei ole vielä edes markkinoilla, mutta se kerää runsaasti kiinnostusta mahdollisilta ostajilta.

Hyundai Ioniq 6 on vielä aivan liian tuore puhuaksemme luotettavuudesta, sillä on yksinkertaisesti kulunut muutama vuosi, ennen kuin voimme keskustella kunnolla luotettavuudesta. Ioniq 6 ei ole vielä edes ilmestynyt, ja kun otetaan huomioon, miten häiriintyneitä nykyajan tuotantolaitokset ja toimitusketjut ovat, emme todennäköisesti tule näkemään näitä joukoittain tien päällä.

Joka tapauksessa voimme silti puhua muutamista asioista, jotka voivat vaikuttaa auton yleisvaikutelmiin. Ensinnäkin Ioniq 6:sta ei ole N-mallia, mikä tarkoittaa, että Ioniq 6:lla ei voi kilpailla muiden suorituskykyisten autojen kanssa. Ioniq 6 on myös saatavana yksinomaan tässä ”sutjakassa” sedan-muodossa, sillä mitään viitteitä ei ole siitä, että farmariautoa olisi tulossa lähiaikoina.

Kalteva kattolinja näyttää varmasti hyvältä, mutta se vaikuttaa todennäköisesti melkoisesti takapään tilaan. On myös mainittava, että tuotantoviiveet lykkäävät Ioniq 6:n markkinoille tuloa melkoisesti, eikä kukaan ole aivan varma, miksi näin on.

Hyundai Ioniq 6 – Ei suorituskykyistä N-mallia.

Kun katsoo uutta Hyundai Ioniq 6:sta, voisi luulla, että se tulisi tehtaalta ulos suorituskykyisenä versiona, joka voisi kilpailla Tesla Model 3:n kaltaisten kanssa. Näyttää siltä, että tehokkain Ioniq 6 -versio ei tule tarjoamaan yli 320 hv, mikä ei ole missään nimessä pieni määrä, mutta monet ovat sitä mieltä, että näin hyvältä näyttävästä autosta pitäisi olla suorituskykyinen versio.

  Hyundai Accent yleiset ongelmat

Hyundai yrittää Ioniq 6:lla vedota paljon korkeamman hintaluokan ostajiin, jopa niihin, jotka ovat kiinnostuneita lähinnä Porsche Taycanin, Tesla Model S:n ja Lucid Airin ostamisesta. Toki kaikki kolme näistä maksavat paljon enemmän rahaa kuin Ioniq 6, mutta olisi hienoa, jos Hyundai toisi markkinoille 500-600 hv:n version.

Tästä huolimatta mikään ei ole tällä hetkellä virallisesti poissa pöydältä, sillä Hyundai voisi mahdollisesti tuoda Ioniq 6:sta suorituskykyisen ”N”-mallin, jos kiinnostus on tarpeeksi suurta.

Hyundai Ioniq 6 – Tulee vain sedan-muodossa.

Aika moni on sitä mieltä, että Ioniq 6 näyttää upealta, ja olen siitä samaa mieltä. Se näyttää nelioviselta coupelta tulevaisuudesta, joka varmasti herättää huomiota kaikkialla, missä se liikkuu. Tämä markkinasegmentti on kuitenkin täynnä samannäköisiä autoja, mutta tässä segmentissä ei ole paljon farmariautoja.

Verkossa on ollut melko paljon renderöintejä Ioniq 6:n estate-versiosta, joka näyttää upealta. Myös Ioniq 6:n 2-ovisesta urheilullisesta versiosta, joka näyttää RoboCop 911:ltä, on useita renderöintejä. Olisi sääli, jos Hyundai ei hyödyntäisi näin suurta potentiaalia, sillä nämä Ioniq 6:n vaihtoehdot myisivät todennäköisesti todella hyvin.

Hyundai Ioniq 6 – Käytännöllisyysongelmat

Välitön haittapuoli, joka viistoon kattolinjaan liittyy, on takapenkkien rajoitettu pääntilan määrä. Tämä luo myös hieman klaustrofobisen kokemuksen takamatkustajille, koska heidän ympärillään on yksinkertaisesti liikaa ”kattoa”. Tämä tarkoittaa myös sitä, että istuimia oli laskettava alemmas, jotta kattolinja olisi matalampi.

  Hyundai Nexo Luotettavuus

Koska akut on sijoitettu istuinten alle, polvien ja lattian välinen etäisyys lyhenee, mikä voi olla epämiellyttävää pidemmille matkustajille erityisesti pidemmillä matkoilla. On myös mainittava, että Ioniq 6:n etutakakontti on liian pieni, jotta sillä olisi edes merkitystä.

Hyundai Ioniq 6 – Tuotantoviiveet

Hyundai Ioniq 6:n piti jo olla teillä, mutta näyttää siltä, että Hyundai on viivästyttänyt Ioniq 6:n tuotantoa jo muutaman kerran. Ensin he siirsivät tuotantoa vuoden 2022 kesä-heinäkuulle, mutta myöhemmin he lykkäsivät sitä vielä enemmän vuoden 2022 kolmannelle/neljännekselle. Viimeisimpien arvioiden mukaan Ioniq 6 ei ole menossa tuotantoon ennen vuoden 2022 loppua.

Tämä on jokseenkin ymmärrettävää, sillä maailman talous käy läpi vakavia toimitusketjuongelmia, mikrosirupulaa ja ongelmia, jotka liittyvät lukkiutumisen jälkeiseen talouden uudelleensyntymiseen. Emme ole 100-prosenttisesti varmoja, aikooko Hyundai todella aloittaa Ioniq 6:n valmistuksen vuonna 2022 ollenkaan.

FAQ-osio

Pitäisikö minun ostaa Hyundai Ioniq 6?

Ennen kaikkea sinun täytyy pitää Hyundai Ioniq 6:n muotoilusta, sillä jos et pidä siitä, menetät tärkeimmän juhlakappaleen ja auton ostamisen tärkeimmän vetovoiman. Jos pidät Ioniq 6:n ulkonäöstä ja haluat neliovisen sähköauton, sinun kannattaa ehdottomasti harkita Ioniq 6:n ostamista.

Se ei ehkä ole yhtä nopea kuin Porsche, eikä se ehkä ole yhtä ylellinen kuin Lucid Air, mutta se on halvempi, helpompi ostaa, halvempi käyttää ja todennäköisesti yhtä luotettava tai jopa luotettavampi.

  Onko Hyundai Ioniq 4 hyvä auto?

Onko Hyundai Ioniq 6 perheauto?

Kyllä, se on. Hyundai Ioniq 6 on todellinen perheauto, koska siinä on neljä ovea, neljä istuinta, viiden tähden turvallisuusluokitus ja kohtuullinen määrä tilaa. Se on myös mukava ja kohtuullisen hiljainen auto, ja siinä on riittävästi perheystävällisiä ominaisuuksia, jotta lapset viihtyvät pitkällä matkalla.

Kuinka paljon Hyundai Ioniq 6 maksaa?

Ioniq 6:sta on tarjolla muutamia eri varustetasoja ja malleja, mutta hinnoittelu tulee todennäköisesti noudattamaan Ioniq 5:n hinnoittelua. Näin ollen lähtötason SE-mallin pitäisi alkaa 40 000-45 000 dollarista. Keskitasoinen SEL-malli alkaa todennäköisesti 45 000-50 000 dollarista, kun taas huippumalli Limited maksaa todennäköisesti noin 55 000 dollaria.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z