Mercedes ML350:n yleiset ongelmat

Mercedes ML350 on vanhan sukupolven Mercedesin keskikokoinen ylellinen perhemaasturi, joka on korvattu nykyisellä GLE:llä muutama vuosi sitten. Uusi GLE on enemmän tai vähemmän sama auto kuin ML, ainoa ero tässä on nimi, koska nämä kaksi on suunniteltu täyttämään sama markkina-alue.

ML oli aivan ensimmäinen todellinen luksusluokan keskikokoinen katumaasturi, ja juuri tämä segmentti on nyt yksi koko autoteollisuuden suosituimmista ja kuumimmista segmenteistä. Ensimmäisen sukupolven ML esiteltiin 90-luvun lopulla, toisen sukupolven ML esiteltiin vuonna 2006 ja kolmannen ja viimeisen sukupolven ML esiteltiin vuonna 2011.

ML350 on aina ollut joukon suosituin ML-malli, koska se tarjoaa riittävästi tehoa eikä ole liian kallis. ML350:ssä on myös omat vikansa, sillä se kärsii karkeasta automaattivaihteistosta, turvatyynyongelmista, viallisesta nokka-akselin säätösolenoidista, ohjaustehostimen ongelmista ja mahdollisista jousitusongelmista.

Kaiken kaikkiaan viimeisimmän sukupolven ML350 on suhteellisen luotettava auto, mutta sen ylläpito maksaa melko paljon rahaa. Jos sitä ei huolleta kunnolla, tulee todennäköisesti ongelmia, sillä nämä autot ovat nyt sekä monimutkaisia että melko vanhoja.

Kova automaattivaihteisto

Myöhemmissä ML350-malleissa olevan 7-vaihteisen automaattivaihteiston tiedetään aiheuttavan ongelmia vaihteiden vaihtamisessa kolmella ensimmäisellä vaihteella. Nämä viat pitäisi korjata, jos et halua vaihtaa koko vaihteistoa myöhemmin. Korjaamiseksi sinun on purettava koko vaihteistokotelo ja vaihdettava vialliset osat.

  Mercedes ML350 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Tämänkaltaiset ongelmat vaivaavat sekä vähän että paljon ajettuja malleja. Vanhemmat ML350-mallit tunnetaan myös laiskoista ja karheista vaihteistoista, jotka ovat vielä ongelmallisempia kuin kolmannen sukupolven mallissa oleva vaihteisto.

Turvatyynyongelmat

Vuoden 2011 ML350-mallissa tiedetään olevan kaikenlaisia turvatyynyongelmia, ja nämä ongelmat ovat yleisimpiä ML350:n ongelmia, erityisesti varhaisissa kolmannen sukupolven malleissa. ML350 oli jopa osa laajamittaista takaisinkutsua turvatyynyongelmien vuoksi, eikä monia näistä ole koskaan saatu täysin ratkaistua.
Muutamissa tapauksissa järjestelmä ei pystynyt oikein päättämään, milloin turvatyynyn oli aika laukaista vai ei. Nämä ongelmat tunnetaan yleisesti nimellä ”Takata Recall”, ja suurin osa omistajista ilmoitti, että Mercedes oli aivan liian hidas reagoimaan näiden ongelmien korjaamiseen. Niin paljon, että monet ML350-mallit kulkevat edelleen mahdollisesti viallisilla turvatyynyillä.

Viallinen nokka-akselin säätimen solenoidi

Jos ML350-mallissasi vilkkuu yhtäkkiä moottorin tarkistusvalo ajon aikana, nokka-akselin säätösolenoidi on todennäköisesti syyllinen. Tällaisia ongelmia on raportoitu sekä vähän että paljon ajetuista autoista, mikä tarkoittaa, että niitä voi usein esiintyä jopa autoissa, joissa on ajettu alle 10 000 kilometriä.

Osat on vaihdettava alkuun, jos haluat ML350:n toimivan jatkossakin moitteettomasti. Tällaiset ongelmat ovat yleisiä kaikissa ML350-sukupolvissa, mutta vuosien 2011-2013 mallit näyttävät kärsivän eniten tästä ongelmasta.

Ohjaustehostinongelmat

ML350:n ohjaustehostimessa tiedetään esiintyvän äkillisiä vuotoja, jotka voivat vaikuttaa ohjaustehostimen tehokkuuteen. Nämä ongelmat alkavat yleensä hitaasti pienemmillä vuodoilla, ja myöhemmin ongelmat alkavat aiheuttaa kaikenlaisia outoja ääniä. Jos haluat korjata tämän, varhainen puuttuminen saattaa ratkaista ongelman edullisesti.

  Mercedes Benz A-Class Luotettavuus

Jos et kuitenkaan ole tarpeeksi nopea, nämä ongelmat saattavat jatkua, ja sinun on vaihdettava koko ohjausteline, jotta tämä voidaan kumota.

Jousitusongelmat

Mercedes ML350 on saatavana Mercedes AIRMATIC-ilmajousitusjärjestelmällä, joka on Mercedeksen huippuluokan ilmajousitusjärjestelmä. Järjestelmän tiedetään kuitenkin aiheuttavan kaikenlaisia ongelmia, jotka johtuvat pääasiassa huonosta huollosta. Järjestelmä ei ole niin viallinen kuin useimmat luulevat, varsinkaan vanhemmissa malleissa.

Sen korjaaminen maksaa kuitenkin melko paljon rahaa. Tällaiset ongelmat havaitaan helpoimmin, jos ML ei pysty nostamaan ajokorkeutta ja jos kuulet ilmakompressorin käyvän ilman näkyvää syytä. ML on myös melko raskas auto, mikä tarkoittaa, että ilmajousituksen on jousitettava melko paljon painoa.

UKK-osio

Mikä ML350-sukupolvi on paras ostaa?

ML350:n viimeiset vuosimallit ovat parhaita ostaa, koska niissä ei ole läheskään niin paljon ongelmia kuin aiemmissa malleissa. Vuoden 2011 ML350 on yksi huonoimmista, mutta Mercedes onnistui korjaamaan useimmat ongelmat myöhemmissä malleissa.

Kolmannen sukupolven ML350 on edelleen melko kilpailukykyinen katumaasturi, koska se tarjoaa paljon tilaa, mukavan ja hyvin varustellun matkustamon sekä muhkean ajonautinnon. GLE:n facelift ei tehnyt ML350:lle paljon muuta kuin vaihtoi ajovalot, takavalot ja muutaman yksityiskohdan sisätiloissa.

Onko Mercedes ML350 hyvä maastoajoon?

Useimmilla maasturivalmistajilla on tapana markkinoida maastureitaan maastoautoystävällisinä maastureina, mutta todellisuudessa tuskin kukaan aikoo käyttää ML350:tä maastokäyttöön. ML350:ssä on kuitenkin paljon maastoystävällisiä ominaisuuksia ja melko hyvä maavara.

  Mitkä Mercedes on kauko-ohjauksella pysäköinti

Matalavaihteisto ja mäkilähtöavustin ovat molemmat saatavilla, mutta useimmat ML350-mallit viettävät aikansa asfaltilla. Jos kuitenkin törmäät ajettuun polkuun, on hyvä tietää, että ML350 selviytyy siitä.

Onko ML350 kallis ylläpitää?

ML350:n keskimääräiset huoltokustannukset ovat 500-1000 dollaria, ja vuotuiset kokonaishuoltokustannukset ovat jossain 1000 dollarin tuntumassa, mikä on tavallista keskikokoiselle ylelliselle perhemaasturille. Riippuen siitä, kuinka usein sillä ajetaan ja kuinka paljon kilometrejä ML350 voi kuitenkin maksaa paljon enemmän.

Jos etsit halpaa maasturia, sinun ei kannata keskittyä 10 vuotta vanhoihin luksusmaastureihin, sillä niillä ei ole minkäänlaista takuuta ja niiden käyttö on yleensä kallista. Jos kuitenkin törmäät käytettyyn sertifioituun ML350:een, jossa on vähän kilometrejä ja jonkinlainen takuu, se voi olla todella hyvä ostos.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z